تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس فرزندش را ببوسد ، خداوند عزّوجلّ براى او ثواب مى نويسد و هر كسى كه او را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805606824




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آمريكا و رژيم صهيونيستي پيام اصلي آزمايش موشكي ايران را دريافت كردند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: آمريكا و رژيم صهيونيستي پيام اصلي آزمايش موشكي ايران را دريافت كردند
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): يك كارشناس مسايل سياسي تصريح كرد: آمريكا و اسرائيل پيام آزمايش موشكي ايران را دريافت كرده اند و به همين علت تلاش مي كنند تا در موفقيت و صحت انجام اين آزمايش موفقيت آميز شبهه ايجاد كنند.


"حسين علايي" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سياسي ايرنا با اشاره به آزمايش موفقيت آميز نسل جديد موشك شهاب سه در رزمايش پيامبر اعظم اظهار داشت: آمريكا و رژيم صهيونيستي آزمايش اين موشك ها را پاسخ ايران به حمله احتمالي اسرائيل به ايران تلقي كردند.
وي افزود: رژيم صهيونيستي همچنين اين رزمايش را پاسخي به مانور هوايي اين رژيم برشمردند كه چند هفته پيش با شركت حدود يكصد فروند هواپيماهاي اف 15 و اف 16 در فضاي يونان صورت گرفت.
علايي با بيان اينكه آمريكا و اسرائيل پيام آزمايش موشكي ايران را دريافت كرده اند، گفت: آمريكا مي داند كه ايران پس از جنگ تحميلي براي دفاع از تماميت ارضي خود، پيشرفت هاي بسيار بزرگي را در عرصه ساخت انواع موشك هاي زمين به زمين، بالستيك و ساحل به دريا كسب كرده است.
اين كارشناس مسايل سياسي يادآور شد: آمريكا از حدود سه هفته پيش و همزمان با ارايه بسته پيشنهادي گروه 1+5 مساله حمله جنگنده هاي اسرائيلي به ايران را مطرح كرد تا شايد بتواند با پررنگ كردن تهديد نظامي، در محتواي پاسخ ايران به بسته پيشنهادي تاثير بگذارد و در نهايت ايران را در مذاكرات مرعوب كنند.
علايي اضافه كرد: پاسخ ايران به اين تهديدات به وسيله آزمايش موشك هاي شهاب سه شرايط را تغيير داد و افكار عمومي جهان پذيرفت كه ايراني ها قادر به پاسخگويي به هر گونه حمله احتمالي هستند.
وي يادآور شد: تحليل هاي غرب از اين آزمايش موشكي ايران نشان مي داد كه آنان معتقدند برد
موشك شهاب سه به گونه اي است كه مي تواند از داخل خاك ايران، منافع رژيم صهيونيستي را مورد هدف قرار دهد.
اين كارشناس مسايل سياسي تاكيد كرد: به دليل آنكه آزمايش موشكي ايران در سطح افكار عمومي جهان بسيار اثرگذار بوده است، آمريكايي ها در رسانه هاي وابسته تلاش مي كنند تا اصل آزمايش موشك از سوي ايران را زير سوال برده و يا در مورد قابليت ها و توانايي هاي ايران براي توليد اين موشك ها ابراز ترديد كنند.
وي همچنين با اشاره به سياست هميشگي غرب در قبال مذاكره با ايران گفت: غربي ها همواره همان سياست هميشگي خود كه اعمال فشار و تهديد به منظور گرفتن امتياز بر سر ميز مذاكره است، استفاده مي كنند.
علايي يادآور شد: همزمان با ارايه بسته پيشنهادي گروه 1+5 آمريكايي ها دو اقدام را سازماندهي كردند، از سويي طرح احتمال حمله نظامي اسرائيل با 100 فروند هواپيماي جنگنده به تاسيسات هسته اي ايران را مطرح و سپس تحريم هاي جديدي را عليه شركت هاي ايران و به خصوص بانك ملي ايران در برخي كشورهاي اروپايي اعمال كردند.
وي تاكيدكرد: در شرايط كنوني نيز همين سياست از سوي غرب ادامه مي يابد يعني ايران را به مرگ تهديد مي كنند تا به تب راضي شود.
اين كارشناس مسايل بين الملل خاطر نشان كرد: كه آمريكا به دنبال اثرگذاري بر مذاكرات چند روز آينده ايران با نماينده اتحاديه اروپاست تا بتواند نتيجه مذاكرات را به موفقيت مورد انتظار خود
نزديك كند.
علايي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه آيا حذف پيش شرط تعليق براي انجام مذاكره بين دبير شوراي عالي امنيت ملي و مسوول سياست خارجي و امنيتي اتحاديه اروپا، نوعي عقب نشيني آمريكا از مواضع پيشين خود است، گفت: به نظر مي رسد كه حذف پيش شرط از مذاكرات، اقدامي تشويقي از سوي غرب است تا ايران وارد مذاكره شود تا در آينده مساله تعليق از سوي ايران پذيرفته شود.
علايي افزود: مذاكرات آتي جليلي- سولانا پيش مذاكره است. غربي ها مي خواهند شرايطي را فراهم كنند كه مذاكراتي آغاز شود كه ايران در گام نخست توسعه فعاليت هاي غني سازي خود را متوقف كرده و در مراحل بعد كه مذاكرات اصلي آغاز مي شود، آنها بتوانند ايران را تعليق غني سازي برسانند.
اين كارشناس مسايل سياسي تاكيد كرد: آنان مي دانندكه ايران تعليق يكباره را انجام نمي دهد و به همين خاطر سعي دارند كه آن را به گام هاي كوچكتري تقسيم كنند تا ايران آرام آرام وارد عرصه تعليق شود.
علايي تصريح كرد: با اين حال جمهوري اسلامي با دفاع از حق هسته اي خود براي داشتن چرخه كامل سوخت هسته اي در داخل كشور و نيز رعايت منافع ملي كشور وارد مذكرات مي شود.
سيام 9139
 شنبه 22 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن