تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):چیزی با چیزی نیامیخته است که بهتر از حلم با علم باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816746719




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متكي در يادواره چهار ديپلمات:ترور، آدم ربايي و اشغال ماهيت رژيم صهيونيستي است


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: متكي در يادواره چهار ديپلمات:ترور، آدم ربايي و اشغال ماهيت رژيم صهيونيستي است
تهران - حيات

وزير امور خارجه ايران، آدم ربايي را بخش تفكيك ناپذير از خصلت تجاوزگري رژيم دست نشانده قدرت هاي جهاني در خاورميانه و رژيم غيرمشروع و جعلي اسرائيل با اهداف بلندمدت سياسي در اين منطقه برشمرد.
به گزارش حيات به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت خارجه ،منوچهر متكي وزير امور خارجه ايران روز در مراسم يادواره چهار ديپلمات ايراني ربوده شده در لبنان، ترور، آدم ربايي، اشغال، بمباران هاي وحشيانه، كشتارهاي مستمر و تجاوز به سرزمين و مردم كشورهاي منطقه را بخش هاي تفكيك ناپذير ماهيت رژيم صهيونيستي دانست و افزود: با حذف اين ويژگي ها از اين رژيم، اصل موجوديت آن منتفي مي شود.
متكي ادامه داد: در سال 1360 يك سال قبل از وقوع اين جنايت غيرانساني (ربودن چهار ديپلمات ايراني در لبنان) بنده در زماني كه در مجلس شوراي اسلامي بودم به اتفاق شهيد شاهچراغي نماينده شهيد مجلس سفري به سوريه و لبنان داشتيم.
چهره مصمم و صميمي «سيد محسن موسوي» كاردار سفارت جهوري اسلامي و همكاران عزيز او در سفارت فضايي از معنويت و پيام آوري نسيم انقلاب نوپاي اسلامي را چونان عطري در آن جا مي فشاند.
وزير خارجه اضافه كرد: آنها پرتلاش و با دغدغه انجام درست رسالت به عنوان سفيران و نمايندگان نظام نوپاي جمهوري اسلامي و ارتباط بسيار صميمانه اي كه با اقشار مختلف لبنان ايجاد كرده بودند، فضايي مملو از تحرك و تلاش را به نمايش مي گذاشتند و اين همبستگي و همدلي به شكل زيبايي به نمايش گذاشته شده بود.
متكي با بيان اينكه رژيم صهيونيستي و عوامل سرسپرده آن و آمريكا جدا از خوي آدم كشي، جنايت و آدم ربايي، به دنبال قطع اين نهال نوپاي همبستگي برآمده از صلح و عدالت خواهي دو ملت ايران و لبنان در منطقه هم بودند، تصريح كرد: ما رژيم صهيونيستي و اول حامي آن در جهان يعني آمريكا را مسئولين درجه اول اين اقدام ضد انساني در ربودن «سيد محسن موسوي»، «احمد متوسليان»، «كاظم اخوان» و «تقي رستگار مقدم» مامورين جمهوري اسلامي ميدانيم و از عدم پاسخگويي مسئولانه آنها به تلاش هايي كه كشورها و سازمان هاي بين المللي تاكنون براي مطلع شدن از وضعيت اين عزيزان به كار بردند، متاسفيم.
وزير خارجه ضمن محكوم كردن اين جنايت، اعلام كرد: رژيم صهيونيستي و مامورين ويژه آمريكا امروز هم به آدم ربايي هاي مدرنشان ادامه مي دهند.
وي ربودن برخي از اتباع جمهوري اسلامي ايران و كوك كردن سناريوهاي جديد براي اعمال فشار به برخي از كشورها با متهم ساختن هاي جعلي و سپس درخواست استرداد برخي از اتباع كشورمان در ديگر كشورها را روي ديگر سكه آدم ربايي توسط عوامل و عناصر اين رژيم و حامي درجه يك آن يعني آمريكا عنوان كرد.
متكي اضافه كرد: ربايش معاون سابق بازنشسته وزارت دفاع جمهوري اسلامي در سفر شخصي اش به تركيه، فشار به دولت لهستان براي استرداد يك هموطن ايراني، فشار به دولت تايلند و چند كشور ديگر براي استرداد اتباع ديگري از جمهوري اسلامي با سناريوسازي هاي مشابه و مشترك، گوشه هايي از اين همراهي را نشان مي دهد.
وزير خارجه ايران گفت: بسيار متاسفيم كه دادستان ناپخته گرجستان به تهديدهاي آمريكا تمكين مي كند و ظرف 24 ساعت با امضاي قانون استرداد نسبت به استرداد 24 ساعت بعد يك تبعه جمهوري اسلامي در آن كشور اقدام مي كند.
وي يادآور شد: البته آمريكايي ها مزدش را هم مي دهند و اين فرد كم سن و سال ناپخته را در فاصله كوتاهي به منصب وزارت خارجه گرجستان مي نشانند.
متكي تصريح كرد: ما دولت گرجستان را مسئول تحويل تبعه ايراني به دولت آمريكا مي دانيم و از نظر حقوقي و قضايي چه در آمريكا و چه از طرق ديگر، پيگير وضعيت اين فرد هستيم.
وي از دولت هايي كه به خواسته هاي زورمدارانه آمريكايي ها در اين بازي جديد تمكين نكردند، قدرداني كرد.
وزير خارجه در ادامه با بيان اينكه دولت انگليس الان در معرض اين آزمايش سخت قرار دارد، افزود: درخواست استرداد «تاجيك» سفير سابق جمهوري اسلامي كه در آن كشور مشغول تحصيل بود در يك خيمه شب بازي بسيار آشكار كه توسط عناصر سيا (CIA) طراحي شد، مطرح شد.
وي به دولت انگليس نسبت به تبعات چنين اقدامي هشدار داد و گفت: مجدانه خواستار آن هستيم كه با توجه به شرايط بسيار سخت جسماني، روحي و رواني كه براي اين تبعه جمهوري اسلامي در آن جا ايجاد شده نسبت به رفع محدوديت ها و تسهيل بازگشت آن به ايران و نزد خانواده اش اقدام كنند.
وزير خارجه ايران با بيان اينكه تاريخ عملكرد رژيم صهيونيستي در منطقه و دخالت هاي آمريكا سرشار از اقدامات اين چنيني است، خاطرنشان كرد: اگر آمريكايي ها در نظرسنجي هاي خودشان منحني به شدت در حال نزول مقبوليتشان را در دنيا آسيب شناسي كنند، وجود اقدامات اين گونه اي را بايد در رأس دلايل ايجاد چنين فضايي نسبت به خودشان ارزيابي كنند.
به گفته آقاي متكي اين آسيب شناسي نكات بسيار مهمي را براي آنها روشن مي كند.
وي افزود: آنها تصور مي كنند و مي كردند كه با تكيه بر زور و قدرت نظامي و بين المللي و استفاده يك سويه و يكجانبه از سازمان هاي بين المللي قادر به اجراي هر آنچه مي خواهند و مانع از اجراي هر آنچه نمي خواهند، خواهند بود.
وزير خارجه ادامه داد: اگر ديروز تشرهاي آنها در منطقه آثار وضعي به نفعشان ايجاد مي كرد امروز صحنه كاملاً متفاوت شده است.
آنها ناگزيرند به افكار عمومي به ويژه افكار عمومي منطقه پاسخ دهند كه با ديپلمات هاي ما چه كردند.
وي گفت: عملكرد آنها سرنوشت ديگري را براي آنها رقم زده است.
متكي با بيان اينكه رژيم غاصب صهيونيستي هرگز با اين شرايط سخت عدم پذيرش مشروعيت در منطقه و در صحنه بين المللي مواجه نبوده است، اظهار داشت: امروز اسرائيل نه تنها در موسسات بين المللي بلكه در موسسات مطالعاتي خودش اين بحث را كه آيا (اسرائيل) از بين رفتني است مورد مطالعه جدي قرار مي دهد و اين مطالعه نشانگر آن است كه ملت هاي منطقه اين موجوديت تحميلي و جعلي را منطقاً و قانوناً و براساس ملاك هاي شناخته شده نپذيرفتند.
به گفته وزير خارجه ايران استدلال بي مبناي سرزمين بدون مردم و مردم بدون سرزمين در ايجاد اين رژيم هرگز نتوانست جاي خود را باز كند زيرا نه آن سرزمين بدون مردم بود، چرا كه مسلمانان، مسيحيان و يهوديان ساكنين اصلي آن سرزمين بودند و نه آنهايي كه به فلسطين كوچانده شدند مردمي بي سرزمين بودند.
وي خاطرنشان كرد: اين ها اگرچه بازماندگان و قربانيان كشته شدگان جنگ جهاني بودند ولي شهروندان اروپايي بودند.
متكي با بيان اينكه اهداف سياسي ايجاد اين نظام را طراحي كرد، خاطرنشان كرد: چنين نظام و رژيمي منطقاً قابل دوام نيست.
وي ادامه داد: چنين رژيمي چونان رژيم نژادپرست آفريقاي جنوبي لابد و ناگزير از زوال است.
وزير خارجه افزود: جمهوري اسلامي با محكوم كردن اين اقدام (ربودن چهار ديپلمات ايراني در لبنان) سازمان هاي بين المللي و بشردوستانه را براساس تعهداتشان متكفل و مسئول پيگيري اين پرونده مي داند.
متكي خاطرنشان كرد: در اقدامي جديد از دبيركل سازمان ملل و كميسياري شوراي حقوق بشر در ژنو خواسته مي شود به تلاش جديد براي گرفتن خبر و اطلاع از وضعيت اين چهار نفر اقدام كنند.
وي از دوستان لبناني كه طي سال هاي گذشته با جديت پيگير اين پرونده بودند، قدرداني كرد و از دولت جديد لبنان، رييس جمهور و مجلس اين كشور خواست در ظرفيت هاي خودشان با توجه به وقوع اين جنايت ضد انساني و آدم ربايي وحشيگرايانه واقع شده در خاك لبنان، تلاشي جديد براي روشن شدن وضعيت اين افراد به كار ببرند.
وزير خارجه با ذكر اين نكته كه حوادثي كه دشمنان با اهداف و برنامه ريزي هاي خاص به ملت ايران تحميل مي كنند طي 30 سال گذشته نتيجه عكس داد، افزود: اين يكي از آنها بوده است.
متكي ادامه داد: جنگ تحميلي را با دو هدف به جمهوري اسلامي تحميل كردند كه اگر بتوانند نظام نوپاي جمهوري اسلامي را ساقط كنند و اگر نتوانند جمهوري اسلامي را به خاطر خسارات وارده از جنگ و نياز به سلاح، وابسته كنند ولي جمهوري اسلامي چونان سروي سرفراز با قامتي تنومند به حيات پرنشاط خود ادامه داد و نسيم روح افزا و اثرگذار آن در اقصي نقاط جهان پراكنده شد.
به گفته وي امروز جمهوري اسلامي پرنشاط و سرفرازتر از هميشه پيام صلح، عدالت و انسانيت را به سراسر جهان منتشر مي كند.
وزير خارجه با بيان اينكه از سويي در طمع وابسته شدن جمهوري اسلامي بودند، يادآور شد: رزمندگان ما و ميدان هاي وسيع پشتيباني آنها به ويژه در حوزه هاي فناوري و تكنولوژيهاي نظامي، ما استقلال دفاعي خودمان را در تامين نرم افزارهاي اساسي مورد نياز و سلاح هاي مورد نياز و دفاعي كشور از دل اين فشارها درآورديم.
همان گونه كه از دل تحريم ها گام برداشتن به سوي خودكفايي را در حوزه هاي مختلف علمي و فناوري تجربه كرديم.
وي به فرمايشات امام راحل در خصوص كودتاي نوژه و آغاز جنگ تحميلي عراق عليه ايران اشاره كرد و از خداوند مسئلت كرد توطئه دشمنان را به خودشان بازگرداند.
پايان پيام
 شنبه 22 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن