تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816534187




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روند صعودي سرمايه گذاري خارجي در ايران


واضح آرشیو وب فارسی:الف: روند صعودي سرمايه گذاري خارجي در ايران
مديركل سرمايه گذاري خارجي از روند صعودي سرمايه گذاري خارجي كشور طي سه ماهه ابتداي سال جاري خبر داد.

احمد جمالي در گفتگو با مهر با بيان اينكه روند سرمايه گذاري خارجي در كشور در سه ماهه ابتداي سال جاري رو به رشد بوده است، دليل اين امر را مهيا شدن بسترهاي سرمايه گذاري در كشور عنوان كرد.

مدير كل سرمايه گذاري خارجي سازمان سرمايه گذاري و كمكهاي فني و اقتصادي ايران رشد سرمايه گذاري خارجي در كشور را مثبت ارزيابي كرد و افزود: اين در حالي است كه سال گذشته نيز كشور در جذب سرمايه گذاري خارجي موفق بود.

وي با بيان اينكه روند صعودي سرمايه گذاري خارجي در كشور طي سه ماهه ابتداي سال جاري مطلوب بوده است، افزود: در همين مدت روند سرمايه گذاري خارجي در كشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته بهبود يافته است.

جمالي ايجاد فضاي مناسب براي سرمايه گذاران را باعث ايجاد چنين روندي دانست و اظهارداشت: ايران در جذب سرمايه گذاري خارجي موفق عمل كرده است.

به گزارش مهر، آمارهاي سازمان سرمايه گذاري خارجي ايران نشان مي دهد در 14 ماه اخير 124 پروژه سرمايه‌گذاري خارجي به ميزان بيش از 12 ميليارد و 205 ميليون دلار تصويب شده است.

براساس اين گزارش، اين سازمان در سال گذشته 120 پروژه سرمايه گذاري به ميزان 11 ميليارد و 857 ميليون و 760 هزار دلار را از تصويب گذراند كه از شكستن ركورد جديدي در اين بخش حكايت دارد.

پيش از اين، بيشترين رقم مصوب سرمايه گذاري خارجي در كشور مربوط به سال 85 با حجم 10 ميليارد و 277 ميليون دلار بود. همچنين در دو ماهه اول امسال نيز 347 ميليون و 574 هزار دلار مجوز سرمايه گذاري خارجي در ايران براي 20 پروژه صادر شده است.

برهمين اساس، حجم كل سرمايه گذاري مصوب خارجي در ايران از سال 72 تا پنجم خردادماه سالجاري به 33 ميليارد و 565 ميليون و 744 هزار دلار رسيده است.

اين گزارش مي افزايد: حجم سرمايه گذاري هاي مصوب كشورهاي آسيايي در ايران از سال 72 تا پنجم خردادماه سالجاري بالغ بر 11 ميليارد و 353 ميليون و 448 هزار دلار، كشورهاي اروپايي 10 ميليارد و 779 ميليون و 315 هزار دلار، كشورهاي حوزه آفريقا 7 ميليارد و 988 ميليون و 869 هزار دلار و كشورهاي حوزه آمريكا يك ميليارد و 40 ميليون و 344 هزار دلار بوده است.

به گزارش مهر، در همين مدت ميزان كل سرمايه گذاري مصوب منطقه اقيانوسيه در ايران به 682 ميليون دلار و كشورهاي چند تابعيتي به يك ميليارد و 695 ميليون و 869 هزار دلار رسيده است.

آمار سازمان سرمايه گذاري خارجي ايران نشان مي دهد حجم كل سرمايه گذاري مصوب در مدت مذكور در بخش صنعت به 20 ميليارد و 432 ميليون و 577 هزار دلار، در بخش خدمات به 3 ميليارد و 663 ميليون و 230 هزار دلار، در بخش معدن به 2 ميليارد و 239 ميليون و 592 هزار دلار، در بخش حمل و نقل و ارتباطات به يك ميليارد و 655 ميليون و 55 هزار دلار، در بخشهاي آب، برق و گاز به 4 ميليارد و639 ميليون و 834 ميليون دلار ، در بخش ساختمان به 908 ميليون و 903 هزار دلار و در بخش كشاورزي به 20 ميليون و 483 هزار دلار رسيده است.

فرصت يابي در پروژه هاي اقتصادي، تبديل برخي پروژه هاي فاينانس به سرمايه گذاري مستقيم خارجي و نظارت و راهبري پروژه ها از اقدامات سازمان سرمايه گذاري بوده است.

همچنين رئيس كل سازمان سرمايه گذاري و كمكهاي اقتصادي و فني ايران نيز پيش بيني كرده بود كه امسال با جهش عظيمي در بخش سرمايه گذاري خارجي مواجه باشيم و به عبارت ديگر امسال نقطه عطفي در ارقام مصوب و جذب سرمايه گذاري خارجي در كشور باشد.
 شنبه 22 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 181]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن