تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه هر كس نداشته باشد نه از من است و نه از خداى عزّوجلّ. عرض شد: اى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817037847




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افغانستان بار ديگر به محور مبارزات انتخاباتي نامزدهاي آمريكايي بدل شده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: افغانستان بار ديگر به محور مبارزات انتخاباتي نامزدهاي آمريكايي بدل شده است
خبرگزاري فارس: كشتار جمعي اخير در كابل و افزايش تلفات نيروهاي آمريكايي يكبار ديگر افغانستان فراموش شده را در مركز مبارزات شديد انتخاباتي كاخ سفيد بين دو نامزد رياست جمهوري، "باراك اوباما" و "جان مك كين" قرار داده است.


به نقل از خبرنگار خبرگزاري فارس از كابل، اوباما سناتور ايالت ايلينويز و نامزد دموكرات رياست جمهوري آمريكا " اعلام كرده كه اگر وي در ماه نوامبر در انتخابات رياست جمهوري پيروز شود تعداد زيادي از سربازان آمريكايي را از عراق به افغانستان اعزام خواهد نمود و تلاش جدي خود را جهت محو و سركوبي طالبان متمركز خواهد نمود.
با بالارقتن آمار كشته شدگان سربازان آمريكايي در جنگ با شبكه القاعده و طالبان و كشته شدن 41 تن در حادثه حمله به سفارت هند كه از مرگبارترين حملات بعد از سقوط رژيم طالبان در افغانستان بوده، اين كشور يك بار ديگر در مركز مبارزات انتخاباتي كاخ سفيد قرار گرفت.
سال گذشته پس از افزايش نيروهاي آمريكايي در عراق اوضاع امنيتي اين كشور بهبود يافت كه آمريكا قصد دارد اين تجربه را در افغانستان نيز عملي كنند. اما اين كه اين نيروها از كجا تامين شوند، چالشي است كه آمريكايي‌ها با آن مواجه هستند.
به نظر اوباما نظاميان آمريكايي مستقر در عراق بهترين منبع تامين نيرو تامين نيروي مورد نياز افغانستان است.
اوباما بمب گذاري اخير شهر كابل را يكي از نشانه‌هاي شديد چالش امنيتي در افغانستان تلقي نموده و گفته كه بدون شك يكي ازعواملي كه ما را مجبور به خارج ساختن نيروهايمان از عراق مي سازد اين است كه ما در حال جنگ سختي در افغانستان هستيم.
اوباما حمله به نيروهاي القاعده را يكي از اولويت‌هاي خود دانسته و دموكرات ها همواره گفته‌اند كه دولت بوش پس از حمله به عراق براي پيدا كردن اسامه بن لادن و جنگ با گروه طالبان كم كاري نموده است.
مشاور سياست خارجي اوباما "سوزان رايس" به شدت از سياست مك كين مبني بر پشتيباني از جنگ عراق انتقاد و اظهار كرده اين سياست عدم تمركز در جنگ بر ضدتروريست در افغانستان را به دنبال خواهد داشت. خانم رايس گفته است كه گزارش‌هاي روزانه نشان مي دهد كه اوضاع افغانستان در حال آشفته شدن است.
اوباما وعده داده است كه تعداد زيادي از سربازان آمريكايي را از عراق خارج نموده و به افغانستان اعزام نمايد. طبق برنامه، وي ماهانه يك يا دو تيپ از سربازان امريكايي را از عراق به افغانستان اعزام خواهد نمود كه اين روند طي 16 ماه تكميل خواهد گرديد.
اوباما كه پيش از حمله نظامي آمريكا به عراق در مارس 2003 مخالفت خود را با اعزام سربازان آمريكايي به عراق اعلام كرده بود، معتقد است كه جنگ عراق موجب شد تا 145 هزار سرباز آمريكايي در اين كشور درگير شوند و آمريكا براي جنگ با القاعده و طالبان در افغانستان با كاهش نيرو مواجه شود.
اوباما اواخر ماه ژوئن در نخستين حضور علني خود در كنار هيلاري كلينتون، رقيب سابق هم حزبي‌اش، اعلام نمود وقت آن فرا رسيده توجه خود را به پيروزي در جنگ افغانستان متمركز نماييم. او اعلام كرد نيروهاي اطلاعاتي آمريكا اطمينان داده‌اند كه اسامه بن لادن و همدستانش در مرز هاي افغانستان و پاكستان پنهان شده‌اند و حمله به آنان را اولويت خود اعلام نموده است.
با كشته شدن 49 سرباز خارجي در ماه ژوئن، اين ماه مرگبار ترين ماه براي سربازان خارجي مستقر در افغانستان از زمان آغاز جنگ و استقرار سربازان خارجي در اين كشور است.
انتهاي پيام/+
 شنبه 22 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن