تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوش اخلاقى در بين مردم زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806987041




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سومين بانوي المپيكي ايران: راه پيشرفت تيروكمان هموار شد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: سومين بانوي المپيكي ايران: راه پيشرفت تيروكمان هموار شد
جام جم آنلاين: حدود 3 سال از فعاليت فدراسيون تير و كمان به صورت مستقل مي‌گذرد، اين فدراسيون كه پيشتر به‌عنوان انجمن ريزشاخه‌اي از فدراسيون تيراندازي بود، از زمان آغاز به كار به صورت مستقل با اجراي برنامه‌هاي بلندمدت براي گشودن دروازه‌هاي جهاني اين رشته پيش رفت تا امروز با كسب 2 سهميه المپيك در قسمت مردان و زنان با اميدواري بيشتري به آينده بنگرد.


حضور 2 مربي زن و مرد كره‌اي در كنار تيم ملي ريكرو، داشتن امكانات و فراهم كردن تجهيزات روز دنيا، زمين اختصاصي تمرين براي كمانداران و از همه مهمتر تامين ورزشكاران از نظر مالي عواملي بود كه فدراسيون تير و كمان را در زمره فدراسيون‌هاي نوپا، اما موفق قرار داد.

حجت واعظي و نجمه آبتين، كمانداران ملي‌پوش كشورمان در رشته ريكرو در المپيك 2008 پكن در پس كشيدن هر كمان اهداف بزرگتري را جستجو مي‌كنند؛ هدفي كه كريم صفايي، رئيس فدراسيون تيروكمان در توضيح آن مي‌گويد: در المپيك 2012 بايد مدال بگيريم.

پس از آن‌كه حجت واعظي در رقابت‌هاي جهاني آلمان، سهميه تيروكمان ايران در بخش مردان را كسب كرد، بانوان كشورمان نيز با اميدواري براي كسب سهميه راهي رقابت‌هاي جهاني فرانسه شدند تا در پيكارهاي جام‌جهاني تيروكمان كه حكم انتخابي المپيك را داشت شانس خود را براي صعود بيازمايند كه در اين ميان نجمه آبتين در اسلحه ريكرو با كسب 4 پيروزي علاوه بر نشان نقره اين مسابقه‌ها، دومين سهميه المپيكي كشورمان را در تيروكمان به دست آورد.

آبتين كه در اين رقابت‌ها برابر حريفاني از برزيل، آلمان، مالزي و سوئيس به برتري دست يافت ، در مرحله نهايي مغلوب حريف آلماني شد تا به مدال نقره دست يابد.

بانوي المپيكي كشورمان در تيروكمان درخصوص اين مسابقه‌ها به «جام‌جم» مي‌گويد: سطح مسابقه‌ها بي‌نظير بود. تمام ورزشكاران در اوج آمادگي بودند، اما با اين‌كه در كنار بهترين‌ها رقابت مي‌كردم اميدوار بودم خدا كمكم كند. آقاي صفايي حرف خوبي زد كه مرا اميدوار كرد. گفت اين تنها تو نيستي كه كمان را مي‌كشي. خدا همراه توست و همين باعث شد در هر تيري كه مي‌كشيدم از ياد او غافل نشوم و امروز حس مي‌كنم در كنار تمام عواملي كه براي موفقيت من دست به دست هم دادند، خواست خدا مهمترين مساله بود.

كريم صفايي، رئيس فدراسيون تيروكمان نيز در وصف اعتماد به نفس آبتين در اين مسابقه‌ها چنين مي‌گويد: كار خدا بود و همت بچه‌ها. واقعا نمي‌توانستم درك كنم كه مثلا حريف آلماني چرا بايد تيرش را به اوت بزند يا در مصاف با حريف مالزيايي كه واقعا آماده بود آبتين 2 امتياز عقب بود، اما حريف اشتباه مي‌كرد و ورزشكار ما با اعتماد به نفس امتياز به دست مي‌آورد.

وي كه به تسلط كماندار المپيكي كشورمان در اين رقابت‌ها اشاره دارد، به «جام‌جم» مي‌گويد: انگار آبتين در مسابقه‌هاي داخلي تير مي‌زد. استرس و فشار رواني نداشت كه مهمترين علتش هم اين بود كه ما براي همه ورزشكاران جا انداخته بوديم تمرين مهمتر از مسابقه است و بايد تمرين را جدي بگيريد تا در پايان، روز كم‌فشاري داشته باشيد.

نجمه آبتين، سومين بانوي المپيكي كشورمان پس از رشته‌هاي قايقراني و تكواندو، از امكاناتي كه فدراسيون براي آماده‌سازي ملي‌پوشان فراهم كرده است با رضايت تمام ياد مي‌كند و ادامه مي‌دهد: يكي از رموز موفقيت ما، حضور مربيان توانمند كره‌اي بود، مربي واقعا در راه آماده‌سازي رشته‌هاي جوان و كم‌تجربه موثر است. يك مربي‌ كه بخوبي مديريت مي‌كند و مي‌داند چطور دانش فني را به ورزشكار منتقل كند.

از سويي، صفايي رسيدن به المپيك را به پازلي تشبيه مي‌كند كه فدراسيون با همكاري عوامل بيروني بخوبي آن را چيده است. مربي با دانش روز، در اختيار داشتن تجهيزات و ابزار پيشرفته، تمرين‌هاي مستمر و تامين ورزشكار از نظر مادي و معنوي عواملي بودند كه همچون زنجيره‌اي به هم پيوسته 2 ورزشكار ما را به المپيك رساندند.

رئيس فدراسيون تير و كمان اينها را مي‌گويد و مي‌افزايد: ورزشكاران ما راه را كوتاه كردند، چون تصور راهيابي به المپيك پس از مدت كوتاه فعاليت كمي دور از انتظار بود، اما آنها اين شايستگي را داشتند.

آبتين 21ساله درباره المپيك مي‌گويد: المپيك، گردهمايي بهترين‌ها در جهان است. تير و كمان در كشور ما جاي پيشرفت دارد. اين‌كه بخواهيم توقع كسب مدال داشته باشيم آرزوي بزرگي است، اما مي‌توانيم اميدوار باشيم با استفاده از تجربه المپيك، راه پيشرفت را سريع‌تر طي كنيم.

اين در حالي است كه رئيس فدراسيون هم عقيده دارد المپيك 2008 پكن فقط راهي براي ورود تير و كمان ايران است. صفايي مي‌گويد: بايد راه را آهسته و پيوسته رفت و در آرامش بود؛ كاري كه ما در برخورد با ورزشكاران انجام داديم و ثمره آن را ديديم، چون توقع بالا نداشتيم. ديديم كه كمانداران ما بدون استرس و فارغ از فشارهاي كاذب روحي توانستند نتيجه بگيرند.

وي افزود: در مسابقه‌هاي 2010 گوانجو كه قهرماني آسياست براي كسب مدال برنامه‌ريزي كرديم. پس از آن سال 2011 در قهرماني آسيا به ميزباني ايران بايد روي سكو برويم و در ادامه در 2012 براي المپيك با هدف كسب مدال بايد سهميه ورودي بگيريم.

اما در مورد حجاب اسلامي، كماندار المپيكي كشورمان درخصوص پوشش خود در مسابقه‌هاي جهاني فرانسه مي‌گويد: شايد ابتداي امر براي شركت‌كنندگان عجيب بود كه دراين هواي گرم، چرا ما چنين پوششي داريم، اما وقتي به مرور زمان گذشت و حتي من موفق به كسب سهميه شدم و مدال گرفتم ديدشان تغيير كرد و درك كردند كه نوع پوشش ربطي به ورزش و فعاليت ما ندارد و مي‌توانيم با همين لباس هم روي سكو برويم.

صفايي در توصيف اخلاق ورزشكاران تير و كمان كشورمان در اين مسابقه‌ها تصريح مي‌كند: نامه كارلوس، رئيس كميته مسابقه‌ها كه طي آن از اخلاق ملي‌پوشان ما تقدير كرده بود، بيانگر اين موضوع است كه ورزشكاران ما واقعا از نظر اخلاقي هم الگو هستند.

نجمه آبتين كه از اين هفته تمرين‌هاي خود را براي المپيك آغاز مي‌كند، مي‌گويد: واقعا تمرين‌هاي فشرده‌اي داشتيم كه از اين پس نيز ادامه خواهد داشت. اردوهاي شبانه‌روزي و بدون وقفه از دلايل موفقيت بود كه حتما براي المپيك سنگين‌تر مي‌شود.

رئيس فدراسيون تير و كمان نيز كه اين موضوع را تاييد مي‌كند، مي‌افزايد: در كنار اين اردوها تمهيداتي انديشيده‌ايم كه آينده ورزشكار تامين شود. ورزشكاران ما بيمه هستند و از اين طريق سابقه كار پيدا مي‌كنند، ضمن اين‌كه تحصيل در اولويت است و نبايد آن را رها كنند. در نهايت سعي داريم با اجراي يك برنامه منظم و صحيح به سمت هدف پيش برويم.

سارا احمديان‌
 شنبه 22 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن