تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):هر كس برادر (دينى) خود را پنهانى نصيحت كند، او را آراسته و اگر آشكارا نصيحتش نماي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815070838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به نقش همسران كانديداهاي رياست‌جمهوري آمريكا در مبارزات انتخاباتيميشله اوباما در برابر سيندي مك‌كين


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: نگاهي به نقش همسران كانديداهاي رياست‌جمهوري آمريكا در مبارزات انتخاباتيميشله اوباما در برابر سيندي مك‌كين
شركت همسر كانديداي رياست‌جمهوري ايالات متحده در مبارزات انتخاباتي به همان اندازه اهميت دارد كه آن شخص خود چگونه در مبارزات انتخاباتي ظاهر مي‌شود. از اوايل دهه 60 ميلادي و مبارزات انتخاباتي جان اف كندي براي رياست‌جمهوري حضور همسر كانديداها در كنار آنها رنگ و بويي جديد به خود گرفت.


ژاكلين كندي در كنار همسرش توانست يك زوج فعال انتخاباتي را معرفي كند. از ژاكلين كندي به اين سو نقش همسران كانديداهاي رياست‌جمهوري ايالات متحده ديگر آن نقش انفعالي سابق نبود.
جان و ژاكلين كندي با ارائه مفهومي پررنگ از خانواده توانستند الگويي جديد از مبارزه انتخاباتي را به ثبت برسانند. الگويي كه تا همين امروز نيز پيگيري مي‌شود و مورد استفاده دارد. در جريان انتخابات رياست جمهوري سال 2008 در ايالات متحده اين الگو بسيار پررنگ است؛ چرا كه همسران دو كانديدا تفاوت‌هاي بسياري با يكديگر دارند. تفاوت‌هايي كه از رنگ پوست شروع شده و تا ثروت و تحصيلات ادامه پيدا مي‌كند.
مطبوعات آمريكايي اكنون از ميشله اوباما و سيندي مك كين به عنوان اسلحه‌هاي مخفي باراك اوباما و جان مك كين ياد مي‌كنند، اما چه كسي مي‌تواند از اين اسلحه مخفي بهتر استفاده كند؟
نظرسنجي‌هاي جديد نشان مي‌دهند كه باراك اوباما شانس بيشتري دارد تا از كمك همسرش براي پيروزي در انتخابات بهره‌مند شود. نظرسنجي يك موسسه افكارسنجي در ايالات متحده كه به سفارش سي‌ان‌ان انجام شده است، نشان مي‌دهد كه 30 درصد مردم آمريكا اصلا سيندي مك‌كين را نمي‌شناسند؛ اما تقريبا همه پرسش شوندگان اظهار كرده‌اند كه حداقل يك بار نام همسر اوباما را شنيده‌اند.
اين‌گونه است كه جان مك‌كين دست كم اميدواري كمتري دارد كه بتواند از محبوبيت همسرش نزد مردم آمريكا سود ببرد. البته رويكرد اين دو كانديدا به نقش همسران خود در مبارزات انتخاباتي نيز رويكرد يكساني نبوده است. ميشله اوباما در اكثر قريب به اتفاق گردهمايي‌هاي انتخاباتي شوهرش حضور داشته است.
او كه فارغ‌التحصيل حقوق و يك وكيل سخنور است در اين گردهمايي‌ها از باراك اوباما به بهترين شيوه تعريف و تمجيد مي‌كند و او را شوهري نمونه معرفي مي‌كند. آنها توانسته‌اند نزد مردم آمريكا نوعي از مشاركت در سياست و خانواده را ميان زوجين ارائه كنند.در برابر، سيندي مك كين كمتر در كنار همسر جمهوري‌خواهش ديده شده است. او تنها در گردهمايي خاص و بزرگ به ميدان مي‌آيد و كمتر هم لب به تعريف و تمجيد از همسرش مي‌گشايد. وظيفه او بيشتر ايستادن و لبخند زدن و القاي يك زوج خوشبخت‌ به مردم است. همسر جان مك كين برخلاف همسر باراك اوباما يك تحصيل كرده دانشگاهي نيست، بلكه يك‌ميلياردر است. البته ثروت او نيز مي‌تواند كمك فراواني به جان‌مك‌كين در مبارزات انتخاباتي بكند.
سيندي مك‌كين زماني حضور خود را در كنار همسرش پررنگ كرد كه شايعاتي در خصوص رسوايي اخلاقي جان مك‌كين بر سر زبان‌ها افتاد. از سوي ديگر سيندي همسر دوم مك‌كين است و يك بار شكست در زندگي خانوادگي اندكي جايگاه او را متزلزل كرده است.
سيندي مك‌كين و دو دخترش در گردهمايي انتخاباتي سعي مي‌كنند او را شوهر و پدري امين، وفادار و قابل اعتماد معرفي كنند. همچنين روي اينكه او قهرمان جنگ ويتنام است نيز زياد مانور مي‌دهند. از سوي ديگر جايگاه اجتماعي ميشله اوباما بسيار براي او محبوبيت ايجاد كرده است. او فعاليت‌هاي زيادي در امور خيريه و كارهاي عام‌المنفعه داشته است. وي همچنين براي مدتي نيز رياست يك بيمارستان خيريه در ايلي نوي را بر عهده داشت. باراك و ميشله اوباما در همه جا تامين اقتصادي خانواده را كار مشترك خود اعلام مي‌كنند و مي‌خواهند نشان دهند كه در همه امور با يكديگر مشاركت دارند.
 شنبه 22 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن