تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دين را پناهگاه و عدالت را اسلحه خود قرار ده تا از هر بدى نجات پيدا كنى و بر هر دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815247540




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعتراف قاتل سريالي بزرگراه به 8 جنايت سياه


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: اعتراف قاتل سريالي بزرگراه به 8 جنايت سياه


داخلي- گروه حوادث- مهديه مصطفايي:
راننده مسافركش كه بعد از قتل 8 زن و دختر جوان، اجساد آنها را در كنار جاده‌ها و بزرگرا‌ه‌هاي استان تهران رها مي‌كرد، شامگاه چهارشنبه گذشته در رامسر دستگير شد

بنا به اظهارات يك منبع آگاه، قاتل زنجيره‌اي كه فعاليت خود را از بهمن سال گذشته آغاز كرده است، اميد نام داشته، 23‌ساله و اهل قزوين است.

وي كه از 2 سال قبل ازدواج كرده است، پيش از اين به اتهام آدم‌ربايي بازداشت شده و تنها با پرداخت جريمه نقدي آزاد شده است.

بنابراين اطلاعات، اميد پس از ازدواج، به همراه همسر خود به كرج آمده است و سوار بر خودروي پيكان قرمز رنگ خود به بهانه مسافركشي به شكار طعمه‌هاي خود در مناطق كمالشهر و مهرشهر كرج پرداخته است.

جوان جنايتكار بعد از آنكه زنان و دختران جوان را به قتلگاه خود در آپارتماني مسكوني در خرمدشت مي‌كشاند، آنها را در فرصتي مناسب با روسري خودشان خفه مي‌كرد و بعد از پيچيدن اجسادشان در ملحفه سفيد رنگ، شبانه اجساد آنها را از خانه‌اش خارج مي‌كرد و در مكان‌هاي پررفت‌وآمد و در ساعات خلوت رها مي‌كرد.

او در تعدادي از موارد نيز براي رد گم كردن قربانيان خود را در داخل خودرواش به قتل مي‌رساند و جسدشان را در كنار جاده رها مي‌كرد.

به گفته اين منبع آگاه، متهم جوان در بازجويي‌هاي صورت گرفته از سوي بازپرس شعبه اول دادسراي جنايي كرج، تا كنون به 8 جنايت اعتراف كرده و انگيزه خود از جنايت‌ها را انتقام‌جويي از زنان اعلام كرده و گفته است: چون چند زن خياباني از وي اخاذي كرده‌اند وي تصميم گرفته است از زنان انتقام بگيرد.

وي همچنين درباره پرونده‌اي كه در زمينه آدم ربايي دارد در ادعايي باورنكردني گفته است: «3 سال قبل زماني كه زني را به‌عنوان مسافر سوار خودروام كردم قسمتي از مسير را اشتباه طي كردم كه همين موضوع باعث ناراحتي زن جوان شد و وي از من به اتهام آدم ربايي شكايت كرد كه به همين خاطر مجبور شدم براي جلب رضايت اين زن مبلغ 150 هزار تومان بپردازم».

اميد در ادامه بازجويي‌هايش درباره شيوه جنايت‌هاي مرگبار خود گفت: از 6 ماه قبل تصميم به قتل زنان و دختران جوان گرفتم براي همين بعد از آنكه همسرم را به بهانه‌هاي مختلف نزد خانواده‌اش مي‌فرستادم، طعمه‌هايم را به خانه‌ام كه در طبقه دوم ساختماني مسكوني بود مي‌كشاندم و بعد آنها را با روسري خودشان خفه مي‌كردم.

به گفته يك منبع قضائي، جنايتكار زنجيره‌اي بزرگراه‌، با رها كردن اجساد قربانيانش در خيابان‌هاي پر رفت‌وآمد و معابر عمومي، ظاهرا هدف خاصي را دنبال مي‌كرده است كه كارآگاهان در جست و جوي كشف اين انگيزه هستند.

همسايه‌هاي مرد جنايتكار چه مي‌گويند؟

يك مجتمع مسكوني در خيابان خرمدشت كرج، مكاني است كه جوان جنايتكار به همراه همسرش بعد از آمدن به كرج در آنجا ساكن شده است. در جست‌و‌جوي يافتن ردي از وي به آنجا رفتيم و با همسايه‌ها گفت‌وگو كرديم.

يكي از همسايه‌ها در حالي كه با انگشت خانه اين مرد را نشان مي‌داد گفت كه ماموران پليس شب گذشته خانه جوان جنايتكار را پلمب كرده‌اند.

* چقدر با اميد آشنايي داشتيد؟

او و همسرش مدت كوتاهي بود كه به اين آپارتمان اثاث‌كشي كرده بودند، به‌نظر مي‌رسيد تازه عروسي كرده باشند، خانواده آرامي به نظر مي‌رسيدند و با هيچ كدام از همسايه‌ها مشكلي نداشتند.

* متوجه رفت‌وآمدهاي مشكوك به خانه اين مرد شده بوديد؟

نه، چون ساكنان ساختمان همگي غريبه بودند و با همسايه‌ها رفت‌وآمد نداشتيم و زياد به رفت‌وآمدها دقت نمي‌كرديم.

مرد جوان چندين بار در جلسه ساختمان شركت كرده بود، مرد بسيار آرامي به‌نظر مي‌رسيد، هميشه درباره موضوعات و اظهارنظرهاي ديگر همسايه‌ها سكوت مي‌كرد.

* مي‌تواني باور كني كه او 8 زن را به قتل رسانده باشد؟

باوراينكه جواني با آن سن و سال كم، چنين انگيزه‌ قوي‌اي براي جنايت كردن داشته باشد برايم خيلي سخت است اما اگر او اين كار را كرده باشد احتمالا يك بيمار رواني است.

* اگر الان او را ببيني چه واكنشي نشان مي‌دهي؟

حاضر نيستم توي صورتش نگاه كنم.

آلبوم جنايت‌هاي قاتل بزرگراه‌

1 - مهرشهركرج- كشف نخستين جسد، بهمن 86 .
2 - اطراف ساوجبلاغ - كشف دومين قرباني، اسفند86.
3 - مهرشهر كرج - كشف سومين جسد، فروردين 87.
4 - چهارمين جنايت در كمالشهر، ارديبهشت87.
5 - پنجمين جسد، مهرشهر، خرداد87.
6 - شكار ششمين طعمه، خرداد87.
7 - جسد هفتمين جنايت، خرداد ماه، جاده قزل‌حصار.
8 - زن مجهول‌الهويه‌اي كه جنايتكار به قتل او اعتراف كرده است.

اظهارنظر فرمانده پليس استان تهران

سردار عليرضا اكبر شاهي- فرمانده انتظامي استان تهران- با اعلام خبر دستگيري قاتل زنجيره‌اي زنان و دختران كرجي گفت: طي 6 ماه گذشته از آنجا كه مشابهت‌هايي در نحوه قتل‌ها و رها ساختن اجساد قربانيان مشاهده مي‌شد، ستاد ويژه‌اي مركب از كارآگاهان جنايي مجرب و متخصص در پليس آگاهي استان تهران تشكيل شد كه مسئوليت ويژه بررسي پرونده جنايت‌هاي سريالي را برعهده داشتند.

وي افزود: كارآگاهان با انجام اقدامات پليسي و اطلاعاتي و بررسي سوابق متهمان در بانك اطلاعاتي پليس آگاهي، سرنخ‌هايي درخصوص مظنونان احتمالي بدست آوردند ولي به لحاظ فقدان دلايل و مدارك قانوني كافي ضمن اشراف و اطمينان ازعدم‌امكان وقوع قتل جديد، مظنونان را تحت كنترل قرار دادند اما متأسفانه به‌دليل آنكه موضوع بدون در نظر گرفتن ملاحظات امنيتي و اجتماعي منتشر شد، باعث هوشياري مظنون و فرار وي از استان شد.

فرمانده پليس استان تهران ادامه داد: در اين مرحله با تلاش‌ مضاعف، رد پاي متهم در يكي از استان‌ها شناسايي و تيم‌هاي پليس آگاهي مجدداً وي را تحت نظر قرار دادند كه خوشبختانه در شامگاه 19 تيرماه، مظنون بازداشت شده و در جريان تحقيقات و بازجويي‌هاي به عمل آمده تا كنون به ارتكاب تعدادي از قتل‌ها به‌صورت ضمني اعتراف داشته كه تحقيقات پليسي مفصل در اين رابطه ادامه دارد و ان‌شاءالله در روزهاي آينده با تكميل اين تحقيقات، اطلاعات كامل و جزئيات امر در اختيار عموم قرار خواهد گرفت

تاريخ درج: 21 تير 1387 ساعت 20:01 تاريخ تاييد: 21 تير 1387 ساعت 20:48 تاريخ به روز رساني: 21 تير 1387 ساعت 20:39
 جمعه 21 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن