تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ کس کامل نمی شود مگر هر که را خدا دوست دارد دوست داشته باشد و آن که را خدا دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816450212




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«يك تحليلگر امور نفت مي گوي: جهان بهاي سنگين برخورد نادرست با ايران را پرداخت مي كند» ترزيان: توتال مانند شل و رسپول رفت بدليل اينكه پيشرفتي در مذاكرات ايران با 5+1 حاصل نشده


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: «يك تحليلگر امور نفت مي گوي: جهان بهاي سنگين برخورد نادرست با ايران را پرداخت مي كند» ترزيان: توتال مانند شل و رسپول رفت بدليل اينكه پيشرفتي در مذاكرات ايران با 5+1 حاصل نشده
خبرگزاري انتخاب : در همين حال، باپتيست فالوو يك كارشناس ديگر امور انرژي درخواست توتال و مدير ان روشن دانست و اظهار داشت ايران بايد روابط اش را با امريكا، اسرائيل و همسايگان خود بهبود ببخشد!


تحليلگر امور نفتي و رئيس نشريه پترو استراتژي درباره پيامدهاي تصميمات غيرعاقلانه سياسي غرب در مجبور كردن شركت توتال به تعليق فعاليتهاي خود در ايران هشدار داد و افزود امروزه ميلياردها نفر در جهان بهاي اين سياست غلط را مي پردازند.

بر اساس اين گزارش به نقل از فرانس24، مجري اين شبكه در ابتدا ياداور شد شركت توتال مدت ده سال در ايران مقاومت كرد اما در حالي كه تنشها ميان تهران و پايختهاي غربي رو به افزايش است اين شركت نفتي فرانسوي تصميم گرفت از ايران خارج شود.

كريستف دو مارژري اعلام كرد اين شركت در بخش گاز ايران سرمايه گذاريهايش را به حال تعليق در مي اورد.

به اين ترتيب راه براي رقيبان روسي و چيني و هندي توتال در ايران هموار شده است. براي اولين بار خواسته هاي سياسي فرانسه بر منافع اقتصادي اين كشور ارجحيت پيدا كرد.

پير ترزيان در اين باره گفت اين تصميم دومارژري به پيشرفت نكردن مذاكرات از دوسال پيش با ايران مربوط مي شود.

اين شامل همه شركتهايي مي شود كه با ايران در تماس هستند . پيش از ان نيز شركتهاي شل و رپسول و غيره از ايران خارج شده بودند.

اين شركتها در هراسند زيرا هيچ كس به انها نمي گويد سرمايه گذاري نكنيد و اين نكته ضد و نقيض اين وضع است اما اين شركتها به خود مي گويند اگر بنا باشد بعدا همه از ما انتقاد كنندچرا بايد در اين كشور سرمايه گذاري كنيم .

وي افزود البته مطبوعات انگليس در اين قضيه افراطي رفتار كرده اند. (وي به مقالات روزنامه هاي فاينانشل تايمز و گاردين اشاره كرده است) توتال از ايران خارج نمي شود دفتر توتال در ايران باز است و تماسها با ايرانيان همچنان برقرار است اما امروزه شركتي نظير توتال قادر به سرمايه گذاري در ايران نيست و اين موجب تاسف است زيرا ما غربيها با كمبود نفت مواجه ايم و طوري رفتار مي كنيم كه بيش از حد نفت داريم و ابتدا به بستن چاههاي نفتي عراق روي مي اوريم و سپس گاز ايران را پس مي زنيم و همين طور ادامه مي دهيم.

مجري گفت اما اينها خواسته هاي سياسي است بوش نمي تواند ضمن خواستن فشار بيشتر بر ايران بر سر برنامه هسته اي اش اجازه دهد در ايران سرمايه گذاري بيشتر شود.

ترزيان افزود اينك زمان روابط جديد بين المللي فرا رسيده است. نمي توان انتظار داشت غرب هر كاري كه مي خواهد بكند و سپس متاسف شود كه قيمت نفت بالا رفته است و در نتيجه ان قيمت مواد غذايي نيز افزايش يابد.

بايد همه در غرب بدانند چه سازي مي زنند. نمي توان نفت و گاز كشورهايي به اهميت ايران وعراق را ناديده گرفت. اين دو كشور به تنهايي يك چهارم ذخاير جهاني را دارا هستند و رفتار اينگونه با اين كشورها امكان پذير نيست.

مجري ياداور شد مارژري نيز به فاينانشل تايمز گفته است شما دو كشور ايران و عراق را از سيستم خارج مي كنيد و سپس متاسفيد كه نفت و گاز نيست. اين زيان زيادي به مصر ف كنندگان وارد مي كند.

ترزيان ادامه داد قيمت نفت با جنگ در عراق در سال دوهزار و سه افزايش يافت. زيرا يك شبه ناگهان توليد بيش از دو ميليون در روز در عراق كاهش يافت و همه غافلگير شدند چراكه ميزان مصرف بالا رفت و كشورهايي نظير چين و هند رشد بي سابقه اي پيدا كردند.

بنابراين نبايد بدون ناديده گرفتن پيامدها ي جهاني هر كاري كرد. امروزه ميلياردها نفر در جهان بهاي اين سياست غلط را مي پردازند. نمونه ديگر اين سياست ، استفاده از سوختهاي گياهي است. بدون مطالعه كافي اين سوختها وارد بازار شدند در نتيجه همه متوجه شدند اين سوختها براي محيط زيست مضر است و موجب افزايش قيمت مواد غذايي مي شود. من احساس مي كنم مسئولان سياسي اطلاع و تحليلهاي كافي در اختيار ندارند و جدي رفتار نمي كنند. همه درحال بازي با منابع جهاني هستند در حالي كه با كمبود انرژي مواجه هستيم. زمان تامل جدي درباره روابط جديد بين المللي فرا رسيده است.

مجري گفت شما مدعي هستيد افزايش روز مره قيمت نفت به تصميمات سياسي غرب مرتبط است اما مسئله دلال بازي و گمانه زني نيز مطرح است.

ترزيان خاطر نشان كرد دلال بازي و گمانه زني افزايش قيمت نفت را تشديد مي كند. دلالان وقتي ديدند عرضه نفت كم مي شود به خريد ان روي اوردند و سود بردند. اما همه چيز با كاهش توليد در قضيه عراق اغاز شد و سپس ونزوئلا با اعتصابهايش توليد را كمتر كرد و سپس مسئله نيجريه پيش امد و در همان زمان تقاضا بالاتر رفت .

از يك سو جهان با كاهش پنج ميليون بشكه اي نفت در روز مواجه شد و از سوي ديگر در سال دوهزار و پنج ذخاير امدادي نفت نيز اصلا وجود نداشت و قيمت نفت از ان پس به طور بي سابقه اي بالا رفت. امروزه هيچ چيز چنين قيمتهايي را توجيه نمي كند و فقط عوامل سياسي موجب اين وضع شده است.

وي درخصوص افزايش احتمالي بيشتر قيمت نفت گفت من به عنوان كارشناس مسائل نفتي مي بينم كه ميزان عرضه رو به افزايش است و دليلي براي افزايش قيمت وجود ندارد. اما اين ناديده گرفتن پيامد بازارهاي مالي در بازارهاي نفتي است.

ترزيان خاطر نشان كرد سران گروه هشت از كشورهاي توليد كننده خواستند توليد خود را افزايش دهند گويي انان واقف نيستند كه نمي توان يك شبه توليد را افزايش داد.

براي بهره برداري از چاه نفتي جديد به هفت تا ده سال زمان نياز است و درخواست افزايش بيهوده است. انچه سران گروه هشت مي توانند بكنند و نكردند، اقداماتي فوري براي كاهش تقاضا است . در غرب توان كاهش دادن تقاضا وجود دارد اما اين كار را نمي كنند.

در همين حال، باپتيست فالوو يك كارشناس امور انرژي درخواست توتال و مدير ان روشن دانست و اظهار داشت ايران بايد روابط اش را با امريكا، اسرائيل و همسايگان خود بهبود ببخشد!
 جمعه 21 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن