تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن نرمخوست و براى برادرش جا (ى نشستن) باز مى كند و منافق درشتخوست و جا را بر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815734459




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توسعه و تقويت بخش صادرات كردستان، نيازمند حمايت بيشتر دولت است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: توسعه و تقويت بخش صادرات كردستان، نيازمند حمايت بيشتر دولت است
برخي از مديران دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط با حوزه اقتصادي استان كردستان معتقدند كه زيرساخت‌هاي لازم براي توسعه صادرات از طريق مرزهاي اين استان توسط دولت مهيا شده و هماهنگي و تعامل بين بخشي نياز مكمل آن است.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ايرنا، اين افراد كه در كار گروه توسعه صادرات استان كردستان و در حضور وزير بازرگاني در محل استانداري سخن مي‌گفتند، توسعه بخش صادرات كردستان را در گرو تعامل و همدلي دستگاههاي اجرايي استان دانستند.

معاون اتاق بازرگاني استان كردستان سياست‌هاي دولت مبني بر توسعه صادرات را ستود و گفت: سياست‌هاي دولت در زمينه توسعه صادرات تاثير بسزايي در توسعه اين بخش در استان كردستان گذاشته است.

فاروق كيخسروي به رسمي شدن مرز باشماق مريوان اشاره كرد و افزود: دولت با اين اقدام رونق اقتصادي را براي استان كردستان و توجه جدي خود به بحث صادرات را نشان داد.

وي اقتصاد دولتي را از موانع اصلي بر سر راه توسعه اقتصادي و همچنين توسعه و رونق بخش صادرات كشور دانست و گفت: تحقق اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسي مبني بر فعال‌تر شدن بخش خصوصي و واگذاري برخي از امور به اين بخش مي‌تواند در رفع مشكلات فعلي اقتصاد كشور بسيار موثر و مفيد باشد.

وي رفع بروكراسي اداري و تسهيل در تردد تجار و بازرگانان جهت بازاريابي و صادرات به كشورهاي خارجي را يكي از راهكارهاي مناسب براي تقويت بخش صادرات كشور دانست و گفت: اين دو مساله اكنون به يكي از مشكلات اصلي اين بخش تبديل شده است.

وي ايجاد كنسولگري سليمانيه و اربيل در استان كردستان را يك ضرورت خواند و اظهار داشت: بازرگانان و تجاري كه قصد صادرات كالا و يا تردد به كردستان عراق را از طريق مرزهاي استان كردستان دارند بايد از طريق استان كرمانشاه ويزا بگيرند و اين مساله مشكلي ديگر است.

وي بر برپايي هرچه بيشتر نمايشگاه جهت معرفي بيشتر كالاها و محصولات ايراني در كشور عراق را يكي ديگر از نيازها برشمرد و گفت: كالاها و محصولات ايراني نياز به معرفي بيشتر جهت بازاريابي از طريق نمايشگاهها دارند.

رييس اتاق تعاون استان كردستان نيز به مشكلات تعاوني‌هاي مرزنشين استان اشاره كرد و گفت: اين تعاوني‌ها در جهت فعاليت اقتصادي بيشتر و بهتر نياز به زيرساخت‌هاي مناسب از جمله انبار و سردخانه براي نگهداري محصولات خود دارند.

توفيق رحيمي افزود: تعاوني‌هاي مرزنشين استان كردستان در صورت حمايت و توجه بيشتر مي‌توانند در زمينه واردات و صادرات نقش بسيار موثري ايفا كنند.

وي مغايرت اساسنامه اين تعاوني‌ها با نيازهاي استان كردستان را يكي از موانع اصلي بر سر راه فعاليت اقتصادي اين تعاوني‌ها دانست و گفت: اين اساسنامه بايد اصلاح و بر طبق نيازهاي منطقه تعريف و تدوين شود.

وي اخذ ماليات و گمرك از محصولات وارداتي توسط تعاوني‌هاي مرزنشين را از ديگر مشكلات دانست و گفت: اين مساله موجب شده كه كالاها و محصولات وارداتي كه از طريق تعاوني‌هاي مرزنشين وارد كشور مي‌شود از محصولات موجود در بازار گرانتر باشد و در بازار به فروش نمي‌رسد.

وي همچنين دست‌اندازي‌هاي بخش دولتي را از ديگر موانع مهم بر سر صادرات در استان كردستان دانست و گفت: بخش دولتي بايد صادركنندگان را راغب به صادرات كنند نه اين كه مانع صادرات آنها شود.

رييس سازمان جهاد كشاورزي استان كردستان نيز از بيمار بودن سيستم توزيع كشور سخن گفت و اعلام كرد تا اين سيستم مداوا نشود نمي‌توان وضعيت بازار و رونق اقتصادي كشور را انتظار داشته باشيم.

محمد ابراهيم حسن‌نژاد افزود: اكنون تشكل‌هاي صنفي به دليل عدم مديريت صحيح در بعضي مواقع اختلالاتي را در بازار مصرف بوجود مي‌آوردند كه اين مساله بايد كنترل شود.

وي افزود: تا اين سيستم بيمار معالجه نشود نمي‌توان به بخش صادرات قوي در كشور اميدوار بود.

رييس سازمان صنايع و معادن استان كردستان نيز پتانسيل‌هاي بخش صنعت و معدن استان را بسيار بالا ارزيابي كرد و معتقد است تقويت اين بخش مي‌تواند رونق اقتصادي استان و همچنين بخش صادرات را به دنبال داشته باشد.

سيروس شاه غيبي افزود: امروز تمايل به سرمايه‌گذاري در استان كردستان به رغم تمام شيطنت‌ها، روز به روز در حال افزايش است.

وي گفت: امسال دو هزار و ‪ ۶۰۰‬جواز تاسيس در بخش صنعت و معدن كردستان با سرمايه‌گذاري ‪ ۴۷‬هزار ميليارد ريال و اشتغالزايي ‪ ۷۰‬هزار نفر صادر شده است.

وي اظهار داشت: حمايت از توسعه سرمايه‌گذاري در استان كردستان از سوي مسوولان دستگاههاي ذيربط مي‌تواند در توسعه بخش صادرات استان و رونق اقتصادي منطقه بسيار موثر و مفيد باشد.

وي به واحدهاي صنعتي فعال در كردستان اشاره كرد و گفت: اكنون ‪ ۷۵۰‬واحد داراي پروانه بهره برداري با دو هزار و ‪ ۸۰۰‬ميليارد ريال سرمايه‌گذاري و اشتغالزايي ‪ ۱۴‬هزار نفر در استان كردستان فعال است.

به گفته وي كردستان داراي ‪ ۱۹۰‬واحد معدني فعال است كه ‪ ۱/۵‬درصد كل بهره‌برداري معادن كشور از معادن اين استان است و دو هزار تن نيز در بخش معادن كردستان مشغول فعاليت هستند.

رسمي شدن مرز باشماق مريوان از محل مصوبات سفر استاني هيات دولت در سال ‪ ۸۵‬و تامين زيرساخت‌هاي لازم در استان به تقويت بخش صادرات اين استان بسيار كمك كرده و مي‌تواند حجم صادرات كنوني استان را از ‪ ۱/۲‬ميليارد دلار در سال به بيش از دو ميلياد دلار افزايش دهد.

عمليات واردات، صادرات و ترانزيت كالا از استان كردستان از طريق چهار مرز باشماق مريوان، سيرانبند بانه، سيف سقز و گمرك سنندج انجام مي‌شود.

استان كردستان ‪ ۲۴۰‬كيلومتر مرز مشترك با كردستان عراق دارد. ك/‪۳‬ ‪۱۱۳۹/۶۱۰/۷۳۴۶‬
 پنجشنبه 20 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 198]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن