تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816432020




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انجمن عدالت : انگلستان به تروريسم مشروعيت داد !


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: انجمن عدالت : انگلستان به تروريسم مشروعيت داد !
اعضاي انجمن عدالت كه قربانيان اعمال تروريستي منافقين در ايران هستند ، در گفت و گو با خبرنگار سياسي ايرنا، دولت انگليس را مسئول عواقب و اقدامات تروريستي گذشته و آينده منافقين معرفي كردند.

عليرضا دستباز يكي از فروشندگان مواد غذايي در منطقه خزانه بخارايي تهران كه در سال ‪ ۶۳‬هدف سوء قصد تروريستي منافقين قرار گرفته و هر دو دستش تا ناحيه آرنج قطع شده با اشاره به نحوه عمل منافقين در خصوص ترورخود گفت:
كسانيكه نام منافقين را از فهرست گروه‌هاي تروريستي خارج كردند ، چگونه در برابر وجدان خود پاسخگو خواهند بود؟
وي تصريح كرد: گروهك تروريستي منافقين بسياري از مردم بي‌گناه ايران را در سطوح مختلف و با شيوه‌هاي گوناگون ترور كردند ومجامع جهاني در آن زمان سكوت كردند و اينك پس از گذشت چند سال دولت انگليس براي استفاده ابزاري از آنان ، مجددا به دنبال حمايت از منافقين رفته است.

دستباز با طرح اين سوال كه من به عنوان يك كاسب محل ، چه جرمي مرتكب شده بودم كه آنان(منافقين) دستهاي مرا قطع كردند؟ ، اظهار داشت: اگر گروههاي تروريستي مردم انگليس را ترور كنند و آنگاه يك كشور خارجي از آنان حمايت كند ، واكنش دولت و مردم انگليس به اين عمل چه خواهد بود؟
وي با اشاره به اينكه انگليس با اين عمل خود ، مسئوليت خون‌هاي ريخته شده مردم ايران را بر عهده گرفته است ، افزود: اگرچه منافقين در دوره كوتاهي به عنوان تروريسم خوب به دولت انگليس خدمت مي‌كنند ، اما بزودي اين افراد براي دولت و مردم انگليس نيز دردسرهاي فراواني ايجاد خواهند كرد.

زهرا سبحاني فرزند شهيد جواد سبحاني كه توسط گروهك تروريستي مجاهدين خلق( منافقين) در سال ‪ ۱۳۶۰‬ترور و به شهادت رسيده است ، گفت : پدر من فروشنده لوازم خانگي بود و من در آن زمان جوان ‪ ۱۷‬ساله بودم كه بعد از شهادت پدرم صدمات روحي و رواني فراواني خوردم.

وي در پاسخ به اين سوال كه پدر شما به چه جرمي ترور شد ، خاطر نشان كرد:
بر اساس بيانيه‌اي كه منافقين پس از ترور پدرم منتشر كردند، جرم او را طرفداري از نظام جمهوري اسلامي عنوان كردند!
سبحاني با بيان اينكه ما تا كنون از اهداف پدرمان كه حركت در خط امام(ره) و رهبري بود ، دست برنداشته‌ايم ، اظهار داشت : از اينكه دولت انگليس باني عاملان ترور در ايران شده ، متاسفيم.

وي با اشاره به اقدام انگليس براي خارج كردن نام منافقين از فهرست گروههاي تروريستي ، افزود : ما هم مي‌خواهيم كه گروههاي تروريستي از عملكرد گذشته خود تبري جسته و ازرهبرانشان جدا شوند ، ولي اين سوال باقي است كه اعضاي سازمان تروريستي مجاهدين خلق چگونه در ماهيت خود تغيير داده‌اند كه دولت انگليس آنان را از فهرست گروههاي تروريستي خارج كرده است ؟!
اين فرزند شهيد يادآور شد: رهبر منافقين به تازگي مجددا مردم ايران را تهديد به عمليات نظامي كرده كه اين نشان مي‌دهد آنان دست از مواضع خودشان برنداشته‌اند و هنوز معتقدند تروريسم تنها وبهترين گزينه مي‌باشد.

وي با اشاره به اينكه وزير خارجه انگليس هم مدتي قبل اظهار نمود كه گروهك تروريستي منافقين دست از اعمال گذشته خود برنداشته است ، گفت : دولت انگليس با اقدام تازه خود نشان داد كه از تروريسم براي اهداف خود سود مي برد و اقدامات تروريستي كه به نفع آنان باشد خوب و اقدامات تروريستي كه منافع آنان را به خطر اندازد، بد مي‌داند.

سبحاني در ادامه اين سوال را مطرح كرد كه اگر القاعده هم دست از فعاليت هاي تروريستي خود بردارد ، بدون اينكه كوچك‌ترين تعهدي به اين قول خود داشته باشد ، آيا دولت انگليس آنان را از فهرست گروه‌هاي تروريستي خارج خواهد كرد؟ و اظهار داشت: گروههاي مسلح در اروپا كه بارها و رسما نيزاعلام كرده‌اند كه منبعد عمليات تروريستي انجام نخواهند داد ، همچنان در ليست باقيمانده‌اند و نشان مي‌دهد وجه قالب موضوع ، سياسي است و نه يك اقدام بشردوستانه و ضدتروريستي.

وي با بيان اينكه در زمان ترور پدرم ، برادرم در حال مشق نوشتن در مغازه بود و سالها بعد در جبهه جنگ توسط صدام شهيد شد ، تصريح كرد: اينك دولت انگليس با پذيرش گروهك تروريستي منافقين كه ‪ ۲۰‬سال تحت نظر صدام آموزش ديده‌اند ، نشان داد كه در تداوم سلسله و حلقه زنجيره‌اي است كه قدرت‌هاي استكباري از تروريسم در راستاي اهداف خودشان استفاده مي‌كنند و مسئول اقدامات گذشته و عواقب بعدي آنان هستند.

عصمت سپهري فرزند ابوالقاسم سپهري كه خياط خيابان اسكندريه جنوبي بود و در سال ‪ ۱۳۶۳‬توسط منافقين شهيد شد ، گفت : در زمان ترور پدرم ، من ‪۱۶‬ ساله بودم و در سالهاي گذشته تلاش كردم تا قدمي براي كشورم بردارم و از اين رو انجمن عدالت را براي همكاري ساير خانواده‌هاي قرباني ترورهاي منفقين تاسيس كرديم و اينك سخنگوي اين انجمن هستم.

وي با اشاره به اهداف انجمن غيردولتي عدالت ، اظهار داشت : اين انجمن تلاش مي‌كند تا چهره تروريستي و خرابكارانه سازمان تروريستي مجاهدين خلق را به مردم ايران و جهان نشان دهند.

سپهري با اشاره به اينكه منافقين تاكنون بيش از ‪ ۱۲‬هزار نفر از مردم ايران را ترور كرده‌اند اشاره داشت ، هيچكس با تروريسم موافق نيست مگر فرصت طلبان جنگ طلب .

اين فرزند شهيد گفت : در زمانيكه نام گروهك تروريستي منافقين در فهرست گروههاي تروريستي قرار گرفت به عنوان عامل بازدارنده‌اي براي اقدامات جنايي آنان بود .

وي با اشاره به اينكه استراتژي سازمان تروريستي مجاهدين خلق در سلاح و عمل تروريستي خلاصه مي‌شود ، تاكيد كرد: منافقين هرگز مشي مسلحانه را كنار نخواهند گذاشت ، تروريسم و توسل به خشونت جزو اصول ايدئولوژيك آنهاست.

سپهري اظهار داشت : آمريكا به ظاهر سلاح آنان را گرفت و منافقين را فريزي كرد تا بعد از دوران صدام از آنها به عنوان اهرم فشار و در زمان مناسب عليه ايران استفاده كند ولي ملت ايران هوشيار است و واكنش مناسب را از خود نشان خواهد داد.

اين قرباني ترور افزود: از دولت انگليس كه داعيه حقوق بشر دارد ، انتظار نداشتيم نام منافقين را از فهرست گروههاي تروريستي خارج كند.

وي خاطر نشان كرد: انگليس با خارج كردن نام منافقين از فهرست گروههاي تروريستي قلب مردم ايران را جريجه دار كرد و ملت ايران اين تصميم به غايت سياسي را فراموش نخواهند كرد و دولت اين كشور را در خون ريخته شده پدران و برادرانشان دخيل مي‌دانند.

سپهري با هشدار به انگليس در خصوص عدم تغيير هويت منافقين در سالهاي اخير گفت: سازمان تروريستي مجاهدين خلق تاكنون اسلحه را از آرم خود حذف نكرده ، به صورت رسمي و علني هم اعتراف به كنارگذاشتن جنگ مسلحانه نكرده و ظرفيت نظامي خود را حفظ كرده است ، بنابراين در صورتيكه اسلحه به آنان بازگردد دوباره اقدامات تروريستي خود را آغاز خواهند كرد.

وي با خطرناك توصيف كردن گروهك تروريستي براي كشورهاي اروپايي ، اظهار داشت: شاخصه اصلي و برجسته منافقين ، روحيه فرصت طلبي آنها است فلذا به شدت غيرقابل پيش بيني هستند و چرخشهاي ناگهاني آنها مي‌تواند خطرساز باشد وي متذكر شد: در زمانيكه فرانسه مريم رجوي و تعدادي از منافقين را دستگير كرد ، سران اين گروهك تروريستي تعدادي از اعضاي خود را تشويق كردند تا اقدام به خودسوزي كنند، تا احساسات مردم جريحه دار شود و به دولتهاي اروپايي فشار وارد شود و خطرناك بودن خود را با اين عمليات شبه تروريستي ثابت كنند.

حسن سپهري فرزند ديگر شهيد ابوالقاسم سپهري هم گفت: منافقين اعلام كردند كه از سال ‪ ۲۰۰۱‬در ايران اقدام تروريستي انجام نداده‌اند ، ولي حاضر نيستند رسما و علني بگويند ، منافقين داراي ماهيتي تروريستي هستند و عقل حكم مي‌كند كه آنها را با تمركز روي ماهيتشان مورد بررسي قرار داد.

سپهري تاكيد كرد: منافقين بايد در دادگاههاي بين‌المللي مجازات شده و از ملت ايران بواسطه همكاري با رژيم ضدايراني صدام و شركت در جنايات مشتركي كه با حزب بعث عليه مردم ايران و عراق داشته‌اند ؟ از هر دو ملت ايران و عراق عذرخواهي كنند.

ايرج مرادي فرزند شهيد حاج ابراهيم مرادي كه به شغل آهنگري مشغول بود و ‪ ۱۹‬خرداد سال ‪ ۶۳‬ساعت ‪ ۸‬صبح توسط سازمان تروريستي مجاهدين خلق ترور شد، اظهار داشت: پدرم در كنار شغل خود فعاليت‌هاي اجتماعي و خيريه‌اي انجام مي داد و مثل تمامي ايرانيان به رزمندگان براي دفع تجاوز به خاك ايران كمك مي‌نمود تا وفاداري خود به اسلام و ايران را اثبات نمايد .

وي نيز اقدام دولت انگليس براي خارج كردن نام منافقين از فهرست گروههاي تروريستي را اقدامي سياسي ارزيابي كرد و گفت: به اعتقاد من اين اقدام لندن خارج از تصميم گيران دولت انگليس بود و در پشت آن لابي صهيونيستي قرار داشت.

مرادي با اشاره به اظهارات وزير امور خارجه انگليس كه گفته بود گروهك تروريستي منافقين تاكنون مشي مسلحانه خود را كنار نگذاشته است، اظهار داشت: تاكنون آرم، رهبر، اسلحه، حيات پادگاني اين گروهك تروريستي كنار گذاشته نشده و همچنان مشغول رژه‌هاي نظامي هستند ؟ آنها برا ي بالفعل كردن ظرفيت نظامي خود به دولتي نياز دارند كه عين دولت صدام برايشان عمل نمايد و در حال حاضر رژيم اشغالگر اسرائيل همين نقش را در لباس انگلستان براي منافقين ايفاء مي‌كند .

اين عضو انجمن عدالت در ادامه تاكيد كرد: دولت انگليس سابقه سياه خود، در افكار عمومي ايران را بار ديگر زنده كرد.

وي با اشاره به اينكه براون نخست وزير انگليس نقش صدام رييس جمهور مخلوع عراق را بازي مي‌كند، اظهار داشت: از نظر انجمن عدالت ، در قضيه خارج كردن نام منافقين از ليست سازمانهاي تروريستي ، ردپاي رژيم صهيونيستي وجود دارد.

اين قرباني تروريسم با بيان اينكه پشت ماجراي تصميم‌گيري براي منافقين در انگليس، حفظ اسراييل است ، خاطر نشان كرد گرداننده اصلي اين پروژه ، لرد كربت نماينده پارلمان انگليس است كه در آن كشور بعنوان لرد ترورشناخته مي‌شود.

مرادي در خصوص خروج نام منافقين از گروههاي تروريستي در انگليس توضيح داد كه دو نوع نگاه در اين خصوص وجود دارد. نگاه اول اين است كه منافقين ديگر كار تروريستي انجام نخواهند داد و بر اين اساس اسم آنها از فهرست تروريست‌ها خارج شده كه با توجه به اظهارات وزير خارجه انگليس كه آنان رسما كار تروريستي را كنار نگذاشته‌اند اين ابهام در دستگاه دولتي انگليس همچنان وجود دارد ولي بايد به ما هم بگويند كه چگونه قانع شدند و از لحاظ محتوا همانند آرم ، رهبر ، شعار محوري همانند جنگ مسلحانه و فرم نظامي نيز تغييراتي در آنها صورت نگرفته است ولي اگر انگليسي‌ها نسبت به كنار گذاشتن اين عوامل قانع شدند ، به ما هم بگويند تا قانع شويم.

مرادي در ادامه اظهار داشت: در نگاه دوم ، تصميم انگليس يك تصميم كاملا
 پنجشنبه 20 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن