تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى كه دل در درون سينه بى قرار است و به دنبال حق مى‏گردد و چون به آن رسيد، آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812639304




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس سازمان ملي جوانان: اصلي‌ترين وظيفه ما بررسي عالمانه مقتضيات جواني در كشور است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس سازمان ملي جوانان: اصلي‌ترين وظيفه ما بررسي عالمانه مقتضيات جواني در كشور است
خبرگزاري فارس: رئيس سازمان ملي جوانان گفت: اصلي‌ترين وظيفه سازمان‌هاي مرتبط با جوانان، ديدباني هوشمندانه از پديده جواني و بررسي عالمانه مقتضيات جواني كشور و دخالت دادن آن در برنامه‌ريزي كشور است.
به گزارش خبرگزاري فارس از همدان، حجت‌الاسلام محمد‌جواد حاج‌علي‌اكبري ‌عصر ديروز در جلسه شوراي اداري استان همدان افزود: جمعيت 25 ميليون جوان ما 36 درصد جمعيت كشور را در‌ بر مي‌گيرد كه اگر اين آمار را مدبرانه تفسير كنيم به معني آن خواهد بود كه به برنامه‌ريزي خاص در اين زمينه نيازمنديم.
معاون رئيس‌جمهور با اشاره به بهم‌خوردن تركيب ساختار جمعيتي و تغيير شكل هرم جمعيتي افزود: براي مواجهه با اين مسئله به يك دهه تدابير ويژه نيازداريم.
وي در عين حال با اشاره به فرصت بسيار قابل استفاده از اين ظرفيت موجود اظهار داشت: اين پديده يك هديه الهي است و بايد از اين موقعيت، بيشترين بهره‌برداري صورت گيرد، اما اين امر الزامات خود را مي‌طلبد كه در يك برنامه‌ريزي كلان و ميداني به آن بايد توجه شود.
حاج علي‌اكبري گفت: حتي اگر چنين وضعيت جمعيتي نداشتيم، باز هم بايد اهتمام ويژه‌اي به قشر جوان صورت گيرد، چرا كه اين مسئله حتي براي كشورهايي كه گرفتار پيري جمعيتي شده‌اند هم اصلي اجتناب‌ناپذير است.
وي با اشاره به اين كه براي كشوري با خصوصيات جمهوري اسلامي، مسأئله نگاه به مقتضيات جواني متفاوت از ديگر كشورهاست تصريح كرد: كشور ما داراي آرمان الهي است و اين از خصوصيت‌هاي جواني است. لذا پيامبران هميشه به دنبال جوانان بوده‌اند.
رئيس سازمان ملي جوانان با اشاره به اين كه برنامه‌ريزي‌هاي فعلي با وضعيت جمعيت جوان كشور ما هماهنگي ندارد، تأكيد كرد: هم به لحاظ ساختار جمعيتي و هم به لحاظ نگاه ايدئولوژيك بايد به جوانان جامعه خود نگاهي ويژه داشته باشيم و الزامات و مداخلات لازم را در برنامه‌ريزي و ساختار اداري و تقويمي كشور داشته باشيم.
وي با اشاره به پيشنهادات مجموعه‌هاي تحت پوشش سازمان ملي جوانان در تحول ساختار برنامه‌ريزي كشور افزود: اگر به اين اقتضائات پاسخ لازم داده نشود، هم‌ اكنون دچار مشكلات متعدد خواهيم شد و هم در آينده دچار سوء‌تعبير در برنامه‌ريزي‌هاي كلان خواهيم شد.
وي سپس با اشاره به وضعيت جمعيت ازدواج نكرده در جامعه گفت: متأسفانه هم‌اكنون با اعمال محدوديت‌هاي مختلف در ساختار تشكيل خانواده، 15 ميليون جمعيت جوان مجرد در كشور وجود دارد.
حاج‌علي‌اكبري ‌تأكيد كرد: نرخ افزايش ازدواج در سال گذشته 8٪ بوده كه اگر بتوانيم اين ميزان را كه 840 هزار نفر را در‌ بر دارد به يك و نيم ميليون نفر افزايش دهيم، مي‌توان اميدوار بود كه كسي در نوبت ازدواج باقي نماند.
وي گفت: البته اين معنايش اين است كه فعلاً در وضعيت هشدار هستيم و حاكميت بايد سهم خود را نسبت خانواده‌سازي مشخص كند وگرنه به وضعيت بحران خواهيم رسيد.
معاون رئيس‌جمهور سپس به فرآيند مطالعه 10 سال گذشته سازمان ملي جوانان اشاره كرد و گفت: در ساختار اداره كشور سامانه‌اي توانمند براي خانواده‌سازي جاسازي نشده و پاسخ‌گويي روشني به اين مسأله نداريم.
وي گفت: سازمان ما به عنوان مركز ستادي طراحي و برنامه‌ريزي اين موضوع را در دستور كار خود قرار داده و برنامه ملي در اين زمينه تعريف كرده است.
حاج‌علي‌اكبري افزود: به همين منظور ستاد ملي ساماندهي امور جوانان را تشكيل داديم تا بتواند نقشه‌هاي ملي برنامه‌هايمان را در قامت استاني قرار دهد.
وي سپس به وضعيت هويت‌يابي جوانان اشاره كرد و گفت: مشاركت‌هاي اجتماعي و سازماندهي اجتماعي جوانان تأثير مستقيم در شكل‌گيري هويت آنها دارد و جامعه بايد زمينه را براي شكل‌گيري استقلال جوانان ايجاد كند.
وي سپس با اشاره به روش هدفمند رئيس‌جمهور در گردهم‌آوري مشاوران جوان، گفت: مشورت با جوانان از اين لحاظ موضوعيت پيدا مي‌كند كه نخست مي‌تواند هويت اجتماعي آنان را بسازد و دوم آن كه جوانان ذهن تيز‌بين و سريع‌الانتقال و نوآوري دارند.
وي‌ ضمن بيان وضعيت نامطلوب تشكل‌ها در همدان تأكيد كرد: تشكيل ستاد ساماندهي امور جوانان بايد در استان جدي‌تر پيگيري گردد تا از ظرفيت‌هاي موجود بتوان بهره‌برداري لازم را كرد.
انتهاي پيام؛/ب
 پنجشنبه 20 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن