تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816426578




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جهرمي خواستار شد:نشست فوري كميسيون اقتصادي دولت و بانكها براي تامين منابع بنگاه ها


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: جهرمي خواستار شد:نشست فوري كميسيون اقتصادي دولت و بانكها براي تامين منابع بنگاه ها
وزير كار و امور اجتماعي خواستار نشست فوري كميسيون اقتصادي دولت و بانكها براي تامين منابع مورد نياز بخش توليد و بنگاه هاي اقتصادي كشور شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سيد محمد جهرمي در حاشيه نشست مشترك با صنعتگران و مديران نمونه اولين جشنواره ملي توليد كنندگان جوان درجمع خبرنگاران گفت: در نشستهاي متعدد با توليد كنندگان و كارآفرينان در رابطه با تامين منابع بانكي و سرمايه در گردش بحثهايي شد كه بايد براي آنها راهكارهايي در نظر گرفته شود.

وزير كار و امور اجتماعي يكي از دلايل ايجاد مشكلات مالي در واحدهاي توليدي را در تامين مواد اوليه دانست و اظهار داشت: افزايش قيمت نفت باعث بوجود آمدن قيمت هاي چند برابر درخريد مواد اوليه شده كه اين امر سرمايه در گردش را نيز دچارمشكل نموده است.

وي در پيش گرفتن سيستم انقباضي توسط بانكها را يكي از دلايل بوجود آمدن مشكلات واحدهاي اقتصادي برشمرد و تصريح كرد: درخواست ما برگزاري نشست فوري كميسيون اقتصادي دولت و مجموعه بانكها براي تامين منابع مورد نياز، توليد كنندگان است.

وي از تصميم كميسيون اقتصادي دولت مبني بر پرداخت 5 ميليارد دلار تسهيلات ارزي براي بخش صنعت خبر داد و افزود: 30 هزار ميليارد تومان طبق اعلام بانكها در سال گذشته پرداخت تسهيلات سرمايه در گردش به بنگاه ها بوده كه اين بايد افزايش يابد.

وزير كار و امور اجتماعي از تثبيت يك ميليون و 300 هزار شغل در بنگاه هاي موجود از طريق منابع بنگاه هاي زود بازده خبر داد و بيان داشت: اگر اين كار انجام نمي گرفت، مسلما نرخ بيكاري افزايش مي يافت.

جهرمي از پرداخت 3 هزار ميليارد تومان به عنوان سرمايه در گردش واحدهاي اقتصادي طبق برنامه خبر داد و افزود: اين رقم معادل ده درصد از 30 هزار ميليارد تومان سرمايه در گردش سالانه بنگاه ها است.

وي نرخ بيكاري فصل بهار را طبق اعلام مركز آمار 6/9 درصد دانست و تصريح كرد: اين رقم در سال 86 حدود 7/10 درصد بود كه در سال 85 نيز 11 درصد و در سال 84 هم حدود 12 درصد اعلام شده بود.

وزير كار در ارتباط با طرح تحول اقتصادي دولت گفت: اين طرح قرار است به بخشهاي اساسي، ريشه اي و حل ساختاري اقتصاد بپردازد كه موضوع بهره وري، سيستم بانكي، بهبود در روشها و سياستهاي پولي از مصاديق آن است.

جهرمي انتشار اوراق مشاركت توسط بنگاه هاي بزرگ را در جهت افزايش بازار سرمايه و يا ارتقاء آن دانست و ادامه داد: هدف اين است كه بنگاه هاي اقتصادي خود بتوانند در بازار اوليه يا بازار ثانويه منابع مورد نيازشان را تامين كنند.

وي افزود: تحقق اين امر در مجلس هفتم به صورت آئين نامه به تصويب رسيد و هم اكنون در اختيار بانكها و بنگاه ها قرار دارد.

وزير كار و امور اجتماعي سپس به تعادل در مجموعه پرداختي هاي بنگاه ها به كارگران و ميزان نيازهاي يك خانواده اشاره كرد و اظهار داشت: اين شكاف بايد با افزايش پرداختها به همراه توليد بيشتر و كيفيت بهتر كالاها بهبود يابد.

جهرمي به مشكلات برخي واحدها در پرداخت دستمزد به كارگران اشاره كرد و افزود: برخي بنگاه ها به دليل مشكلات مالي ناچار به اخراج تعدادي از كارگران مي شوند كه در اين بين ما نبايد با تحميل نرخ دستمزدهاي خارج از توان بنگاه ها باري بر دوش آنها بيفزائيم.

وي انتظار طرحها براي دريافت تسهيلات از بانكها را بي ارتباط با عدم اعلام نرخ سود بانكي در سال جاري دانست و بيان داشت: بانكها با توجه به نرخ سود گذشته تسهيلات مي دهند، ولي با كمبود منابع مواجه هستند.

وزير كار و امور اجتماعي گفت: سعي شده رقم طرحهاي در انتظار دريافت تسهيلات بيش از 60 هزار ميليارد تومان نباشد كه از اين رقم نيز حدود 24 هزار ميليارد تومان به قرارداد رسيده و 18 هزار ميليارد تومان ديگر نيز توسط بانكها پرداخت شده است.
 پنجشنبه 20 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن