محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1828668110
تحلیل گراف ها و مشخصات فنی پلیر ها و هدفون های مختلف
واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: peaceful110-03-2010, 05:24 PMفکر کنم جای یک سر تیتر درباره تحلیل تجهیزات صدا خالی باشه. عموم ما افراد عادی جامعه بدون اطلاعات تخصصی هستیم ولی اگه اطلاعات نصفه و نیمه خودمون رو با هم به اشتراک بزاریم مشخصا به نتایج منطقی تری میریسم. مخصوصا تو صنفی که سازگاری اجزا حرف اول و آخر رو میزنه در قسمت های دیگه عموما افراد مستقیم به اصل مطلب میپردازند و اون "چی بدرد ما میخوره" و پس از مدت کوتاهی به جوابشون میرسند و بعد دیگه میرند تایک همچین چیزی دوباره لازمشون بشه ولی شاید بعضی ها کمی کنجکاو تر باشن و دوست داشته باشند بیشتر و کمی با جزئیات بیشتری برسی کنند لطفا لینک پست های این مربوطه که قبلا در این باره نوشتید رو هم در این سر تیتر قرار بدین قرار بدید. تکیید میکنمforum جای تبادل اطلاعات هست پس لزومی نداره حتما از چیزی که ارسال میکنید کاملا مطلع باشید ما همه این جا دور هم جمع شدیم تا از یک دیگه یاد بگیریم. تحلیلی سطحی از نمودار (حجم صدا-فرکانس خروجی) !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! تحلیل گراف های Square Wave !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! توضیح درباره Distortion Products !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! Noise صورتی و سفید !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! دسی بل چیست؟ !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! peaceful107-04-2010, 08:52 PMStereo crosstalk(تفکیک پذیری کانال): همه ما با واژه مونو و استریو آشنا هستیم. همان طور که میدانید در استریو هر کانال یک محدوده فرکانسی رو پخش میکنه که کانال دیگه پخش نمیکنه ولی هر چه حجم صدا رو افزایش بدیم کانال ها شروع به پخش فرکانس هایی مربوط به کانال مجاور میکنند و این نشتی فرکانس موجب میشه که تفکیک پذیری فرکانس کانال ها کاهش پیدا کنه و به مونو متمایل بشه. در اینجا نمودار تفکیک پذیری S9 به میزان حجم صدا رو در حالت عادی و در حالتی که افکت bbe viva رو استفاده کنیم رو مشاهده میکنید. http://rmaa.elektrokrishna.com/Comparisons_(No_Loads)/Cowon%20S9%20-%20BBE+%20ViVA%20Test/ct.png هر چه سطح نمودار بالاتر به معنی این که تفکیک پذیری بیشتر کانال ها در حجم صدای بالاتر . منبع: سایت anythingbutipod.com peaceful121-04-2010, 10:06 PMزیر خاکی های مفید جناب سیمور:31: این لیست به مرور زمان پس از کشف میراث جدید آپدیت خواهد شد تاثیر sensitivity وامپدانس !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! بلندی صدا خوجی !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! توضیحی کوتاه درباره Noise Cancelling !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! مفهوم هرتز و بیت در صدا !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! ساختار هدفون !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! reader rigs !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! to be continued......... مطالب مفید از فروم همسایه: !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! t_tanhayam06-05-2010, 10:39 PMسلام و خسته نباشيد به دوست گلم اقاي peaceful1 واقعا ازتون ممنونم بابت اين تاپيك خوب اميدوارم كارتون وادامه بدين در ضمن من پيگير تاپيك cowon v5 توي iaudio phile هم هستم ممنون:11: peaceful107-05-2010, 12:03 PM10 تا از بزرگترین دروغ های صنعت صدا: !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! بقیه مطالب آرشیو این سایت: !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! peaceful109-05-2010, 12:44 PMsansa clip یا creative stone !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! clip vs clip+ vs stone vs stone plus !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! clip+ !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! clip+ خوش صدا تر هست یا clip !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! نتیجه گیری: clip و clip+ خروجی با جزئییات بیشتری دارند وخوش صدا تر هستند( البته اگه هدفون واقعا حرفه ای داشته باشی که تو ایران به سختی پیدا میشه.) clip از ID 3 TAG 2,3 پشتیبانی میکند ولی نمیتونه داخل پوشه رو نشون بده (منظورم این هست که فقط بر اساس آلبوم اسم خواننده و .. نشون میده نه به صورت پوشه چون عموما مشخصات آهننگ ها درست نیست مشکل بوجود میاد ولی این مشکل تو clip+ حل شده)_و هر دو حالت را به بهترین شکل نشون میده. stone plusهم که فقط داخل پوشه رو میبینه و stone که قدیمی تر بود که صفحه نداشت. clip دو برابر stone شارژ نگه میداره clip فرمت های ogg و flac رو هم پشتیبانی میکنه و برعکس خیلی از پخش کننده ها tag های فایل ها این دو فرمت رو به خوبی mp3 و wma نشان میدهد. stone plus اسپیکر خارجی دارد stone کمی سبک تر هست(5 گرم کمتر) از plus clip حالت MTP رو هم پشتیبانی میکند قیمت clip و stone تقریبا یکی هست peaceful119-05-2010, 07:12 PMSennheiserوGradoوDenonوAKG:وAudio-TechnicaوBeyerdynamic:وbeyerوPioneerوTechnics� �Sony:وBose !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! denon !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! Ultimate EarsوUltrasoneوKossوKlipsch !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! phonak !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! با تشکر فراوان از دوست عزیزمون prowler88 کمی تامل در ساختار هدفون ...: !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! peaceful122-06-2010, 01:30 AM........................... peaceful110-08-2010, 06:12 PMنویز کنسولینگ چیست: فن آوری که موجب کاهش بعضی از انواع صدا های ایجاد شده در محیط میشود تا صدای منبع بهتر شنیده شود . این فن آوری با نام های مختلفی معرفی میشود. Active noise control (ANC) (noise cancellation, active noise reduction (ANR) , antinoise) مروری کوتاه بر تاریخ چه نویز کنسولینگ: شروع استفاده از این فن آوری دهه 50 بود و در بعضی موارد استفاده از چنین فناوری بسیار کار آمد و حیاتی بوده مانند صنعت هوانوردی هر چقدر هم هدست خلبان ایزوله باشد باز نمتواند صدای غرش موتور هواپیما یا ریتم تند و سرسام آور هلیکوپتر را کنترل کند. برای همین باید راهی برای مهار آن پیدا میشد. حتی اگر هم هدست کاملا ایزوله بشه خلبان در شنیدن صدای اطرافیان و صدا های داخل اتاقک خلبان دچار مشکل میشد پس راه حل ایزول سازی کامل نمیتونه باشه.(تازه اگه بشه همچین کاری کرد)این فن آوری در صنایع دیگه هم جای خود را باز کرد یکی از این موارد برای کنترل صدای زوزه کشان موتورهای خودرو های اسپرت لوکس هست که صدا مهار شده تا سرنشینان رو آزار ندهد. نزدیک به بیش از 20 سال از اولین باری که در این خودرو ها استفاده شد میگذره. هزینه استفاده از نویز کنسولینگ خیلی کمتر از ایزوله کردن اطاقک بود. حتی اگه محدودیت هزینه نباشه خیلی وقت گیر و سخت به نظر میرسید ولی با استفاده از نویز کنسلینگ کار خیلی ساده میشد. نحوه کارکرد: صدای محیط توسط میکروفون جذب میشه و فرکانس مکمل فرکانس مزاحم یا نویز ایجاد میکنه تا برایند صفر حاصل بشه تا صدایی شنیده نشه. البته این فن آوری بیشتر تو فرکانس هایی که تناوب دارند جواب میده نه همهمه و سر و صدای خیابون بیشتر رو صدای موتور ژنراتور موتور( هواپیما خودرو و ...) وسایلی که صدای پریودیک و دوره ایی دارند. و دقت پاک سازی نویز به حساسیت و کیفیت میکروفون های تعبیه شده و میزان دقت در ساخت سیگنال مکمل هست پس هر چقدر هم کیفیت بالا باشه باز کاملا ایده آل نیست برای همین نتیجه کار کمی هیس و نویز ضمینه ای خواهد بود.. کاربرد در هدفون: همان طور که در بالا اشاره شد کمی نویز ایجاد خواهد شد و چون صدای شنیده شده توسط هدفون عموما موسیقی و اصواتی هست که به دقت میکس شده و و در استدیو ها با امکانات کاملا حرفه ای و محیطی ایزوله و آکوستیک تولید شده و به همین دلیل هیچ کدوم از هدفون های با کیفیت و رده بالا از این فن آوری بهره ایی نبردند. والبته یک ایراد دیگه استفاده از باطری هست که محدودیت و معذوریت های خودش رو داره. بنابراین هدفون نویز کنسولینگ دار به معنی کیفیت بالا تر نیست بلکه به معنی کیفیت هر چند خوب ولی نه عالی ولی مناسب برای مصارف خاص مثلا کسی که همش تو سفر هست(با هواپیما و ..) یا تو محیط پر سر و صدا کارگاه یا کارخونه با موتورهای ... کار میکنه. و... البته این فن آوری روز به روز بهینه شد و کامل تر شد خیلی از شرکت ها هم از نویز منسولینگ استفاده میکنند و سرآمد ترین شرکت و میشه گفت صاحب فن آوری شرکت بوز هست . البته خیلی از برند ها هدفون های نویز کنسولینگ دارشون جنبه تبلیغی داره و خیلی کارایی نداره مثل عموم هدفون های نویز کنسولینگ دار سونی و فیلیپس در بازار ایران قیمت های زیاد و کارایی بسیار کم. کاربرد در ریکردر: چون ریکردر بیشتر در محیط غیر ایزوله و آکوستیک استفاده میشود( خیابان کلاس درس سالن کنفرانس محیط باز ....) پس نویز و هیس ایجاد شده هر چند زیاد باز به اندازه صدای مزاحم میحیط نیست و به چشم نمیاد پس این تکنولوژی تو این سری وسایل رنج بیشتری از محصولات رو شامل بشه. a.z.p.z11-08-2010, 05:30 PMممنونم بابت مطالب مفید و طبقه بندی شده از فروم و ... میدونم نباید اینجا این پست رو بدم شرمنده ولی من در مورد این موضوع که مطالبی رو هم دربارش خوندم و ذهن منو درمورد خودش مشغول کرده و متاسفانه دقیقا نتونستم این مسئله رو درک کنم در مورد THD هدفون ها یا همون total harmonic distortion هست که ممنون میشم رحمت بکشید و در این مورد یه مطلب ساده و قابل فهم اینجا بذارید برای مثال این : Total harmonic distortion is a measure of non-linear harmonic distortion and is given in %. Example headphones: Non-linear harmonic distortions are signals which were not present in the original before the signal was converted by the headphones. These unwanted signals are caused by the diaphragm, whose movements do not precisely move in time with the electric signals that cause it to move. Unfortunately, this is a feature of all electroacoustic transducers. Although it cannot be completely eliminated, suitable steps can be taken to minimise it. However, the user is not interested in why this distortion takes place but in how great the level of distortion must be for it to become perceptible. According to the findings of several research projects, a total harmonic distortion of 1% in the frequency range of 100 to 2000 Hz is imperceptible. Below 100 Hz, the perceptibility threshold lies at 10%. ممنون ... فقط لطف کنید انجامش بدید چون خیلی درگیرش شدم ...:40: peaceful111-08-2010, 07:34 PMممنونم بابت مطالب مفید و طبقه بندی شده از فروم و ... میدونم نباید اینجا این پست رو بدم شرمنده ولی من در مورد این موضوع که مطالبی رو هم دربارش خوندم و ذهن منو درمورد خودش مشغول کرده و متاسفانه دقیقا نتونستم این مسئله رو درک کنم در مورد THD هدفون ها یا همون total harmonic distortion هست که ممنون میشم رحمت بکشید و در این مورد یه مطلب ساده و قابل فهم اینجا بذارید برای مثال این : Total harmonic distortion is a measure of non-linear harmonic distortion and is given in %. Example headphones: Non-linear harmonic distortions are signals which were not present in the original before the signal was converted by the headphones. These unwanted signals are caused by the diaphragm, whose movements do not precisely move in time with the electric signals that cause it to move. Unfortunately, this is a feature of all electroacoustic transducers. Although it cannot be completely eliminated, suitable steps can be taken to minimise it. However, the user is not interested in why this distortion takes place but in how great the level of distortion must be for it to become perceptible. According to the findings of several research projects, a total harmonic distortion of 1% in the frequency range of 100 to 2000 Hz is imperceptible. Below 100 Hz, the perceptibility threshold lies at 10%. ممنون ... فقط لطف کنید انجامش بدید چون خیلی درگیرش شدم ...:40: ببین این لینک ها تو کوتاه مدت کارت رو راه میندازه؟! !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! a.z.p.z11-08-2010, 08:15 PMممنون راستیتش اینارو هم دیده بودم و همون مطلب مختصری که تو مطلبم اوردم ... میخواستم یکی به فارسی روون اونارو ترجمه کنه طوری که قابل فهم باشه یا اگه کسی اطلاعی در این مورد داره بیاد مفصل اینجا توضیح بده... خودت نمیتونی ترجمه کنی یا مطلبی داری از خودت فارسی ؟ اما مطلبی که پیدا کردم خالی از لطف هم نیست (منبعش رو نمیدونم چون همه سایت ها عین این مطلب رو کپی کرده بودن برای همین اسم سایت یا فرومی رو نمیارم!) THD یا همون total harmonic distortion چیست؟ هر نوع دور شدن از موج صوتی اصلی. دیستورشن را به 4 دسته تقسیم می کنند: نویز، کلیپینگ، هارمونیک دیستورشن، و دیستورشن مداخله. ( Noise, Clipping, Harmonic distortion, and intermodulation distortion). دو نوع آخر در حقیقت در اسپیکر ها یکی هستند، و با تکنولوژی فعلی ما قادر هستیم آنها را کاهش دهیم، اما نمی توانیم آنها را به صفر برسانیم. البته باید گفت که آمپلیفایر های جدید آنقدر این دیستورشن ها را کاهش داده اند که عملا می توان گفت به صفر رسیده اند، و دیستورشن باقیمانده معمولا به خاطر تنظیماتی است که کاربر انجام می دهد، محیطی که کاربر در آن سیستم را نصب کرده است، و بار اضافی که او وارد می کند. دیستورشن یعنی هر چیزی که باعث می شود سیگنال خالص ورودی، جز افزایش حجم حالت دیگری پیدا کند. معمول ترین نوع دیستورشن، صداهایی است که سیگنال صوتی اضافه می شود، مثل صداهای رندوم، یا هامینگ (صداهای ممتد هووووووم مانند). دیستورشن خطی بودن یا غیر خطی بودن یک سیستم را اندازه گیری می کند. هرچیزی که به سیگنال صوتی اضافه شود، شکل اصلی آن را عوض می کند.(قرینگی، غیر قرینگی، سطوح، اوج ها، گره ها). تحلیل اسپکترومی سیگنال خروجی، نشانگر اجزا اضافی آن خواهد بود. اگر یک مدار در حالت ایده آل باشد، هیچ گونه نویزی ایجاد نخواهد کرد. یعنی اسپکتروم سیگنال خروجی، فقط بزرگ شده سیگنال ورودی است، و هیچ تغییر دیگری ندارد. خیلی جالب است که تولید کنندگان آمپلیفایر معمولا بازی تبلیغاتی زیادی روی 0.001 درصد کاهش دیستورشنی می کنند که به محصول جدید خود اضافه کرده اند، در حالی که باند هایی که دیستورشن را زیر 5 درصد نگاه دارند، باندهای خوبی هستند. درست است که هرگونه کاهش دیستورشن، گامی بزرگ در رسیدن به کیفیت بالاست، اما این تفاوت های کوچک به تنهایی نشان گر برتری یک آمپلیفایر بر دیگری نیستند، چرا که هارمونیک دیستورشن زیر نیم درصد عملا با گوش معمولی قابل شنیدن نیست. (اکثر گوش ها تا 1 درصد را تشخیص نمی دهند). ميدونيم كه هرگاه آمپليفايري سيگنال ورودي دريافت كنه بلافاصله خروجي همان سيگنال رو به صورت Amplify شده (تقويت شده) خارج ميكنه. ولي اين تنها كاري نيس كه يه آمپ انجام ميده بلكه به صداي خروجي Distortion هم اضافه ميكنه. (همان نويز و تخريب صداي اصلي) اندازه ي اين Distortion بستگي به جنس آمپ داره. يك آمپ خوب مقدار ديستورشنش بسيار كمتر از حدود شنوايي انسانه. هروقت يكي گفت فلان آمپ از فلان آمپ بهتره چون اولي THD=0.002% است ولي دومي THD=0.05% بدونيد از حرفي كه ميزنه چيز زيادي نميدونه! چون THD يا Total Harmonic Distortion زير 1٪ قابل شنيدن نيست. اضافه كنم كه در زمينه Distortion در اتومبيل٬آمپ مسأله آخره. خيلي چيزا هستند كه Distortion بالاتري از آمپ دارند و THD حدود 1٪ الي 5٪ (مثل خيلي از باند ها) و حتي 10٪ (خيلي ساب ها) دارند. حتي بدنه خود اتومبيل هم Distortion ايجاد ميكنه. مثل لرزش و تق تق هاي بدنه شامل (داشبورد٬ ستونها٬ پشت كيلومتر و و و ...) Total Harmonic Distortion یا THD است که نمایانگر مقدار کلی اغتشاشات هارمونیکی (که در ایجاد دسته ای از اعوجاجات صوتی مقصرند) به درصد می باشد. عدد THD، اصولا هر چه کوچکتر باشد نمایانگر کیفیت بهتری است. البته، در دنیای واقعی، گوش یک فرد غیر متخصص تفاوت بین 0.001 درصد THD، و 0.5 درصد THD را تشخیص نخواهد داد. درصد THD، معمولا به همراه عدد دیگری ذکر می گردد که پارامترهای اندازه گیری را روشنتر می نماید، مثلا i<0.1%@ -10dB Full Scale Input یعنی مقدار کل اغتشاشات هارمونیکی کمتر است از یک دهم درصد، در شرایطی که توان سیگنال ورودی 10 دسی بل کمتر از میزان حداکثر مجاز اعلام شده باشد. به بیان ساده تر، می توان گفت که عدد بیان شده تا سر حد استفاده از حدود 90 درصد از حداکثر توان سیستم صدق می کند. اصولا، اغتشاشات هارمونیک فرکانسهایی هستند که در سیگنال ورودی به آمپلیفایر وجود ندارند و منشاء این نوع اغتشاشات در مدار آمپلیفایر است. به عنوان مثال، اگر یک سیگنال تست با فرکانس یک کیلو هرتز به مدار آمپلیفایر تغذیه کنیم، اغتشاشات هارمونیک به شکل پارازیتهایی که فرکانس آنها برابر با ضریبهای دو، چهار، هشت (و نیز نتیجه تقسیم به این اعداد - به شکل پارازیتهایی با فرکانس پایینتر از فرکانس سیگنال اصلی) یک کیلوهرتز است، ظاهر می گردند. عدد مقدار THD نمایانگر نسبت تبدیل شده به درصد توان مجموع فرکانسهای حاصله از اغتشاشات هارمونیک به توان فرکانس سیگنال اصلی ورودیست. a.z.p.z11-08-2010, 08:48 PMهر نوع دور شدن از موج صوتی اصلی. دیستورشن را به 4 دسته تقسیم می کنند: نویز، کلیپینگ، هارمونیک دیستورشن، و دیستورشن مداخله. ( Noise, Clipping, Harmonic distortion, and intermodulation distortion). دو نوع آخر در حقیقت در اسپیکر ها یکی هستند، و با تکنولوژی فعلی ما قادر هستیم آنها را کاهش دهیم، اما نمی توانیم آنها را به صفر برسانیم. البته باید گفت که آمپلیفایر های جدید آنقدر این دیستورشن ها را کاهش داده اند که عملا می توان گفت به صفر رسیده اند، و دیستورشن باقیمانده معمولا به خاطر تنظیماتی است که کاربر انجام می دهد، محیطی که کاربر در آن سیستم را نصب کرده است، و بار اضافی که او وارد می کند. دیستورشن یعنی هر چیزی که باعث می شود سیگنال خالص ورودی، جز افزایش حجم حالت دیگری پیدا کند. معمول ترین نوع دیستورشن، صداهایی است که سیگنال صوتی اضافه می شود، مثل صداهای رندوم، یا هامینگ (صداهای ممتد هووووووم مانند). دیستورشن خطی بودن یا غیر خطی بودن یک سیستم را اندازه گیری می کند. هرچیزی که به سیگنال صوتی اضافه شود، شکل اصلی آن را عوض می کند.(قرینگی، غیر قرینگی، سطوح، اوج ها، گره ها). تحلیل اسپکترومی سیگنال خروجی، نشانگر اجزا اضافی آن خواهد بود. اگر یک مدار در حالت ایده آل باشد، هیچ گونه نویزی ایجاد نخواهد کرد. یعنی اسپکتروم سیگنال خروجی، فقط بزرگ شده سیگنال ورودی است، و هیچ تغییر دیگری ندارد. خیلی جالب است که تولید کنندگان آمپلیفایر معمولا بازی تبلیغاتی زیادی روی 0.001 درصد کاهش دیستورشنی می کنند که به محصول جدید خود اضافه کرده اند، در حالی که باند هایی که دیستورشن را زیر 5 درصد نگاه دارند، باندهای خوبی هستند. درست است که هرگونه کاهش دیستورشن، گامی بزرگ در رسیدن به کیفیت بالاست، اما این تفاوت های کوچک به تنهایی نشان گر برتری یک آمپلیفایر بر دیگری نیستند، چرا که هارمونیک دیستورشن زیر نیم درصد عملا با گوش معمولی قابل شنیدن نیست. (اکثر گوش ها تا 1 درصد را تشخیص نمی دهند). ---------- Post added at 08:48 PM ---------- Previous post was at 08:44 PM ---------- Distortion چیست؟( به معنی تحریف یا همون اعوعاج صوتی) distortion همون قاطي كردن صدا هستش موقعي كه صدا رو تا اخر زياد ميكني.زماني كه توان بيشتر از ظرفيت رو از يه source مثلاّ آمپ مي كشي به دليل طراحي مدارهاي داخلي اون بعد از يه مقدار مشخص شده توسط سازنده قطعات به اشباع مي رن و باعث مي شه كه در خروجي سيگنال اصلي رو نداشته باشيم كه اين سيگنال ايجاد شده همراه با اعوجاج يا همون Distortion هست. براي از بين بردن distortion : 1)gain امپ رو كمترين حالت بذارید 2)تنظيمهاي head unitرو كاملا flat كنید 3)حالا صداي head unitرو تا جايي كه distort نكنه زياد كنید 4)حالا gain امپ رو تا قبل از مرز distort كردن صدا زياد كنید. تو اين حالت بيشترينvolume رو بدون distort ميتونيد از سيستمتون بگيريد. peaceful128-11-2010, 11:11 PMسه چیز توی کیفیت صدا تاثیر داره: 1)منبع صدا(پلیر/ کارت صدا /ضبط صوت.. هر چی که پردازش کنه بلاوه هر وسیله سخت افزاری که بهش وصل میشه. برای ترمیم صدا و..) 2)خروجی(هدفون اسپیکر) 3) فایل آهنگ میخوام کمی درباره بخش سوم صحبت کنم. فرمت مرجع تو دنیای دیجیتال Audio CD هست و معمولا افراد بعد از خریدن Audio CD آلبوم رو Rip میکنند تا بتونند تو پلیر شون بریزند. فرمت های زیادی وجود داره با کیفیت ترینشون flac هست که نزدیک ترین صدا رو به Audio CD داره فرمت های دیگه ایی هم هستند مثل ogg,aac,mp3,wma,ape,wav,ALAC و .... اگه از فرمت ها و تفاوتشون آگاه نباشیم و ورژن های مختلف هر فرمت ندونیم به اون کیفیتی که دنبالش هستیم همیچ گاه نخواهیم رسید. فرمت ها به دو بخش اصلی تقسیم میشند: 1) Lossy format: فرمت هایی که تو هر بازه فرکانس بیشترین میزان ممکن رو حذف میکنند مثل mp3 یا ogg یا aac 2)lossless format : فرمت هایی که تا جای ممکن سعی میکنند کمترین میزان حذف رو داشته باشند وبیشترین جزئیات رو حفظ کنند. مثل: Flac و ALAC ولی خب اگه از سخت افزار با کیفیت استفاده نکنید این تفاوت خیلی به چشم نمیاد. و درضمن این فرمت ها حجم بیسار بیشتری نسبت به فرمت های Lossy میگیرند مثلا اگه یه فایل 196 mp3 هفت مگ هست همون آهنگ با فرمت flac تو تنظیمات بالا به 20 خورده ایی مگ میرسه و یک موضوع دیگه هم هست ورژن فرمت : یک دلیلی که coverter ها و نرم افزار های این چنینی زود زود ورژن میندازن این هست که آخرین تغییرات ورژن های جدید فرمت ها رو اعمال کنند. گاهی تفاوت بین دو ورژن واقعا محسوس میشه و یا قابلیت و میزان اطلاعتی که میشه به فایل آهنگ اضافه کرد(Tag). در ضمن بعضی از این فرمت ها نسخه های گوناگون دارند که توسط شرکت های گوناگون ساخته شده . تفاوت بین فرمت های گوناگون فقط تو کیفیت نیست یک موضوع دیگه که مهم هست نحوه گلچین فرکانس تو بازه های مختلف هست. این موضوع موجب میشه که کمی بعضی فرمت ها برای سبک های خاصی مناسب تر به نظر بیاد و خوش صدا تر باشند. سایت !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! بهترین منبع برای اگاهی از تفاوت این فرمت ها و ورژن ها و توسعه های مختلفشون هست. برای کسی که علاقه به کیفیت صدا و آشنایی با توانایی ها و محدودیت های فرمت های گوناگون صدا داره حتما با ید یه نگاه به ارشیو این سایت قدیمی و مهم بندازه. peaceful116-12-2010, 09:21 PMتفاوت کانال چپ و راست در هدفون: عموما همه هدفون ها به دو کانال چپ و راست تقسیم میشوند که ملاک تشخیص اون ها دو حرف R و L هست که روی اون ها نوشته شده. دلیل اصلی این تفکیک به دو دسته تقسیم میشه: 1)طراحی ظاهری و نوع هدفون: بعضی هدفون ها بخواطر نوع طراحی مثل هدفون های ورزشی و کلیپ و غیره جوری طراحی شده اند که فقط هر گوشی برای یک گوش قابل استفاده هست بعضی هم سیم هدفون سمت راست بلند تر از سمت چپ هست که بشه از پشت گوش عبور داد مثل Handsfree خیلی از موبایل ها و دلایل این چنینی. 2)دلیل فنی: این دلیل بیشتر در دیدن فیلم و تصویر کاربرد داره و خیلی کم تو فایلهای صوتی کارایی داره مخصوصا تو ژانر های متعارف مثل پاپ. بخواطر این که تو این روش میکروفن بسیار نزدیک به آلات موسیقی قرار داده میشودبرای این که تا جای ممکن صدای های محیط کمترین تاثیر رو روی موسیقی داشته باشد. و در ضمن عموما موسیقی به صورتtrack های جدا ضبط میشه و بعدا میکس میشه. تفکیک کانال های راست وچپ به همان صورتی که ضبط شده توسط هدفون پخش میشود کارایی اون هم بدین صورت هستش که مثلا یک خودرو از سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4628]
-
گوناگون
پربازدیدترینها