تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820518749




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس جامعه المصطفي قم:حوزه هاي علميه با رقابت علمي سالم استعدادهاي درخشان را كشف كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس جامعه المصطفي قم:حوزه هاي علميه با رقابت علمي سالم استعدادهاي درخشان را كشف كنند
رييس جامعه المصطفي العالميه قم گفت: حوزه هاي علميه بايد با ايجاد رقابت علمي سالم ميان طلاب، صاحبان فن و استعدادهاي درخشان را شناسايي كنند.

حجت‌الاسلام عليرضا اعرافي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا خاطرنشان كرد: حوزه هاي علميه در قالب المپيادهاي علمي بايد بتوانند در يك رقابت سالم و سازنده، در وضعيت علمي و پژوهشي حوزه تحول ايجاد كنند.

وي با اشاره به طرح برگزاري اولين المپياد حوزويان گفت: اين طرح تاكنون ‪ ۱۰‬مرحله در جامعه المصطفي العالميه ميان طلاب خارجي برگزار شده است،حوزه علميه قم بايد چند سال پيش اين اقدام را ميان طلاب عملي مي‌كرد.

اعرافي خاطرنشان كرد: گاهي يك المپياد علمي زمينه را براي رشد و كشف استعدادهاي خلاق در علوم مختلف، توليد علم و تحول در ساختار آموزشي ايجاد خواهد كرد.

وي اظهار داشت: در المپيادهاي علمي بايد به گونه اي برنامه ريزي شود كه به معلومات طلاب به صورت عمقي و فهمي كمك كرده و زمينه اي ايجاد شود كه طلاب كمتر دنبال حافظه بروند.

اعرافي تصريح كرد: مجريان و طراحان المپيادهاي علمي بايد به صورت عمقي با ژرف انديشي خاص، بار علمي و فقهي طلاب را ارتقاء بخشند.

وي اظهار داشت: حوزه هاي علميه بايد هر چند ماه يك بار اين المپيادها را برگزار و هداياي آن نيز بيشتر معنوي و فرهنگي باشد.

اعرافي تصريح كرد: المپيادي كه در حوزه هاي علميه برگزار مي‌شود بايد روي مسائل فرهنگي، اخلاقي و معنوي بيشتر اهتمام ورزد.

وي تصريح كرد: در جامعه المصطفي العالميه تاكنون ‪ ۱۰‬المپياد علمي گسترده با حضور طلاب و فضلاي خارجي برگزار شده و تاثير فراواني در ارتقاء سطح علمي روحانيون داشته است.

اعرافي همچنين گفت: استعدادهاي خلاق و درخشاني كه در المپيادها كشف مي شوند بايد زمينه مناسبي براي رشد آنها فراهم شود وبه عنوان يك سرمايه بزرگ مورد حمايت قرار گيرند.

وي تصريح كرد: المپياد علمي بايد بيش از اينكه به فعال شدن ذهن طلاب كمك كند، آنها را براي عمق بخشي به مطالب و درك مفاهيم علمي ياري دهد.ك/‪۳‬ ‪۵۴۸/۵۵۰/۷۴۰۱‬
 چهارشنبه 19 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 328]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن