تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819161618




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس اتاق بازرگاني ايران خبر داد توافق با بانك مركزي براي تخصيص سريع اعتبارات به بخش توليد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: رئيس اتاق بازرگاني ايران خبر داد توافق با بانك مركزي براي تخصيص سريع اعتبارات به بخش توليد
جام جم آنلاين: محمد نهاونديان رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران از توافق با بانك مركزي در راستاي تسهيل تخصيص اعتبارات به بخش توليد خبر داد.


به گزارش خبرگزاري مهر، محمد نهاونديان در مراسم تقدير از پيشكسوتان نمونه صنعت و معدن كشور كه در اتاق بازرگاني ايران برگزار شد، گفت: اقتصاد ايران هم اكنون به فضاي جديدي از آزاد سازي هاي در اقتصاد ورود پيدا كرده است بنابراين براي عبور از اين مرحله تاريخي بايد بازنگري وسيعي را در تمامي قوانين و مقررات كشور صورت دهد به نحوي كه با مشخص كردن يك اصل محوري، تمامي هماهنگي هاي لازم را ميان سياستهاي اقتصادي كشور ساماندهي كند.

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران افزود: اقتصاد مسائل متنوعي دارد كه بايد براي آنها ملاك و معيار مناسبي نيز وجود داشته باشد؛ در اين راستا پيشنهاد مي شود كه هر سياستي در اقتصاد با محور توليد محك زده شود.

وي با اشاره به ضرورت حل مشكلات بانكي واحدهاي توليدي، تصريح كرد: در اين راستا اتاق بازرگاني با بانك مركزي توافقاتي داشته تا براساس آن، سياستهاي تخصيص اعتبار در راستاي كمك به توليد قرار گيرد.

نهاونديان گفت: در رويكرد جديد اقتصاد ايران، نظام ارتباط وزارت صنايع و بخش خصوصي بايد ساماندهي شود كه در اين ميان، اتاق بازرگاني آمادگي نهادينه كردن اين ارتباط را دارد. از سوي ديگر، يكي از ثمرات اصل 44 قانون اساسي تهيه قانون فضاي كسب و كار بوده كه اتاق نيز مسئول تهيه آن است.

وي افزود: اتاق بازرگاني در حال تهيه قانون فضاي كسب و كار است كه البته از كمكهاي وزارت صنايع و معادن نيز استقبال مي شود چراكه اگر در تدوين قانون توافقاتي صورت گيرد قطعا اجرا نيز موفق تر خواهد بود.

نهاونديان با تاكيد بر ضرورت وجود نگاه پالايشي و پيرايشي به تدوين قانون مذكور، خاطرنشان كرد: كميسيون صنايع و معادن اتاق مي تواند بهترين بازوي كارشناسي براي وزارت صنايع باشد.

به گفته وي، براي مقابله با تورم نيز بايد سياستهاي طرف عرضه مورد توجه قرار گرفته و در مقابل توليد داخلي، تشويق شود؛ چرا كه سياستهاي طرف تقاضا عليرغم دارابودن آثار كوتاه‌ مدت ضد تورمي، از پايداري لازم برخوردار نيست.

وي تاكيد كرد: سياست هدفمند كردن يارانه‌ها بايد با معيار توليد محوري سنجيده شود تا در راستاي كمك به توليد قرار گيرد.
 چهارشنبه 19 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن