تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804645765




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آمادگي احمدي‌نژاد براي مناظره با مك كين و اوباما


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: آمادگي احمدي‌نژاد براي مناظره با مك كين و اوباما
وي تصريح كرد: اكنون نيز اعلام مي‌كنم اين آمادگي را براي مناظره و گفت‌وگو در برابر رسانه‌ها با كانديداهاي رياست جمهوري آمريكا دارم.
رئيس‌جمهور با اشاره به اين‌كه حق وتو و كرسي دائم شوراي امنيت سازمان ملل متحد ميراث ناعادلانه قدرت‌هاي بزرگ پس از جنگ جهاني دوم است، تصريح كرد: فلسفه نظام‌هاي سلطه و مباني نظري سلطه گري به پايان راه خود رسيده است.

به گزارش مهر، سه‌شنبه بعد ازظهر به وقت محلي در كوالالامپور در نشست خبري با خبرنگاران حاضر در حاشيه اجلاس سران كشورهاي عضو D8 با بيان اين‌كه گامي كه در اين اجلاس برداشته شد، گام بسيارخوب و موثري بود، افزود: گرچه كارهاي فراواني انجام شده اما اين كارها هنوز درحد ظرفيت كشورهاي عضو نيست.

وي افزود: تصميمات اجلاس ششم گروه D8، نشان‌دهنده اراده مستحكم كشورهاي عضو براي بهره برداري از ظرفيت‌هاي موجود است.

رئيس‌‌جمهور با اشاره به شرايط امروز جهان گفت: همه مي‌دانيم كه جهان امروز در آستانه تحولات بزرگ است؛ فرسودگي و كهنگي نظام‌هاي موجود بين‌المللي و مناسبات شكل گرفته بعد از جنگ جهاني دوم به شكلي است كه اين مناسبات قابل تحمل نبوده و ادامه اين مسير ممكن نيست.

احمدي‌نژاد افزود: همه مردم دنيا مي‌دانند كه كشورهاي به اصطلاح فاتح جنگ جهاني دوم تصميم گرفتند خواسته‌ها و ايده‌هايشان را به ساير كشورها تعميم دهند و نهادها و مقررات يك جانبه‌اي را وضع و به ملت‌ها تحميل كردند.

رئيس‌جمهور با اشاره به اين‌كه حق وتو و كرسي دائم شوراي امنيت سازمان ملل متحد ميراث ناعادلانه قدرت‌هاي بزرگ پس از جنگ جهاني دوم است، افزود: سؤال اين است كه آيا آنها براي امتياز وتو از ملتها و دولت‌هاي جهان اجازه گرفتند؟ آيا مردم جهان راضي بودند كه برخي قدرت‌هاي بزرگ به صورت دائمي عضو شوراي امنيت باشند و از اين طريق بعضي از آنها نظير امريكا و انگليس به طور مرتب به مردم دنيا زور گفته و تصميمات يكطرفه بگيرند.

وي اظهار داشت: اگر به فرض محال هم گفته شود كه در آن زمان، دولت‌ها و ملت‌هايي راضي به اين امتيازات ويژه بوده‌اند، امروز ملت‌هاي جديدي آمده‌اند و بنابر نظر خودشان از انحصار اين امتيازات در دست برخي قدرت‌هاي زورگو راضي نيستند و در اين شرايط ، كدام نهاد بين‌المللي بايد به قانون شكني‌ها رسيدگي كند؟

رئيس‌جمهور با بيان اين‌كه فلسفه نظام‌هاي سلطه و مباني نظري سلطه گري به پايان راه خود رسيده است، خاطر نشان كرد: با نگاهي به دولت فعلي آمريكا به رهبري آقاي بوش همه در مي‌يابند كه اين دولت، حيثيت خود و مردم آمريكا را در دنيا مخدوش كرده است.

وي گفت: مردم آمريكا دوست ندارند دولت آنها پرچم دار زورگويي، تجاوز و آدم‌كشي در دنيا باشد؛ آنان دوست ندارند صدها ميليارد دلار هزينه لشكركشي دولت آنها، از خزانه‌شان مصرف شود.

دكتر احمدي‌نژاد ادامه داد: شرايط امروز جهان غيرقابل تحمل شده است. البته در كنار اين چالش‌ها و مشكلات كه همه مردم جهان از آن رنج مي‌برند نشانه‌هايي وجود دارد كه نشان مي‌دهد فرصت زورگويي قدرت‌هاي زورگو به پايان خود رسيده است.

رئيس‌جمهور كشورمان اضافه كرد: شما مي‌دانيد كه تهديدهاي هسته‌اي، توليد و نگهداري سلاح‌هاي هسته‌اي توسط برخي قدرتها همچنان ادامه دارد. چنانچه دولت آمريكا و انگليس پرچم دار توسعه سلاحهاي هسته‌اي هستند؛ سوال اين است كه اين تهديدات، تا چه زماني بايد ادامه يابد؟

دكتر احمدي‌نژاد با طرح اين سؤال كه پاسخگوي كاهش ارزش دلار و به هم خوردن مناسبات اقتصادي جهان و متضرر شدن بيشتر كشورها چه كسي است؟ افزود: پاسخگوي جنايات رژيم صهيونيستي كه با حمايت دولت آمريكا و يكي دو دولت اروپايي انجام مي‌شود چه كسي است؟ پاسخگوي لشكركشي آمريكا به عراق و كشتار زنان و كودكان كيست؟

رئيس‌جمهور افزود: پاسخگوي توسعه كشت مواد مخدر در افغانستان كه با حضور نيروهاي آمريكايي و برخي متحدان او انجام مي‌شود چه كسي است؟ وي در ادامه با اشاره به اين‌كه رئيس‌جمهور آمريكا كاري كرده است كه همه دنيا امروز منتظر رفتن او هستند، به هزينه فراوان آمريكا براي جنگ در خاورميانه پرداخت و افزود: دولتمردان آمريكا براي جبران اين هزينه‌ها مجبورند قيمت نفت و ماليات را افزايش دهند و فشار آن را بر مردم جهان و مردم آمريكا تحميل كنند.

رئيس‌جمهورخاطر نشان كرد: با اقدامات بوش، دولت‌هاي بعدي آمريكا بايد حداقل تلاشي سي ساله انجام دهند تا بخشي از نابخردي‌ ها و ويرانگري‌هاي وي را جبران كنند. وي اضافه كرد البته آنان هرگز نمي‌توانند صدها هزاركشته درعراق، فلسطين و افغانستان را زنده كنند.

دكتر احمدي‌نژاد راه ايجاد اعتماد از دست رفته ملت‌ها به دولت‌هاي زورگو را بازگشت برخي قدرت‌ها به مباني عدالت، انسان دوستي و احترام به مردم جهان دانست و تصريح كرد: راه ايجاد اعتماد ملت‌ها، تغيير اساسي در رويكرد دولتهاي بعدي آمريكا، خروج نيروهاي آمريكايي از عراق و سپردن سرنوشت مردم منطقه خاورميانه بدست مردم و دولتهاي همان منطقه است.

رئيس‌جمهور بزرگترين تهديد منطقه خاورميانه و جهان و ريشه بيشتر ناامني‌ها را دولت آمريكا معرفي كرد و گفت: پايگاههاي نظامي آمريكا در كشورهاي مختلف بايد برچيده شوند زيرا مردم كشورهاي مختلف از جمله كره جنوبي، ژاپن و آلمان دوست ندارند استقرار نيروهاي آمريكايي را در كشور خود ببينند.

وي با بيان اين‌كه امروز دولت آمريكا در آستانه ورشكستگي كامل سياسي و اقتصادي است، تأكيد كرد: دولتهاي بعدي آمريكا بايد هزينه‌هاي لشكركشي و پايگاههاي نظامي اين كشور را بپردازند و براي ايجاد رفاه و نجات از ورشكستگي اقتصادي آمريكا ،تلاش كنند.

رئيس‌جمهور اسلامي ايران در ادامه كنفرانس خبري خود در جمع خبرنگاران در حاشيه اجلاس سران عضو D8 اظهار داشت: بدهي‌هاي سرسام آور دولت امريكا كه برخي آن را 9 تريليون دلار و برخي ديگر 13 تريليون دلار مي‌دانند اين دولت را در معرض ورشكستگي قرار داده است و دولتمردان امريكايي بايد بدانند سلطه امريكا بر جهان به پايان رسيده است.

دكتر احمدي‌نژاد خطاب به برخي كشورهاي اروپايي تصريح كرد: اين سؤال اساسي وجود دارد كه چرا برخي دولت‌هاي اروپايي با دنباله روي ازآمريكا مي‌خواهند در هزينه‌ها و شكست‌هاي اين دولت شريك شوند.آنها بدانند كه ازاين همراهي چيزي جز بي‌اعتمادي ملتها بدست نخواهند آورد.

وي افزود: ملت‌ها مي‌بينند كه شما مقررات بين‌المللي را نقض و بي قانوني را ترويج مي‌كنيد و در اين صورت ديگر اعتمادي به تعهدات شما نخواهند داشت.

دكتر احمدي‌نژاد اضافه كرد: شما كه خودتان در معرض فشار امريكا قرار داريد چرا به جاي دفاع از منافع خود، در برابر امريكا كرنش مي‌كرده و تسليم زورگويي‌هاي اين كشور مي‌شويد؟وي افزود: شما بهتر از ديگران با اوضاع اقتصادي و سياسي دولت آمريكا آشنا هستيد، و از اينرو بهتر است كه سرنوشت خود را با اين دولت رو به افول گره نزنيد.

رئيس‌جمهور با اشاره به اين‌كه دوره ستمگري و سلطه در جهان به پايان رسيده است، تصريح كرد: دوران خداپرستي و صلح و برادري آغاز شده است. وي خطاب به سردمداران دولت‌هاي اروپايي و آمريكا تأكيد كرد: 60 سال حضور نظامي شما در منطقه خاورميانه كافي است و بايد بدانيد كه دولت‌هاي هر منطقه مي‌توانند با تفاهم و برادري با هم زندگي كنند.

رئيس‌جمهور اسلامي ايران در ادامه نشست خبري در حاشيه اجلاس گروه دي هشت با بيان اين‌كه دوران ستمگري و سلطه به پايان رسيده و دوران خداپرستي و صلح و برادري آغاز شده است، اضافه كرد: مناسبات كهنه به پايان خود رسيده و نمي‌تواند پاسخگوي نيازهاي امروز بشر باشد و ما نيازمند مناسباتي هستيم كه برپايه عدالت و احترام به افراد و انسانها تنظيم شده باشد.

وي اضافه كرد: ملت ايران ملتي صلح طلب و مدافع عدالت و دوستي و برادري ميان ملت‌هاست.

رئيس‌جمهور در ادامه خواستار روابط صلح‌آميز ميان تمامي ملت‌ها شد و افزود: به قدرت‌هاي بزرگ نصيحت مي‌كنم كه دست از ظلم و جنايت بردارند زيرا عدالت،صلح و دوستي ميان انسان‌ها و برادري به نفع آنان است. وي ابراز اميدواري كرد، با تغيير شرايط و وضع مناسبات عادلانه شاهد بهروزي، پيشرفت،امنيت و رفاه براي همه ملت‌ها باشيم.

رئيس‌جمهور اسلامي ايران در ادامه اين كنفرانس خبري در پاسخ به سؤال خبرنگاري كه علل افزايش بهاي نفت در بازارهاي جهاني را جويا شده بود تصريح كرد: دولت‌هاي آمريكا در سالهاي طولاني با توزيع دلارهاي بدون پشتوانه، مشكلات خود را به ملتهاي ديگر منتقل كرده‌اند. وضع بازار نفت عادي نيست و اكنون قانون عرضه و تقاضا عمل نمي‌كند.

دكتر احمدي‌نژاد افزود: بخشي از افزايش قيمت نفت به طور طبيعي ناشي از كاهش ارزش دلار است آيا كسي غير از دولت امريكا موجب كاهش ارزش دلار شده است؟

رئيس‌جمهور دو عامل را باعث كاهش قيمت دلار عنوان و اضافه كرد: تزريق سنگين دلار‌هاي بدون پشتوانه به اقتصاد جهاني يكي از اين عوامل است زيرا دولتهاي آمريكا، سال‌هاي طولاني از طريق توزيع اين دلارها در سطح جهان، مشكلاتشان را به ديگر ملتهاي جهان منتقل كرده‌اند.

دكتر احمدي‌نژاد ادامه داد: برآوردها حاكي از تزريق بيش از 13 هزار ميليارد دلار بدون پشتوانه به اقتصاد جهاني است و اقتصاد بين‌المللي اكنون ظرفيت جذب دلارهاي بدون پشتوانه جديد را ندارد و چنين است كه آثار آن به اقتصاد آمريكا بازگشت كرده است.

رئيس‌جمهور علت دوم كاهش ارزش دلار را ناشي از تصميمات دولت آمريكا دانست و افزود: آنان براي كنترل آثار اقدام قبلي خود، دوباره ارزش دلار را كاهش داده اند.

دكتر احمدي‌نژاد اضافه كرد: به نظر مي‌رسد علت ديگر افزايش مصنوعي بهاي نفت در بازارهاي جهاني، سياسي است به نحوي كه دولت امريكا و برخي دول اروپايي با سوء استفاده از شرايط كنوني و افزايش مصنوعي قيمت نفت، به برخي از كشورهاي رقيب خود فشار وارد مي‌كنند.

رئيس‌جمهور افزود: اكنون چين، هند، ژاپن و برخي كشورهاي ديگر از اين بابت به شدت زير فشارند. البته برخي نيز معتقدند كه بالا نگه داشتن قيمت مصنوعي نفت توسط برخي قدرت‌ها به علت توجيه پذير كردن اكتشافات آنان در قطب شمال است كه اين امر نيز ممكن است اما فكر مي‌كنم مسائل ديگري نيز مطرح است كه قدرت‌هاي بزرگ نمي‌خواهند ملت‌ها از آن آگاه شوند.

رئيس‌جمهور افزود: البته با افزايش قيمت نفت، درآمد برخي كشورها كه ماليات‌هاي سنگين و متناسب با قيمت نفت دريافت مي‌كنند نيز افزايش يافته است.

رئيس‌جمهور تأكيد كرد:‌ اكنون ديگر راه كاهش قيمت نفت، افزايش توليد نيست زيرا بازار مملو از نفت بوده به‌گونه‌اي كه اعلام عربستان براي افزايش توليد هم مانع از افزايش قيمت آن نشد. اين مطلب نشان‌دهنده آن است كه اين موضوعي سياسي است و راه‌حل آن نيز؛ الزاماً سياسي خواهد بود.

رئيس‌جمهور در پاسخ به سؤالديگري مبني بر احتمال حمله نظامي آمريكا به ايران و گفتگوي رودرروي روساي جمهور ايران و آمريكا خاطر نشان كرد: سخنان بوش بر ضد ايران بيشتر از يك موضوع جدي به نمايشي تكراري و خنده آور شباهت دارد و اين سناريوها براي ما تكراري است. البته در گذشته هم گفته‌ام كه ما اهل گفتگو هستيم و در سفر پارسال به نيويورك اعلام كردم كه در مقر سازمان ملل آماده مناظره با بوش درباره مسائل جهاني هستم.

وي تصريح كرد: اكنون نيز اعلام مي‌كنم اين آمادگي را براي مناظره و گفت‌وگو در برابر رسانه‌ها با كانديداهاي رياست جمهوري آمريكا دارم.

رئيس‌جمهور درباره بسته پيشنهادي گروه «1+5» نيز گفت: در موضوع هسته‌اي، اين گروه پيشنهادهايي داده‌ و ما نيز و استقبال كرده‌ايم، ما نيز پيشنهادهايي به آنان داديم و اكنون مشغول بررسي هستيم.

وي با اشاره به اين‌كه موضع ما در قضيه هسته‌اي به طور كامل روشن بوده و آن موضع عبارت از قانون و عدالت براي همه است، تاكيد كرد:، هيچ كس در ايران سرسوزني از حقوق قانوني ملت ايران، عقب نشيني نخواهد كرد.

دكتر احمدي‌نژاد در ادامه تصريح كرد: سناريوي تكراري آنان، چنين بوده كه هرگاه برخي از دولت‌هاي اروپايي، پيشنهاد مذاكره‌ به ايران مي‌دهند، بوش نيز بلافاصله ايران را تهديد به حمله نظامي مي‌كند و د‌ولت‌هاي اروپايي نيزدرمذاكرات با ما مي‌گويند آمريكا، خطرناك است وبه همين دليل بايد از حقوق خود صرف نظر كنيد.

رئيس‌جمهور با بيان اين‌كه ملت ما دست آنان را خوانده است، و از اين‌رو نه بوش و نه دوستانش قادر نيستند كوچكترين ضربه اي به ايران وارد كنند، افزود: در آمريكا عقلاي فراواني هستند كه مانع آن شوند تا بوش به انتحار سياسي دست بزند، البته شرايط اقتصادي سياسي و نظامي امروز آمريكا نيز اجازه اين كار را به رئيس‌جمهور اين كشور نمي‌دهد.

رئيس شوراي عالي امنيت ملي كشورمان اضافه كرد: البته همه مي‌دانند كه ملت ايران متحد و منسجم آماده دفاع از تمامي حقوق خود است و دست هر متجاوزي را قبل از آنكه روي ماشه برود قطع مي‌كند. همه مي‌دانند كه دوران بوش با فرهنگ و ادبيات ويژه خود به تاريخ پيوسته است و او در شرايطي نيست كه بتواند وضع را به نفع خود تغيير دهد.وي گفت: بوش در روزهاي پاياني خود به سر مي‌برد و اين حرفها بيشتر به لطيفه هاي خنده دار شباهت دارد.

دكتر احمدي‌نژاد، در ادامه نشست خبري خود در كوالالامپور و در حاشيه اجلاس سران كشورهاي در حال توسعه موسوم به D8 در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين‌كه آيا ايران قصد نابودي اسرائيل را دارد ؟ افزود: جمهوري اسلامي ايران رژيم اشغالگر قدس را رژيمي نامشروع و جنايتكار مي‌شناسد، چرا كه در طول عمر اين رژيم به دست او زشت‌ترين جنايتهاي ضد بشري اتفاق افتاده است. رژيم صهيونيستي حاصل دروغ و نقشه مزورانه دولت‌هاي سلطه گر و استعمارگر است. اين رژيم غاصب، هيچ حقيقتي ندارد و همه وجود آن دروغ، كشتار و جنايت است.

رئيس‌جمهور ماموريت رژيم صهيونيستي را جنايت، تهديد و تجاوز به ديگران خواند و گفت: تجاوز به مصر، اردن، سوريه، لبنان و تهديد ايران، عراق و ساير كشورها نمونه اي از اين تجاوزهاست چرا كه اينها همان كساني هستند كه شعار مي‌دادند مي‌خواهيم از نيل تا فرات را تصرف كنيم.

وي با بيان اين‌كه پيشنهاد ما براي حل مشكل اين رژيم جنايتكار، پيشنهادي روشن، قانوني و انساني است، تصريح كرد: بايد براي تعيين سرنوشت فلسطين، همه‌پرسي آزاد ميان همه فلسطيني هاي مستقر در جهان برگزار شود اما متاسفانه مدعيان دموكراسي، با اين پيشنهاد مخالفند.

دكتر احمدي‌نژاد با اشاره به اين‌كه مخالفت با صهيونيست‌ها، مخالفت با يهود نيست، گفت: يهوديان در ايران در صلح و صفا هستند و در مجلس ما نيز نماينده مستقل دارند و در حالي كه نمايندگان مجلس ما با چند صد هزار رأي انتخاب مي‌شوند، نمايندگان يهودي مجلس ايران با دو تا سه هزار رأي وارد مجلس مي‌شوند اما همان حقوق ساير نمايندگان ملت را دارند.

وي تاكيد كرد: البته صهيونيست‌ها اصلاً دين ندارند و اين‌كه خود را يهودي مي‌نامند دروغي بزرگ است. آنها گروه سياسي پيچيده، متجاوز و ذاتاً نابود شدني هستند كه براي از بين رفتن نيازي به اقدام ايران ندارند. آنها خودشان مي‌دانند كه عمرشان به پايان رسيده است و نمي‌توانند خود را سرپا نگه دارند.

دكتر احمدي‌نژاد گفت: آنها ما را به حمله متهم مي‌كنند اما اين دروغي بزرگ است، چرا كه ملت ايران در طول تاريخ به هيچ ملتي، حمله نكرده است.

وي خاطر نشان كرد: البته اگر پيشنهاد همه پرسي آزاد اجرا شود، خواهيد ديد كه سرنوشت رژيم اشغالگر قدس چه خواهد شد، اين سرنوشت همان اتفاقي است كه آنها از آن فرار مي‌كنند.

رئيس‌جمهور اسلامي ايران در ادامه اين نشست خبري در پاسخ به سؤال نماينده وزارت امور خارجه مالزي مبني بر اين‌كه منافع ايران از نشست سران كشورهاي عضو D8چيست؟ گفت: اصولاً ملت‌ها زندگي خود را در ارتباطات با ديگران تعريف مي‌كنند و بدون ارتباطات با ديگران، امكان پيشرفت و ادامه حيات براي هيچ ملتي وجود ندارد. ما منافع خود را در منافع جمع و گروه دي هشت دنبال مي‌كنيم.

رئيس‌جمهور گفت: اگر روابط دوستانه سازنده و عادلانه باشد همگان از آن نفع مي‌برند و اين همان جهتي است كه همه اعضاي گروه دي هشت تصميم دارند آن را اجرا كنند چرا كه همه اعضاي اين گروه از آن نفع مي‌برند و كسي نيز ضرر نمي‌كند.

دكتر احمدي‌نژاد در پاسخ به سوال ديگري كه علت عملي نشدن برخي تصميمات گذشته اجلاس D8 با توجه اين‌كه دو سال هم از اتخاذ اين تصميمات گذشته است را جويا شده بود، گفت: شكل گيري همكاري هاي بين‌المللي موضوعي تدريجي و زمان بر است. در اجلاس امروز نيز صدها پيشنهاد جديد مطرح شد كه به طور اصولي مورد قبول و موافقت همه اعضا قرار گرفت اما عملياتي شدن آن، نيازمند زمان است.

وي در مجموع حركت گروه دي هشت را مثبت و رو به جلو ارزيابي كرد و تصويب موافقت نامه تعرفه تدريجي را گامي بلند و رو به جلو دانست.دكتر احمدي‌نژاد در پاسخ به سؤالي مبني بر اين‌كه كمك ايران به كشورهاي عضو D8 در زمينه انرژي چگونه صورت خواهد گرفت؟ اظهار داشت: پيشنهاد كرده‌ايم كه در قالب يك بسته مشخص، همكاريهاي‌‌مان را در زمينه انرژي سازمان دهي كنيم.

رئيس‌جمهور گفت:پيشنهاد داده‌ايم مؤسسه همكاري‌هاي انرژي تشكيل شده كه دبيرخانه اين مؤسسه، اين پيشنهادها را مورد بررسي قرار خواهد داد.

دكتراحمدي‌نژاد در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر اين‌كه دنيا نگران جنگي ديگر است و نظر شما درباره تهديد ايران از سوي برخي كشورها چيست؟ گفت: ما همه تلاش‌مان را براي توسعه امنيت و صلح در جهان به‌كار مي‌گيريم، البته شما نگران نباشيد چرا كه جنگي در راه نيست، و هياهوها بيشتر يك جنگ تبليغاتي بوده كه آن هم سناريويي تبليغاتي و خنده‌آور است.

وي در پاسخ به اين سؤال كه با توجه به اين‌كه گروه «1+5» از ايران خواسته براي اعتماد سازي،برنامه هسته‌اي خود را تعليق كند آيا ايران حاضر شده براي 3 يا 4 هفته غني‌سازي اورانيوم را تعليق كند،گفت: اگر هر كس در دنيا حرف حق و قانوني ارائه كند ما تابع حق و قانونيم، حتي نيازي به «1+5» نيست. اگر حرفي غير قانوني و ناعادلانه باشد، ما از هيچ‌كس آن را نمي‌پذيريم.

رئيس‌جمهوربا بيان اين‌كه ما همواره تابع قانون، اهل گفت‌وگو و مذاكره هستيم و بيش از حق قانوني خودمان نمي‌خواهيم، تصريح كرد: حقيقت اين است كه ما به برخي از قدرت‌ها اعتماد نداريم، نه تنها ما، هيچ ملتي ديگري نيز به آنان اعتماد ندارند، آنها براي اين‌كه بي‌اعتمادي جهان به سياست‌هاي خود را دريابند مي‌توانند در كشورهاي جهان، همه پرسي برگزار كنند، آنگاه خواهيم ديد هيچ ملتي در اروپا، امريكا، آفريقا و آسيا به آنها اعتماد ندارد.وي گفت: دولت آمريكا و انگليس آنقدر زشت عمل كرده‌اند كه مردم خود اين كشورها نيز هم به آنها اعتماد ندارند.

دكتر احمدي‌نژاد افزود: فكر مي‌كنيم امروز وقتش رسيده است تا برخي دولت‌ها اعتماد ملت ايران را جلب كنند. همچنين با ارائه پيشنهاد جديدشان فكر كرديم كه مي‌خواهند در اين جهت حركت كنند اما بعد از برخورد مثبت ما براي مذاكره، برخي رفتاري كردند كه ملت ما را از اصلاح روند، مأيوس كردند.

دكتر احمدي‌نژاد افزود: اميدواريم رفتار خودشان را جبران كنند؛ فكر مي‌كنيم همكاري با ايران به نفع آنها و به نفع همه است.

رئيس‌جمهور تاكيد كرد: دوران سلطه، يك جانبه گرايي و عملكرد تبعيض آلود به پايان رسيده است. وي گفت: سوال ما خيلي روشن است؛ چرا دولت آمريكا بايد بمب اتم بسازد از آن استفاده كند و مردم جهان را با آن تهديد كند اما ساير ملتها حتي اجازه استفاده از انرژي صلح آميز هسته‌اي نداشته باشند ؟

رئيس‌جمهور با اشاره به اين‌كه آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي ده ها بار بر صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته‌اي ايران گواهي داده است، افزود: فكر مي‌كنم بهتر است در نشست جي هشت در ژاپن، ملت ها و دولت‌ها از آمريكا و انگليس بخواهند سلاح‌هاي اتمي خودشان را نابود كنند.

رئيس‌جمهور افزود: اگر آنها اين كار را بكنند، ديگر نگران سلاح هسته‌اي در جهان نيستند.دكتر احمدي‌نژاد در پاسخ به سؤال خبرنگاري درباره توليد خودرو در گروه D8 گفت: اجراي هر طرح مشتركي در اين گروه به نفع همه و پيش برنده خواهد بود.

رئيس‌جمهور همچنين در پاسخ به سؤال خبرنگار ديگري مبني بر طرح ايجاد پول واحد اسلامي و نقش آن در افزايش قدرت اقتصادي كشورهاي اسلامي با بيان اين‌كه پول واحد مي‌تواند قدرت تصميم گيري و تأثيرگذاري كشورها را به حداكثر برساند، گفت: با اين حال، اين كار نيازمند همكاري و هماهنگي مقدماتي اقتصادي است كه اميدوارم با اين همكاري، روزي بتوانيم پولي واحد داشته باشيم.

دكتر احمدي‌نژاد همچنين از حسن مديريت «عبدالله احمد البداوي»، نخست‌وزير مالزي و همچنين دولت و ملت اين كشور به‌دليل استقبال گرم و مديريت خوب اجلاس دي هشت قدرداني كرد.
 چهارشنبه 19 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 218]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن