تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798391804




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افشاي پشت پرده غائله 18تير


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: افشاي پشت پرده غائله 18تير
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): يك پژوهشگر و عضو مركز پژوهش هاي موسسه كيهان پشت پرده غائله 18 تير را فاش كرد.


"پيام فضلي نژاد" در گفت و گو با خبرنگار سياسي ايرنا اظهار داشت: پروژه عبدالكريم سروش براي آشوب‌هاي شبه دانشجويي 18 تير 1378 در جلسه شام غريبان حسيني در دفتر تحكيم وحدت در ارديبهشت 1378 كليد خورد و سروش در آن جلسه سه طرح "عقلانيت محض"، "نقد عملكرد ائمه اطهار" و " اسطوره‌زدايي از ساحت جامعه ديني و قهرمان ستيزي" را مطرح كرد.
اين پژوهشگر افزود: سروش در حالي كه در هنگامه آشوب‌هاي آن دوران در خارج از كشور به سر مي‌برد، ناگهان به ايران بازگشت و "استراتژي عبور از خاتمي" را تبليغ كرد. البته تبليغ اين استراتژي، خود يك استراتژي بود براي اينكه هم گفتمان‌سازي و هم مطالبه‌سازي شود و آقاي خاتمي را نيز در معرض پاسخ به آن مطالبات قرار دهند.
اين عضو مركز پژوهش هاي موسسه كيهان به برگزاري جلسه اي توسط سروش در چند روز پس از 18 تير در مشهد اشاره كرد و گفت: سروش در اين جلسه گفت كه عنقريب نيروهايي كه ميدان گرفته‌اند گوي سبقت را از خاتمي خواهند ربود و همه آن‌ها با خاتمي همفكر نخواهند بود.
فضلي نژاد تاكيد كرد: اين سخنان سروش كه در يك نشريه آلماني در روز 24 تير منتشر شد، بازتاب رسانه‌اي وسيعي در ايران يافت. آقاي خاتمي هم در پاسخ به آن مطالبات و براي اينكه نشان دهد كه با سروش همفكر است، در عاشوراي حسيني همين سال گفت كه انسان بر دين تقدم دارد.
اين پژوهشگر يادآور شد كه بحث تقدم جان بر عقيده به مثابه يك تئوري ماسوني در برابر بحث تقدم عقيده بر دين، به عنوان آموزه‌اي الهي، همواره نقطه نزاع توحش غرب با تمدن اسلامي بوده است و معياري براي سنجش وابستگي افراد به زرادخانه معرفتي ماسوني در غرب است.
فضلي نژاد افزود: البته برخي از شخصيت‌ها ماسون‌ هستند، به اين معني كه عضو رسمي يك لژ فراماسونري در جهان مي‌باشند و برخي هم ماسون‌زده هستند؛ يعني آگاهانه يا ناآگاهانه از تئوري‌هاي ماسوني پيروي مي‌كنند.
اين عضو مركز پژوهش هاي موسسه كيهان به بازگشت ناگهاني سروش در ميانه آشوب هاي شبه دانشجويي 18 تير به تهران اشاره كرد و با " تامل برانگيز" خواندن اين مساله گفت:
سروش دباغ (پسر ارشد سروش) آن هنگام در گفت‌وگويي خصوصي به يكي از دوستان نزديك خود گفت كه از ورود غيرمنتظره پدرش به ايران شگفت‌ زده است.
فضلي نژاد افزود: خانواده سروش از بازگشت وي در ميانه آشوب‌ها به ايران بي‌اطلاع بودند و وي به نحو ناگهاني وارد تهران شد. در آن روزها، رابطه سروش دباغ با پدرش مكدر نيز بود. در هنگامه همين آشوب‌ها است كه سروش در ادامه پروژه قديمي و ناكام روحانيت ستيزي خود، مدعي شد كه اطاعت از مراجع تقليد مستوجب عذاب است.
اين پژوهشگر تاكيد كرد: سروش چند روز پس از 18 تير 1378، در جلسه‌اي در مشهد مدعي شد كه عموم احكام ديني كه فقها در باب مسايل اجتماعي و سياست مطرح مي‌كنند به دليل اين‌ كه اين فقها در باب مسايلي چون حقوق بشر، عدالت، انسان‌شناسي، و تاريخ پايشان لنگ است، به قوت مشكوك است و مسلمانان روشن‌بين و تيزبين بايد مواظب باشند كه نكند با عمل به فتاوي مراجع تقليد معاصر مستوجب عقوبت الهي شوند، چون اين مراجع پايشان در انسان شناسي و فهم حقوق بشر لنگ است!.
وي تصريح كرد: با اين همه، در دومين روز كنگره تبيين انقلاب اسلامي ايران به دعوت مسئولان ستاد بزرگداشت صدمين سال تولد امام خميني (ره)، سروش به عنوان سخنران دعوت شد و اين مساله در حالي است كه وي بيشترين تهمت‌ها و اهانت‌ها را عليه شخصيت يگانه امام خميني (ره) روا داشته است.
پژوهشگر موسسه كيهان با اشاره به سخناني از سروش در دانشگاه اميركبير كه پيش از برگزاري كنگره تبيين امام خميني (ره) ايراد شده بود، گفت: نه تنها سروش در دانشگاه اميركبير گفته بود من از اول با تئوري حكومت اسلامي آقاي خميني موافق نبودم، بلكه او اهانتي بس بزرگتر را به امام راحل روا داشت كه در هراسم كه اگر به بازخواني آن اهانت بپردازم، طلاب و روحانيون ذوب در ولايت از باب دفاع غيورانه از دين، عرصه را بر روشنفكران ديني تنگ كنند.
فضلي نژاد در عين حال تاكيد كرد: البته من هر نوع برخوردي به شيوه برخوردهاي افراطيون را مردود مي‌دانم، چرا كه اولا سابقه اين برخوردهاي افراطي به عناصر مشكوك و بعضا جاهل مي‌رسد و ثانيا سبب مي‌شود تا امثال سروش به واسطه آن برخوردها در موضع مظلوميت قرار گيرند.
وي با بيان اينكه چنين اتفاقاتي در دهه هفتاد روي داده است، يادآور شد: سروش در جلسه پرسش و پاسخي در كانون توحيد لندن خاطره‌اي را از ديدارش در هنگام عضويت در ستاد انقلاب فرهنگي با امام (ره) را نقل كرده و مي‌گويد كه ديدم روي آقاي خميني درباره علوم انساني اظهار نظري كرده است. چند نفري رفتيم به ملاقات ايشان و من توضيح دادم كه اين مساله‌اي كه گفته‌ايد به اين شكل نيست. امام پس از اين توضيحات به من گفت كه تا امروز فكر مي‌كردم رقاصي هم جزء علوم انساني است!
فضلي‌نژاد افزود: اين دروغ پردازي‌هاي سروش متاسفانه در كتابي هم با نام " از شريعتي " در سال 1385 منتشر شده و دفتر نشر آثار حضرت امام(ره) در برابر اين تهمت‌هاي نارواي سروش به بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران سكوت كرد!.
اين پژوهشگر تصريح كرد: سروش در پي القاي آن است كه حضرت امام خميني (ره) فرق ميان رقاصي و علوم انساني را نمي‌دانست و اين نه تنها تهمت و اهانتي بزرگ است، بلكه يك جفا است.
فضلي نژاد گفت: حضرت امام(ره) كه در زمينه حقوق و فلسفه مدرن غرب در سال‌هاي پيش از انقلاب اسلامي آراء هوشمندانه و ژرف دارد، آيا سزاوار چنين برخوردي است؟ چرا دفتر نشر آثار امام درباره اين تحريفات و تهمت‌هاي مكرر سروش به امام خميني (ره) نه تنها موضعي نگرفته است، بلكه سال 1378 از سروش در كنگره تبيين انقلاب اسلامي دعوت مي‌كند؟
وي افزود: در آن كنگره سروش در پي تقليل پروژه سلمان رشدي عليه قرآن و پيامبر اعظم (ص) برآمد و مسئولان كنگره به بهانه اينكه جلسه سروش، يك جلسه علمي است، ورود خبرنگاران را به جلسه سخنراني او ممنوع كردند. پس از آن رخداد، يك انديشمند انگليسي بود كه در برابر مواضع سروش در آن كنگره اعتراض كرد، نه مسئولان دفتر نشر آثار امام(ره).
وي در ادامه گفت: البته شنيده هاي موثق حاكي از آن است كه حجت‌الاسلام سيد حسن خميني با حضور سروش در اين كنگره مخالفت بودند، اما متاسفانه در نهايت و بر خلاف نظر ايشان، اين رخداد اتفاق افتاد.
فضلي‌نژاد به شماره 45 نشريه كيان و انتشار گفت و گويي با سروش در اين نشريه اشاره كرد و گفت: در اين نشريه سروش گفت‌وگويي را پيرامون قتل‌هاي زنجيره‌اي انجام داده و كوشيد
كه با انحراف ذهن مخاطب، شاگردان مرحوم احمد فرديد را متهم به زمينه سازي نظري براي قتل‌هاي زنجيره‌اي كند.
وي افزود: من داوري‌اي پيرامون انديشه و روش مرحوم فرديد نمي‌كنم، اما جالب است كه بدانيد يكي از دعاوي اصلي سروش با مرحوم فرديد هم بر سر صهيونيسم‌ستيزي فرديد بود. سروش انواع و اصناف فحاشي‌ها را به فرديد منتسب مي‌كرد و او را همواره از تئوريسين‌هاي خشونت مي‌دانست.
عضو موسسه پژوهشي كيان اضافه كرد: شاگردان فرديد در زمره افرادي بودند كه به نيكي پروژه اباحه‌گري سروش را دريافته بودند و هشدار مي‌دادند كه نمي‌توان با تكيه به سيستم فكري و آراء كارل ريموند پوپر، يك مسلمان مدرن خلق كرد و سرانجام اين كوشش، الحاد است.
وي افزود: سروش در تحليلي غريب مي‌گويد كه تئوريسين‌هاي خشونت در ايران براي اين دم از پست مدرن بودن مي‌زنند تا هم حقوق بشر را تضعيف كنند و هم جواز اعمال خشونت بگيرند و ادامه مي‌دهد كه ستاندن آزادي از مطبوعات به هر روشي عين خشونت است، بحث دخالت عقيده در انسانيت انسان، حقوق بشر از اكتشافات نوين بشر است، اجتهاد در اصول دين چون بخش‌هايي از آن خشونت‌آميز است.
وي يادآور شد: سروش در اين مصاحبه حتي عصمت معصومين را مخدوش مي‌كند و مي‌گويد غير از پيامبر هركس هركاري مي‌كند بايد مستند به قانون و قاعده كلي باشد و نمي‌تواند به شخصيت فردي خود اتكا و اكتفا كند و پس از پيامبر خاتم چنين شخصي نداريم! بعد از اين گفتارها، سروش آشوبگران 18 تير را محق مي‌داند كه به نقد كارنامه معصومين بنشينند، چه رسد به نقد كارنامه ولايت فقيه. اين مقدمه‌اي بود تا سروش وارد بحث ولايت‌ستيزي خود به نحو آشكار شود.
نويسنده كتاب "شواليه‌هاي ناتوي فرهنگي" سپس به بررسي آراء سروش پيرامون نظريه "خودي و غيرخودي" پرداخت و با بازخواني دو مصاحبه سروش در 17 مرداد و 17 آبان 1378 در روزنامه‌هاي نشاط و عصرآزادگان گفت: در حالي كه چشم فتنه رويدادهاي 18 تير مي‌رفت تا به فرمايش مقام معظم رهبري كور شود و دقيقا در هنگامي كه رهبري معظم انقلاب پس از ماجراي 18 تير، نظريه هوشمندانه و راهگشاي خودي و غيرخودي را طرح كردند كه جامعه به مرزبندي و تمايزيابي آشكار ميان نيروهاي سياسي برسد، سروش ابتدا در روزنامه نشاط و سپس در روزنامه عصر آزادگان گفت كه اين نظريه ريشه در جاهليت دوران قبيلگي دارد.
فضلي نژاد ادامه داد: جالب است كه شعبان شهيدي، معاون وقت مطبوعاتي وزير ارشاد، آن هنگام در مقام سخنگوي سروش ظاهر شد و گفت كه وي چنين نگفته است، اما سروش هيچ‌گاه سخن خود را تكذيب نكرد و در دوره‌هاي بعد، بر آن اصرار ورزيد.
فضلي‌نژاد سپس به مساله دفاع سروش از اشخاص مرتد و نيز دفاع او از جهاد ابتدايي فرق و اقطاب شبه مذهبي عليه مسلمانان پرداخت و ادامه داد: پروژه سروش در سال 1378 پروژه پيچيده‌اي بود و او تنها به مبارزه با مرجعيت، رهبري نظام و حتي بحث عبور از خاتمي اكتفا نكرد، بلكه مقاله‌اي را در شماره 46 ماهنامه كيان نوشت با عنوان فقه در ترازو و در آن از حقوق افراد مرتد و اينكه افراد حق دارند اسلام را وانهند و دين ديگري برگزينند، سخن گفت.
اين پژوهشگر تاكيد كرد: شاه‌كليد بحث او اين بود كه اگر مسلمانان براي خود حق دعوت ديگران به اسلام يا گاهي جهاد ابتدايي را قائلند، ديگران هم مي‌توانند چنان حقي را براي خود قائل باشند.
فضلي نژاد تصريح كرد: سروش تنها از اين راه در پي ذبح حقيقت جهان شمول اسلام نبود، بلكه به نوعي كوشيد تا به نبردهاي ايدئولوژيكي كه آمريكا از سال 2001 با نام جنگ‌هاي صليبي نو با مسلمانان جهان آغاز كرد، با اين عنوان كه ديگران هم حق جهاد ابتدايي عليه اسلام را دارند، مشروعيت نظري دهد.
وي اظهار داشت: پروژه سروش در سال 1378 كه سال آشوب‌هاي شبه دانشجويي بود، پيچيده و مستلزم ارزيابي‌هاي امنيتي بسيار است. بايد عملكرد او نقد شود و اميدوارم روزي اسناد امنيتي منتشر گردد تا امكان چنين ارزيابي‌ فراهم شود.
** سروش و سازمان جاسوسي سيا
عضو مركز پژوهش‌هاي موسسه كيهان سپس به طرح گزاره‌هاي سازمان جاسوسي سيا توسط سروش در جامعه فكري ايران اشاره كرد و گفت: در آمريكا در كتابي به نام A Plan to Devide and Desolate Theology مصاحبه مفصلي از دكتر مايكل برانت معاون ارشد رئيس سابق سيا و عضو مهم بخش شيعه شناسي سازمان سيا منتشر شده است. وي در اين مصاحبه از اسرار تكان دهنده اي پرده برداشته است و در جريان اتهام كاركنان سيا به فساد مالي بطور ناخودآگاه اعتراف كرده است كه در اين سازمان مبلغ 900 ميليون دلار براي سازمان دهي مبارزه با تشيع اختصاص يافته بوده است.
فضلي نژاد افزود: مايكل برانت مدتي طولاني در بخش مذكور فعاليت داشته ، ولي چندي پيش به خاطر فساد مالي از كار بركنار شده است و او نيز، ظاهرا از باب انتقام جويي خيلي از اسرار محرمانه را برملا كرده است كه امروز راه تحليل پروژه حلقه كيان و سروش را براي ما آسان مي‌كند.
اين پژوهشگر يادآور شد: در اين كتاب مبارزه با مرجعيت شيعه به عنوان سرچشمه اصلي قدرت تشيع و مبارزه با واقعه عاشورا و عزاداري‌هاي مذهبي مسلمين، از اصلي‌ترين پروژه‌هاي سازمان اطلاعات مركزي آمريكا برشمرده شده است. سيا به اين نتيجه رسيده بود كه بايد دو بال سرخ و سبز تشيع تا سال 2010 ميلادي نابود گردد و بايد افرادي كه با شيعه اختلاف اعتقادي دارند را بطور منظم و مستحكم عليه شيعه سازمان دهي كرد.
فضلي نژاد اظهار داشت: به گفته معاون ارشد سازمان سيا، آمريكا اهداف خود را در اين طرح از طريق، شناسايي و كمك مالي به افرادي از شيعه كه بتوانند توسط نوشتارهاي خود، عقايد و مراكز علمي شيعه را هدف قرار دهند و نيز تحقيق و جمع آوري مطالب فراواني عليه مرجعيت و نشر اشاعه آنها توسط نويسنده هاي پول پرست و بي‌نام پيش ببرد.
وي يادآور شد: در سال 1378 كه آمريكا به خيال خام خود، به فروپاشي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران دل بسته بود، سروش همه توان خود را به ميدان مي‌آورد. او پيش از اين براي زدن ريشه هويت شيعه گفته بود كه شيعه و سني دو قرائت تاريخي از اسلام هستند و هر دو به يك اندازه معتبر مي‌باشند. به قول خود، در پي منفك ساختن اسلام حقيقت از اسلام هويت بود كه امروز هم همين راي را در آراء آقاي سيد محمد خاتمي مي‌بينيم.
پژوهشگر موسسه پژوهشي كيهان اظهار داشت: در سال 78، عوامل سيا يك به يك وارد ايران مي‌شوند تا پروژه براندازي را به نقطه عطف خود برسانند كه اوج آن در 18 تير متجلي است. سروش، دقيقا در نقشه راه طرح مايكل برانت كه آن هنگام معاون ارشد سازمان جاسوسي سيا بود، حركت كرد.
فضلي نژاد به مقايسه تطبيقي فعاليت‌هاي سروش در آشوب‌هاي شبه دانشجويي 18 تير 1378 با طرح مايكل برانت پرداخت و گفت: عبدالكريم سروش در شام غريبان حسيني سال 78، كارنامه ائمه را مستحق نقد دانست و بر زدودن اسطوره‌هاي قدسي از عرصه جامعه ديني تاكيد كرد.
وي افزود: از ديگر سو، اطاعت از مراجع را مستوجب عقوبت الهي و رفتن به جهنم خواند. به ستيز با آموزه ولايي خودي و غيرخودي روي آورد كه روزنامه عصر آزادگان آن را تيتر صفحه نخست خود كرد.
فضلي نژاد ادامه داد: سروش از ارتداد به مثابه يك حق دفاع كرد و حق جهاد پيروان ديگر فرقه‌هاي ضاله و غيرضاله عليه مسلمان را در ماهنامه كيان طرح نمود. آيا طرح همه اين تئوري‌ها كه باب ميل سازمان اطلاعات مركزي آمريكا است، در همان سالي كه ايالات متحده دل به فروپاشي جمهوري اسلامي بسته است، اتفاقي است؟!
اين پژوهشگر به نقل روايت پسر سروش در اين زمينه پرداخت و با بيان اينكه اين اظهارات تكان دهنده است، گفت: او براي يكي از اساتيد خود نقل كرد كه من متعجبم كه چرا پدرم ناگهان در ميان آشوب‌هاي 18 تير به ايران بازگشته است و اصلا بناي آمدن او به ايران نبود.
وي با بيان اينكه سروش در سال 1379 نيز تبليغ براي گزاره‌هاي سازمان جاسوسي سيا را پي‌گرفت، اظهار داشت: سخنراني سروش در همايش شريعتي و روشنفكري ديني در شهر شيراز نمونه بارز چنين رويكردي است. او در آن همايش مي‌گويد من به شريعتي اداي احترام مي‌كنم، همچنان كه به امام حسين اداي احترام مي‌كنم، اما هميشه آرزو مي‌كنم اي كاش چنان نشود كه به حسين (ع) و فداكاري شهادت‌طلبانه او احتياج بيفتد.
اين پژوهشگر توضيح داد: اولا سروش در بدو امر، مقام امام حسين را در حد شريعتي پايين آورده است و ثانيا در برابر رهنمود امام خميني (ره) كه مي‌گويند تنها راه حسيني ماندن است، سروش خاستگاههاي مايكل برانت را بيان مي‌كند.
وي تاكيد كرد:بنابراين مي‌بينيم كه حسب طرح سيا براي براندازي تشيع كه به پروژه حسين -‌زدايي آمريكا در ايران اشاره شده، سروش هم آرزومند آن است كه به شهادت‌طلبي امام حسين (ع) نيازي نداشته باشيم! البته اين جملات را بايد در كليت پروژه سروش و حركت خزنده او در ايران ديد و تجليل كرد.
** سروش و مناظره با مصباح يزدي
اين پژوهشگر، سپس با بيان اينكه در سال 1378 عملكرد سروش چنان بود كه مناظره با او مي‌توانست از پروژه او رازگشايي كند، گفت: آن هنگام آيت‌الله مصباح يزدي براي مناظره با سروش اعلام آمادگي كردند، اما سروش گفت چون آقاي مصباح درباره ديدگاههاي وي كتابي ننوشته است، با ايشان مناظره نمي‌كنم!.
فضلي نژاد يادآور شد: آقاي حسين شريعتمداري در دي‌ماه 1378 و در پاسخ به اين سوال كه چرا دكتر سروش از مناظره با آيت‌الله مصباح يزدي طفره مي‌رود، با اشاره به اين دليل غريب سروش گفت كه استدلال‌هاي سروش فقط براي نقالي در قهوه‌خانه‌ها مناسب است. آخر در كجاي دنيا و در كدام محفل علمي و منطقي فقط كساني بايد حق مناظره و انتقاد به ديدگاههاي شخص ديگري را داشته باشند كه قبلا درباره آن ديدگاهها كتاب نوشته‌اند؟!
فضلي‌نژاد سپس با نتيجه‌گيري از گفتار خود پيرامون كارنامه سياسي عبدالكريم سروش در آشوب‌هاي 18 تير، به نقشه راه نوين پروژه ناتوي فرهنگي در غرب پرداخت و گفت: از هنگامي كه طرح‌هاي براندازي آمريكا با مشاركت كشور‌هاي اروپايي و خصوصا با محوريت وزارت امور خارجه هلند (مشهور به پايتخت اروپايي اسرائيل) و وفق بودجه 15 ميليون يورويي پلوراليزم رسانه‌اي در ايران هدايت مي‌شود، سروش نيز در نقشه راه جديد پروژه ناتوي فرهنگي حركت مي‌كند.
وي تصريح كرد: هر جا كه غرب مساله مبارزه با اسلام سياسي تغيير استراتژي امنيتي مي‌دهد، سروش آنجا حضور دارد. هلند ابتدا با فيلم تسليم (تئو ونگوگ) و سپس با فيلم فتنه (ويلدرز) و اكنون با قرائت سكولار از قرآن توسط قادر عبدالله به ميدان مبارزه با اسلام آمده است و در سوي ديگر جبهه، نقاشي با نام مستعار به نام سوره حرا، شرم‌آورترين تصاوير از معصومين را در موزه دولتي لاهه به نمايش مي‌گذارد.
اين پژوهشگر تاكيد كرد: شاگردان سروش با تاسيس رسانه‌اي چون راديو زمانه با پول سرويس اطلاعات و امنيت هلند به تبليغ ايدئولوژي فحشاي سياه مي‌پردازند. آن‌ها هنر برهنه را تبليغ مي‌كنند، افعال حرام جنسي چون استمناء را داراي فوايد جسمي و رواني معرفي مي‌كنند، اروتيك‌ترين متون ادبي را انتشار مي‌دهند و مواردي بسيار از اين جنس كه گزارش مشروح و مستند آن در روزنامه كيهان منتشر شده است.
اين عضو مركز پژوهش هاي موسسه كيهان اضافه كرد: در همين ميان است كه مي بينيد بخش عربي راديو هلند مصاحبه ميشل هوبينگ را با سروش تحت عنوان قرآن، كلام محمد منتشر مي‌كند و اتفاقا براي اولين بار در راديو زمانه به فارسي باز نشر مي‌گردد و وعده انتشار ترجمه هلندي كتاب بسط تجربه نبوي او نيز در مقدمه مصاحبه داده مي‌شود.
وي تصريح كرد: در اين مصاحبه، چنانكه مي‌دانيد وحيانيت قرآن با پديده الهام در شعر برابرگذاري شده و سروش مي‌گويد خطا و تاريخيت، احوال و حالات پيامبر اعظم (ص) در قرآن راه يافته است و بنابراين متن قرآن، آلوده به خطاست.
وي تاكيد كرد: بخش مهمي از مشكل صهيونيسم اين است كه اسلام نص قدسي و بدون خدشه دارد و مسلمانان از سنديت، اصالت و مرجعيت متن ديني خود، به نحو مستند دفاع مي‌كنند و اكنون پروژه ناتوي فرهنگي با همه قدرتش مي‌كوشد تا نصوص و متون مقدس ما را مخدوش كند.
فضلي نژاد يادآور شد: مايكل لدين (كارشناس ارشد CIA و نظريه‌پرداز يهودي – صهيونيست موسسه امريكن اينتر پرايز) از لزوم ارايه قرائتي سكولار از قرآن كريم سخن مي‌گويد، وزارت دفاع آمريكا (پنتاگون) نيز ترجمه‌اي از كتاب مقدس مسلمانان را منطبق بر خاستگاههاي صهيونيستي روانه بازار كتاب مي‌كند، شخصي با نام سجاد قائم مقامي (عضو گروهك چريك‌هاي فدايي خلق) كه نام مستعار قادر عبدالله را براي خود برگزيده، در هلند مي‌گويد كه براي مبارزه با روحانيت اسلام، قرآني سكولار را به جهانيان معرفي خواهد كرد و عبدالكريم سروش نيز از كنار كاخ سفيد، اصالت و مرجعيت قرآن را مخدوش مي‌كند و وحي را به الهام و پيامبر را به شاعر تشبيه مي‌كند.
وي افزود:در اين ميانه، آرش نراقي كه با نام احمد نراقي در ماهنامه كيان مي‌نوشت و مشهور به تدوين پاره‌اي از مباني فكر اصلا‌ح‌طلبي است و اكنون در انستيتو هوور حضور دارد، در قرائت نويني از قرآن كريم، هم‌جنس‌گرايي را ناسازگار با دين مقدس اسلام نمي‌يابد! وي در مقاله‌ اي مبسوط «درباره اقليت‌هاي جنسي» (25 نوامبر 2005) با استناد به ادبيات گسترده هم‌جنس‌گرايي، آن را پديده‌اي طبيعي و اخلاقي معرفي كرد. پس از آن هم طي يك سخنراني زير عنوان اسلام و مسأله اقليت‌هاي جنسي، در دانشگاه كاليفرنيا‌ي لس‌آنجلس، كوشش او مصروف آن شد تا قرائتي سازگار با قرآن از هم‌جنس‌گرايي ارائه كند. نراقي همچنان از نزديك‌ترين شاگردان و محرمان عبدالكريم سروش به شمار مي‌رود. قرآن‌ستيزي و مشروعيت ‌دادن به همجنس‌گرايي، فرجام سياسي سروش و شاگردان اوست.
اين پژوهشگر در پايان تصريح كرد: شكست‌خوردگان 18 تير 1378 كه با نيروي سازمان جاسوسي سيا به ميدان آمده بودند، اكنون ديگر حتي پيامبر را داراي معصوميت و مصونيت نمي‌دانند، بلكه حضرت محمد (ص) را آميخته به خيال و خطا و قرآن را سازگار با پديده سياه همجنس‌بازي معرفي مي‌كنند و از رهگذر، در زمين جديد بازي ناتوي فرهنگي غرب توپ مي‌زنند.
 چهارشنبه 19 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 221]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن