تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816770928




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تيم ملي كشتي در حسرت فرصت‌هاي از دست رفته‌ كشتي ‌بيش ‌از ‌پول ‌به ‌برنامه‌ نياز‌ دارد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: تيم ملي كشتي در حسرت فرصت‌هاي از دست رفته‌ كشتي ‌بيش ‌از ‌پول ‌به ‌برنامه‌ نياز‌ دارد
جام جم آنلاين: براي پيشبرد برنامه‌هاي تدوين شده و تحقق اهداف موردنظر در ورزش، گرچه تزريق پول و تخصيص بودجه و اعتبار لازم، الزامي است، اما به تنهايي كافي و كارساز نيست. در واقع زماني سرمايه‌گذاري و تامين بودجه لازم در ورزش مي‌تواند نقش كاربردي داشته باشد كه در وهله نخست، فدراسيون‌هاي ورزشي صاحب طرح و برنامه در 2 بخش بلندمدت و كوتاه‌مدت باشند و متناسب با آن، بودجه موردنياز را تامين و هزينه كنند.


خوشبختانه 2 سالي است ورزش اول كشورمان در دوران رياست محمدرضا يزداني‌خرم دغدغه مالي ندارد و كمتر كميته‌اي در فدراسيون كشتي مي‌توان سراغ گرفت كه بابت پول و بودجه مشكل و گلايه‌اي داشته باشد اما در همين فدراسيون خراج و متمول محمدرضا يزداني‌خرم، در بعضي موارد شاهد اختلالاتي در روند كارهاي اجرايي و عمليات فني و ساختاري بوده‌ايم كه به هيچ وجه ربطي به مسائل مادي و تامين بودجه نداشته است و صرفا به دليل نبود برنامه‌اي دقيق و منسجم كارها بخوبي و در زمان مناسب و مقتضي پيش نرفته است.

به عبارتي دقيق و واضح‌تر بايد عنوان كنيم در تمام دوران راه‌اندازي تشكلي به نام فدراسيون كشتي، اكنون دوران طلايي ورزش اول از نظر تامين سرمايه موردنياز به شمار مي‌آيد تا پرافتخارترين رشته ورزشي براي حضور در بازي‌هاي المپيك و مسابقه‌هاي جهاني كمترين مشكل و دغدغه خاطري نداشته باشد.

به رغم شرايط مطلوب مالي كه فدراسيون كشتي از آن بهره مي‌برد، اما برنامه‌ها بدرستي و متناسب با زمان پيش‌ نمي‌رود، تا جايي كه شاهد نوعي عقب‌ماندگي ورزش اول ايران نسبت به ديگر كشورهاي صاحب‌نام كشتي جهان هستيم.

نبود برنامه‌هاي كلان و بلندمدت و ترسيم نكردن افق‌هاي دور، يكي از معضلات نگران‌كننده در پراميدترين رشته ورزشي ايران در المپيك است، ايراد بزرگي كه بسياري از كارهاي مهم اجرايي را دچار تعلل و تعويق‌هاي مكرر و تخريب‌كننده كرد.

گواه اين ادعا فرصت‌سوزي‌هاي پي در پي است كه طي 9 ماه گذشته و پس از مسابقه‌هاي جهاني باكو تاكنون شاهد آن بوده‌ايم و هنوز هم و در فاصله 50 روز تا بازي‌هاي المپيك به دليل كم‌كاري‌ها و نداشتن برنامه‌اي روشن، كشتي همچنان دست به گريبان مسائلي است كه بايستي ماه‌ها پيش درباره آن برنامه‌ريزي مي‌شد و تصميم‌گيري به عمل مي‌آمد.

نداشتن اتفاق‌نظر ميان كارگزاران و دست‌اندركاران تصميم‌گيرنده و ارائه نظريات متفاوت و متناقض باعث شده كشتي همچنان در شيوه انتخاب ملي‌پوشان اعزامي دچار ترديد و سردرگمي باشد.

جام تختي كه قرار بود ابهامات موجود در اوزان هفتگانه تيم ملي را برطرف كند فقط منجر به شناسايي و معرفي 4ملي‌پوش در وزن‌هاي 60، 66، 84 و 120 كيلو شد كه اغلب نفرات آن پيش از مسابقه‌هاي بين‌المللي در كرمانشاه هم قابل شناسايي و معرفي بودند.

پس از آن كه گره‌هاي 3 وزن 55، 74 و 96 كيلو در كرمانشاه پيچيده‌تر شد از سوي مردان فني نسخه‌اي ديگر نوشته شد تا با بررسي شيوه تمرين‌هاي اردويي و ارزيابي عملكرد كشتي‌گيران در 2 جام‌ بين‌المللي جايزه بزرگ جمهوري آذربايجان و زيلكوفسكي لهستان غائله انتخاب ملي‌پوشان 3 وزن باقيمانده به پايان برسد.

اكنون كشتي آزاد در موقعيت زماني بسيار حساسي به سر مي‌برد. در حالي كه انتظار و توقعات از كشتي‌گيران در المپيك بسيار است. كميته ملي المپيك آخرين فرصت معرفي ملي‌پوشان را روز 10 تير تعيين كرده است، اما بعيد به نظر مي‌رسد كه كادر فني بتواند در اين مقطع كوتاه زماني نفرات شايسته و لايقي را كه بتوانند در المپيك افتخارآفريني كنند، مورد شناسايي قرار دهد، گرچه كميته فني و مردان فني تيم ملي كشتي آزاد در نشست مهمي كه پس از جام تختي برپا شد اعلام كردند سواي نحوه تمرين‌ها كارنامه كشتي‌گيري آنها در 2جام بين‌المللي ملاك و معيار انتخاب ملي‌پوشان 3 وزن باقيمانده خواهد بود، اما با توجه به نفراتي كه در تركيب تيم اعزامي به جام جايزه بزرگ آذربايجان قرار دارند پيشاپيش مقابل تصور است كه رقابت‌هاي بين‌المللي باكو تاثيري در شناسايي ملي‌پوشان 2 وزن 55 و 96 كيلو نخواهد داشت، چراكه تيم اعزامي در 55 كيلو فاقد نماينده است و در 96 كيلو هم اباذر اسلامي در حد و اندازه رقابت با حريفان المپيكي نيست.

پس از آن كه نتوانستيم نفرات كارآمد و مورد نظر خود را راهي باكوي آذربايجان كنيم تنها ميداني كه مي‌تواند نيازهاي كشتي آزاد را تا حدودي تامين و برآورده كند، جام زيلكوفسكي لهستان است و اين آخرين فرصت براي كادر فني است تا با گسيل داشتن مدعيان اصلي 3 وزن باقيمانده تركيب مسافران المپيكي را مشخص و تكميل كند.

از آنجا كه زمان برگزاري جام زيلكوفسكي لهستان پس از آخرين فرصت تعيين شده ازسوي كميته ملي المپيك است، اين نگراني و دلواپسي ايجاد مي‌شود كه بالاخره ابهامات گزينش ملي‌پوشان كشتي در چه ميدان و با چه ملاكي برطرف خواهد شد.

به نظر مي‌رسد با توجه به آن كه در بيشتر اوزان كميته فني ملي پوشان را بدون انجام مسابقه صرفا انتخابي و در سه وزن قانوني معرفي كرده است، اما در يكي دو وزن ضرورت برگزاري مسابقه احساس مي‌شود، منوط بر آن كه در زمان مقتضي و مناسب اقدام شود.

در اين ميان انجام مسابقه انتخابي به صورت دوره‌اي در وزن 74 كيلو به دليل حضور پرشمار مدعيان با انگيزه همچون علي‌اصغر بذري، ميثم مصطفي جوكار، ايمان محمديان و صادق گودرزي شايد بهترين راهكاربراي اجراي عدالت و جلوگيري از هرگونه تبعيض وحق‌كشي باشد.

به هر صورت آنچه جامعه ورزش و اهالي كشتي را دچار انتظار و نگراني كرده است، چگونگي انتخاب ملي‌پوشان 3 وزن مذكور است و اين پرسش جماعت گوش شكسته و طرفداران پرشمار ورزش اول است كه بالاخره نفرات شايسته و لايق چگونه و در چه زماني شناسايي مي‌شوند و به عضويت تيم ملي كشتي آزاد در‌خواهند آمد. چه‌بسا در اين رهگذر بسياري از كارشناسان و دست‌اندركاران دلسوز كشتي غم از دست رفتن فرصت‌هاي طلايي طي 9 ماهه گذشته را هرگز قابل جبران ندانند.

سعيد ميرزا شفيع
 چهارشنبه 19 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن