تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند به ازاى هر حرفِ آن چهار هزار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816756402




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرپرست وزارت اقتصاد در گفتگو با «جام‌جم»: كالا‌هاي اساسي زير قيمت بازار عرضه مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: سرپرست وزارت اقتصاد در گفتگو با «جام‌جم»: كالا‌هاي اساسي زير قيمت بازار عرضه مي‌شود
جام جم آنلاين: دولت بزودي كالاهاي اساسي ارزان‌قيمت را زير نرخ بازار در سطح وسيع توزيع و در اختيار مردم قرار مي‌دهد. حسين صمصامي، سرپرست وزارت امور اقتصادي و دارايي در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام اين مطلب افزود: دولت در نظر دارد با واردات كالاي ارزان‌قيمت از محل لايحه‌ 4500 ميليارد توماني كه هم‌اكنون در مجلس است، با قيمت‌ گران ارزاق‌ عمومي مبارزه كند.


وي اظهار كرد: براساس اين طرح كه مقدمات آن در وزارت بازرگاني در حال فراهم شدن است، كالاهاي اساسي و غذايي مردم زير قيمت رايج بازار در سطح وسيع در فروشگاه‌ها توزيع مي‌شود. همچنين عرضه مستقيم كالاهاي ارزان در دستور كار است.

صمصامي تصريح كرد: دولت با اين اقدام مي‌خواهد شيريني افزايش قيمت نفت را كه تا به حال كام مردم را تلخ كرده است، به شهروندان عرضه كند.

وي افزود: معتقديم اين اقدام تا حد زيادي باعث كاهش فشار رواني ناشي از افزايش قيمت‌ها خواهد شد.

سرپرست وزارت امور اقتصادي و دارايي در بخش ديگري از گفتگوي خود با «جام‌جم» درباره پديده وام‌فروشي و درج آگهي‌هاي دريافت وام در مطبوعات گفت: اين مورد را قبول دارم و اتفاقا خودم به عنوان مشتري به چند وام‌فروش زنگ زده‌ام. با هماهنگي بانك مركزي در اين باره اقداماتي در حال انجام است و اداره اعتبارات بانك‌ها اصلاح خواهد شد.

وي شايعات موجود درباره حذف يارانه‌ها در قالب طرح تحول اقتصادي دولت را بي‌اساس خواند و گفت: من به مردم اطمينان مي‌دهم كه هيچ يارانه‌اي قطع نخواهد شد و اصلا بناي چنين كاري را نداريم. از سوي ديگر، دولتي كه شعارش توسعه عدالت و مهرورزي است قبل از اين كه بخواهد چيزي را قطع بكند اول سياست‌هاي جبراني‌اش را پيش‌بيني و اجرا مي‌كند. اين امر درباره يارانه‌ حامل‌هاي انرژي يا هر يارانه ديگري صادق است.

وي افزود: دولت مي‌خواهد آهسته آهسته به سوي تحول اقتصادي برود و در اين راستا ماليات، گمرك، بانك‌ها و يارانه‌ها 4 هدف اصلي است كه بويژه در بحث ماليات بايد به سمت عدالت مالياتي و دريافت ماليات از صاحبان واقعي درآمد پيش برويم.

وي همچنين احتمال كاهش ماليات دريافتي از كارمندان را مطرح كرد و آن را به عنوان طرحي در دست بررسي نام برد.

صمصامي در خصوص بلاتكليفي درباره ابلاغ نرخ سود بانكي نيز اظهار كرد: مسائلي در اين ارتباط وجود دارد كه نياز به حل و فصل كارشناسي دارد. لذا نرخ سود بانكي بايد با جمع‌بندي اين موارد اصلاح شود و با انجام اين اصلاح بزودي نرخ براي اجرا ابلاغ مي‌شود.

وي افزود: تا زمان ابلاغ نرخ‌هاي جديد، بانك‌هاي دولتي مي‌توانند با همان نرخ 12درصد به اعطاي تسهيلات بپردازند.

سرپرست وزارت امور اقتصادي و دارايي از تهيه لايحه‌اي به منظور پرداخت بدهي 50 هزار ميليارد ريالي دولت به بانك‌ها و افزايش سرمايه آنها خبر داد و گفت: با اين اقدامات مشكلاتي كه بانك‌ها در تامين منابع با آن مواجه‌اند، رفع خواهد شد. وي توقف پرداخت وام بانكي به مردم از سوي بانك‌ها را تكذيب كرد و افزود: پرداخت وام متوقف نشده است، اما مقدار آن متناسب با منابع بانك‌ها تنظيم مي‌شود و چون كسري منابع هست، مقداري كاهش داشته‌ايم كه به معناي توقف نيست.

سرپرست وزارت امور اقتصادي و دارايي درباره پرسش‌هاي موجود در زمينه پرداخت وام خريد مسكن، گفت: فعلا نه در بانك‌هاي دولتي و نه در بانك‌هاي خصوصي وام خريد مسكن پرداخت نمي‌شود، اما وام ساخت پرداخت مي‌شود. فعلا نيز نمي‌توان زمان خاصي را براي لغو اين محدوديت پيش‌بيني كرد.

گفتگوي مشروح «جام‌جم» با سرپرست وزارت امور اقتصادي و دارايي درباره چالش‌ها و مسائل مختلف روز اقتصادي كشور بزودي به چاپ مي‌رسد.
 چهارشنبه 19 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن