تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):گريه مؤمن از (درون) دل اوست و گريه منافق از (ظاهر و) سرش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820864891




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تب مسكن در ايلام فروكش كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تب مسكن در ايلام فروكش كرد
كارشناسان مسكن در ايلام معتقدند سياستهاي اخير دولت در خصوص واگذاري زمين به صورت اجاره‪ ۹۹‬ساله (طرح مهر)، توانسته است روند افزايش قيمت مسكن و زمين در اين استان را مهار كند.

يكي از كارشناسان بخش مسكن در ايلام گفت: دولت تلاش جدي و مستمر براي رفع مشكلات مردم بخصوص در بخش مسكن دارد.

"عليرضا محمدي" افزود: دولت تنها بستر ساز تامين مسكن است و مردم بايد خود را در امر ساخت و ساز فعال كنند زيرا بدون همكاري مردم نمي‌توان در اين زمينه حركت رو به رشدي انجام داد.

وي گفت: روند افزايش قيمت زمين و مسكن در حال حاضر با سياستهاي دولت مبني‌بر واگذاري زمين به صورت اجاره ‪ ۹۹‬ساله و تشكيل تعاونيهاي مسكن براي ساخت و ساز مسكن اقشار كم درآمد، مهار شده است.

وي افزود: بر اساس اين سياست كلي دولت در بخش مسكن سعي شد كه با تشكيل تعاونيهاي مسكن مهر و پرداخت تسهيلات ساخت در حدود ‪ ۷۰‬درصد قيمت ساخت و ساز به متقاضيان، مي‌توان اميدوار بود كه با اجراي طرح واگذاري زمين به صورت اجاره ‪ ۹۹‬ساله تعادلي در ساخت و ساز كشور ايجاد شود.

رييس اتحاديه مشاورين املاك ايلام گفت: طرح واگذاري زمين به صورت اجاره ‪ ۹۹‬ساله اگر به درستي اجرا شود در ايجاد تعادل قيمت زمين و مسكن موثر است.

"اردشير حاتمي" افزود: با اجراي اين طرح دولت مبني بر واگذاري زمين رايگان به مردم بدون شك قيمت زمين و مسكن تاحدي كاهش مي‌يابد به گونه‌اي كه اين روند در استان ايلام اكنون باعث ركود بازار زمين و مسكن شده است.

وي گفت: هر چند به دلايل مختلفي نظير افزايش قيمت مصالح ساختماني، افزايش تقاضا براي مسكن، شهر نشيني، كمبود زمين و ...مدتي است كه شاهد افزايش روز افزون قيمت زمين و مسكن در ايلام هستيم و همين امر باعث ركود بازار زمين و مسكن شده است.

وي افزود: بر اساس برآوردهاي بعمل آمده حدود ‪ ۳۰‬الي ‪ ۴۰‬درصد قيمت زمين و مسكن در ايلام قيمت كاذب است و اكنون قيمت زمين و مسكن در اين استان در چند سال اخير رشد زيادي داشته كه بخش زيادي از آن غير واقعي است.

وي، عوامل متعددي كشوري و استاني را در افزايش قيمت زمين و مسكن در ايلام موثر برشمرد و گفت: كمبود زمين در شهر ايلام يكي از اصلي‌ترين دلايل افزايش قيمت زمين در اين شهر است.

وي، گراني مصالح ساختماني، وجود دلالان و واسطه‌گرها و رشد روز افزون جمعيت را از ديگر دلايل افزايش قيمت زمين و مسكن در اين استان برشمرد.

حاتمي گفت: اگر قيمت زمين و مسكن كاهش يابد مشاورين املاك هم بيشتر مي‌توانند فعاليت داشته باشند و درآمد كسب كنند.

مديرعامل نظام مهندسي ايلام گفت: قيمت زمين در استان كوچك ايلام با قيمت زمين در كلان شهرها برابري مي‌كند.

"علي‌احمد عسگري" افزود: اكنون قيمت دقيقي از زمين، در شهر ايلام در دست نيست اما قيمت غير رسمي هر متر زمين در اين شهر تا پنج ميليون ريال مي‌رسد.

وي گفت: قيمت خريد زمين در شهر ايلام به دليل افزايش جمعيت روز به روز در حال افزايش است كه بايد براي رفع اين مشكل اقدام مناسبي صورت گيرد.

وي افزود: در صورتي كه شهرداري مجوز احداث ساختمانهايي با تعداد طبقات بيشتر صادر كند و انبوه‌سازي افزايش يابد مي‌تواند تا حدود زيادي از رشد روز افزون قيمت زمين جلوگيري كرد زيرا قيمت زمين به روي تعداد واحدها سرشكن مي‌شود.

وي افزود: وجود افراد سودجو و دلالان زمين خوار يكي از دلايل عمده افزايش روز افزون قيمت زمين در اين شهر است كه حتي با قيمت زمين در كلان شهرهاي كشور برابري مي‌كند.

وي، از مسوولان استان خواست با صدور مجوز افزايش تعداد طبقات ساختمان در ايلام از افزايش روز افزون قيمت زمين در ايلام جلوگيري كنند.

وي گفت: سياستهاي دولت مبني بر واگذاري زمين رايگان به مردم مي‌تواند در امر كاهش قيمت زمين و مسكن و تثبيت آن در يك سطح مناسب موثر واقع شود.

وي افزود: طرحهاي مسكن مهر كه قرار است در شهرستانهاي مختلف كشور اجرا شود بايد هرچه سريعتر به سرانجام برسد تا بتواند در كاهش قيمت زمين و مسكن موثر واقع شود.

وي گفت: اجراي اين طرح تحول عظيمي در بخش مسكن و زمين در كشور به وجود مي‌آورد و مي‌تواند يك الگوي مناسب در منطقه نيز باشد.

وي افزود: به هر ميزان دولت با همكاري مردم سعي در رفع مشكلات كند و از مردم حمايت كند بدون شك با قطع دست واسطه‌ها و سودجويان و مهار قيمت لجام گسيخته زمين و مسكن در برخي مناطق همانند ايلام، از بروز اين مشكلات جلوگيري مي‌كند.

عسگري گفت: طرحهاي مختلفي مي‌توان در بخش زمين و مسكن اجرا كرد كه علاوه بر روند مهار كنترل قيمت بازار مسكن، مشكلات مستاجران و افراد بي‌خانمان را نيز برطرف كرد.

رييس سازمان مسكن و شهرسازي ايلام گفت: واگذاري زمين رايگان به مردم باعث رفع مشكل بي‌خانماني مستاجران مي‌شود.

"جواد حيدري" افزود: طرح واگذاري زمين به صورت رايگان يا همان اجاره ‪۹۹‬ ساله در راستاي اجراي تبصره ‪ ۶‬دولت در ايلام همزمان با سراسر كشور اجرا مي‌شود.

وي گفت: با اجراي اين طرح شمار زيادي از افراد بي‌خانمان مي‌توانند صاحب مسكن شوند و با واگذاري ساخت و احداث اين واحدهاي مسكوني به تعاونيهاي مسكن دست سودجويان و دلالان زمين و مسكن كوتاه مي‌شود.

وي افزود: سال گذشته ساخت ‪ ۱۰‬هزار و ‪ ۲۰۰‬واحد مسكوني در استان ايلام در غالب طرح تبصره شش به تصويب رسيده است.

وي گفت: از اين تعداد شش هزار و ‪ ۲۰۰‬واحد مسكوني در مناطق شهري بالاي ‪۱۲‬ هزار نفر و حدود چهار هزار واحد ديگر در مناطق روستايي احداث مي‌شود.

وي افزود: اين اقدام در راستاي اجراي مصوبه تبصره ‪ ۶‬مسكن و شهرسازي به منظور تامين مسكن براي افراد كم درآمد اجرا مي‌شود.

وي گفت: زمين اين واحدهاي مسكوني پس از تهيه به صورت رايگان‌به متقاضيان مورد نظر واگذار و براي احداث هر واحد مسكوني ‪ ۱۴۰‬ميليون ريال وام همراه با سوبسيد به آنان پرداخت مي‌شود.

وي افزود: اجراي اين طرح توسط دولت باعث كاهش قيمت زمين و مسكن تا حدود ‪ ۵۰‬درصد و رفع مشكلات بي‌خانماني مردم خواهد شد.

وي گفت: مجوز احداث اين واحدهاي مسكوني به افراد كم درآمد فاقد مسكن، كه تاكنون وام، مسكن و يا زمين دريافت نكرده‌اند، واگذار مي‌شود.

وي گفت: اين استان در برخي از شهرها با مشكل نبود اراضي ملي در حاشيه شهر مواجه است.

وي افزود: در اين شهرها كه اراضي ملي وجود ندارد، زمينها داراي مالكيت شخصي هستند كه در اين صورت براي تهيه زمين به اعتبار نياز است.

وي گفت: تامين زمين براي شناسايي ديگر متقاضيان بر اساس سهميه اعلام شده در شهر ايلام در دست بررسي است.

وي افزود: با اجراي اين طرح شمار زيادي از افراد بي‌خانمان مي‌توانند صاحب مسكن شوند و با واگذاري ساخت و احداث اين واحدهاي مسكوني به تعاونيهاي مسكن دست سودجويان و دلالان زمين و مسكن كوتاه مي‌شود.

مديركل تعاون استان ايلام گفت: هم‌اكنون ‪ ۱۲۰‬تعاوني كار ساخت مسكن مهر در شهرستانهاي استان ايلام را عهده‌دار شده‌اند.

"منوچهر تيموري" افزود: اين تعداد تعاوني در سه بخش كاركنان دولت، كارگران و مشاغل آزاد كارساخت مسكن مهر در اين استان را پيگيري مي‌كنند.

وي ادامه داد: تاكنون ‪ ۲۱‬هزار نفر براي دريافت زمين ‪ ۹۹‬ساله در استان ايلام در مرجع ذيربط نام نويسي كرده‌اند.

وي افزود: وزارت تعاون و به تبع آن اداره كل تعاون استان ايلام كار بررسي صلاحيتهاي اين تعداد افراد را از سال گذشته شروع كرده و اين مهم همچنان ادامه دارد.

وي ادامه داد: تاكنون شرايط اوليه ‪ ۱۷‬هزارو ‪ ۵۵۰‬نفر از ثبت نام‌شدگان در استان ايلام بررسي شده است.

وي گفت: از اين تعداد نيز ‪ ۱۴‬هزار نفر واجد شرايط اوليه براي دريافت زمين ‪ ۹۹‬ساله شناسايي شده‌اند.

وي ادامه داد: اين افراد نيز به مرور براي دريافت زمين ‪ ۹۹‬ساله به اداره مسكن و شهرسازي معرفي مي‌شوند.

وي گفت: در شهرستان ايلام متاسفانه به دليل پراكندگي و گستردگي حجم كار در مرحله تحقيقات محلي با مشكلاتي مواجه هستيم كه اميدواريم ظرف يك ماه آينده برطرف شود.

وي افزود: قطعه زميني توسط سازمان مسكن و شهرسازي ايلام مصوب شده براي واگذاري به تعاونيهاي مسكن مهر كه‌اكنون در حال انجام اقدامات اوليه توسط كارگروه معماري و شهرسازي استان هستيم.

تيموري افزود: خوشبختانه در شهرستان هيچگونه مشكلي مبني بر تامين زمين يااحراز صلاحيت افراد نداريم و اكنون درمرحله آماده‌سازي و واگذاري پروانه و طراحي ساخت قرار دارند.

استان ‪ ۶۰۰‬هزار نفري ايلام بر اساس آمارهاي غير رسمي با كمبود ‪ ۲۵‬هزار واحد مسكوني مواجه است.ك/‪۴‬
 چهارشنبه 19 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن