تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817189281




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فارس از وضعيت سينماهاي مازندران؛ 52 شهر مازندران تنها 12 سالن سينما دارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از وضعيت سينماهاي مازندران؛ 52 شهر مازندران تنها 12 سالن سينما دارد
خبرگزاري فارس: با وجود 52 شهر در مازندران، تنها 12 سالن سينما در اين استان وجود دارد كه اين تعداد سينما فقط در هشت شهر مستقر است.


به گزارش خبرگزاري فارس از مازندران، از 12 سينماي استان هشت سينما زيرنظر حوزه هنري و مابقي در اختيار بخش خصوصي است. اين در حالي است كه شهرهاي بابل، آمل، ساري، بهشهر، بابلسر، چالوس، تنكابن و رامسر داراي سينما و مابقي شهرهاي استان از داشتن اين مكان فرهنگي محروم هستند.
سينماهايي همچون سينما آزادي، هجرت و مهتاب بهشهر، ايران ساري، فجر قائمشهر، استقلال و ارشاد بابل، پيوند فريدونكنار، استقلال محمودآباد، كوثر و شهرداري آمل، لاله نور، ارشاد چالوس، درياي سلمانشهر، فتح رامسر و يك سينما در جويبار تعطيل شده و پس از انقلاب، تنها سينماي شقايق بابلسر در استان ساخته شده است.
سرمايه‌گذاران بخش خصوصي نيز به دليل عدم توجيه اقتصادي در بخش سينما از فعاليت در اين حوزه خودداري مي‌كنند.
يك كارشناس سينما، نبود سالن‌هاي سينما در برخي از شهرها، پراكندگي نامناسب آنها، قديمي و فرسوده بودن تجهيزات و سالن‌هاي سينما، برنامه‌هاي تلويزيوني داخلي و رواج ماهواره، رواج سي‌دي هاي مجاز و غيرمجاز و شباهت سوژه‌هاي فيلمنامه‌ها با سريال‌هاي تلويزيوني را از دلايل كاهش استقبال از فيلم‌هاي سينمايي مي‌داند.
به اعتقاد وي، مشكلات اقتصادي صنعت سينما يكي از موثرين عوامل تعطيلي سينماها در سطح استان است
عبدالله احمدي در گفتگو با فارس مي‌گويد: ديد صرفاً اقتصادي و يا جشنواره‌اي فيلمسازان به ساخت فيلم، رشد سريع تكنولوژي، افزايش بي‌رويه ويدئوكلوپ‌ها و در دسترس بودن بسياري از فيلم‌هاي در حال اكران و برخي نگرش‌هاي كهنه و فرسوده از عوامل تاثيرگذار در تعطيلي سينماها است.
وي بر حمايت مادي و معنوي متوليان فرهنگي كشور با ابزاري از جمله دادن وام‌هاي كم بهره و معافيت‌هاي مالياتي تاكيد و بيان مي‌كند: يكي از دلايل فروش پايين سينماي ايران، تعداد محدود سالن‌هاي سينما است.
وي يادآور مي‌شود: تنها 300 سالن سينما در كشور وجود دارد.
اين كارشناس سينما با اشاره به بازسازي و تجهيز سينماهاي استان از سال 78 مي‌افزايد: بازسازي سينماها در سال‌هاي اخير و تلاش نيروي انتظامي در جمع‌آوري عوامل تكثير و فروش سي دي‌هاي غيرمجاز موجب افزايش استقبال مردم به سينما شد.
مراحل بازسازي و تجهيز سينماهاي استان از سال 78 با آغاز عمليات تعمير و بازسازي اساسي سينما بهمن آمل و تبديل آن به دو سالن جداگانه و امكانات مناسب با اعتباري بالغ بر 450 ميليون ريال آغاز شد.
وي سينما را مجموعه‌اي از فرهنگ، صنعت،‌ هنر و تكنولوژي توصيف كرده و ادامه مي‌دهد: سينما بر فرهنگ اجتماع و اقتصاد نيز اثر مي‌گذارد.
احمدي تاكيد مي‌كند: اكنون كه سينما با چالش مواجه شده، تأثير آن در حوزه فرهنگي مي‌تواند فاجعه‌آميز باشد.
يك دانشجوي رشته بازيگري نيز با اظهار تاسف از وضعيت سينماهاي استان، مشكل اصلي سينما را برخورد سنت و مدرنيته توصيف مي‌كند.
ميترا اكبري اظهار داشت: در شرايط فعلي بايد به شناخت درستي از سينما برسيم كه هنوز اين امر ميسر نشده است.
اين دانشجو افزود: بسياري از سينماها به علت تاثير ماهواره و فيلم‌هاي قاچاق تعطيل شده است.
وي علت اصلي تعطيلي سينماهاي استان را نداشتن صرفه اقتصادي دانست.
خانمي كه قصد تهيه بليط از سينما را دارد نيز به خبرنگار ما گفت: براي افزايش استقبال مردم از سينما و فيلم‌هاي داخلي بايد سينماهايي با تعاريف جديد و استاندارد جهاني ساخته شود، سينماهايي كه از سالن‌هاي مجزا براي رده‌هاي سني متفاوت و پاركينگ برخوردار باشند.
وي معتقد است: متاسفانه در زمينه توليد فيلمنامه‌هايي با سوژه‌هاي مناسب چندان كار نشده و بيشتر فيلم‌ها از سوژه‌هاي تكراري استفاده مي‌كنند و اين سبب فروش نرفتن فيلم‌ها خواهد شد.
اين مخاطب سينما نسبت به تعطيلي بيش از 15 سينما در استان اظهار تاسف كرد و گفت: اگر سطح كيفي فيلم‌ها بالا برود و از سطحي نگري و ابتذال در فيلم ها پرهيز شود، مردم از سينما استقبال خواهند كرد.
بيكار شدن تدريجي بسياري از نيروهاي فيلمساز و بازيگران، تنها قسمتي از آثار تعطيلي سينماها است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مازندران با اشاره به بهبود وضعيت سينماهاي استان به خبرنگار فارس چنين گفت: به منظور بازسازي سينماها در استان تسهيلات بلاعوضي در اختيار سينماداران قرار گرفته است.
محمد اسماعيل امام‌زاده بيان كرد: به طور مثال 100 ميليون تومان به سينما جهان نماي چالوس، 125 ميليون تومان به سينما آزادي بابل و 90 ميليون تومان به سينما سپهر ساري تسهيلات بلاعوض اختصاص يافت.
وي اظهار داشت: همچنين مقرر شد تسهيلاتي معادل 80 ميليون تومان به سينما فرهنگ ساري ارائه شود.
امام‌زاده همچنين با تاكيد بر بازسازي تابلوي سينماها در سطح استان تصريح كرد: ارشاد نيز براي اجراي اين كار تسهيلاتي معادل 5 تا 6 ميليون تومان به سينماداران اختصاص مي‌دهد.
مديركل ارشاد استان مازندران بيان كرد: وضعيت كنوني سينماها از نظر فرهنگي و اقتصادي قابل قبول نيست.
وي با تاكيد بر تبديل سينماها به مراكز چند منظوره ارائه خدمات فرهنگي گفت: تحقق اين هدف وضعيت اقتصادي سينماها را بهبود مي‌بخشد و ارشاد نيز در صورت تمايل سينماداران، مجوز عرضه محصولات فرهنگي در سينماها را صادر مي كند.
امام‌زاده، محتواي فيلم‌هاي سينمايي را از جمله عوامل ركود سينماها مي داند و اضافه كرد: فيلمسازان بايد دغدغه‌هاي عمومي را مبناي توليد فيلم و فيلمنامه قرار دهند.
مديركل ارشاد استان مازندران معتقد است: رويكردهاي فيلمسازي در گذشته به اين صورت بود كه به منافع سياسي و جناحي توجه مي‌شد و جريان فيلمسازي كشورمان براي مقاطع زماني به سمت فيلم فارسي پيش رفت، مردم نيز با ديدن اين فيلم‌ها احساس مي‌كردند فيلم به جاي عرضه مسائل فرهنگي و امنيت اجتماعي و خانوادگي ماموريت ديگري را تعقيب مي‌كند و گاهي نعل وارونه است. به اين شكل كه فيلم به جاي تاثير مثبت فرهنگي به شكل ابزاري مخرب تبديل شده بود.
بنا به اظهارات وي سال هاي گذشته به كالبد سينما توجه نشد و سينماها از نظر فضاي فيزيكي متناسب با جايگاه فرهنگي نبوده است.
امامزاده سينما را مكان پركردن اوقات فراغت مردم خواند و يادآور شد: سينما از توجه به ايجاد نشاط و شادي براي مردم به دور مانده بود، اما در دولت نهم توجه جدي به اين امر شده است.
وي اظهار داشت: موسسه سينماشهر در دولت نهم ايجاد شد تا ارشاد از طريق اين موسسه تسهيلات بلاعوض در اختيار سينماها قرار دهد.
مديركل ارشاد استان مازندران اظهار اميدواري مي‌كند كه تا چهار سال آينده سينماهاي كشور از وضعيت قابل قبولي برخوردار شوند.
وي همچنين در خصوص حمايت از سرمايه‌گذاران بخش سينما معتقد است: دستگاه‌هاي اجرايي بايد از صنعت سينما حمايت جدي داشته باشند.
امام‌زاده بيشترين مشكل سرمايه‌گذاران صنعت سينما را مربوط به تامين زمين مي‌داند و در ادامه مي‌گويد: اگر زمين احداث سينما از سوي شهرداري‌ها تامين شود، نيمي از مشكل حل شده و نيمي ديگر مربوط به آورده سرمايه‌گذار است.
وي در پايان گفت: تعداد سينماهاي فعال در سطح استان 12 سينما است.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
گزارش: نسرين بابايي، خبرنگار فارس در مازندران
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
انتهاي پيام/م
 چهارشنبه 19 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن