تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816473287




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ضرورت اتحاد و انسجام رسانه ها


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: ضرورت اتحاد و انسجام رسانه ها
در سايه مطبوعات ، احزاب و تشكل هاي سياسي به عنوان نمايندگان مردم، روحيه پرسشگري و پاسخگويي متعهدانه در جامعه و نظارت عمومي در جامعه شكل مي گيرد .
قائم مقام صداو سيما بر اتحاد و انسجام رسانه هاي كشور و تلاش آنها براي سرعت،‌ دقت ، امانتداري به منظور ارتقاي سطح فرهنگ و مداراي عمومي در جامعه تاكيد كرد. دارابي در مراسم افتتاح باشگاه خبرنگاري فارس (‌توانا) افزود: امروز مطبوعات و خبرگزاريها بايد با بازتعريف ماموريت خود از چرخه معيوب پرسشگري و پاسخگويي در جامعه جلوگيري و جامعه را به تضارب اراء و جدال احسن دعوت كنند و موجب نظارت عمومي در جامعه و اداي تكليف شهروندي در جامعه شوند . وي با بيان اينكه رسانه ملي خود را همسايه ديوار به ديوار مطبوعات و خبرگزاريها و يار و ياور انان مي داند گفت : اين همسايه همسايه اشتي است و نبود شكايتي از سازمان صداو سيما تاييدي براي اين امر است . اين مقام مسئول با بيان اينكه خبرگزاري فارس از ابتداي تاسيس تاكنون با نقش تاثير گذار ، جريان ساز و پرسشگر خود نقش مهمي در تنوير افكار عمومي و جريان تنوع رسانه اي كشور ايفا كرده است افزود: اين خبرگزاري در مديريت قديم و جديد خود توانسته است با رقابت هاي جدي ميان رسانه ها انحصار رسانه اي را بشكند و استاندارد فعاليت هاي خبري را ارتقا دهد.
وي گفت : با نگاه به شرايط زماني و مكاني تاسيس خبرگزاري فارس و فضاي سياسي فرهنگي حاكم بر كشور در آن سالها اهميت وجود رسانه اي مستقل و پايبند به اصول و ارزشهاي بيش از پيش نمايان مي شود.
اين مقام مسئول با بيان اينكه خبرگزاري فارس هم اكنون در مرحله تثبيت و گسترش است گفت : اين خبرگزاري در اين مرحله به لوازمي از جمله گسترش فعاليت خبرگزاري در داخل كشور و در مراكز استانها و شهرستانهاي مهم ، نگاه به خارج از كشور و حضور دركشورهاي اروپايي، اسيايي و جهان اسلام، فراهم كردن لوازم عصر ديجيتال به عنوان ضرورت كارحرفه اي ، تربيت نيروي اموزش ديده و متعهد براي عهده دار شدن نقش هاي مهم در عرصه اطلاع رساني نيازمند است.
دارابي با اشاره به ديجيتال شدن بسترهاي رسانه اي تا سال 2015 و فرارسيدن عصر ديجيتال رسانه اي افزود : تا سال 2015 همه سيستم هاي آنالوگي برچيده و بسترهاي رسانه ، خبر و اطلاع رساني در سيستم ديجيتال انجام مي شود و رسانه ملي در اين خصوص در مرحله نخست به هزار ميليارد تومان اعتبار نياز دارد كه تاكنون در اين خصوص مبلغي دريافت نكرده است . وي درادامه وجود مطبوعات و رسانه ها و ازادي انها، جريانهاي سياسي و نهادهاي غيردولتي را از نشانه هاي توسعه سياسي در كشور دانست و گفت : در سايه مطبوعات ، احزاب و تشكل هاي سياسي به عنوان نمايندگان مردم، روحيه پرسشگري و پاسخگويي متعهدانه در جامعه و نظارت عمومي در جامعه شكل مي گيرد .
اين مقام مسئول با اشاره به اينكه رسانه ملي با بيش از 110 شبكه راديويي تلويزيوني به 32زبان برنامه توليد و پخش مي كند تصريح كرد : رسانه ملي وظيفه دارد علاوه بر غني سازي اوقات فراغت، ‌اطلاع رساني و فرهنگ سازي در گسترش اخلاق، معنويات و اخلاق در جامعه نقش بايسته اي داشته باشد و در اين 110شبكه بايد 700 فيلم وسريال پخش كند كه بخش اعظم انها را خود توليد مي كند و تاكنون توليدات فاخري درحوزه سينما و مراكز استاني خود در رسانه ملي به نمايش گذاشته است .
دارابي گفت: در تابستان امسال 3شبكه مجازي فيلم و سريال كودك و نوجوان ، ورزشي به صورت 24ساعت برنامه دارد.
قائم مقام صدا و سيما با اشاره به تلاش كنگره امريكا براي تصويب لايحه اي در محدود كردن فعاليت برخي شبكه هاي تلويزيوني و تروريست خواندن انها افزود: اين امر تنگاههاي جدي در امر اطلاع رساني براي اين شبكه ها فراهم مي كند و نشان مي دهد كه مدعيان دموكراسي و احقاق حقوق مردم در صف متجاوزان به حقوق مردم هستند.
دارابي با بيان اينكه سازمان صدا و سيما در تربيت نيروي انساني آموزش ديده در عرصه خبر و اطلاع رساني پيش قدم بوده است ،‌امادگي اين سازمان را براي انتقال اين تجربيات به خبرگزاري فارس اعلام كرد.
 سه شنبه 18 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن