پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان
پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا
دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک
تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
تعداد کل بازدیدها :
1848714811
مدير راديو جوان در اولين نشست رسانهاي: تفكر افراط و تفريط راديو جوان را تخريب ميكند پرداخت صرف به ميل مخاطب آخر و عاقبتي ندارد
واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مدير راديو جوان در اولين نشست رسانهاي: تفكر افراط و تفريط راديو جوان را تخريب ميكند پرداخت صرف به ميل مخاطب آخر و عاقبتي ندارد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: تلويزيون و راديودكتر مسعود احمدي افزادي يك ماه پس از حضور جدي در راديو جوان، در نشستي با حضور خبرنگاران خبرگزاريها مطالبي را در خصوص رويكردهاي جديد اين شبكه بيان كرد. وي همچنين به پرسشهاي خبرنگاران درباره تاكيد بر رويكرد چندصدايي در راديو جوان، ريسكپذيري و راههاي رسيدن به نوآوري و شكوفايي در رسانه پاسخ داد. به گزارش خبرنگار سرويس راديو ايسنا، مدير راديو جوان كه از سال 1383 به عنوان مديركل صداوسيماي مركز گلستان فعاليت داشته و پيش از آن نيز به عنوان مدير شبكه راديويي البرز كرج و همچنين مدير گروه جوان و انديشه راديو جوان شناخته ميشدهاست حضور دوباره خود را در راديو جوان را چندان غريب ندانست و افزود: من از جمله كساني بودم كه اين شبكه را پايهگذاري كردند و چهار سال در راديو جوان كاركردم؛ بنابراين حضور براي من در اين شبكه چندان غريب نبود. وي دربارهي تغييراتي كه پس از رفتن شهرام گيلآبادي در راديو جوان شاهد خواهيم بود، به توضيح اين مطلب پرداخت: رسانه بدون تغيير، رسانهاي مرده است. بايد هرروز رسانه براساس اقتضائات و مصلحتها تغييراتي داشته باشد و تغييرات راديوجوان در اين راستا قابل ارزيابي است. وي با اشاره به پرمخاطب بودن راديو جوان، خلق برنامههاي جديد در اين شبكه را كاملا منطبق بر افق رسانه دانست. دكتر افزادي ادامه داد: براي خلق يك برنامه منشوري به نام افق رسانه وجود دارد كه تمام حركتهاي ما بر مبناي افق رسانه شكل ميگيرد. اين كتاب به شكل مفصل در اختيار تمام شبكهها قرار گرفته و اهداف كد گذاري شده است؛ بنابراين ما براساس اين اهداف كاملا حركت انطباقي خواهيم داشت. مدير راديوجوان سياستهاي اين شبكه را كوتاه مدت، ميانمدت و درازمدت خواند و در اين باره متذكر شد: اگر ما صرفا به برنامههاي كوتاه مدت توجه داشته باشيم، در درازمدت دچار عدم توازن و باخت فرهنگي ميشويم. ازجمله اهدافي كه در افق رسانه براي ما تبيين شده، آرامشبخشي رسانهاي است. آرامشبخشي رسانهاي در دنياي پرهياهوي مدرن امروز اصل مهم رسانهاي و راديويي است. وي اين آرامشبخشي رسانهاي را در چند حوزه اجتماعي، ديني و معرفتي، ورزشي و تفريحات و اطلاعرساني لازم به رعايت دانست و گفت: اصل حاكم بر رسانه راديو براي مخاطب جوان، ايجاد نشاط و خودباوري با محوريت ايمان است. ما نبايد مخاطبان را به واديهاي پوچ و بيارزش و همانند آن هدايت كنيم. دكتر احمدي بروز نقاط ضعف و قوت براي شبكهاي كه 24 ساعت برنامه توليد و پخش ميكند را طبيعي ميخواندو درعين حال گفت: سعي امروز ما در برنامههاي راديو جوان اين است كه نقاط قوت را گسترش داده و نقاط ضعف را با كمك كارشناسان رسانه كمرنگ كنيم. در راديو جوان ما درعين حال به نظرات مخاطب جوان اهميت ميدهيم. ما نه شبكهاي براي جوان و نه دربارهي جوان هستيم، بلكه راهبر و هم راهور هستيم. مدير راديوجوان اين شبكه را با رعايت اصول مقبوليت و مصلحت دانست و افزود: در اين شبكه برسر محور ميل، نياز و مصلحت حركت ميكنيم. اگر ميل و نياز را در نظر بگيريم و به مصلحت نيانديشيم رسانهي كاملي نيستيم. اين مدير راديويي سپس به ارائهي رويكردهاي راديو جوان در بخشهاي مجزا پرداخت. وي درباره سياستهاي راديوجوان در حوزهي موسيقي، گفت: درحال حاضر انواع موسيقي در دسترس مخاطب جوان است و آن چيزي كه متاسفانه در جامعه به وفور يافت ميشود، انواع موسيقي بيهويت است كه حتي در جوامع غربي هم اين موسيقي جايي ندارند. اولين كاري كه ما بايد انجام دهيم اين است كه عرصه پرمخاطب راديو جوان را از حضور اين نوع موسيقيها پاك و موسيقي فاخر و هدفمند استفاده كنيم. دراين ميان بايد به موسيقي اقوامي و نواحي توجه ويژه شود. ما حضور كارشناس، مشاور موسيقي را در برنامهها تقويت ميكنيم تا برنامهساز با علم موسيقي را انتخاب كند، ضمن اينكه شوراي موسيقي شبكه را مجددا راهاندازي كرديم. اين شورا كه مدتي براي كثرت كار كمتر فعال بود، وظيفه انتخاب موسيقي برنامهها را برعهده دارد. از اين پس در راديو جوان ارتباطمان را با مركز سرود و موسيقي سازمان صداوسيما و همچنين مراكز استانها گسترش ميدهيم. دكتر مسعود احمدي تاكيد كرد: سعي ما بر اين است كه در راديو جوان به اين نكته برسيم كه موسيقي در خدمت برنامه باشد. ما بايد علم استفاده از موسيقيهاي فاصله را بالا ببريم. وي درباره رويكرد گروه جوان و ورزشي، اظهار كرد: در اين گروه كه مقولهي تفريحات هم مطرح است. رويكرد جدي به بازسازي مقولات طنز داريم و اينكه ما چه مطلبي را به شنوندگانمان ارائه دهيم كه از هرگونه هزل و فگاهي و مقولهاي كه با مفهوم طنز منافات دارد، بري باشد. براين اساس اتاق طنز كه مدتي تعطيل بود را دوباره راهاندازي كرديم. مدير راديوجوان اظهار كرد: ما كشوري با پيشينهي بسيار طنازانه هستيم. ما بايد طنز فاخر را تعريف كنيم طنزي كه هم روشنگري كند، هم لبخند را برلب مخاطب نشاند و نوعي اميد را به او منتقل كند. ما برنامه طنز تفريحي بهنام "روز هشتم" را دراين گروه داشتيم كه جمعهها زنده پخش ميشد. آيتمهاي اين برنامه براي كنترل بيشتر اتاق طنز توليدي شدهاند. برنامهي تفريحي "چهارميخ" جمعهها هم از برنامهاي زنده به توليدي تغيير يافت. وي دربارهي دلايل تبديل برنامههاي زنده به توليدي، خاطرنشان كرد: ما به اين نتيجه رسيديم كه آنچه زنده گفته ميشود به جاي طنز بداههگويي است. بنابراين درحوزهي طنز كه ميخواهيم زبان معيار را ارائه كنيم، اين مفاهيم دراتاق طنز شكل ميگيرد و به برنامهها تزريق ميشود. احمدي، پرداختن به سياستهاي دوگانه غرب با ايران و كشورهاي مستقل، پرهيز از سياهانگاري و نواميدي، نقد رفتار نامناسب و غيره را از جمله محورهايي برشمرد كه اتاق طنز راديو جوان برآنها تاكيد دارد. وي همچنين اجتناب از بهكار بردن واژههايي كه با اخلاق ايراني _ اسلامي سازگار نيست را از جمله محورهاي اساسي اتاق طنز اين شبكه برشمرد. مدير راديوجوان تاكيد كرد: ما درحوزهي طنز بايد به رشد و شكوفايي جامعه كمك كنيم و نبايد اهداف كلان جامعه از طريق طنز به مسخره گرفته شود. احمدي دربارهي گروه جوان و انديشه كه توليد برنامه در حوزهي معرفت ديني را برعهده دارد، گفت: ما برنامهاي با نام سوندز را داشتيم كه از هفتهي آينده با تفسير جوانپسند قرآن به صورت توليدي ارائه ميشود. سعي ميكنيم برنامههاي اذانگاهيمان را غنيتر كنيم و حال و هواي فضاي معنوي كه جامعه به آن احتياج دارد را بيشتر كنيم. سعي ما بر اين است كه براي تعريف شادي از كارشناسان معارفي استفاده كنيم و از مرحلهي برنامههاي توضيحي به مرحله برنامههاي توصيفي برسيم. مدير راديوجوان خاطرنشان كرد: در گروه جوان و دانش رويكرد اساسيمان پرهيز جدي از هرگونه سياهنمايي درحوزهي دانش است. توجه جدي ما به جوان مبتكر مخترع ايراني است و بر اين اساس برنامهاي بهنام "پلاسما" را هرروز به مدت 45 دقيقه بر روي آنتن ميبريم. برنامهي پلاسما يك روز توليدي و يك روز زنده است. در چنين شرايطي يك روز مباحث با ريتم تند مطرح و روز بعد كارشناسي ميشوند. احمدي دربارهي برنامههاي گروه جوان و جامعه كه بيشتر زمانها را در اختيار دارد و حساسترين برنامهها در توليد و پخش ميشوند، گفت: برنامهي "يك صبح، يك سلام" از هفتهي آينده با رويكرد تابستاني و با محوريت اميد و نشاط با عنوان "جوان ايراني، سلام" پخش ميشود. رويكرد اين برنامه براين است كه تمام جوانان ايراني را مخاطب قرار دهد. بنابراين برنامهريزي شده است كه يك روز درهفته اين برنامه با اجراي مجريان مراكز به روي آنتن برود. برنامهي پارازيت مدتي است كه ساعت 10 پخش ميشود، از هفتهي ديگر جاي خود را به برنامهاي ديگر با محوريت جوان ايراني در خانوادهي ايراني ميدهد. همچنين برنامهي آلاچيق كه دو روزي است جايگزين جواني آزاد شده است تا ابتداي ماه مبارك رمضان ادامه مييابد. اين مدرس دانشگاه در بخش ديگري از سخنانش اظهار كرد: در اصطلاحات راديويي تعريفي به عنوان is gooL Radio Bad, Rabio را داريم كه متاسفانه اين تعريف درحوزهي رسانههاي گروهي ما طرفداراني پيدا كرده است ولي ما مصرانه روي اين تعريف كار ميكنيم كه good Radio , is good Radio يعني اينكه ما براي جذب مخاطب حق نداريم به هر ترفندي دست بزنيم. ما بايد خوب حرف بزنيم و حرف خوب بزنيم . ما در حوزهي رسانه در اين زمينه كار ميكنيم كه نقد منصفانه نبايد جاي خود را به تخريب بدهد و بايد با نقد منصفانه جامعه را كمك كرد كه به شكوفايي برسد. دكتر احمدي با اشاره به گستردهتر شدن تعامل راديو جوان با مراكز استانها اظهار كرد: بسياري از حقوق اجتماعي پيش از اين مطرح شده است اما اينكه ما چه تكليفي به عنوان شهروند داريم به آن كمتر پرداخته شده است، بنابراين براي اينكه ما شبكهاي جوان براي كل استانها باشيم، بايد ارتباطمان را با جوانان در مراكز استانها بيشتر كنيم. برنامهريزي شده است كه يك روز در هفته يكي از برنامههايمان به مراكز برود و با حضور مردم از آنجا برنامه توليد و پخش كند. وي دربارهي برنامههاي راديو جوان درحوزهي جوان فرهنگ گفت: در اين گروه برخي تغييرات شروع شده است. بنابراين در برنامهي نشاني كه بهواسطه اجراي مجريان خوب خود پرمخاطب است، سعي كرديم از داستانهاي ايراني بيشتر بهره بگيريم. بر اين اساس از امروز داستانهاي ملاصدرا را به تدريج براي مخاطب تعريف ميكنيم. همچنين مجموعه داستانهاي رودكي و شاهنامه و به تناوب يكي از داستانهاي دفاع مقدس را جايگزين رمانهايي ميكنيم كه الان پخش ميشود. در اين گروه روي مشاعره هم كار خواهيم كرد. دراين برنامه مخاطبان بهصورت تلفني با هم مشاعره ميكنند. مديرراديو جوان اعلام كرد: با ساخت چنين برنامههايي به دنبال ايجاد طوفان ذهني براي مخاطب هستيم. در گروه جوان فرهنگ برنامهاي به نام گنج و ترنج را يك هفتهاي است كه راهاندازي كردهايم كه بر روي متون كهن ايراني كار ميكند. برنامه به همين سادگي را هم از اول تيرماه باهدف صرفهجويي راهاندازي كردهايم. احمديافزادي دربارهي ساستهاي محوري كه قرار است در راديو جوان اجرايي شود، گفت: ما بايد بهشدت بهدنبال كارهاي كارشناسي هستيم كه ادبيات بديه نبايد به مرور زمان به ادبياتي دلآزار تبديل شود. وي اضافه كرد: شوراهاي طرح و برنامه در گروهها با حضور عوامل و مجريان تشكيل شدهاند و نويسندگان برنامههايمان را ارزيابي ميكنيم. نكتهي مهم اين است كه چه مطلبي را ارائه ميكنيم و از همه مهمتر اينكه ساعات طلايي شبكه را مشخص كردهايم و دراين ساعات قرارهاي محتوايي كه شامل مجلاتي از امام (ره)، مقام معظم رهبري و بزرگان ديگر است به شكل زيبا و جوانپسند ارائه ميشود. وي تاكيد كرد: تمامي مجريان راديو جوان بايد مجوز اجرا داشته باشند و تلاش ميكنيم مجريان حرفهاي و عالم و تخصصي را بهكار گيريم. به گزارش ايسنا، در بخش ديگري از اين نشست دكتر احمدي به پرسشهاي خبرنگاران پاسخ گفت. مدير راديو جوان در پاسخ به اين پرسش كه تا چه اندازه به چند صدايي دراين شبكه اعتقاد دارد؟ گفت: راديو جوان، راديويي درباره و براي جوانان است، بنابراين دراين راديو تكصدايي مفهوم معناي كاملي ندارد. حتما بايد گفتماني داشته باشيم كه در آن كارشناسان مختلف درحوزههاي گوناگون صحبت كنند. برخي از اصحاب مطبوعات و رسانهها از چند صدايي برداشت سياسي ميكنند، اما موضوعات متعددي دربارهي جوانان داريم كه بايد با زاويهي چندصدايي به آن پرداخته شود و مخالفان و موافقان حرفهايشان را بزنند. امروز حوزهي اشتغال، تحصيل، ورزش و ... حوزههاي مهمي هستند و بايد گفت: در شبكهي جوان سعي ميشود به تمام اين موضوعات باتوجه به وزن خودشان پرداخته و از نظرات همه نيز استفاده شود. وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا رويكرد راديو جوان بيشتر اجتماعي ميشود؟ گفت: راديوجوان اگر ميخواهد شبكهاي فراگير باشد بايد دغدغههاي جوان ايراني از چهارگوشه ايران را مطرح كند. ضمن اينكه راديو جوان بايد اميدها را بارور كند و همراه با جوانان ايراني به جلو برود. اين شبكه طبيعي است كه وزن متناسبي داشته باشد. امروز دغدغه جوان اشتغال است بنابراين بايد براي او راهكار آماده كنيم و فرصتي هم فراهم كنيم كه حرفهايش را بزند و درعين حال وظايفش را بداند. ما تا ندانيم چه بايد كنيم، نميتوانيم فعل خواستن را صرف كنيم، بنابراين به لحاظ موضوعي بايد شبكه جوان متوازن جلو برود. وي دربارهي موضوعات برنامههاي گفتوگو محور راديو جوان گفت: برنامههاي گفتوگو محور به اندازهي تمام گروههاي ما موضوعاتش گسترش پيدا ميكند، ضمن اينكه در حوزه دين باوري ما وظيفه سنگيني و جدي برعهده داريم. ما در اين حوزه بايد هم نكات را مطرح كنيم و هم زمينهاي باشيم كه بتوانيم سؤالات و راهها را با حضور جوان، كارشناس و رسانه مطرح كنيم. جامعهي ما جامعهاي ايراني و دينمدار است و بايد از ظرفيتهاي خود استفاده كند. مدير راديوجوان سپس در پاسخ به اين پرسش ايسنا كه در سال نوآوري و شكوفايي راديو جوان تاچه اندازه بايد ريسكپذيري را افزايش داده و آستانهي تحملها را بالا ببرد، گفت: هر رسانهاي كارش مبتني بر ريسك است اما ريسك بايد عالمانه باشد.جسارت زماني معنا دارد كه با علم همراه باشد. اگر با جهل همراه باشد جسارت و شهامت نام نميگيرد. اين مدير راديويي سپس در پاسخ به اين پرسش كه ساخت برنامههاي توليد به معناي حذف ريسكپذيري در راديو جوان نيست؟ گفت: اولويت ما هر سهضلع مثلث ميل، نياز و مصلحت است. بايد هر سه اين ويژگي را با هم لحاظ كرد و درغير اينصورت جواب نميگيريد، آيا اگر خداي ناكرده طنز مبتذل پخش شود، تعبير به ريسكپذيري بالا ميكنيد؟ حتما همگي از آن تعبير به خطاي فاحش و بيمسووليتي ميكند. ما دنبال اين هم هستيم كه در حوزهي برنامههاي طنز و تفريحي، محتواي بالاتر را ببينيم . برنامههاي جدي اجتماعي ما يا درحوزهي فرهنگي كماكان زنده توليد و پخش ميشود. ولي در حوزهي طنز بايد اين تامل صورت گيرد. دكتر احمدي سپس به اين پرسش ايسنا كه چه روشي راديو جوان را تخريب و چه تفكري اين شبكه را نابود ميكند؟ گفت: دوبرداشت ميتواند مخاطبان راديوجوان را كم و اين شبكه را از مسيري كه هست خارج كند. اين دوبرداشت افراط و تفريط است. پرداخت صرف به ميل مخاطب بدون در نظر گرفتن نياز و مصلحت آخر و عاقبتي ندارد و اصلا رسانه نميتواند جريانسازي كند و تنها مجذوب جريانات و سپس از مدتي نابود ميشود. دوم عدم توجه به ميل و پرداخت صرف به نياز و مصلحت است. بنابراين شبكهي جوان براي پيدا كردن كار خود بايد اين مثلث را داشته باشد. يعني راديو جوان زماني شبكهاي موفق است كه شبكهاي مقبول باشد. راديو جوان هم بايد بتواند جريانسازي كند و هم براساس تعاريف رسانهي ملي وظيفهي هويتسازي و پيشرويي خود را انجام دهد. مدير راديو در پاسخ به اين پرسش ايسنا كه آيا برگزاري شواري طرح و برنامه باهدف تحقق مصلحتانديشي است؟ گفت: تشكيل شوراي طرح و برنامه براي تكميل هرسه بخش نياز، ميل و مصلحت است . اين شورا چيز جديدي نيست و تنها تقويت ميشود، ضمن اينكه شوراي مشورتي را هم در اتاق فكر هم راهاندازي ميكنيم و سعي ميكنيم در آن از مشاوران جوان استفاده كنيم . اتاق فكر راديو جوان تركيب كارشناسان رسانهاي، مشاوران و نخبگان جوان و كارشناساني است كه جوانان ديروز بودهاند. مدير جوان در پاسخ به درخواست خبرنگار ايسنا كه از او خواست مصلحت را تعريف كند، گفت: مصلحت تمامي اهدف و افقهاي كلاني است كه كشور دنبال ميكند. وي به اين پرسش ايسنا كه آيا مصلحتانديشي با نوآوري منافات دارد پاسخ منفي داد و تصريح كرد: جهتگيري مهم شبكهي جوان به مقولهي نوآوري و شكوفايي درحوزههاي مختلف خصوصا علمي است. امروز ما نسل جواني داريم كه درحوزههاي پزشكي و فناوريهاي نوين كار ميكنند و سنشان بين 25 تا 30 سال است. يكي از رويكردهاي راديوجوان پرداختن به نسل جوان نوآور در حوزههاي مختلف است. مدير راديوجوان سپس در پاسخ به پرسش خبرنگاري ديگر دربارهي تبديل اكثر برنامههاي زنده به توليدي و نگراني كمشدن مخاطب خاطرنشان كرد: اكثر برنامههاي راديو جوان از زنده به توليدي تبديل نميشوند. برنامههايي كه از زنده به توليدي تبديل شدهاند چند ساعت محدود را به خود اختصاص ميدهند بنابراين كماكان بخش عظيمي از برنامههاي راديو جوان زنده است. اما مسلم است برنامههايي كه به فكر بيشتر نياز دارند بايد حسابشدهتر توليد و پخش شوند. اين مدير راديويي ادامه داد: سختترين اجراي ما برنامه زنده است چرا كه در لحظه هرچه گفتيم، پخش ميشود. براي يك برنامه زنده پيشبيني بسيار بايد كرد. ما حق نداريم سخي حرف بزنيم و افكار خودمان را به عنوان مطالبات مخاطب ارائه دهيم. برنامه زنده نياز به پشتوانه كارشناسي بسيار دارد. اين به معناي ريزش مخاطب نيست. در برنامه زنده مخاطب ميتواند تماس بگيرد. در نتيجه اينگونه برداشت ميشود كه تعداد مخاطبان بيشتر هستند اما همان تعداد مخاطب شنونده يك برنامه توليدي هم هستند؛بنابراين اگر بتوانيم كيفيت برنامههاي توليدي را بالا ببريم مسلما با افت مخاطب مواجه نخواهيم شد. وي در پاسخ به پرسش خبرنگاري درباره حركتهاي موفقي كه راديو جوان در حوزه طنز داشته است و برگزاري جشنواره طنز 18 كلمهاي گفت: زماني كه شبكه طنز را شروع كرد هرچه بهجلو رفتيم؛ مجموعه كار ما بيشتر و پيچيدهتر شد. طنز در حوزهي راديوجوان رشد پيدا كرد و جشنواره طنز 18 كلمهاي شكل گرفت. امروز با توجه به رشدي كه در اين مقوله وجود دارد و انتظاراتي كه مخاطب ما دارد بايد وحدت كارشناسي داشته باشيم تا تمام گروهها بتوانند پشت يك ميز تصميمگيري كنند كه برچه اساسي طنز محتوايي شكل گيرد. وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا بازنگري وضعيت موسيقي راديوجوان به معناي وقوع اشتباهاتي در گذشته است؟ گفت: بحث موسيقي بسيار جدي است و باتوجه به اينكه راديو جوان شبكهاي 24 ساعته بوده طبيعي است كه در حوزه موسيقي اشتباهاتي هم بوده باشد. ما بايد جلوي اين اشتباهات را بگيريم و موسيقياي پخش كنيم كه منطبق بر فرهنگ و آداب ما باشد. شوراي موسيقي هم با همين هدف در راديو جوان تقويت شده است. اين مدير راديويي در پاسخ به اين پرسش كه براي تعامل با مراكز استانها چه تمهيدي انديشيده شده و چه نوآوري رعايت ميشود، گفت: به غير از راديو پيام تا به حال حضور مراكز استانها در راديوهاي سراسري را به صورت زنده كمتر مشاهده كردهايم از طرفي ما معتقديم كه صداوسيماي استانها داراي ظرفيت گستردهاي هستند و بايد جوان ايراني متوجه باشد كه ايران تنها تهران نيست. ما بنا داريم با همكاري معاونت صداوسيماي مراكز استانها، برنامهاي شاد از چهارگوشه ايران را توليد و پخش كنيم. دكتر احمدي در پاسخ به پرسشي دربارهي چگونگي موسيقي پاپ در راديو جوان اظهار كرد: پاپ يكي از مقولات جدي ما است. ما مقولهاي بهنام پاپ سنتي داريم كه كارهاي زيبايي دراين زمينه انجام شده است، بنابراين ميتوان با استفاده از موسيقي پاپ، پاپ سنتي، پاپ محلي و موسيقيهاي تركيبي به خوبي به موسيقي پاپ پرداخت. وي بار ديگر در پاسخ به پرسش يكي از خبرنگاران دربارهي برنامههاي طنز راديوجوان خاطرنشان كرد: طنزي كه مخاطب را منفعل ميكند، طنزي نيست كه در رسانهي ملي جايي داشته باشد. ما بايد در رسانه براي هربرنامهاي بخشي را قائل شويم. وقتي مقولهي طنز از صبح تا شب بيان شود، كارايي خود را ازدست ميدهد؛ ضمن اينكه شبكه بايد مخاطب خود را به سمت روشني ببرد و او را گوشهگير نكند. نبايد اين جامعه را به سمت رخوت برد. ما نميگوييم بهشت برين را تصوير ميكنيم، اما بحث اين است كه اين همه اتفاقات مثبت در جامعه رخ ميدهد چرا نبايد به سمت آنها برويم؟ دكتر احمدي همچنين اضافه كرد: فضاي رسانهاي مخالفان ما را ببينيد. جز سياهي و تاريكي چه چيز را براي مخاطب القاء ميكنند؟ فضاي رسانهاي ما نه فضايي سياهنمايانه و نه فضايي خوشبينانه است. مدير راديو جوان در پايان به پرسشي دربارهي برگزاري جشنوارهي تسنيم در سال جاري اعلام كرد: درماه مبارك رمضان سعي ميكنيم تسنيم را درحوزه برنامهاي كار كنيم. از آنجا كه دبيري جشنواره دهم راديو و همچنين اجلاس جهاني راديو به من سپرده شده است تمركزمان بيشتر بر برگزاري اين دو رويداد رسانهاي در كشور است. انتهاي پيام
سه شنبه 18 تير 1387
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
-