تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816408262




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاه كارشناسان به پاسخ ايران-6ورود به مذاكره درباره بسته پيشنهادي بوسه مرگ بر 1+5 است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نگاه كارشناسان به پاسخ ايران-6ورود به مذاكره درباره بسته پيشنهادي "بوسه مرگ" بر 1+5 است
يك استاد دانشگاه بر اين باور است كه اگر ايران در شرايط كنوني با عنوان پذيرش يا مذاكره درباره بسته پيشنهادي 1+5 وارد ميدان شود، در واقع توانسته "بوسه مرگ" را بر طرف هاي مقابل خود هديه كرده و از اين طريق راه هر گونه فشار مضاعف بر كشورمان را مسدود نمايد.

دكتر مهدي مطهرنيا، استاد دانشگاه و كارشناس مسائل بين الملل در گفتگو با خبرنگار مهر در تحليل جديدترين تحولات مربوط به پرونده هسته اي ايران اظهار داشت: آنچه در چارچوب كنكاش بر تعمقات مسئله هسته اي به ذهن متبادر مي گردد اينكه پرونده هسته اي ايران نقطه گره اي مديريت اعمال فشار غني شده عليه جمهوري اسلامي ايران بوده و اين رونده همچنان در دستور كار 1+5 با هدايت واشنگتن قرار داشته است.

وي افزود: مشاهده مي شود كه آمريكايي ها در چارچوب تلاش هاي خود جهت بهره مندي از فرصت مذكور سعي داشته اند تا جمهوري اسلامي را همواره در وضعيت كيش و مات قرار داده و با نيت خواني اهداف او بر اساس رويكردهاي ايدئولوژيك قابل پيش بيني، به تنظيم قواعد بازي خود با تهران بر اساس پيش بيني هاي موجود عليه كشورمان بپردازند.

اين استاد دانشگاه ادامه داد: بر اساس آنچه گفته شد آمريكايي ها همواره در تلاش بوده اند تا تئوري دوشمشير را در مواجهه با جمهوري اسلامي ايران عملياتي نمايند، بر اين مبنا آن ها تلاش مي كنند تا با ساماندهي تحريم هاي شوراي امنيت و تقويت آن با ترتيبات خارج از شوراي امنيت تقابل خود با ايران را مديريت كنند. در اين معادله لبه ديگر شمشير مورد نظر آن ها را تكاليف و مشوق هايي قرار مي دهد كه نقطه گره اي آن ها البته تعليق غني سازي اورانيوم بوده است.

مطهرنيا همچنين با اشاره به پافشاري ايران بر حقوق قانوني خود در عرصه دستيابي به فن آوري صلح آميز هسته اي، گفت: در واكنش به بازي طرف هاي غربي، جمهوري اسلامي ايران ضمن پافشاري تعريف شده بر حقوق خود هر گونه تعليق را بر نتافت و بر همين اساس نيز ايالات متحده با بهره گيري از تئوري جوجيتسو (از تئوري هاي ورزش جودو كه بر مبناي آن بيش از آنكه كنش گر به صرف انرژي بپيردازد از انرژي رقيب جهت پرتاب او استفاده مي كند ) تلاش كرد تا در فضاي مناسب تهران را در برابر پكيج هاي مختلف با تاكيد بر تعليق رها سازد.

وي همچنين اظهار داشت: واشنگتن با به كارگيري اين تاكتيك سعي داشته تا ضمن زمينه سازي براي مديريت افكار عمومي در لايه هاي مختلف، با صبوري در ايجاد فضاي تحريم هاي ضد ايراني و تهديد كشورمان، قدرت هوشمندي را عليه جمهوري اسلامي ايران مديريت كرده و از اين طريق وارد عمل گردد.

اين استاد دانشگاه توجه تهران بر مسئله مذاكره را مورد اشاره قرار داد و با تاكيد بر لزوم تداوم مذاكرات ايران با كشورهاي غربي افزود: به اعتقاد من در چنين شرايطي اگر ايران با شعار پذيرش يا مذاكره براي بررسي بسته پيشنهادي 1+5 وارد عمل شود، در واقع توانسته "بوسه مرگ" را بر طرف هاي مقابل خود هديه دهد!

مطهرنيا معتقد است كه در صورت پيگيري اين راهبرد از سوي ايران بن بست كنوني حاكم بر مسئله هسته اي كشورمان مرتفع شده و به موازات آن، فشارهاي بيشتر غرب به رهبري آمريكا زمينه هاي خود را از دست داده و با انسداد قطعي مواجه خواهد شد.
 سه شنبه 18 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن