تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بر خداوند است كه هيچ گرفتارى به زيارت من نيايد مگر آن كه او را شادمان بازگردانم و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816408607




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيا تلويزيون هم به سرنوشت موبايل دچار مي شود امين حضور در محاصره قاچاقچيان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آيا تلويزيون هم به سرنوشت موبايل دچار مي شود امين حضور در محاصره قاچاقچيان


بازار قاچاقچيان در سه راه امين حضور تهران گرم‌تر مي‌شود.
به گزارش عصر ارتباط، رئيس اتحاديه لوازم خانگي تهران با بيان اين مطلب و با اشاره به بالا گرفتن ميزان عرضه و خريد و فروش كالاهاي قاچاق در اين منطقه به عنوان يكي از بزرگترين مراكز فروش لوازم خانگي پايتخت، گفت: موضوع شيوع قاچاق محصولات خانگي در سه راه امين حضور كه اكثرا برندهاي معروف كره‌اي در اين حوزه با آن دست به گريبان هستند، در چند ماه اخير وارد مرحله جديدتري شده و با افزايش چشم‌گيري همراه بوده است كه براساس تحقيقات انجام شده اصلي‌ترين مبادي ورودي قاچاق اين كالاها مرزهاي كردستان و عراق شناخته شده‌اند.
محمد طحان پور اضافه كرد: متاسفانه آنچه كه ميل اين افراد را براي گسترش فعاليت خود در اين حوزه و همچنين استقبال ميزبانان و مصرف‌كنندگان آنها را براي خريد افزايش مي‌دهد، تفاوت قيمت نسبتا بالا ميان كالاها از مبادي قانوني و لوازمي است كه از طريق قاچاق توزيع مي‌شود.

به گفته وي، موضوع به رسميت نشناختن تعرفه گمركي لوازم خانگي در ميان چرخه ورود تا توزيع و همچنين نرخ نسبتا بالاي آن موجب مي‌شود تا واردكنندگان غيرقانوني با صرف‌نظر كردن از سود عادلانه فروش و پرداخت نكردن تعرفه قانوني، كالاها را به صورت قاچاق و البته كاملا آزاد و بي‌دغدغه در ميان عمومي‌ترين مراكز فروش عرضه كنند و به اين ترتيب سود ناعادلانه و كاذبي را به دست آورند.
خودشان ضرر مي كنند
رئيس اتحاديه لوازم خانگي تهران با بيان اينكه ضرر نهايي گسترش شبكه‌ها و كانال‌هاي قاچاق در وهله اول متوجه واردكنندگان قانوني و در مراتب بعدي دامن‌گير مصرف‌كنندگان به دليل نبود خدمات پس از فروش مناسب خواهد شد، اضافه كرد: آنچه كه مي‌تواند به عنوان اصلي‌ترين ثمرات منفي قاچاق در اين حوزه محسوب شود به خطر افتادن امنيت اجتماعي، تضييع حقوق مصرف‌كنندگان و سقوط و احتمال ورشكستگي توليدكنندگان قانوني و يا به اصطلاح افتاده به ورطه دامپينگ در بازار است كه بدون‌شك با از بين بردن منابع ملي و ارز،‌نوعي بي‌اعتمادي مستمر به وجود خواهد آورد.
طحان‌پور در خصوص قاچاق كالاهايي همچون LCD و كولر گازي، ادامه داد: تمركز چرخه قاچاق لوازم خانگي در طي ماه اخير روي اقلام كالاهايي همچون كولر گازي و LCDها و با معروف‌ترين برندهاي شناخته شده بوده است كه به صورت كاملا آزاد و با قيمتي بسيار پايين‌تر از حد نرمال عرضه مي‌شوند و عاملي كه اين بي‌قانوني را تشديد مي‌كند نبود قيمت‌گذاري صحيح در اين بازار است.
او گفت: با در نظر گرفتن شرايط موجود، تنها نظارت پيگير نيروهاي بازرسي وزارت بازرگاني و سازمان مبارزه با قاچاق كالا و ارز و همچنين مشاركت نمايندگان اتحاديه‌ها در شناسايي متخلفان و واردكنندگان عاملي است كه مي‌تواند تا حدودي جو بيمار حاكم بر بازار را تعديل كند.
طحان‌پور با اشاره به فعاليت‌هاي اخير اتحاديه در خصوص مبارزه با مقوله قاچاق حوزه لوازم خانگي افزود: در حال حاضر با اعلام مشكلات موجود در بازار و ارائه راه‌حل‌ها و پيشنهادات خود مبني بر تشكيل كميته‌اي نظارتي و پيگير متشكل از نمايندگان ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز و بازرسان اتحاديه درصدديم تا علاوه بر انجام وظايف مبني بر شناسايي متخلفان صنفي بدون پروانه جايگاه توليدكننده و مصرف‌كننده قانوني را به درستي در بازار مشخص كنيم.
او گفت: آگاه كردن مسئولان ستاد، در خصوص شناسايي بزرگترين گلوگاه‌هاي ورود قاچاق در مرزهاي عراق و همچنين معرفي واحدهاي بدون پروانه كسب از اتحاديه كه اغلب خود منابع روشني براي عرضه كالاهاي قاچاق محسوب مي‌شوند از اقداماتي است كه اتحاديه به منظور همكاري با ستاد به صورت مكاتبات در حال انجام آن است.
رئيس اتحاديه با تاكيد بر اهميت جريان فرهنگي در اين جريان، گفت: علاوه بر افزايش نظارت، موضوع ديگري كه سهم عمده‌اي در كاهش فعاليت قاچاق و دامپينگ در بازار خواهد داشت، فرهنگ‌سازي و گرايش مصرف‌كنندگان اين حوزه به سمت خريد از مراكز معتبر فروش لوازم خانگي و دوري جستن از واحدهاي سيار فروش كالاهاي قاچاق است تا به اين ترتيب با قبول پرداخت هزينه‌هاي بالاتر از خدمات پس از فروش مناسب استفاده كنند.
محتوم به سرنوشت موبايل
همواره پيگيري كردن دنباله قاچاق در حوزه لوازم خانگي به دليل ارتباطات دو سويه آن به بازار لوازم صوتي و تصويري و از جمله LCDها ختم مي‌شود به طوريكه براساس گفته‌هاي كارشناسان صنفي اين حوزه‌ها، دسته مهمي از اين كالاها كه همواره جايگاه ثابتي را به منظور ورود و فروش غيرقانوني به خود اختصاص مي‌دهند، نمايشگرها و ابزار صوتي- تصويري هستند كه به دليل حجم كوچك و نياز بالايي كه نسبت به آنها در بازار احساس مي‌شود سهم عمده‌اي را در سبد قاچاق به خود اختصاص مي‌دهند.
رئيس اتحاديه لوازم صوتي و تصويري تهران با بيان اينكه مقوله آشناي قاچاق در اين حوزه سال‌هاي متمادي گريبان‌گير توليدكنندگان و فروشندگان قانوني اين بازار بوده،‌ با انتقاد از نوسان نرخ تعرفه گمركي لوازم صوتي-تصويري به خبرنگار ما گفت: متاسفانه نه تنها نتوانستيم تا حدود قابل قبولي متخلفان قاچاق را متوقف كنيم بلكه نابساماني نرخ تعيين تعرفه‌ها از سوي مسئولان وزارت بازرگاني انگيزه متخلفان را براي گسترش فعاليت خود قوي‌تر مي‌كند.
ابراهيم درستي با اشاره به همخواني چالش‌ها و نوسان قيمت در بازار موبايل و لوازم صوتي- تصويري كه هر دو تقريبا به يك نتيجه واحد ختم مي‌شوند، اضافه كرد: داستان غم‌انگيزي كه در خصوص بازار موبايل براساس نبود تعرفه مناسب افتاد هم‌اكنون در حوزه لوازم خانگي نيز در حال شكل‌گيري است.
او افزود: بدون شك كنترل همه جانبه هزاران متر مرزهاي آبي و خاكي براي جلوگيري از ورود كالاهاي قاچاق با در نظر گرفتن درصد بالاي نياز به اصل اين كالاها تقريبا غيرممكن به نظر مي‌رسد اما حداقل مي‌توان با ارائه راه‌كارهاي مناسب اقتصادي انگيزه متخلفان و مصرف‌كنندگان را براي گرم كردن اين بازار كاهش داد.
درستي در خصوص ارائه راه‌حل‌هاي مناسب، گفت: اتخاذ ميزان مناسب براي تعرفه، حمايت چند جانبه توليدكنندگان قانوني و تشويق و ترغيب اذهان عمومي به منظور خريد كالاهاي داراي هولوگرام مخصوص اتحاديه‌ها كه با نظارت پي‌درپي اعضا و بازرسان اتحاديه‌ها همراه هستند بدون‌شك در كاستن روند قاچاق در اين بازار موثر خواهد بود.
درستي ادامه داد: در حقيقت ما تنها عادت كرده‌ايم قوانين را صادر كنيم اما هرگز مداومت و انجام فعاليت مستمري در اجرا نداشته‌ايم و همين موضوع باعث مي‌شود تا راه‌كارهاي موردنظر محتوم به شكست شوند.
رئيس اتحاديه لوازم صوتي و تصويري تهران خاطر نشان كرد: بدون شك الزام بر اجراي قوانين و نظارت كافي و بيش از پيش به همراه ارتباط تنگاتنگ و مستمر مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز، بارزسان وزارت بازرگاني و نمايندگان صنفي حلقه‌اي است كه مي‌تواند راه‌گشاي اين معضل در بازار به حساب آيد.
 سه شنبه 18 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن