تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على! از ارجمندى مؤمن در نزد خدا اين است كه برايش وقت مرگ، معيّن نفرموده است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814751831




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جانشين رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا در جمع خبرنگاران 50 درصدر از موتورسيكلت‌ سواران گواهينامه ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: جانشين رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا در جمع خبرنگاران 50 درصدر از موتورسيكلت‌ سواران گواهينامه ندارد
خبرگزاري فارس: جانشين رئيس پليس راهنمايي و رانندگي گفت:بر اساس آمارهاي موجود از 6 ميليون دارنده موتورسيكلت در كشور حدود نيمي از آنان گواهينامه دارند.


به گزارس خبرنگار اجتماعي فارس، سردار سيد كمال هاديان‌فر امروز در حاشيه حضور در مركز نظارت همگاني ناجا در جمع خبرنگاران افزود: بيمه ارزان قيمت براي موتورسيكلت‌ها هم اكنون مراحل نهايي تصويب خود را سپري مي‌كند و از سوي ديگر با اجراي طرح تعويض پلاك موتورسيكلت‌ها و طرح بيمه ارزان قيمت شخص ثالث آنها تمهيداتي انديشيده شده است تا جرايم بيمه نامه شخص ثالث موتورها مورد بخشودگي قرار گيرد.
وي با بيان اينكه تعداد زيادي از موتورسيكلت سواران به دليل نداشتن بيمه‌نامه شخص ثالث هم اكنون در زندان به سر برده و موتورسيكلت آنها در پاركينگ‌ها توقيف شده است، افزود: بر اساس طرح جديد بيمه ارزان قيمت موتورسيكلت‌ها شركت بيمه گذار تا سقف 55 ميليون تومان ديه و 500 هزار تومان خسارت تصادفات را پرداخت مي‌كند.
سردار هاديان فر با اشاره به اينكه بر اساس آيين نامه جديد راهنمايي و رانندگي، آموزش و آزمون موتورسواري بايد توسط آموزشگاه‌هاي رانندگي انجام شود گفت: كتاب ويژه آيين نامه موتورسيكلت تدوين شده و هم اكنون در حال چاپ است كه متقاضيان دريافت گواهينامه موتورسيكلت مي‌توانند با پرداخت كمتر از 2 هزار تومان اين كتاب را خريداري و مطالعه كنند.
وي آخرين مهلت تعويض پلاك خودروها را تا پايان شهريور ماه ذكر كرد و گفت: به هيچ عنوان ديگر اين مهلت تمديد نمي‌شود.
جانشين رييس پليس راهور ناجا با اشاره به اينكه مالكان خودروهاي پلاك قديمي بايد حداكثر تا پايان مهلت تعيين شده براي تعويض پلاك به مراكز مراجعه كنند گفت: بر اساس تسهيلات در نظر گرفته شده امكان انتقال جرايم تخلفات رانندگي تا مبلغ 5 ميليون ريال به پلاك‌هاي ملي وجود دارد.
وي با بيان اينكه خودروهاي زير مدل 1357 كه فرسوده تلقي مي‌شوند در صورتي كه موفق به دريافت معاينه فني شوند مي‌توانند پلاك ملي بگيرند گفت: در غير اين صورت اين خودروها بايد در طرح تسجيل شركت كنند.
جانشين رييس پليس راهور ناجا به جزئيات طرح تسجيل اشاره كرد و گفت: اجراي اين طرح از 10 روز آينده در كشور آغاز مي‌شود و بر اساس آن مالكان خودروهاي زير مدل 57 كه نتوانسته‌اند برگه معاينه فني دريافت كنند بايد با خودرو ي روشن به مراكز تعويض پلاك مراجعه كند كه پس از بازديد فني توسط كارشناسان از خودرو و مدارك بدون هيچگونه هزينه‌اي يك عدد برچسب خودروي فرسوده به آنها داده مي‌شود و مالكان اين خودروها مي‌توانند تا زمان ارائه تسهيلات براي تعويض خودروي فرسوده خود تردد كنند.
وي گفت: با پايان يافتن مهلت تعويض پلاك خودروها، از اول مهرماه سال جاري ماموران راهنمايي و رانندگي تنها به خودروهاي پلاك ملي يا خودروهايي كه داراي برچسب خودروي فرسوده باشند اجازه تردد مي‌دهند و كارت سوخت ساير خودروهاي پلاك قديمي بر اساس مصوبه هيات نمايندگان ويژه رييس جمهور در ستاد مديريت حمل و نقل و مصرف سوخت ابطال مي‌شود.
سردار هاديانفر درمورد ارائه گواهينامه‌هاي هوشمند گفت: اين گواهينامه هم اكنون تنها در سه كشور هند، آمريكا و ژاپن آن هم در ايالت‌هاي خاص صادر مي‌شود و هيچ كشوري به طور صد درصد اجراي اين طرح را عملياتي نكرده است.
وي با اشاره به اينكه تمام تخلفات فرد به همراه عكس، مشخصات، تخلفات حادثه آفرين و ... در چيپ هوشمند گواهينامه‌هاي جديد نگهداري خواهد شد گفت: اجراي طرح صدور گواهينامه‌هاي هوشمند از كرج و در هفته ناجا آغاز مي‌شود.
جانشين رييس پليس راهور ناجا با اشاره به اينكه روزانه يك هزار و 500 تا 7 هزار پلاك نو به خودروها در كشور داده مي‌شود افزود: بر اساس تمهيدات انديشيده شده خدمات تعويض پلاك و نقل و انتقال خودروها در كمتر از 40 دقيقه هم اكنون در كشور انجام مي‌شود.
انتهاي پيام/ز
 دوشنبه 17 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 200]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن