تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813014271




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جذب بيش از يك ميليارد دلار سرمايه گذاري درمنطقه ازاد چابهار


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: جذب بيش از يك ميليارد دلار سرمايه گذاري درمنطقه ازاد چابهار
تهران / واحد مركزي خبر / اقتصادي 1387/04/17
مديرعامل منطقه ازاد تجاري - صنعتي چابهار با اعلام اينكه بيش يك ميليارد دلار و 9 و نيم ميليارد تومان سرمايه گذاري در يك سال گذشته جذب شده است ، گفت : از كساني كه كالاهاي خود را از طريق چابهار صادر يا واردكنند تا سه ماه هزينه انبارداري گرفته نمي شود.
به گزارش خبرنگار واحد مركزي خبر محمد طاهر باقري زاده امروز در نشستي خبري گفت : ميزان جذب سرمايه گذاري خارجي حدود يك ميليارد دلار و 400 هزار يورو و ميزان جذب سرمايه هاي داخلي هم 9 ميليارد و 324 ميليون تومان
بوده است.
وي افزود: برنامه اتي منطقه ازادي تجاري- صنعتي چابهار شامل گسترش همكاري با سرمايه گذاران داخلي و خارجي و جذب سرمايه هاي انان است و از تجارب مناطق ازاد ديگر كشور و جهان هم استفاده خواهد شد.
وي گفت : اجراي اصل 44 قانون اساسي و سپردن تصدي ها به بخش خصوصي
هم مورد توجه است و تلاش مي كنيم درامد ترانزيتي را تا 50 ميليارد تومان افزايش دهيم.
باقري زاده با تاكيد بر توسعه و تسهيل در اجراي طرح هاي عمراني گفت : مشكل كنوني چابهار نبود زيرساخت مناسب در بخش هاي حمل و نقل هوايي ، ريلي ، زميني و جاده ترانزيت است كه بايد برطرف شود.
وي گفت : اميدواريم تا سال 1390 گاز وصل شود تا صنايع پتروشيمي و پالايشگاهي هم در اين منطقه ازاد تجاري- صنعتي رونق بگيرد.
باقري زاده گفت : اهداف بلندمدت سازمان منطقه ازاد چابهار شامل توسعه بندر چند وجهي چابهار و به طور كلي توسعه محور شرق شامل استان هاي كرمان- سيستان و بلوچستان، خراسان جنوبي، خراسان رضوي، ارزآوري و توسعه ترانزيت كالا از چابهار به كشورهاي جهان به ويژه كشورهاي آسياي ميانه و قفقاز، كشورهاي محصور در خشكي مانند افغانستان، تاجيكستان، ازبكستان و صادرات مجدد كالاهاي اين كشور از طريق چابهار به جهان است.
وي افزود : توسعه شهر چابهار و منطقه آزاد چابهار بعد از همايش بين المللي چابهار ترانزيت و توسعه محور شرق در سال جاري اهميت ويژه اي پيدا كرده است و
رئيس جمهور در اين زمينه دو دستور صريح داده كه شامل سرعت بخشيدن به اتمام طرح خط آهن كرمان- چابهار و ديگري اغاز ساخت خط آهن چابهار- مشهد به منظور تسريع در حمل و نقل كالا به كشورهاي آسياي ميانه و افغانستان است.
باقري زاده گفت : قرار گرفتن چابهار در دو راهگذر شمال - جنوب و شرق - غرب باعث شده است منطقه آزاد چابهار به ويژه از سال گذشته مورد توجه جهانيان واقع شود و تاكنون هيأت هاي مختلفي از كشورهاي هندوستان، پاكستان، افغانستان، قزاقستان، مالزي، چين، ازبكستان، تاجيكستان، بحرين، قطر و عمان براي بررسي راهكارهاي همكاري مشترك و سرمايه گذاري در منطقه آزاد چابهار به اين منطقه سفر كرده اند.
وي افزود: مالزي سرمايه گذاري خود را اغاز كرده است و افغانستان به زودي دفتر مشترك خود را در چابهار تأسيس خواهد كرد و موافقتنامه همكاري ميان ايران و افغانستان در ديدار با معاون اول رئيس جمهور اين كشور به امضا رسيده است.
باقري زاده گفت : كشور عمان پرواز مسقط به چابهار را راه اندازي كرده است و مشغول مذاكره براي ايجاد خط كشتيراني ميان چابهار و مسقط هستيم و با توجه به حضور 300 هزار بلوچ ايراني تبار در عمان اين خطوط بسيار سودآور خواهد بود.
مدير عامل منطقه ازاد تجراي - صنعتي چابهار اضافه كرد : قزاقستان در حال مطالعه راه اندازي تأسيسات حمل بار در چابهار است و در بخش گردشگري نيز برغم كمبود
پروازهاي خطوط هوايي شاهد رشد چشمگيري بوده ايم.
وي افزود : در سال گذشته بيش از 410 هزار نفر به چابهار سفر كردند و ميزان هزينه براي هر گردشگر (به ويژه گردشگر زميني) در منطقه آزاد چابهار 100 هزار تومان بوده است كه در مجموع در يك سال گذشته 410 ميليارد ريال را گردشگران هزينه كردندكه بسيار چشمگير است و گردشگران فقط 123 ميليارد ريال
هم از چابهار سوغات خريدند.
باقري زاده گفت: از مجموع هزينه هايي كه گردشگران كرده اند رقمي حدود 30 ميليارد ريال عايد منطقه آزاد چابهار شده و 93 ميليارد ريال تزريق به بدنه اقتصادي منطقه و شهر چابهار در بخش خصوصي شده است.
وي افزود : در سال گذشته 7000 گردشگر خارجي داشتيم كه از كشورهاي پاكستان، هند، چين، بنگلادش و كشورهاي اروپايي وارد شدند و نسبت به سال 85،
حدود 40 درصد رشد داشت.
وي در خصوص سرمايه گذاري در سال گذشته هم گفت: ميزان سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف تجارت، خدمات، مسكوني و صنعتي رشد قابل ملاحظه اي داشته است.
باقري زاده اضافه كرد : ارزش توليدات شركت هاي توليدي 1850 ميليارد و 764 ميليون ريال بود و سرمايه گذاري در بخش تجارت 8 مورد با واگذاري 46986 متر مربع زمين و در بخش تجاري ارزش قراردادهاي انجام شده هم 7 ميليارد و
106 ميليون ريال بوده است.
باقري زاده گفت: در بخش خدمات 81 ميليارد و 242 ميليون ريال جذب سرمايه
و 40821 متر مربع زمين واگذار شده است.
وي افزود: در بخش مسكن يك ميليون و 742 هزار مترمربع ز مين واگذار شده
و ارزش سرمايه گذاري جذب شده در اين بخش82 ميليارد و 476 ميليون ريال بوده و در بخش صنعت 83 هزار 345 مترمربع زمين واگذار شده و ارزش سرمايه گذاري در اين بخش 11ميليارد و 921 ميليون ريال بوده است.
مدير عامل منطقه ازدي تجاري صنعتي چابهار اضافه كرد : در يك سال گذشته 130 مجوز اقتصادي صادر شده و ميزان اشتغالزايي انها 8899 نفر بوده و تعداد شركت هاي ثبت شده 120 مورد و ميزان سرمايه ثبتي479 ميليارد ريال بوده است.
وي تاكيد كرد : با توجه به سياستهاي دولت براي توسعه و كمك به نواحي همجوار كه در 6 سرفصل انجام شده شامل آموزش، بهداشت، بهسازي و عمراني (كپرزدايي) رفاه و تامين اجتماعي، فرهنگي، ورزش و تربيت بدني بوده و در مجموع حدود 10 ميليارد ريال به نواحي همجوار كمك شده است.
وي گفت : اين كمك ها به ترتيب در بخش آموزش 1775 ميليون ريال ، بهداشت 795 ميليون ريال ، بهسازي ، كپرزدايي و عمراني 2308 ميليون ريال، رفاه و تامين اجتماعي معادل 23474 ميليون ريال؛ فرهنگي، اجتماعي 12338 ميليون ريال
و بخش ورزش و تربيت بدني 13372ميليونم ريال است.
باقري زاده درباره راه اهن مشهد- چابهار هم گفت: ساخت و بهره برداري از ان به ميزان سرمايه گذاري بستگي دارد.
كد 0001/10103
 دوشنبه 17 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن