تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816191222




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رشد 16 درصدي صادرات محصولات صنعتي و معدني در سال 86


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رشد 16 درصدي صادرات محصولات صنعتي و معدني در سال 86
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): مديركل دفتر امور صادرات وزارت صنايع و معادن از رشد 16 درصدي صادرات محصولات صنعتي و معدني در سال 86 خبر داد و گفت: ارزش صادرات محصولات صنعتي و معدني در سال گدشته بيش از 12 ميليارد دلار بود.


"حسين اسفندياري" روز دوشنبه در تشريح وضعيت صادرات صنعتي و معدني ايران در سال 86 گفت: ميزان صادرات غيرنفتي ايران در سال گذشته بدون احتساب خدمات فني و مهندسي، به 15 ميليارد دلار رسيد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت صنايع و معادن، وي افزود: از اين ميزان ارزش صادرات محصولات صنعتي و معدني بالغ بر 12 ميليارد دلار بود كه نسبت به صادرات مدت مشابه سال 85 از لحاظ وزني 4/11 درصد و از لحاظ ارزش 4/16 درصد رشد داشت كه اين ميزان نيز جدا از صادرات ميعانات گازي است.
وي خاطرنشان كرد: درباره نسبت صادرات صنعتي و معدني نيز اين نكته قابل ذكر است كه اين دست از صادرات، بر مبناي 12 ميليارد دلار، به نسبت كل صادرات غيرنفتي 5/79 درصد بوده و نسبت به سالهاي گذشته افزايش رضايت بخشي داشته است.
اسفندياري افزود: در مدت يادشده بيشترين صادرات به كشورهاي امارات، عراق، چين، ژاپن و هند صورت گرفته كه اين 5 كشور3/44 درصد از سهم ارزشي صادراتي ايران را به‌خود اختصاص داده‌اند.
مديركل امور صادرات وزارت صنايع ومعادن در ادامه درباره صادرات خدمات مهندسي گفت: براساس آمار ثبت شده در كميته ماده 19 حمايت از صادرات خدمات مهندسي، در سال گذشته بالغ بر 1/2 ميليارد دلار صدور خدمات مهندسي صورت گرفته است كه با توجه به اينكه برخي آمارها در اين مقوله لحاظ نشده است، ميزان صدور خدمات مهندسي بيش از مقدار يادشده است.
اسفندياري، همچنين درخصوص وضع صادركنندگان ايراني در مقايسه با صادركنندگان جهاني افزود: صادركنندگان ايراني به طور مرتب در بازارهاي خارجي حضور يافته اند و اين موجب شده است كه با مكانيزمهاي صادراتي در سطح رقابتهاي بين المللي بيشتر آشنا شوند و خود را به دانشها و توانمنديهايي كه براي حضور در خارج نياز است، مجهز كنند.
وي گفت: صادركنندگان ايراني هم اكنون توانسته‌اند وضعيت رقابتي خود را با كساني كه در سطح جهاني رقابت مي‌كنند نزديك كنند، دانش و فن‌آوري لازم را در آن زمينه‌ها افزايش دهند و نيازهاي مشتري را پاسخگو باشند و نيز دريافته‌اند كه بهترين راه حضور در بازار آن است كه از لحاظ توان قيمتي و ارزش كالاي ارايه شونده نيز بتوانند با صادركنندگان جهاني رقابت داشته باشند كه شماري از صادركنندگان در اين زمينه به موفقيتهايي دست يافتند.
به گفته اسفندياري، توليدكنندگان صنعتي و معدني در زمينه بهره‌وري بيشتر از عوامل توليد شامل بهره‌وري منابع انساني، سرمايه و ماشين آلات و تجهيزات نيز گامهاي موثري برداشته‌اند كه موجب كاهش هزينه‌هاي صادرات شده است.
مديركل امور صادرات وزارت صنايع ومعادن ادامه داد: برخي بخشها نيز كه مورد پيگيري مستمر دولت است، تسهيل شرايط حضور صادركنندگان ايراني در بازارهاي جهاني است.
اسفندياري گفت: در اين خصوص دولت از روابط خوب خود با ديگر كشورها، كميسيونهاي مشترك و مجموعه اقداماتي كه مي‌تواند براي كاهش هزينه‌هاي صادركنندگان انجام بدهد، استفاده مي‌كند.
وي يادآور شد: كاهش بخشي از اين هزينه‌ها مثل هزينه‌هاي حمل و نقل، بيمه صادراتي و بكارگيري سرمايه در داخل كشور صورت مي‌گيرد و بخشي ديگر مانند تنظيم قراردادها با ديگر كشورها، گسترش روابط تجاري و ‌استفاده از مكانيزم ديپلماسي تجاري نيز به خارج از كشور مرتبط است و همه اين موارد سبب افزايش قدرت چانه زني و رقابت صادركنندگان مي‌شود.
اسفندياري در خصوص خدمات مهندسي خاطرنشان كرد: شركتهاي ايراني هم‌اكنون در گرايش هاي مختلف مانند احداث كارخانجات توليد سيمان، شيشه، سنگ شكن و آسفالت و نيز اجراي سازه‌هاي فلزي، در فيلدهاي ساختماني و تاسيساتي ، در قاره‌ها و كشورهاي مختلف مثل جمهوري آذربايجان، سوريه و ونزوئلا فعاليتهاي زيادي داشته‌اند.
وي گفت: هم اكنون در كوبا و الجزاير نيز مشغول عقد قراردادهاي ديگري هستيم و در كشور هاي اقيانوس هند نيز قراردادهايي منعقد شده كه عمدتا بخش خصوصي در آنها فعال هستند.
مديركل امور صادرات وزارت صنايع ومعادن خاطرنشان كرد: در صنايع خودرو و نيرو محركه و بحث كشتي‌سازي هم شركتهاي ايراني در بازارهاي مختلف حضور داشته‌اند بطور مثال در مصر، سوريه، بلاروس، ونزوئلا و جمهوري آذربايجان سايتهاي خودروسازي راه‌اندازي شده و در سنگال و چين هم درحال راه‌اندازي كارخانه‌هاي خودروسازي هستيم.
به گفته اسفندياري، در خط مونتاژ انواع تراكتور و دوچرخه، راه اندازي و توسعه كارخانه كشتي سازي، صدور مجموعه كارخانه‌هاي قطعه سازي و همچنين صنايع غذايي هم صادركنندگان فني و مهندسي در فيلدهاي مختلف مانند اجراي كشتارگاههاي صنعتي، احداث كارخانجات لبنيات، توليد آرد، نوشابه، طراحي و ساخت سيلوهاي نگهداري، احداث كارخانه توليد نشاسته و گلوكز، انواع كنسانتره‌هاي ميوه‌جات، شيريني و شكلات فعال بوده‌اند.
وي گرايشهاي ديگر مانند نفت، گاز، پتروشيمي، نيروگاه، آبرساني، سيستمهاي تصفيه آب و فاضلاب، پروژه‌هاي لوله گذاري نفتي در بستر دريا،‌ احداث و توسعه نيروگاههاي برق آبي، گازي، سيكل تركيبي در كشورهاي مختلف را از ديگر فعاليتهاي شركتهاي خدمات مهندسي طي سال هاي اخير نام برد.
به گفته ي اسفندياري، طراحي و اجراي پروژه‌هاي خطوط گاز و نفت و پتروشيمي و پالايشگاهي، طراحي و تامين تجهيزات تصفيه‌خانه، اجراي پروژه‌هاي آبرساني، آبياري، زهكشي ، احداث خطوط انتقال نيرو و انواع برق، انواع مطالعات امكان سنجي، احداث سد و كانالهاي آبياري، اجراي پروژه‌هاي حفاري، راه اندازي پستهاي تبديل برق، ساخت سكوهاي حفاري، احداث واحدهاي تصفيه روغنهاي كاركرده از ديگر موارد صدور خدمات مهندسي ايران بوده است.
به گفته وي، در زمينه سيستمهاي نوين آبياري در واحدهاي كشاورزي نيز در كشورهاي مختلف مانند سوريه، قطر، عمان، هند، عراق، تركمنستان، تاجيكستان، كوبا، قزاقستان، تانزانيا، ونزوئلا شركتهاي ايراني فعال بوده و كارهاي قابل توجهي ارايه داده اند كه مقدمه‌اي براي انجام ديگر فعاليتها خواهد شد.
مديركل امور صادرات وزارت صنايع ومعادن در ادامه گفت: اجراي پروژه‌هاي خانه‌سازي و انبوه ‌سازي نيز از ديگر موارد فعاليتهاي مهندسان ايراني در عرصه‌هاي بين‌المللي است. طراحي و اجراي شهركهاي صنعتي، راه اندازي پايگاههاي ملي داده‌هاي علوم زمين، مطالعه امكان سنجي
و شناسايي معادن، اجراي پروژه‌هاي شهرسازي، احداث انواع بخشهاي اتوبان، جاده، پل و تونل كه در كشورهاي مختلف از جمله قزاقستان، جمهوري آذربايجان، افغانستان، تاجيكستان و عراق از جمله اين طرح ها است.
اقتصام ** 1579 ** 1558
 دوشنبه 17 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن