تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به خدايى كه جانم در اختيار اوست، وارد بهشت نمى شويد مگر مؤمن شويد و مؤمن نمى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804462639




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فارس از نشست رسانه‌اي سومين جشنواره فيلم پليس؛ سجادپور: هدف «جشنواره پليس» تقويت ارزش‌ها براي پيشگيري از آسيب‌ها است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از نشست رسانه‌اي سومين جشنواره فيلم پليس؛ سجادپور: هدف «جشنواره پليس» تقويت ارزش‌ها براي پيشگيري از آسيب‌ها است
خبرگزاري فارس: دبير سومين جشنواره پليس گفت: جشنواره امسال با هدف عمده تقويت باورها، ارزش‌هاي ديني و اخلاقي براي پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي، و نيز آموزش رفتارهاي صحيح اجتماعي برگزار مي‌شود.


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، در نشست رسانه‌اي سومين جشنواره فيلم پليس كه صبح امروز با حضور «عليرضا سجادپور» دبير جشنواره و «سعيد الهي» مدير اجرايي جشنواره برپا شد، سجادپور با بيان اينكه جشنواره‌ها به دو گونه عمومي و تخصصي برگزار مي‌شوند اظهار داشت: در كشور ما جشنواره‌ها يا به صورت موضوعي عمومي كه تمامي موضوعات را در برمي‌گيرد برگزار مي‌شود كه گل سرسبدش جشنواره فيلم فجر است يا اينكه جشنواره‌ها موضوعي خاص را مدنظر دارند كه صرفا به آن موضوع مي‌پردازند و متوليان اين موضوع نيز اغلب اين جشنواره‌ها را برگزار مي‌كنند.
وي ادامه داد: علت برگزاري جشنواره فيلم پليس نيز تلاش براي تعامل با هنرمندان و به خصوص سينماگران است، چرا كه هنرهاي تصويري در انتقال مفاهيم حرف اول را مي‌زند و اگر نهادي بخواهد با همه يا بخشي از اقشار جامعه تعامل بيشتري داشته باشد ابتدا با هنرمندان تعامل درستي ايجاد كند و جشنواره پليس نيز در پس اين تعامل است.
وي با اشاره به دو دوره گذشته جشنواره فيلم پليس اظهار داشت: دو دوره گذشته از نظر كمي و كيفي بسيار پربار بودند و در آن دوره‌ها نيز من عضو هيأت انتخاب و داوري فيلمها بودم و بر طبق تصميم برگزاركنندگان امسال به عنوان دبير انتخاب شدم.
سجادپور درباره آغاز فعاليت اين جشنواره از 50 روز پيش گفت: در اين فرصت ما آيين‌نامه، سياست‌هاي خاص، مسائل ريز و درشت جشنواره را مورد بحث و بررسي قرار داديم و ستاد ما حدود يك ماه است كه آغاز به كار كرده است و از امروز فراخوان ما به صورت رسمي اعلام مي‌شود هرچند در طول برگزاري جشنواره همدان اين فراخوان به صورت غيررسمي اعلام شده بود.
وي به بيان اهداف جشنواره پرداخت و گفت: پليس به عنوان نهادي كه با اشخاص مختلف جامعه و در تمامي سنين سر و كار دارد موضوع آسيب‌هاي اجتماعي را فراراه خود قرار داده است. من به عنوان يك هنرمند پرداختن آسيب‌هاي اجتماعي برايم جذاب است و وقتي مي‌بينم پليس هم به عنوان تعامل و طرح هرچه بهتر موضوعات اجتماعي مي‌كوشد، در اين راه قدم جلو مي‌گذارد.
سجادپور گفت: هدف ما اين است كه نيروهاي فعال در سراسر كشور به خصوص در مناطق مرزي كشور داشته باشيم تا با پليس تعامل بهتري داشته باشند و دست به خلق آثاري بزنند كه به شناسايي و اطلاعات پليس در همه زمينه‌ها كمك كند.
وي گفت: پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي كليدواژه ديگر ماست. هنرمندان با كمك پليس كه راهكارهاي پيشگيري را نشان مي‌دهند مي‌توانند آثار مستندي را خلق كند.

فيلم‌هاي مستند را بايد براي دخترها و پسرهاي دبيرستاني نمايش دهيم
--------------------------------------------------------------------------------------------
سجادپور بحث مستند اجتماعي در جشنواره فيلم پليس را بحث بسيار قابل توجهي قلمداد كرد و گفت: نيروهاي پليس علاقه‌مند هستند كه برداشت بلندمدتي از جشنواره پليس داشته باشند كه بحث فيلم‌هاي مستند اجتماعي نقطه بسيار مهمي در رسيدن براي آن است. ما قصد داريم فيلم‌هاي مستند را براي گروه‌هاي خاص به ويژه دختران و پسران دبيرستاني به نمايش بگذاريم. ضمن اينكه جلسات محفلي، نيروي پليس خانواده‌ها و مسئولين امر را نيز در بربگيرد.
«سجادپور» از حمايت و شركت در سياستگذاري ارگان‌هايي چون وزارت آموزش و پرورش، سازمان بهزيستي، صداو سيما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، ستاد مبارزه با مواد مخدر و قوه قضاييه در اين جشنواره خبر داد.
وي همچنين گفت: بحث جشنواره پرداختن به آسيب‌هاي اجتماعي است و همچنين فيلم‌هاي پليسي را نيز دربرمي‌گيرد، اين فيلم‌هاي پليسي همان تعريفي است كه ما از فيلم‌هاي پليسي داريم و آثاري كه به مفهوم پليس تخصصي بپردازد چرا كه اطلاع مردم از اين جنبه بسيار كم است.
وي با بيان تغييراتي كه در اين دوره از جشنواره نسبت به دو دوره گذشته اتفاق افتاده است، گفت: بخش بين‌المللي به دليل عدم ارتباط كاركردي با نيروي پليس حذف شده است و همين طور نمايش فيلم‌ها همزمان با جشنواره در استان‌ها به دليل كاركرد موفقي كه داشته به صورت مستقل درخواهد آمد و به جاي اينكه به صورت فشرده و سنگين در كنار جشنواره برگزار شود در طول سال و مناطق هدف و شهرستانها و بدون ارتباط كاركردي نمايش داده مي شود.
دبير سومين جشنواره فيلم پليس درباره اهداف اين جشنواره گفت: سومين دوره جشنواره با هدف عمده تقويت باورها، ارزش‌هاي ديني و اخلاقي براي پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي، و نيز آموزش رفتارهاي صحيح اجتماعي به سطوح مختلف جامعه، برگزار مي‌شود.

* مخاطب را با وظايف «پليس تخصصي» آشنا مي‌كنيم
-----------------------------------------------------------------------
وي همچنين اظهار داشت: ارتقاي احساس امنيت در ميان مردم از طريق خلق آثار ارزشمند تصويري و آشناسازي اقشار مختلف جامعه با وظايف و ماموريت‌هاي «پليس تخصصي» از ديگر اهداف برگزاري جشنواره است.
دبير سومين جشنواره فيلم پليس معاونت اجتماعي ناجا در توليد آثار مستند و كوتاه با مضمون‌هاي اجتماعي دخيل خواهد بود كه اين فيلمها براي محافل و مجامع خاص به نمايش درمي‌ايد ضمن اينكه بخش توليد جشنواره بر عهده مؤسسه ناجي هنر است.
بر اساس اين گزارش سجادپور همچنين گفت: فيلم هايي مي‌توانند در جشنواره شركت كنند كه توليد آنها از سال 1385 به بعد باشد و محدوديت ديگري در اين زمينه وجود ندارد. اين فيلمها به نوعي بايد به گوشه‌اي از آسيب هاي اجتماعي نظر داشته باشند حتي اگر حضور فيزيكي پلس در آنها ديده نشود.مهلت ارسال آثار 15 آبان ماه است و برنامه ما طي 3 روز از 19 تا 22 آذر ماه صورت خواهد گرفت.

* بخش 110 ثانيه‌اي، آزاد شد
------------------------------------------------
وي درباره بخش 110 ثانيه‌اي گفت:‌ مسئله ما اين است كه نبايد روي عدد خاصي تعصب نشان دهيم تا اگر كسي خواست مثلا فيلمي 2 دقيقه‌اي بسازد دچار مشكل شود. به همين دليل آن را بخش فيلم‌هاي بسيار كوتاه مي‌ناميم كه شامل فيلم‌هايي از 150 ثانيه تا كمي كمتر از 3 دقيقه خواهد بود.
سجاد‌پور از عموم سينماگران فعال كشور دعوت كرد تا با در نظر گرفتن اهداف موردنظر جشنواره آثار تصويري و مكتوب خود را در قالب فيلم و فيلمنامه تا تاريخ 15 آبان ماه امسال به دفتر جشنواره ارسال كرده و براي كسب اطلاعات بيشتر به سايت اينترنتي WWW. Policefilm.ir مراجعه كنند.
دبير سومين جشنواره فيلم پليس با اشاره به برگزاري نشست‌هاي تخصصي خاطرنشان كرد: در حاشيه اين جشنواره نسبت به برگزاري برخي نشست‌هاي تخصصي با حضور انديشمندان و صاحبنظران حوزه‌هاي علوم اجتماعي و فرهنگ و هنر با محوريت بررسي آسيب‌هاي اجتماعي و چگونگي تعامل با اقشار مختلف مردم جهت پيشگيري از آنها اقدام خواهد شد.
وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به تشريح نحوه برگزاري سومين جشنواره فيلم پليس پرداخت و اظهار داشت: بخش‌هاي رقابتي جشنواره شامل مسابقه فيلم‌هاي سينمايي، مسابقه فيلم‌هاي بلند ويدئويي و سريال‌هاي تلويزيوني، مسابقه فيلم‌هاي مستند، كوتاه و بسيار كوتاه (حداكثر سه دقيقه) و نيز مسابقه فيلمنامه‌نويسي در رشته‌هاي بلند و كوتاه است.به گفته سجاد‌پور برگزيدگان آثار پذيرفته شده تا تاريخ 10 آذرماه 1387 معرفي و در تاريخ 22 آذرماه مورد تقدير قرار مي‌گيرند.
وي ادامه داد: در بخش‌هاي مسابقه هيأت داوران علاوه بر انتخاب بهترين كارگردان، بهترين تهيه‌كننده و بهترين فيلمنامه‌نويس و نيز انتخاب نفرات اول تا سوم در هر يك از رشته‌هاي بلند و كوتاه بخش مسابقه فيلمنامه‌نويسي، نسبت به اهداء جوايز خاص به تشخيص خود نيز اقدام خواهد نمود.
انتهاي پيام/ا
 دوشنبه 17 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن