تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اگر به تعداد اهل بدر [مؤمن كامل] در ميان شما بود، قائم ما قيام می ‏كرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816364888




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

موانع اصلي حمله اسرائيل و آمريكا به ايران (2)


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: موانع اصلي حمله اسرائيل و آمريكا به ايران (2)
خبرگزاري فارس: علاوه بر ضعف اطلاعاتي "سيا" و "موساد" (دستگاه‌هاي جاسوسي آمريكا و رژيم‌صهيونيستي) عواملي مانند: حمايت برخي قدرت‌هاي جهان از ايران، سامانه ضد موشكي روسي، سلاح نفت و مخالفت افكار عمومي جهان به ويژه مردم آمريكا، حمله به ايران را بسيار دشوار مي‌كند.


به گزارش فارس، همانطور كه در بخش يك اشاره شد "نبود غناي اطلاعاتي" يكي از موانع مهم رژيم‌صهيونيستي و آمريكا براي حمله به تاسيسات هسته‌اي ايران است.
ضعف اطلاعات درباره جنبه‌هاي گوناگون برنامه هسته‌اي و نامعلوم بودن موقعيت دقيق تاسيسات هسته‌اي ايران براي منابع اطلاعاتي آمريكا و رژيم‌صهيونيستي، به عاملي بازدارنده تبديل شده است.
در بخش نخست اشاره شد كه در زمان كنوني خواست آمريكا براي حمله به ايران به معناي توانستن آن نيست زيرا حمله آمريكا و اسرائيل به ايران و هدفگيري تاسيسات هسته‌اي آن، مستلزم شناخت كافي و داشتن اطلاعات كامل از مكان و موقعيت دقيق تاسيسات هسته‌اي ايران است چرا كه در غير اين صورت و در صورت بروز درگيري، منافع آمريكا در منطقه به شدت آسيب خواهد ديد بي‌آنكه برنامه هسته‌اي ايران ضربه‌اي جدي ببيند.
در اين بخش به طور خلاصه به عواملي ديگر مانند حمايت برخي قدرت‌ها از ايران (به دليل منافع مشترك)، سلاح نفت و بيداري افكار عمومي بويژه افكار مردم آمريكا، اشاره مي‌شود.
روزنامه اماراتي الخليج با اشاره به فشار كشورهاي غربي و آمريكا بر ايران براي متوقف كردن برنامه هسته‌اي آن و ارائه بسته پيشنهادي گروه 1+5 نوشت: بي‌شك آمريكا و متحدان آن به خوبي مي‌دانند كه ايران پيشنهاد آنان را براي تعليق غني‌سازي اورانيوم نمي‌پذيرد وبرنامه‌هاي هسته‌اي خود را به حال تعليق در نمي‌آورد. همچنين بسيار خوب مي‌دانند كه هيچ راهي براي تحقق هدف خود ندارند مگر اين كه به نوعي ايران را مجبور به پذيرش آن كنند يا از طريق مجازات‌هاي بين‌المللي يا هجوم نظامي به هدف خود برسند.
الخليج نوشت: قدرت كشورهاي غربي براي اجراي گزينه‌هاي مذكور چقدر است؟ واقعيت اين است كه اقدامات سياسي بين‌المللي درباره بحران ايران نشان مي‌دهد كه غرب از به دست آوردن حمايت جهان از خود در مقابل ايران عاجز مانده است، زيرا قدرت‌هايي مانند چين و روسيه در جهان هستند كه با اعمال فشار بر ايران مخالفند و به طور كل با حمله نظامي به آن موافق نيستند.
بنا بر اين گزارش، روسيه حس مي‌كند كه خطر آمريكا همه جا را فرا گرفته است. چه در خصوص ايجاد سپر موشكي در كشورهاي اروپايي و چه در خصوص نفوذ آمريكا به اوكراين، گرجستان و كشورهاي آسياي ميانه مانند تركيه، و تحريك درگيري‌هاي جدايي‌طلبانه در فدراسيون روسيه، به ويژه در منطقه قفقاز كه همه با هدف تضعيف روسيه صورت مي‌گيرد.
از سوي ديگر روسيه ناكامي ايران را در مقابل آمريكا، شكست زودهنگام خود مي‌داند به همين دليل مسولان و مقامات روس هميشه حمايت و پشتيباني خود را از ايران اعلام و حق هسته‌اي صلح‌آميز ايران را تاييد كرده‌اند.
الخليج ادامه داد: همچنين چين از زمان پيروزي انقلاب كمونيستي در سال 1949 از ديگر كشورهاي زخم‌خورده از سياست‌هاي خصمانه آمريكاست.
اين روزنامه اماراتي افزود: چين روزهايي كه كشورهاي غربي و آمريكا آن را محاصره كردند و تنها پس از 25 سال مجبور شدند آن را در سال 1975 به رسميت بشناسند، هرگز فراموش نمي‌كند.
چين اين امر را هم فراموش نمي‌كند كه آمريكا دائما از تايوان و كره جنوبي و ژاپن حمايت مي‌كند و هميشه به وسيله ساكنان جدايي‌طلب "تبت‌"‌ تلاش كرده است چين را بي‌ثبات كند.
پكن منافع مشترك بسيار گسترده‌اي با تهران دارد و روز به روز به قدرتي بزرگ تبديل مي‌شود. ولي درعين حال چين به طور وحشتناكي به انرژي روزافزون نيازمند است.
علاوه بر اين كشور پهناور آسيايي توافقنامه‌هايي به ارزش ميلياردها دلار براي حفر چاه و يافتن حوزه‌هاي نفتي و گاز و استخراج آن با ايران امضا كرده است.
بنا بر اين امر، حفظ منافع چين در گروي "بقاي ايران" به عنوان يك منبع انرژي قابل توجه است كه اقتصاد چين را پي‌در پي بهبود مي‌بخشد.
ولي با وجود اين مسائل، اگر درهاي ديپلماتيك مجازات‌هاي بين‌المللي بسته شود آيا ممكن است درهاي رويارويي نظامي باز شود؟
الخليج تاكيد مي‌كند: بي‌شك ايالات متحده آمريكا قدرت اصلي غرب است و كشورهاي غربي بدون آن، قادر به هيچ كاري در اين زمينه نيستند. واقعيت اين است كه آمريكا اكنون در عراق گرفتار شده و اقتصاد آن در معرض فروپاشي قرار گرفته است. بنا بر اين حتي از انديشيدن به اقدام نظامي عليه ايران عاجز و ناتوان است و جز جنگ لفظي و رواني كاري ديگر از آن ساخته نيست.
الخليج با اشاره به رزمايش اخير رژيم صهيونيستي كه روزنامه‌ آمريكايي "نيويورك تايمز" به نقل از مقامات پنتاگون هدف آن را آمادگي اين رژيم براي حمله به ايران اعلام كرده بودند، تاكيد كرد: اظهارات آمريكا و غرب نيز براي حمله به ايران و رزمايش اسرائيل نيز صرفا از باب جنگ رواني است.
يكي ديگر از مشكلات و موانع رژيم صهيونيستي براي حمله به ايران موضوع سامانه دفاعي و ضدهوايي "اس‌اي‌20" است كه ايران آن را از روسيه خريداري كرده است.
روزنامه فلسطيني القدس در اين خصوص در گزارشي با عنوان «منابع امنيتي آگاه در تل‌آويو: اسرائيل اصلا توانايي نظامي كافي براي حمله به تاسيسات هسته‌اي ايران را ندارد» نوشت: "يوسي‌كوبيرفاسر "‌رئيس پيشين شعبه پژوهش‌ها و ارزيابي‌هاي ارتش اسرائيل به روزنامه "يديعوت آحارونوت" گفت: اگر اسرائيل به ايران حمله كند، ‌انفجاري جهاني به وجود مي‌آيد كه در آن صورت مي‌توان اسرائيل را سرزنش كرد.
القدس نوشت: كوبير‌فاسر اذعان مي‌كند كه سامانه دفاعي ضدهوايي "اس‌اي‌20" كه ايران آن را از روسيه خريداري كرده است قادر است با حمله هوايي اسرائيل مقابله كند و در اين صورت حمله هوايي اسرائيل به ايران به شدت دشوار مي‌شود.
فاسر افزود: اين سامانه موشكي مي‌تواند به شكل ضدموشك و ضدهوايي عمل كند و هر چند ايراني‌ها سامانه ديگري نيز در اختيار دارند ولي آن را كافي نمي‌دانند و بسيار روشن است كه تقويت توان دفاعي ايران، ‌احتمال موفقيت هر حمله هوايي را كاهش مي‌دهد.
بنابر اين گزارش از ديگر موانع حمله رژيم صهيونيستي به ايران، مي‌توان به وجود دين اسلام و بيداري مردم اشاره كرد.
يكي ديگر از موانع مهم حمله رژيم‌صهيونيستي و آمريكا به ايران، افكار عمومي جهان و به ويژه آمريكا و مردم آن است كه به شدت مخالف آغاز جنگي ديگر هستند، به ويژه اينكه جديدترين نظرسنجي‌ها نشان مي‌دهد نگراني اصلي مردم آمريكا، اقتصاد اين كشور و بحران كنوني آن است كه گريبانگير كشورشان شده است.
روزنامه القدس در اين خصوص نوشت: شانس اسرائيل براي حمله به ايران نزديك به صفر است و اين در حالي است كه در محافل مختلف و افكار عمومي آمريكا حمايت بسيار كمي از جنگ جديدي در منطقه به دست آمريكا، وجود دارد.
اين در حالي است كه رسوايي ناشي از دروغ‌هاي "جرج بوش" رئيس‌جمهور آمريكا براي توجيه آغاز جنگ در عراق كه به از دست رفتن مجلس نمايندگان و سنا براي جمهوري‌خواهان در انتخابات ميان‌دوره‌اي نوامبر سال 2006 منجر شد نشان از انزجار افكار عمومي درون آمريكا از سياست‌هاي جنگ‌طلبانه بوش دارد كه به بهانه‌ از بين بردن تسليحات كشتار جمعي عراق و مبارزه با القاعده‌اي كه خود مسبب بوجود آمدن آن در افغانستان بود، ميلياردها دلار از ماليات‌هاي مردم آمريكا را صرف مسائل نظامي‌گري در جهان كرد.
كوبير فاسر رئيس سابق شعبه پژوهش و ارزيابي‌هاي ارتش رژيم‌صهيونيستي مي‌افزايد: غرب به خوبي مي‌داند كه اقدامات ايران،‌ چالش با نظام جهاني است و هدف ايران اين است كه اسلام، جايگاهي متفاوت را به دست بياورد. مردم ديگر بيدار شده‌اند ولي پرسش مهم اين است آيا مسولان ايالات متحده آمريكا و اروپا ميزان خطر اين امر را در چنين زماني درك مي‌كنند؟
وي افزود: اين روزها هر كسي در صدد است مسئوليت را بر عهده ديگري بيندازد، و گمان مي‌كنند اگر چيزي تغييري نكند، اسرائيل در نهايت مي‌تواند به نمايندگي از كشورهاي ديگر به ايران حمله كند.
نفت يكي ديگر از موانع هجوم آمريكا واسرائيل به ايران است.
كوبير فاسر با اشاره به اين مهم تاكيد كرد: ايراني‌ها خوب مي‌دانند كه غرب به ثروت و به اموري كه براي آنان دردآور است بسيار حساس است وكشورهاي غربي هرگز دست به كاري نمي‌زنند كه قيمت نفت به شدت افزايش يابد.
وي افزود: هر گاه سخن از حمله نظامي به ايران به ميان مي‌آيد، فرمانده سپاه (پاسداران انقلاب اسلامي) غرب را از ايجاد آشوب و بلوا بر حذر مي‌دارد.
فاسر يادآور شد: ايراني‌ها احتمال حمله نظامي به كشورشان را بسيار كم ارزيابي مي‌كنند همچنان كه منوچهر متكي وزير امور خارجه ايران با اشاره به روند روزافزون تهديدات نظامي عليه ايران، و موقع آن را بعيد ارزيابي كرد.
القدس نوشت: متكي رزمايش اخير اسرائيل را جنگ رواني خواند كه مدت‌هاست عليه ايران ادامه دارد و تاكيد كرد ما در اوج تبليغات رسانه‌اي و جنگ رواني معتقديم اين اقدامات همه رسانه‌اي است و جنگي رخ نخواهد داد.

ادامه دارد...

انتهاي پيام/+
 دوشنبه 17 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 311]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن