تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالم باشى یا جاهل ، خاموشى را برگزین تا بردبار به شمار آیى . زیرا خاموشى نزد دانا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816303634




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعضاي كارگروه اجتماعي گناوه:ريشه كني اعتيادبدون حذف عوامل توزيع مواد مخدر ممكن نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اعضاي كارگروه اجتماعي گناوه:ريشه كني اعتيادبدون حذف عوامل توزيع مواد مخدر ممكن نيست
اعضاي كارگروه اجتماعي شهرستان گناوه گفتند: عامل اصلي شيوع اعتياد در اين منطقه فعاليت توزيع‌كنندگان موادمخدراست وريشه‌كني‌اين معضل خانمانسوز بدون حذف عوامل توزيع ممكن نيست.

آنان در نشست ماهانه اين كارگروه با تاكيد بر مبارزه فيزيكي با عوامل توزيع مواد مخدر از طريق مراجع قانوني، آگاه‌سازي افراد بويژه نوجوانان و جوانان از آثار سوء مصرف مواد مخدر را در پيشگيري از اعتياد اثرگذار دانستند.

به‌گزارش ايرنا فرماندار گناوه گفت: سن و سال پايين افراد شركت‌كننده در جلسات انجمن معتادان گمنام (ان .اي) موجب نگراني است و بسياري از كساني كه در اين جلسات شركت مي‌كنند، زير ‪ ۲۵‬سال سن دارند.

تيموريزدانشناس افزود:دريكي از اين جلسات كه من براي بازديد حضور يافتم تمام جواناني كه از اعتياد خود سخن مي‌گفتند، از دوره تحصيل به دام اعتياد افتاده بودند.

وي گفت: اين امر نشان مي‌دهد كه نقطه‌اي كه‌بايد بسيار كار فرهنگي و آگاهي بخشي از آثار سوء مصرف مواد مخدر در آن انجام شود، محيط مدرسه‌وبا همكاري تنگاتنگ والدين و اولياي مدرسه است.

فرماندار گناوه افزود: فراواني مواد مخدر و تنوع اين مواد در جامعه نيز خطر بزرگي براي گرفتارشدن نوجوانان و جوانان در دام اعتياد است كه بايد با آن مبارزه جدي شود.

رييس بهزيستي شهرستان گناوه هم گفت: كارهاي فرهنگي و پيشگيرانه زيادي در سال‌هاي اخير در ارتباط با اعتياد انجام شده و حتي براي تشويق معتادان به ترك اعتياد بهزيستي كمك هزينه درمان نيز به معتادان خود معرف پرداخت مي‌كند.

صفر منصوري فرد افزود: آمار و ارقام افرادي كه براي معرفي به مراكز ترك اعتيادبه‌بهزيستي مراجعه مي‌كنند در حال افزايش است و اينگونه به نظر مي‌رسد كه كارهاي فرهنگي در ارتباط با آگاهي بخشي از آثار سوء مصرف مواد مخدر اثرگذار بوده و گرايش براي ترك اعتياد در اين شهرستان افزايش يافته است.

وي بااشاره به اينكه هم اينك يك مركز ترك اعتياد در شهرستان گناوه فعال است و مجوز فعاليت يك مركز ديگر نيز صادر شده است، گفت: در سال گذشته ‪۱۴۴‬ نفر معتاد خود معرف از طرف بهزيستي شهرستان گناوه به مراكز ترك اعتياد معرفي شدند و در سه ماه اول امسال نيز ‪ ۱۸۷‬نفر معرفي شدند.

منصوري فرد ادامه داد: بهزيستي گناوه سال گذشته بيش از ‪ ۳۰‬ميليون ريال كمك براي ترك اعتياد معتادان خود معرف پرداخت كرد و در سه ماه اول امسال نيز ‪ ۱۷‬ميليون ريال پرداخت شده است.

رييس كميته امداد امام خميني (ره) بندر ريگ گناوه هم گفت: معضل اعتياد علاوه برمشكلاتي كه براي خود فرد بوجود مي‌آورد، خانواده را نيز دچار مشكل مي‌كند و اگر اين فرد سرپرست خانوار هم باشد، مشكلات حادتر مي‌شود.

سيد ناصر هاشمي افزود: خانواده‌هايي كه سرپرست آنها معتاد مي‌شود نياز به كمك مالي پيدا مي‌كنند و اگر نهادي از آنها حمايت نكند، ديگر افراد چنين خانواده‌هايي نيز دچار آسيب‌هاي اجتماعي مي‌شوند.

وي گفت:منشاء اصلي اعتياد توزيع‌كنندگان موادمخدر و سوداگران مرگ هستند كه جامعه را آلوده مي‌كنند كه بايد به شدت با آنها مبارزه كرد.

نايب رييس شوراي شهرگناوه گفت:دربرخي جلسات بحث مي‌شودكه‌نبايد ازخانواده افراد معتاد حمايت مالي كرد،درحالي‌كه اين افراد آسيب پذيرترين قشر اجتماع هستند و هرگونه بي‌توجهي جامعه مي‌تواند آنان را به انحراف بكشد.

عبدالله ترديده افزود:دانش آموزي كه پدر او مبتلا به اعتياد شده و مخارج خانواده را تامين نمي‌كند، اگر حمايت نشود، چاره‌اي جز ترك تحصيل ندارد و سرنوشت و آينده مبهمي در انتظار او خواهد بود.

وي بيان كرد: آگاه كردن جامعه بويژه قشر دانش آموز از مضرات مواد مخدر و مبارزه جدي با توزيع‌كنندگان اين مواد مي‌تواند در سالم‌سازي محيط جامعه از آثار سوء مواد افيوني اثرگذار باشد.

به گزارش ايرنا معاون پرورشي و تربيت بدني مديريت آموزش و پرورش گناوه هم گفت:علاوه بر كارهاي فرهنگي بايد زمينه اشتغال و فقر زدايي نيز در نقاط كمترتوسعه‌يافته نظيرگناوه فراهم شود تا اين عوامل كه در اعتياد نقش دارند از بين بروند.

علي خدري افزود: اگر جواني بيكار باشد، اين احتمال كه مورد سوء استفاده سوداگران مواد مخدر قرار گيرد و به توزيع‌كننده اين مواد تبديل شود وجود دارد.

وي گفت:مچنين فرزندان خانواده‌هاي تنگدست و فقيرنيزدر معرض آسيب و گرايش به‌گروه‌هاي توزيع‌كننده مواد مخدر قرار دارند و تا اين عوامل اساسي از بين نرود، نمي‌توان تنها به كار فرهنگي براي پيشگيري از اعتياد خوش بين بود.

معاون پرورشي وتربيت بدني مديريت آموزش وپرورش گناوه گفت: در عين حال اعتبار لازم براي كارهاي فرهنگي بويژه در مدارس نيز بايد تامين شود، چرا كه‌برنامه‌هاي فرهنگي لازم را بدون وجود بودجه نمي‌توان انجام داد و هر حركت فرهنگي نيازمند مخارج و هزينه است.

رييس شبكه بهداشت و درمان گناوه نيز گفت: در راه مقابله با اعتياد در جامعه نبايد از هيچ كوششي اعم از مبارزه فيزيكي مطابق قانون و ارايه آموزش‌هاي كافي براي آگاه‌سازي و همچنين سختگيري بيشتر والدين در كنترل رفتار فرزندانشان كوتاهي كرد.

مهندس غلامرضا كهن افزود: شبكه بهداشت و درمان گناوه آمادگي دارد تا در مدارس اطلاعات لازم را از آثار سوء مواد مخدر به دانش آموزان ارايه كند.

وي گفت: همچنين تعداد قابل توجهي رابط اين شبكه در اين شهرستان فعال هستند تا آموزش‌هاي لازم را در ارتباط با پيشگيري از مواد مخدر و دخاني به زنان و دختران ارايه كنند و هر رابط قرار است ‪ ۱۰۰‬خانوار را تحت پوشش بگيرد.

رييس شبكه بهداشت و درمان گناوه گفت:علاوه بر اين، جلسات مكرري نيز توسط اين شبكه براي زنان برگزار مي‌شود كه نتايج خوبي در پيشگيري از اعتياد و راه‌هاي رهايي از دام اين بلاي خانمانسوز دارد.

برخي از اعضاي كارگروه اجتماعي شهرستان گناوه نسبت به‌ورودمخدرهاي صنعتي به اين شهرستان هشدار دادند و خواستار مبارزه جدي تر دست اندركاران با توزيع‌كنندگان اين مواد شدند.

شهرستان گناوه با بيش از ‪ ۸۳‬هزار نفر جمعيت در شمال استان بوشهر قرار دارد.ك/‪۴‬
 دوشنبه 17 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 456]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن