تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فضیلت خواندن نماز در اول وقت نسبت به تأ خیر انداختن آن، مثل فضیلت آخرت بر دنیاست....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820733722




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيانيه اعضاي هيات تحقيق و تفحص از قوه قضائيه


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: بيانيه اعضاي هيات تحقيق و تفحص از قوه قضائيه
اعضاي هيات تحقيق و تفحص از قوه قضائيه در مجلس هفتم با قصد آنچه آن را تنوير افكار عمومي ناميدند، بيانيه‌اي صادر كردند. الياس نادران نماينده تهران و يكي از امضاكنندگان اين بيانيه، در توضيح آن گفت كه با توجه به مصاحبه‌هايي كه ادامه دارد و صحبت‌هايي كه آقاي مرتضوي كردند و در مطبوعات منعكس شد، آن دسته از اعضاي هيات تحقيق و تفحص از قوه‌قضائيه كه در مجلس هشتم هم حضور دارند، بيانيه‌اي را براي آگاهي مردم صادر كردند.به گزارش ايسنا در ابتداي بيانيه اين افراد آمده است:
پس از تصويب گزارش تحقيق و تفحص از قوه قضائيه در كميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي و قرائت آن در صحن علني مجلس كه براي اولين بار در تاريخ انقلاب اسلامي صورت گرفت، متاسفانه برخي مسوولان اين قوه بدون اين كه پاسخي مستدل به ايرادات وارد شده به قوه قضائيه ارائه كنند، در جوابيه‌اي مطالبي دون شان قوه منتشر كردند و با بي‌پاسخ گذاشتن همه محورهاي گزارش تحقيق و تفحص به بيان مطالب كلي بسنده و اعضاي هيات تحقيق و تفحص را تهديد به تعقيب قضايي كردند.
اعضاي هيات تحقيق و تفحص از قوه‌قضائيه سپس در بخش ديگر اين بيانيه نوشته‌اند: آقاي عباس پاليزدار كه به عنوان يك كارشناس از ميان ده‌ها كارشناس با يكي از نمايندگان عضو هيات تحقيق و تفحص همكاري داشت و به برخي پرونده‌هاي سازمان بازرسي كل كشور دست يافته بود، در يك حركت مشكوك ابتدا در مدرسه معصوميه قم در اواخر سال 86 و سپس در ارديبهشت ماه سال 87 يعني مدتي قبل از قرائت گزارش در صحن علني مجلس اقدام به ايراد چند سخنراني در دانشگاه‌ها عليه تعدادي از مقامات روحاني و افراد محترم كشور كرد و در اين سخنراني‌ها مطالب اثبات نشده‌اي را مطرح كرد كه هيچ ربطي به گزارش رسمي تحقيق و تفحص نداشت.
چند روز پس از قرائت گزارش در مجلس و چند ماه پس از سخنراني پاليزدار در دانشگاه‌ها وي به حكم دادسراي تهران به اتهام افترا و بيان مطالب ناصحيح و دروغ تحت تعقيب قرار گرفت و اين موضوع زمينه‌اي براي فشار آوردن بر نمايندگان فراهم كرد.
در قسمت ديگر اين بيانيه تصريح شده است: از بين ماموران و كارشناساني كه با هيات همكاري داشته‌اند، يكي از آنها مرتكب تخلف شده و پس از دسترسي به اسناد سازمان بازرسي كل كشور، مطالب اثبات نشده‌اي را بيان كرده است، تقاضاي نمايندگان ملت هم اين است كه بدون جنجال آفريني و صدور اطلاعيه‌هاي سياسي و غيرقانوني با دخالت وزارت اطلاعات و با نصب مقام قضايي بي‌طرف به همه ابعاد پرونده وي رسيدگي شود.
گفتني است، اين بيانيه را الياس نادران، حسين نجابت، طباطبايي‌نژاد، عليرضا زاكاني، محمدرضا دهقان، حسن كامران، مهدي كوچك‌زاده، فاطمه آجرلو و نيره اخوان بي‌طرف امضا كرده‌اند.
 دوشنبه 17 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 193]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن