تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816424193




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفير ايران در لبنان:آمريكا تمايلى به تشكيل دولت وحدت ملى در لبنان ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: سفير ايران در لبنان:آمريكا تمايلى به تشكيل دولت وحدت ملى در لبنان ندارد
سفير كشورمان در لبنان تصريح كرد: آمريكا مايل نيست دولت وحدت ملى كه نيروهاى اپوزسيون در قالب آن نقش اصلى و موثر خود را ايفا مى‌كنند، تشكيل شود. محمدرضا شيباني، در گفت‌وگو با ايسنا، در پاسخ به پرسشى در مورد نقش ايران در حل بحران اخير لبنان و دلايل تشكيل نشدن دولت وحدت ملى در اين كشور خاطرنشان كرد: نقش ايران از ديرباز در حل بحران سياسى لبنان و تلاش براى حل آن روشن است. ايران همواره تلاش كرده كه با ايجاد ارتباط و گفت‌وگو و قرار دادن امكانات و توانايى‌هايش در اختيار رهبران سياسى لبنان، ديدگاه رهبران لبنان را هر چه بيش‌تر به يكديگر نزديك‌تر كند تا آن‌ها بتوانند براى بحران سياسى جارى راه‌حلى پيدا كنند. وى ادامه داد: در اين چارچوب در گفت‌وگوهاى دوحه نقش ايران به طور برجسته شكل گرفت و ايران تحرك گسترده‌اى را در قالب تلاش‌هاى وزارت امور خارجه و شخص وزير امور خارجه در تماس‌هاى تلفنى و پيگيرى با نخست‌وزير و وزير خارجه قطر به عمل آورد تا طرف‌هاى سياسى لبنانى موفق شدند به اين توافق دست يابند.

به گفته شيباني، توافق دوحه داراى سه بند است كه بند اول آن يعنى انتخاب رييس‌جمهور لبنان اجرا شد و بند دوم تشكيل دولت وحدت ملى است كه با توجه به اين كه روند تشكيل حكومت از نظر قانون بايد سير طبيعى خود را طى كند، تاخير ايجاد شده ناشى از برخى از موانع اجرايي، تامين اهداف و نيات تمام جهات سياسى است كه كار مشكلى است و فواد سينيوره در تلاش است كه حداقل‌ها را ايجاد كند. شيبانى بخش ديگر اين مشكل را تمايل نداشتن آمريكا براى تشكيل دولت وحدت ملى كه مجموعه نيروهاى اپوزسيون نقش اصلى و موثر خودشان را در آن پيدا خواهند كرد عنوان كرده و گفت: اين در حالى است كه عملا دولت وحدت ملى مهم‌ترين تاثير و كاربرى‌اش را در شرايط منطقه‌اى‌ لبنان اعمال مى‌كند و نقش موثرى در جلوگيرى از تحميل نظرات خارجى به اين كشور به ويژه ديدگاه‌هاى آمريكا خواهد داشت. سفير ايران در لبنان در ادامه با تاكيد بر اين كه پيروز وقايع اخير لبنان، مردم اين كشور بوده‌اند، تصريح كرد: مردم اين كشور با كمك رهبران سياسى خود، موفق شدند از بحرانى كه تمام جامعه را تحت تاثير قرار داده بود، موفق بيرون بيايند و اين اراده را از خودشان نشان دهند كه در سخت‌ترين شرايط اين امكان وجود دارد كه بر سر مسائل كلى كشور با يكديگر به تفاهم و اتفاق نظر برسند.

او يادآور شد: شاكله شكل گرفته در توافق دوحه، حاكى از اين است كه اين توافقنامه تامين‌كننده حداكثرى نظرات احزاب و گروه‌هاى سياسى است. يعنى هم جريان معارضه احساس آرامش مى‌كند و هم جريان اكثريت اظهار نارضايتى ندارد. به اعتقاد وي، همه جريان‌ها فرمول لاغالب و لامغلوب (نه كسى بر آن غلبه مى‌كند و نه خودش به كس ديگرى غلبه كند) را در توافق‌نامه دوحه ترجمه كردند. شيبانى در بخش پايانى اين گفت‌وگو پيگيرى مسئله چهار ديپلمات ايرانى ربوده شده در لبنان و توافق اخير براى ارائه اطلاعات به حزب‌الله را مورد بحث قرار داد و گفت: موضوع چهار ديپلمات ربوده شده در لبنان در جهات رسمى در جمهورى اسلامى ايران و در عالى‌ترين سطح و بنا بر دستور رييس‌جمهور مورد توجه قرار گرفته شده است و همواره از طرف سازمان‌هاى بين‌المللى و موسسات ذى‌ربط موضوع مورد پيگيرى است.

وى اضافه كرد: موضوع اين ديپلمات‌ها در قالب تبادل اسرا بين رژيم صهيونيستى و حزب‌الله كه با واسطه صورت مى‌گيرد در اولويت مذاكرات دو طرف قرار دارد و حزب‌الله يكى از موضوعاتى كه پيگيرى مى‌كرد، روشن شدن وضعيت چهار ديپلمات ايرانى بود. در مرحله اخير نيز موضوع از طريق واسطه آلمانى پيگيرى مى‌شود.

شيبانى ادامه داد: رژيم صهيونيستى اين التزام را پذيرفته كه آخرين وضعيت چهار ديپلمات ايرانى را به اطلاع طرف لبنانى از طريق واسطه آلمانى رسانده يا در اختيار دبيركل سازمان ملل قرار دهد. در اين چارچوب منتظر اخبار و اطلاعاتى هستيم كه اين رژيم در اختيار حزب‌الله قرار مى‌دهد. به گفته اين مقام مسئول، اطلاعات حاكى از آن است، زمانى كه چهار ديپلمات ايرانى در حاجز باربارا دستگير شدند به منطقه ديگرى منتقل و تحويل رژيم صهيونيستى شده‌اند. اين ديپلمات‌ها در حال حاضر زنده‌اند و در زندان‌هاى رژيم صهيونيستى به سر مى‌برند.

شيبانى گفت: انتظار داريم سازمان‌ها و مجامع بين‌المللى و حقوق بشر براى روشن شدن هر چه زودتر سرنوشت اين چهار ديپلمات به ايران كمك كنند و ما آمادگى داريم اطلاعات لازم كه كمك‌كننده هر چه سريع‌تر وضعيت اين چهار ديپلمات‌ها باشد در اختيار مجامع بين‌المللى قرار دهيم. وى اظهار كرد: در همين راستا از مقامات و مسئولان ذى‌ربط در حاكميت لبنان انتظار داريم اين موضوع به عنوان يك مورد اهتمام مشترك مورد پيگيرى قرار گيرد و در عين حال همكارى آن‌ها مورد تشكر و تقدير ماست.
 يکشنبه 16 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن