تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805340381




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دومين نشست خبري وزير آموزش و پرورش - 2 علي‌احمدي: اعتباري براي استخدام در آموزش و پرورش نداريم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دومين نشست خبري وزير آموزش و پرورش - 2 علي‌احمدي: اعتباري براي استخدام در آموزش و پرورش نداريم
خبرگزاري فارس: وزير آموزش و پرورش در خصوص عدم استخدام پذيرفته‌شدگان در آزمون استخدامي سال گذشته آموزش و پرورش گفت: تكليف قانوني براي استخدام داريم اما منابع اعتباري نداريم.
به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، عليرضا علي‌احمدي در دومين نشست خبري كه در ساختمان مركزي وزارت آموزش و پرورش برگزار شد در خصوص وضعيت حقوق و مزاياي فرهنگيان گفت: براي افزايش حقوق فرهنگيان دو نوع كار مي‌توانيم انجام دهيم. نخست كار كلاني است كه براي همه كاركنان دولت انجام مي‌شود كه موارد آن در دولت مطرح مي‌شود و بنده نيز به عنوان يكي از اعضاي هيئت دولت از فرهنگيان حمايت مي‌كنم.
وي ادامه داد: كار دوم در آموزش و پرورش است و اين‌كه از فرصت‌هايي كه وجود دارد استفاده شده و راهكارهايي در نظر گرفته شود. در اين زمينه اقداماتي را آغاز كرديم كه هر كدام به ثمر رسيد، فرهنگيان خواهند ديد.
علي‌احمدي اظهار داشت: در حال حاضر 97 درصد بودجه جاري آموزش و پرورش، بودجه پرسنلي است. به همين دليل قدرت مانوري نداريم كه بتوانيك كار ويژه‌اي انجام دهيم.

* آموزش و پرورش معلم عاشق مي‌خواهد

علي‌احمدي ادامه داد: تنها مي‌توانيم خروج از آموزش و پرورش را به طرق قانوني تسهيل كرده و ورودي آموزش و پرورش را در موارد اضطرار قانوني متوقف كنيم تا نسبت نيروي انساني كه در آموزش و پرورش دو برابر شده است، كم‌تر شود. در آن صورت در حقوق و مزايا صرفه‌جويي شده و قدرت مانور در آموزش و پرورش افزايش مي‌يابد. براي همين است كه تأكيد داريم كه آموزش و پرورش را سبكبال كنيم.
وي اضافه كرد: تأكيد داريم اگر كسي نمي‌تواند حرفه معلمي را قبول داشته باشد ولي به آموزش و پرورش آمده است، بتواند برود. در حقيقت هركسي كه به دليل موجه يا ناموجه از بودن در آموزش و پرورش رضايت خاطر ندارد و نمي‌خواهد در آموزش و پرورش بماند، برود.
وزير آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش معلم عاشق مي‌خواهد. آدم با انگيزه مي‌خواهد. كسي كه با عشق و علاقه و داشتن مهارت و صلاحيت‌هاي حرفه‌اي به كار مقدس معلمي مي‌پردازد.

* تعداد عائله آموزش و پرورش بيش از آمار رسمي است

وزير آموزش و پرورش با بيان اين‌كه اگر نيروهاي آموزش و پرورش زياد شده به دليل فشار اجتماعي بوده است، اظهار داشت: وقتي در استان‌ها به بازديد مي‌روم مشاهده مي‌كنم كه تعداد افرادي كه مي‌خواهند تعيين تكليف شوند، خيلي زياد است. در حقيقت نشان مي‌دهد كه تعداد عائله آموزش و پرورش بيش از آمار رسمي است.
وي به نابساماني نيروي انساني در آموزش و پرورش اشاره كرد و افزود: در حال حاضر در مناطق محروم نيرو كم داريم و در كلانشهرها و بعضي از مناطق نيروي زيادي داريم و اين مي‌شود كه نيروي مازاد در اختيار دفتر مدرسه قرار مي‌گيرد.

* پذيرفته شدگان آزمون استخدامي آموزش و پرورش حتماً استخدام مي‌شوند

علي‌احمدي در خصوص عدم استخدام پذيرفته‌شدگان در آزمون استخدامي سال گذشته آموزش و پرورش گفت: تكليف قانوني داريم ولي منابع نداريم.
وي ادامه داد: اين افراد حتماً به خانواده آموزش و پرورش ملحق مي‌شوند اما منتظر هستيم كه گشايشي ايجاد شود.
وزير آموزش و پرورش با بيان اين‌كه در بخش پرورشي به صورت بالقوه كمبود نيرو نداريم، اظهار داشت: نيروهايي كه در معاونت پرورشي قبل از حذف اين معاونت فعاليت مي‌كردند، صلاحيت خود را از دست نداده‌اند. كافي است كه آن‌ها را دوباره فرابخوانيم.

* روند كنوني پذيرش دانشجو در مراكز تربيت معلم تجديد نظر مي‌شود

وزير آموزش و پرورش اظهار داشت: آموزش و پرورش طبق قانون مصوبه دولت مجاز نيست كه هيچ نيرويي را كم‌تر از مدرك كارشناسي جذب كند و اين در حالي است كه اغلب مراكز تربيت معلم، نيروي كارداني تربيت مي‌كنند. به همين دليل تصميم گرفته شد كه در روند كنوني پذيرش دانشجو در مراكز تربيت معلم تجديد نظر شود.
وي اضافه كرد: شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز تيم 6 نفره‌اي را تعيين كرده و مأموريت داده است تا در مورد چگونگي و تأسيس و تربيت معلم و دبير براي آموزش و پرورش از طريق آموزش و پرورش و آموزش عالي چاره‌انديشي كنند.
علي‌احمدي ادامه داد: جلسات متعددي نيز با فرهنگيان در خصوص تربيت معلم در آموزش و پرورش برگزار كرديم كه بعد از توافق‌نظر با شوراي عالي انقلاب فرهنگي، در خصوص رفع توقف پذيرش دانشجو براي تربيت معلم، تصميم‌گيري مي‌شود.
وي به موضوع دوره آموزش نظامي فرهنگيان مرد نيز اشاره كرد و افزود: تعداد زيادي معلم داشتيم كه طرح خدمت را در آموزش و پرورش سپري كردند ولي به دليل ناهماهنگي نتوانستند دوره آموزشي را بگذرانند كه ما بعد از ساليان سال اين مشكل را حل كرديم و همين روزها اين افراد به پادگان‌هاي آموزشي براي طي دوران آموزش نظامي مي‌روند.

* سهم مدارس غيرانتفاعي در آموزش و پرورش، 8 درصد است

علي‌احمدي سهم مدارس غيرانتفاعي را در آموزش و پرورش، 8 درصد ذكر كرد و گفت: برنامه چهارم توسعه، ضوابط بودجه 87 و بخشي از مقررات مالي دولت، آموزش و پرورش را مكلف مي‌كند كه تعدادي از مدارس را به بخش خصوصي واگذار كنند.
وي ادامه داد: مقايسه هزينه‌هاي آموزش و پرورش دولتي و آموزش و پرورش خصوصي قياس مع‌الفارق است. براي اين‌كه كتاب درسي، معلم، قوانين و مقررات و تسهيلات بانكي مدارس غيرانتفاعي با پشتيباني آموزش و پرورش دولتي به غيرانتفاعي داده مي‌شود.
وزير آموزش و پرورش در خصوص عملكرد صندوق ذخيره فرهنگيان نيز اظهار داست: با توجه به گراني مسكن، بخش‌هاي زيادي به دنبال مسكن رفتند. از بانكي كه قرار نبوده در اين قسمت فعاليت كند تا صندوق ذخيره فرهنگيان، به دنبال مسكن رفتند. بايد در سيستم حسابداري، ارزش دارايي‌ها به روز حساب شود.

* ليست مناطق محروم تهيه شده و در اختيار كميسيون اقتصادي دولت است

وزير آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش يكي از خبرنگاران مبني بر اين‌كه رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي عنوان كرده است كه برخي معلمان صلاحيت ندارند نظر شما چيست، گفت: از آقاي محمديان بپرسيد تا حرف‌هايمان 2 تا نشود.
وي در خصوص حذف پاداش مناطق محروم آموزش و پرورش اظهار داشت: يك نوع پرداخت در آموزش و پرورش، دادن مرخصي به فرهنگيان مناطق محروم است كه ما اين مرخصي را از فرهنگيان مي‌خريم و به آن‌ها وجه مي‌دهيم. نوع ديگر دادن پاداش مناطق محروم به فرهنگيان شاغل در اين مناطق است.
علي‌احمدي ادامه داد: معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري مكلف بود كه ليست مناطق محروم را تهيه كند و در اختيار دولت قرار دهد. در حال حاضر اين ليست تهيه شده و در اختيار كميسيون اقتصادي دولت قرار دارد كه بعد از تصويب، پرداخت پاداش به فرهنگيان مناطق محروم آغاز مي‌شود.

* بازنشستگي 120 هزار فرهنگي در سال‌جاري

علي‌احمدي به موضوع عدم پرداخت پاداش بازنشستگي فرهنگيان اشاره كرد و اظهار داشت: با توجه به اين‌كه كسري بودجه داشتيم، نتوانستيم اين ميزان را پرداخت كنيم اما پيش‌بيني شده است كه اعتبار پاداش بازنشستگي سال 87 تأمين شود.
وي ادامه داد: در حال حاضر 6 هزار ميليارد تومان در حال تخصيص براي بازنشستگي پيش از موعد و بازنشستگي عادي است و صندوق‌هاي بازنشستگي در اين زمينه فعال هستند.
وزير آموزش و پرورش گفت: برآورد كرديم كه در سال 87، 70 هزار نفر از فرهنگيان از طريق بازنشستگي پيش از موعد مقرر و 50 هزار نفر به طور عادي، بازنشسته مي‌شوند.
وي در مورد پرداخت پاداش پايان خدمت سال گذشته فرهنگيان افزود: اين اعتبار به صورت نقدي به حساب فرهنگيان بازنشسته واريز مي‌شود.
علي‌احمدي ادامه داد: براي پاداش پايان خدمت فرهنگيان نيازمند 600 ميليارد تومان نقدينگي بوديم كه از طريق سهام تأمين مي‌شود.

* آزمون استعدادهاي درخشان در مرحله اول نارسايي‌هايي داشت

وزير آموزش و پرورش در پاسخ به يكي از خبرنگاران كه چرا بخشنامه عدم استخدام در آموزش و پرورش محرمانه عنوان شده است، گفت: ما چيز پنهاني نداريم. ما خرده و برده‌اي نداريم.
وي در خصوص واگذاري ميني‌بوس به آموزش و پرورش استان‌ها براي جابجايي دانش‌آموزان اظهار داشت: امسال در يكي از سفرهاي استاني مقرر شد كه يك هزار ميني‌بوس در اختيار آموزش و پرورش قرار گيرد كه البته هنوز اختصاص نيافته است كه به محض دريافت، بين استان‌ها تقسيم مي‌شود.
علي‌احمدي ادامه داد: در حال حاضر دستور كمسيون اجتماعي مجلس موضوع اصلاح آيين‌نامه اياب و ذهاب دانش‌آموزان است.
وي در خصوص مشكلات آزمون استعدادهاي درخشان نيز گفت: اين آزمون در مرحله اول نارسايي‌هايي داشت كه از آن به بعد تحت نظارت دستگاه‌هاي نطارتي قرار گرفت و آزمون دوم و جبراني آن برگزار شد.
وزير آموزش و پرورش افزود: اگر اعتراضي وجود داشته باشد بايد با ديوان عدالت اداري و سازمان بازرسي كشور هماهنگي شود.
وي با بيان اين‌كه در مورد آزمون تيزهوشان براي خانواده‌ها فشار اجتماعي وجود دارد، در پاسخ به پرسش يكي از خبرنگاران مبني بر اين‌كه مسئولان سازمان استعدادهاي درخشان حاضر به پاسخگويي به رسانه‌ها نيستند، گفت: آن‌ها عنوان مي‌كنند كه رسانه‌ها تمام مطالب آن‌ها را منعكس نمي‌كنند و تنها يك بخش را منعكس مي‌كنند.

* معلمان حق‌التدريس در آينده استخدام مي‌شوند

علي‌احمدي در خصوص اخذ وجه در زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اظهار داشت: دستورالعملي ابلاغ شده است كه مدارس در هنگام ثبت‌نام وجهي اخذ نكنند.
وي ادامه داد: مدارس بايد شماره دفتر رسيدگي به شكايات آموزش و پرورش را در معرض ديد عموم قرار دهند و اگر شكايتي است منعكس شود كه ما نيز رسيدگي مي‌كنيم.
وزير آموزش و پرورش در خصوص تعيين تكليف معلمان حق‌التدريس در آموزش و پرورش نيز به تجمع امروز اين معلمان در مقابل مجلس اشاره كرد و افزود: تعدادي از همكاران ما به مجلس رفتند تا با معلمان حق‌التدريس صحبت داشته باشند.
وي اضافه كرد: وقتي پول نداريم، نمي‌توانيم نيروي جديد استخدام كنيم. زماني كه ساماندهي نيروي انساني صورت گيرد امكان استخدام فراهم مي‌شود.
علي‌احمدي افزود: به كارگيري نيروي حق‌التدريس در آموزش و پرورش براي مواقع اضطراري است و مي‌دانيم كه ايجاد توقع شده است و نااميد نيستيم كه در آينده فرجه‌اي براي ورود آن‌ها به آموزش و پرورش فراهم شود.
وي ادامه داد: اما امروز نمي‌خواهيم قولي بدهيم چراكه براي استخدام معلماني كه خودمان آگهي زده‌ايم، مانده‌ايم.
انتهاي پيام/ز
 يکشنبه 16 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 331]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن