تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه براى من است و من پاداش آن را مى‏دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816877909




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير آموزش و پرورش:كسري بودجه مانع از پذيرش نيرو در آموزش و پرورش شده است


واضح آرشیو وب فارسی:موج: وزير آموزش و پرورش:كسري بودجه مانع از پذيرش نيرو در آموزش و پرورش شده است
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد فرهنگ وزير آموزش و پرورش گفت: به دليل كسري بودجه در آموزش و پرورش، نيروي جديد وارد اين سيستم نخواهد شد.


به گزارش خبرنگار موج، دكتر عليرضا علي‌احمدي، وزير آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگاران ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: زماني كه پول نداريم حقوق رسميان خود را بدهيم، نمي توانيم نيروي جديد در آموزش و پرورش اضافه كنيم.
وي تصريح كرد: افزايش حقوق كارمندان دولت به دو صورت انجام مي‌شود، اول در حد كلان است كه براي همه كاركنان دولت به طور ساليانه افزايش پيدا مي‌كند كه البته اين يك مسئله ملي است، قسمت دوم اين است كه در آموزش و پرورش با منابع و فرصت‌ها چكار مي توانيم انجام دهيم.
وي ابراز داشت: ما در وزارت آموزش و پرورش از قبل با توجه به موقعيت و امكانات خود، تمام تلاشمان را براي بهبود معيشت كارمندانمان انجام مي دهيم، اما 97 درصد از بودجه جاري وزارت آموزش و پرورش، صرف بودجه پرسنلي مي شود.
وي افزود: متاسفانه ما قدرت زيادي را براي انجام يك كار ويژه براي بهبود بودجه آموزش و پرورش انجام دهيم، تنها كاري كه مي توانيم در اين زمينه انجام دهيم اين است كه خروج از آموزش و پرورش را به صورت قانوني تسهيل كرده و از ورود به آموزش و پرورش را به صورت قانوني جلوگيري كنيم.
علي احمدي گفت: اگر بتوانيم هزينه‌هاي پرسنلي كه صرف پرداخت حقوق و مزايا به حق‌التدريسي‌ها مي‌شود صرفه جويي كنيم مي توانيم به كارهاي مهمي دست بزنيم.
وي اظهار داشت: همچنان تاكيد براين داريم كه آموزش و پرورش كشور را سبك بالكرده و اگر كسي نمي‌تواند حرفه معلمي را قبول داشته باشد و علاقه‌مند به حضور در نهادهاي ديگر است مي تواند به راحتي از آموزش و پرورش خارج شود.
وي تصريح كرد: تراكم نيرو در آموزش و پرورش بالا بوده و توزيع نامناسب نيرو نيز درد بعدي اين وزارت خانه است، به گونه اي كه براي برخي از مشاغل و استان ها با كمبود نيرو مواجه هستيم، اما در بعضي از شهرها بزرگ و كلان شهرها و در برخي از مقاطع تحصيلي با افزايش نيرو مواجه هستيم.
وي در خصوص عدم پذيرش دانشجو توسط دانشگاه‌هاي تربيت معلم، ابراز داشت: از 4 سال قبل آموزش و پرورش قانوناً و طبق مصوب دولت مجاز به پذيرش هيچ نيرويي با كمتر از مدرك كارشناسي نيست، اين در حالي است كه اكثر مراكز تربيت معلم ما، دانشجويان را تنها تا مدرك كارداني تربيت مي‌كند، به همين دليل تصميم گرفته شده تا تغييري در روند پذيرش دانشجو در تربيت معلم صورت گيرد، به همين دليل از طريق شوراي انقلاب فرهنگي كارگروه 6 نفراي كه وزير آموزش و پرورش يكي از اعضاي آن است آماده بررسي اين مسئله است.
وي افزود: قانون اساسي كشور، آموزش عمومي را رايگان اعلام كرده است با اينكه مدارس غيرانتفاعي به كمك آموزش و پرورش دولتي آمده اند، تنها سهمي نزديك به 8 درصد از فعاليت هاي آموزشي را برعهده دارند، مقايسه هزينه آموزش و پرورش دولتي و آموزش و پرورش خصوصي قياس معالفارغ است، چرا كه آموزش و پروش غيرانتفاعي ما كتاب‌درسي، تربيت معلم، قوانين آموزشي و تسهيلات بانكي را بخشيده و از قبال آموزش و پرورش دولتي استفاده مي‌كند.
وزير آموزش و پرورش گفت: بخشنامه ساماندهي نيروي انساني، مشكلي ندارد بلكه نيازمند زمينه سازي مناسب است، در رابطه با مدارس زير 15 نفر بايد بگويم، كه در دولت اين قانون وجود دارد كه تنها مدارس زير 8 نفر بايد منحل شوند، اما با توجه به اينكه در مدارسي كه در مناطق دور افتاده وجود دارد، از معلمان چند پايه استفاده مي شود، اين طرح اعلام شد تا در مناطق مختلف مدارس را به يك مدرسه تبديل كرده تا هر معلم يك پايه را تدريس كند، كه بعد از بررسي‌هاي انجام شده، به دليل راه، اختلافات فرهنگي، قوميتي، حمل و نقل امكان تغيير اين طرح بر حسب منطقه وجود دارد.
وي در پايان اظهار داشت: پاداش معلمان در سال 86، 600 ميليارد تومان حساب شده كه به زودي به صورت نقدينگي كه از طريق سهام تامين خواهد شد، پرداخت مي شود.
 يکشنبه 16 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 219]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن