تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است كه خداوند در آن حسنات را مى‏افزايد و گناهان را پا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820464613




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

* 18هزار تعهدباقي‌مانده تندر90ايران خودرو به اواخر پاييز موكول شد* قائم مقام معاونت توليد: تا زماني كه تعهدات به پايان نرسد، ثبت‌نام جديدي نخواهيم داشت


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: * 18هزار تعهدباقي‌مانده تندر90ايران خودرو به اواخر پاييز موكول شد* قائم مقام معاونت توليد: تا زماني كه تعهدات به پايان نرسد، ثبت‌نام جديدي نخواهيم داشت


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: خودرو

بيش از 18هزار دستگاه از تعهدات تندر90 ايران خودرو باقي مانده كه در صورتي كه تامين قطعات با برنامه انجام شود، تعهدات ما تا پايان آذرماه به پايان مي‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرنگاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدرضا معتمد - قائم مقام معاونت تندر90 ايران خودرو - درباره تعهدات اين شركت براي تندر90 خاطرنشان كرد: از ثبت‌نام حدود 50 هزار دستگاه اوليه تاكنون 18 هزار و 239 دستگاه تحويل داده شده است. در اين رابطه بايد براي 16 هزار و 700 ثبت‌نامي دعوتنامه ارسال كنيم و 1500 خودرو آماده تخصيص نيز داريم. در اين ميان 9 هزار دستگاه خودرو جايگزين و يا تبديلي تحويل داده‌ايم و آمادگي تبديل تندر90 با ساير محصولات ايران خودرو را نيز داريم.

وي با بيان اين‌كه تاكنون 3 هزار ثبت‌نام كننده از دريافت تندر90 انصراف داده‌اند، افزود: تا پايان سال گذشته اگر كسي خودرواش را تحويل نگرفته باشد، خسارت تاخير در تحويل دريافت مي‌كند.

او همچنين درباره قيمت تندر90 كه در ابتدا قرار بود معادل 6 هزار و 750 يورو عرضه شود، توضيح داد: در آن زمان كه اين رقم مطرح بود، يورو به نرخ 1100 تومان بود، ولي نرخ يورو افزايش يافت و قيمت پايه تندر90 نيز به تبع آن شامل افزايش قيمت شد.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا مبني بر اين‌كه با توجه به تجربه سال گذشته ايران خودرو، امسال براي ثبت‌نام تندر90 چه تعداد ثبت‌نام جديد خواهيد داشت؟ گفت: تا زماني كه تعهدات تندر90 به پايان نرسد، ثبت نام جديدي نخواهيم داشت.

معتمد همچنين در واكنش به اين‌ سوال كه چطور شد در خرداد ماه توليد تندر90 ايران خودرو محقق شد، ولي پارس خودرو نتوانست به برنامه خود عمل كند؟ مگر تامين قطعه براي هر دو خودروساز به صورت مساوي انجام نمي شود؟ توضيح داد: ما با پارس خودرو رقابتي نداريم و در اين باره سعي مي‌كنيم برنامه توليد خودمان را محقق كنيم. شايد مباحث مربوط به خط توليد آنها براي تندر 90 در پارس خودرو مشكل ايجاد كرده است.

وي در تعريف محصول گفت: در اين ميان بخش خاصي براي مشتريان تندر90 به خودرو اضافه مي‌كنيم كه به زودي اعلام مي‌شود.

قائم مقام معاونت توليد تندر 90 ايران خودرو با اشاره به كيفيت توليدي محصول و مصرف سوخت آن اظهار كرد: مصرف سوخت خودروها توسط موسسه‌ استاندارد چك مي‌شود و اگر مصرف از حدود مشخصي فراتر رود، مجوز توليد به شركت خودروساز ارائه نمي‌شود.

او به واردات CBU ون تندر90 (R90) اشاره كرد و گفت: 300 دستگاه از اين خودرو به گمرك براي ترخيص آمده است و در حال بازارسنجي اين خودرو هستيم تا ببينيم با توجه به كشش بازار، اين خودرو چه بازخوردي دارد و مي‌توانيم حدود 4 هزار دستگاه از اين خودرو را وارد كنيم.

در ادامه، هاشمي ـ مدير لجستيك تندر90 ايران خودرو - با اشاره به مشكلات واردات CKD تندر90 در خصوص اين كه در حال حاضر كدام يك از قطعات اين خودرو با مشكل مواجه است؟ گفت: روي قطعات پرسي و تامين ورق در سازنده‌ها مشكلاتي به وجود آمده و به همين دليل آنها نمي‌توانند قطعات را تامين و ارسال كنند. قطعات تزئيني نيز به صورت CKD وارد مي‌شوند و در بحث‌هاي گمركي و سفارشاتي حمل و نقل، رنوپارس در اين زمينه مشكل دارد.

وي با اشاره به داخلي‌سازي تندر90 با بيان اين‌كه هنوز اين كار كامل نشده و در مرحله‌ي رمپاپ هستيم، در خصوص جزئيات ميزان ساخت داخل قطعات اين خودرو اظهار كرد: در قطعات بدنه به 90 درصد ساخت داخل رسيده‌ايم و در تامين قطعات لوكال و پرسي، تلاش كرده‌ايم تا با توجه به توانايي‌هاي خود به رنو پارس كمك كنيم. قطعات تزئيناتي نيز 60 درصد آن به صورت CKD وارد مي‌شود و 40 درصد ساخت داخل است. در كل مي‌توان گفت كه تندر 90 به 52 درصد ساخت داخل رسيده است.

به گزارش ايسنا، هاشمي خاطرنشان كرد: از حدود 10 روز پيش برنامه توليدمان به روزانه 225 دستگاه رسيده است، ولي به دليل مشكلات موجود روي 180 دستگاه برنامه‌ريزي كرده‌ايم كه به طور ميانگين اين رقم به 125 دستگاه نيز در روز مي‌رسد.

او تصريح كرد: بخشي از انتقاداتي كه ما به رنو پارس داريم، به قطعه‌سازان انتخابي آن‌ها بازمي‌گردد. رنو پارس براساس اطلاعات وزارت صنايع و معادن سازندگان داخلي را ارزيابي و آنها را انتخاب كرده است و خودروساز در اين فرآيند هيچ گونه دخالتي نداشته است.

وي همچنين درباره‌ي بحثي كه قبلا راجع به واگذاري شبكه تامين تندر90 به نيروهاي داخلي ايران خودرو و سايپا مطرح بود، اظهار كرد: اين مساله پيشنهادي از طرف ايران خودرو و سايپا براي كمك به تامين قطعات تندر 90 بود كه ساپكو و سازه‌گستر مي‌توانند با توجه به تجاربي كه در اين زمينه دارند، به اين شركت كمك كنند.

به گفته او اين پيشنهاد و بحث‌هاي مالي و سهم شراكت شركت‌ها در سطح وزارتخانه در حال بررسي است.

وي خاطرنشان كرد: براي واگذاري شبكه تامين، بحثي كه مطرح است اين است كه رنو در اين ميان حذف نمي‌شود و در جريان مديريتي باقي مي‌ماند و تنها بخشي از فرآيند اجرايي كار منتقل خواهد شد.

مدير لجستيك تندر90 ايران خودرو در ادامه با بيان اين‌كه امسال حدود 60 هزار تندر90 در ايران خودرو به عنوان برنامه توليد در نظر گرفته شده است، اظهار كرد: با توجه به تعهداتي كه از اين خودرو باقي مانده و اين‌كه تحويل آنها تا انتهاي پاييز به طول مي‌انجامد، نمي‌توانيم به اين رقم برسيم.

وي افزود: در قرارداد تندر90 به ساخت داخل 75 درصدي اين خودرو اشاره شده است و قطعاتي كه صرفه‌ي اقتصادي نداشته باشند، ساخت داخل نمي‌شوند.

همچنين عبدالرضا اميدي - مدير مهندسي تندر90 - درباره‌ عرضه‌ي اين خودرو به صورت گازسوز گفت: اين خودرو آخرين مراحل تست كيفي را طي مي‌كند و اميدواريم تا دو هفته آينده آماده عرضه شود. مجوزهاي كيفي آن نيز در دو مرحله كسب شده است و در ميان خودروهاي گازسوزي كه در سطح كشور وجود دارد، موتور سي‌ان‌جي سوز آن در سطح مطلوبي است.

انتهاي پيام
 يکشنبه 16 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 257]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن