تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820846844




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/تشكيل دولت لبنان/ كابينه احتمالا دوشنبه اعلام مي‌شود توافق سنيوره و ميشل عون


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /تشكيل دولت لبنان/ كابينه احتمالا دوشنبه اعلام مي‌شود توافق سنيوره و ميشل عون


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

نخست وزير لبنان از توافق خود با ميشل عون درخصوص پست‌هاي وزارتي خبر داد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از سايت اينترنتي شبكه‌ي الجزيره، فواد سنيوره، نخست وزير لبنان بعد از ديدار با ميشل عون، رهبر جريان آزاد ملي اظهار داشت: من با ميشل عون درخصوص پست‌هاي وزارتي كه به عهده فراكسيون آزاد ملي خواهد بود و اسامي نامزد‌هاي پست‌هاي وزارتي توافق كردم.

سنيوره اظهار داشت: در اين ديدار به بررسي مرحله بعدي و نحوه همكاري به منظور ايجاد دولت متحد ملي پرداختم.

سنيوره هم چنين اظهار داشت: ما با ميشل عون بر سر چهار پست وزارتي كه متعلق به فراكسيون او خواهد بود و اسامي وزيران او توافق كرديم.

وي افزود: به زودي با اين افراد در زمينه حضورشان در دولت جديد ديدارهايي خواهم داشت.

وي خاطرنشان كرد: از اين لحظه به بعد ساعت تشكيل دولت بسيار نزديك است و ما به زودي تشكيل دولت را اعلام خواهيم كرد.

سنيوره با اشاره به اينكه تشكيل دولت طي امروز (يكشنبه) بعيد است، اشاره‌اي به زمان دقيق اعلام دولت نكرد.

وي خاطرنشان كرد: فرصت زماني در برابر دولت آينده بسيار محدود است چرا كه دولت آينده بايد انتخابات پارلماني را در سال آينده برگزار كند و بايد در اين زمينه همكاري بيشتري را جهت رويارويي با چالش‌هايي كه با آن روبرو خواهد بود، صورت دهد چرا كه توان اقتصادي لبنان و لبناني‌ها به علت اوضاع داخلي بسيار كمتر از گذشته شده است.

نخست وزير لبنان مرحله كنوني را مرحله‌اي سخت با امكانات محدود توصيف كرد و گفت: دولت متحد ملي راه‌حلي براي ايجاد آشتي ملي در قبال چالش‌هاست.

سنيوره علت تاخير در اعلام تشكيل دولت را بررسي اسامي پست‌هاي وزارتي با ديگر گروه‌ها اعلام كرد نه پيچيدگي‌هاي مربوط به پست‌ها.

سنيوره خاطرنشان كرد: ما اسامي نامزد‌ها و پست‌هاي مربوط به ميشل عون را تاكنون مشخص كرده ايم و هنوز اسامي نامزد‌هاي حزب‌الله لبنان، حزب امل و اسامي نامزد‌هاي حزب حاكم را براي احراز پست‌هاي وزارتي دريافت نكرده‌ايم.

منابع نزديك به فواد سنيوره اعلام كردند فراكسيون تغيير و اصلاح كه متعلق به ميشل عون است پست‌هاي وزارتي ارتباطات، انرژي، كشاورزي و امور اجتماعي به اضافه‌ي پست معاون نخست وزير را از آن خود خواهند كرد.

در عين حال منابع نزديك به فواد سنيوره گفته‌اند: حزب امل به رياست نبيه بري، رييس پارلمان لبنان اسامي سه وزير خود را تعيين كرده و حزب‌الله لبنان نيز اسامي دو وزير خود را به سنيوره ابلاغ كرده است.

رييس جمهور لبنان نيز پست وزارت دفاع را به الياس المر، وزير كنوني دفاع خواهد داد. پست وزارت كشور نيز از آن ماروني‌ها يعني "ميشل تابت" يا "زياد بارود" از اعضاي كميته‌ي ملي قانون انتخابات خواهد بود و فواد سنيوره نيز وزارت دارايي را هم چنان حفظ خواهد كرد.

منابع نزديك به سنيوره گفته‌اند وزارت كار نيز از آن حزب‌الله لبنان خواهد بود.

در همين حال سنيوره قرار است در جريان ديدارش با ميشل سليمان، رييس جمهور لبنان به اعلام تشكيل دولت بپردازد.

اين در حالي است كه منابع سياسي لبنان اعلام كرده‌اند احتمالا تشكيل دولت تا روز دوشنبه اعلام خواهد شد.

در همين حال گزارش شد اختلافات ميان شخصيت‌هاي مسيحي گروه 14 مارس در زمينه توزيع پست‌هاي وزارتي مانع از اعلام تشكيل دولت در روز شنبه شد.

اين در حالي است كه يك مقام نزديك به نخست وزير لبنان به روزنامه‌ي الشرق الاوسط گفت: هيچ اختلافي ميان جريان اكثريت وجود ندارد بلكه آنها در زمينه ميزان حضور و هويت نمايندگان گروه 14 مارس در دولت جديد با يكديگر به بحث و بررسي پرداختند.

در همين حال حسين خليل، معاون سياسي دبيركل حزب‌الله لبنان بعد از ديدار با نبيه بري اعلام كرد: زمان تشكيل دولت جديد بسيار نزديك شده است و ما آمادگي خود را براي چشم پوشي از بخشي از سهم خود در دولت اعلام كرديم.

انتهاي پيام
 يکشنبه 16 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن