تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قصد ما این است که نمیریم تا توبه کنیم، ولی توبه نمی کنیم تا اینکه می میریم
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820406020




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش ايرانيان مقيم آلمان در هامبورگ برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: همايش ايرانيان مقيم آلمان در هامبورگ برگزار شد
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): برلين - همايش ايرانيان مقيم آلمان با حضور "اسفنديار رحيم مشايي " معاون رييس جمهوري و رييس سازمان ميراث فرهنگي ، گردشگري و صنايع دستي و جمعي از ايرانيان مقيم آلمان از جمله بازرگانان ، اساتيد دانشگاه و دانشجويان در شمال اين كشور برگزار شد.


در اين همايش كه روز شنبه در محل هتل اينتركنتيننتال هامبورگ برگزار شد ، مشايي گفت : نظام جمهوري اسلامي ايران در تلاش براي دستيابي به قله هاي پيشرفت بايد از همه ظرفيت هاي خود استفاده كند كه بخشي از اين ظرفيت ها، منابع نيروي انساني ايرانيان مقيم خارج از كشور هستند.
وي افزود: ايرانيان در خارج از كشور عمدتا انسانهاي خلاق ، برگزيده و مبتكري هستند كه در بخشهاي مختلف علمي ، فني و اقتصادي حايز آثار ارزشمندي هستند و نقش هاي خيلي خوبي هم در حوزه هاي مختلف دنيا دارند و معمولا در بين اتباع ديگر كشورهاي دنيا جزو برجستگان هستند و در همه جا از آنان به نيكي ياد مي شود.
معاون رييس جمهوري اضافه كرد: در دولت نهم بر اساس دستور آقاي دكتر احمدي نژاد دبيرخانه شوراي عالي امور ايرانيان خارج از كشور فعال شد تا اين شورا كه مسووليت آن در اختيار رييس جمهوري قرار دارد، بتواند زمينه هاي تصميم سازي هاي مهم را براي آنان فراهم كند.
مشايي گفت : يكي از كارهاي مهم اين است كه ما بتوانيم ارتباط سازنده اي را بين داخل و خارج از كشور براي ايرانيان فراهم كنيم و همايش هايي هم كه در اين زمينه در نقاط مختلف دنيا از جمله شهر هامبورگ در كشور آلمان برگزار مي شود با هدف آشنايي و همفكري با نيروهاي نخبه و كارآمد ايراني خارج از مرزهاي كشور صورت مي گيرد.
معاون رييس جمهوري ادامه داد: اين فرصت بسيار خوبي خواهد بود تا هم ايرانيان خارج از كشور در جريان تحولات مهم كشور قرار بگيرند و سياست هاي دولت و نظام را مورد بررسي قرار بدهند و در زمينه بهينه سازي امور هم فكري و تعامل بكنند.
مشايي اضافه كرد: معمولا در اين نشست ها كميته هاي مختلفي بطور تخصصي تشكيل مي شود تا مسايل مطروحه را بطور خاص و موردي مورد بحث و بررسي قرار دهند و در نهايت هم جمعبندي آنها در نشست هاي عمومي اعلام مي شود تا براي انسجام بيشتر ايرانيان در سراسر دنيا براي حل آنها تصميم گيري لازم صورت گيرد.
جانشين رييس جمهوري در شوراي عالي ايرانيان گفت : تجربه اي كه تا الان در اين زمينه با توجه به نشست هاي مختلفي كه در نقاط مختلف جهان از جمله آلمان ، فرانسه ، انگليس ، تركيه ، امارات متحده عربي ، ايالات متحده و ديگر كشورها برگزار شد ، نشان دهنده اهميت تجربيات بسيار ارزشمند و اهميت و اثرگذاري آنها است .
در ادامه اين جلسه "محمد علي ميرخاني " سركنسول جمهوري اسلامي ايران در هامبورگ نيز به تشريح سابقه حضور ايرانيان در اين شهر پرداخت و گفت حمايت همه جانبه از حقوق هموطنان مقيم آلمان بخصوص در چهار ايالت شمالي اين كشور از جمله وظايف مهم اين سركنسولگري كه قدمتي 150 ساله در آلمان دارد ، محسوب مي شود.
"بهرام طاهباز" رييس اتحاديه فرش اروپا نيز در ادامه اين همايش گفت جامعه ايرانيان مقيم هامبورگ كه بعضا از نسل هاي دوم ، سوم و حتي چهارم ايرانيان مهاجر هستند ، با قدمت حضور 200 ساله در اين شهر ، از با شخصيت ترين و موفق ترين مهاجران محسوب مي شوند كه در عرصه هاي مختلف اجتماعي ، اقتصادي و علمي حضور و فعاليت دارند و من امروز مي توانم با سربلندي ادعا كنم كه عليرغم جابجايي نسل ها و بعد مسافت با كشور پدري ، آنها غالبا توانسته اند نمايندگان شايسته اي براي كشور بزرگ ايران و تمدن دير پاي ايراني واسلامي خود باشند.
وي همچنين اضافه كرد: نام شهر هامبورگ و بندر معروف اين شهر با فرش ايران عجين شده است و تلاش خستگي ناپذير بازرگانان ايراني از ده ها سال قبل توانسته است شهر هامبورگ را بعنوان مركز ثقل تجارت فرش و ساير اقلام صادراتي ايران در اروپا به جهانيان معرفي كند.
رييس اتحاديه واردكنندگان فرش در اروپا در ادامه به اهميت جايگاه فرش در تجارت خارجي ايران پرداخت و گفت : اگر اهميت فرش دستباف ايراني را كالايي هنري با ريشه در فرهنگ و تمدن ايران بدانيم ، آنگاه قادر خواهيم بود كه در راه ترويج فرهنگ خود موفقيت هاي بزرگي بدست بياوريم .
دراين نشست همچنين پوركيان رييس اتحاديه اصناف و تجار ايراني شمال آلمان به اهداف تاسيس اين نهاد اقصتادي پرداخت و گفت هر يك از اعضاي اين اتحاديه تلاش مي كنند كه زمينه هاي حضور تجاري و فعاليت اقتصادي شركتهاي آلماني در ايران و ايراني در آلمان را تقويت كنند.
وي همچنين تاسيس خانه ايران در هامبورگ را از ديگر فعاليت هاي اين اتحاديه در شهر هامبورگ معرفي كرد و ادامه داد اين مركز محلي براي توسعه فرهنگ ، تجارت و مسايل اجتماعي ايرانيان مقيم اين شهر خواهد بود.
"سيد محمد جواد رسولي " مديركل امور ايرانيان وزارت امور خارجه نيز با اعلام اينكه همايش آلمان دوازدهمين گردهمايي ايرانيان مقيم خارج از كشور است ، به بررسي اهداف تشكيل شوراي عالي ايرانيان پرداخت و گفت اين شورا با حضور 7 وزير و 3 معاون رييس جمهوري عزم جدي دولت نهم براي اهتمام به امور ايرانيان خارج از كشور را نشان مي دهد.
وي افزود: در شوراي عالي رسيدگي به امور ايرانيان خارج از كشور هم اينك 5 كارگروه اقتصادي با مسووليت وزير اقتصاد ، كار گروه علمي ، آموزشي با رياست وزير علوم و آموزش عالي ، كار گروه فرهنگي و هنري ، كارگروه حقوقي و كنسولي با رياست وزير امور خارجه و كار گروه قضايي با رياست وزير دادگستري وجود دارد .
وي افزود اين گروههاي كاري توانسته اند در اين مدت با حضور جلسات مستمر ، طرح هاي بسيار خوبي را كه توسط گروههاي كارشناسي ارايه شده بود را بررسي كنند كه بزودي اين طرح ها در جلسه آتي شوراي عالي به رياست دكتر احمدي نژاد مطرح و مورد تصويب قرار خواهد گرفت .
رسولي اضافه كرد: در اين طرح ها كه پس از تصويب رييس جمهوري براي ابلاغ اجرا مي شود ، اقدامات متعددي براي تسهيل در امور ايرانيان مقيم خارج از كشور وجود دارد كه موارد آن به تدريج اعلام خواهد شد.
مديركل امور ايرانيان وزارت امور خارجه همچنين در اين نشست از برگزاري همايش بزرگ ايرانيان مقيم خارج از كشور در ششم و هفتم ديماه سالجاري در تهران خبر داد.
دكتر "علي شيري " معاون وزير امور اقتصادي و دارايي ، "رييس الساداتي " معاون وزير دادگستري ، "زاده كمند" رييس سازمان نظام وظيفه و "مددي " رييس سازمان منطقه آزاد كيش نيز از ديگر سخنرانان اين نشست بودند كه در سخنان خود گزارشي از وضعيت خدمات رساني اين وزارتخانه ها و سازمانها به ايرانيان مقيم خارج از كشور از جمله در زمينه سرمايه گذاري خارجي و نيز ارايه تسهيلات ارايه كردند.
اروپام *250**شبك
 شنبه 15 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن