تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816825546




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فوتبال جزيره در فصل انتقالات


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: فوتبال جزيره در فصل انتقالات


فوتبال- مزدك ميرزايي:
تابستان، فصل نقل‌و‌انتقال بازيكنان است. طبق سنت قديمي تيمها در اين روزها در فكر بازسازي خود هستند و در تلاشند كه نقاط ضعف خود را برطرف كنند.

در اين ميان بعضي نامها بيش از سايرين در بازار نقل و انتقالات سروصدا ايجاد مي‌كنند. اين‌طور به‌نظر مي‌رسد كه در هر فصل بايد يك نام بزرگ در صدر فهرست بازيكنان باشد. در سالهاي گذشته لوئيس فيگو در انتقال از بارسلونا به رئال مادريد، زيدان در انتقال از يوونتوس به رئال مادريد، پاتريك ويرا در انتقال انجام‌نشده از آرسنال به رئال مادريد، ديويد بكام در انتقال از منچستر يونايتد به رئال مادريد و آندري شوچنكو در انتقال از ميلان به چلسي بيشترين اخبار بازار نقل و انتقالات را به‌خود اختصاص داده بودند.

سال گذشته هم موضوع انتقال رونالدينيو از بارسلونا به ميلان همه را سرگرم كرده بود كه اين تغيير باشگاه شكل نگرفت. در كنار آن انتقال كاكا از ميلان به رئال مادريد هم مطرح شد كه با مخالفت ميلان و خود بازيكن خيلي زود سروصدا فروكش كرد.

امسال اما همه راه‌ها به كريستيانو رونالدو ختم مي‌شود. انتقال احتمالي اين بازيكن به رئال مادريد در دو ماه اخير بخش پرحجمي از اخبار را به‌خود اختصاص داده است. اين موضوع به قدري جذاب بود كه خبرنگارها در هنگامه برگزاري يورو 2008 هم از آن غافل نبودند. به هر حال در اين صفحه، آخرين وضعيت نقل و انتقالات ليگ برتر انگليس را كه معرفي‌كننده دو تيم در فينال ليگ قهرمانان فصل گذشته بود، مورد بررسي قرار مي‌دهيم.

ونگر در پي جايگزيني جوانان

در جزيره، آرسنال يكي از تيمهاي پر سروصداست. با توجه به درخشش بازيكنان جوان آرسن و‌نگر در فصل گذشته، مشتريان زيادي براي به‌دام‌انداختن آنها كمين كرده‌اند. آلكساندر گلب، هافبك باتكنيك و بلاروسي آرسنال مدنظر اينتر ايتاليا است. قبل از او ميتو فلاميني راه ديگر تيم شهر ميلان را در پيش گرفته بود و شاگرد كارلوآنچلوتي در ميلان شده بود.

آرسنال دروازه‌بان 38 ساله خود، ينس لمن را دراختيار اشتوتگارت قرار داد. لمن عملاً در انديشه‌هاي ونگر جايي نداشت و در فصل گذشته هم نيمكت‌نشين آلمونيا شده بود.
آرسن ونگر مثل هميشه به‌دنبال بازيكنان جوان است. او كارلوس آلبرتو ولا بازيكن جوانش را كه به‌طور قرضي براي اوساسونا بازي مي‌كرد بازپس گرفت. آرون رمزي بازيكن جوان كارديف‌سيتي ديگر بازيكني بود كه به آرسنال منتقل شد و در كنار آن سمير نصري، هافبك ريزجثه مارسي فاصله زيادي با رسيدن به ورزشگاه امارات ندارد.

آرامش قبل از طوفان

در غرب لندن اوضاع براي چلسي متفاوت است. ماجرا از تغيير مجدد سرمربي شروع شد. آورام گرانت كه نام بزرگي در حد و اندازه چلسي نداشت و نتوانسته بود مقامي كسب كند، شش ماه بعد از انتصابش جاي خود را به لوئيس فيليپه اسكولاري سپرد. بعد از پايان يورو 2008 همه در انتظارند كه نتيجه مذاكرات اسكولاري و آبراموويچ را در بازار نقل و انتقالات متوجه شوند. فعلاً بزرگترين خبر، رفتن فرانك لمپارد از استامفورد بريج و پيوستن او به مربي موردعلاقه‌اش، ژوزه مورينيو در اينتر است. تجربه نشان داده بازيكنان انگليسي در فوتبال ايتاليا نمي‌توانند خود را نشان دهند. در سالهاي گذشته، پل گاسكوين، ديويد پلات و ايان‌راش كه اصليتي ولزي داشت، هرگز نتوانستند خود را با محيط كالچو تطبيق دهند و مجبور به بازگشت شدند. اكنون بايد ديد لمپارد كه با قراردادي 9 ميليون پوندي به ايتاليا رفته با پيراهن نرآتزوري چه خواهد كرد.

مذاكراتي جهت انتقال ديديه دروگبا با اينتر يا ميلان انجام شده ولي نتيجه هنوز مشخص نيست. قبل از شروع يورو 2008 مسئولان چلسي بوسينگوا، مدافع راست پورتو و تيم ملي پرتغال را به خدمت گرفتند تا بعد از مدتها نقطه ضعفشان در اين پست را برطرف كنند و مجبور نباشند مايكل اسين را در اين منطقه زمين به‌ كار گيرند.

روزهاي آرام قرمزها و شياطين سرخ

ليورپول به گفته تام هيكس-سهامدار آمريكايي‌اش- امسال قصد دارد با خريدهاي بزرگ و فروختن بازيكنان مازاد روزهاي خوبي پيش روي داشته باشد. به‌خدمت‌گرفتن فيليپ دگن يار سوئيسي بوروسيا دورتموند اولين تحرك تيم مرسي‌سايدي بود. فروختن يان آرنه ريسه بعد از آن گل به‌خودي كمرشكنش در بازي با چلسي خيال هواداران ليورپول را راحت كرد. ريسه به رم پيوست. در اطراف ليورپول شايعه فعلاً زياد نيست. تنها فروش پيتر كراوچ قطعي به‌ نظر مي‌رسد ولي مقصد او هنوز تعيين نشده است. كراوچ در انديشه‌هاي رافائل بنيتس براي فصل آينده جايي ندارد.

منچستر يونايتد هم كه فعلاً بايد در فكر حفظ كريستيانو رونالدو باشد. فرگوسن هنوز بازيكن جديدي به تركيب تيمش اضافه نكرده ولي جرارد پيكه را به بارسلونا واگذار كرد. تامي هيتن بازيكن جوان شياطين سرخ هم به‌طور قرضي به كارديف نقل مكان كرد. هدف اصلي فرگوسن گرفتن يك مهاجم نوك كارآمد است كه شايد ديميتري برباتوف مهاجم بلغاري تاتنهام باشد.

ساير انتقال‌ها

اين آخرين وضعيت چهار قدرت برتر جزيره بود. ساير تيمها هم به فراخور موجودي جيبشان وارد بازار نقل و انتقالات شده‌اند. بولتون، امسال ايوان كمپو و استليوس جياناكوپولوس را كه ياران كهنه‌كارش بودند، دراختيار نخواهد داشت. قرارداد آنها با بولتون به پايان رسيده و باشگاه بولتون قصد تمديد كردنش را ندارد. آندرانيك تيموريان به فولام پيوست و دانيل براتن هم به تولوز فرانسه منتقل شد. يوهان المندر هافبك – مهاجم تيم ملي سوئد در جام ملتهاي اروپا كه عضو تولوز بود - مسير عكس حركت كرد و به بولتون پيوست.

تاتنهام برخلاف هميشه هنوز تحرك زيادي در بازار نقل و انتقالات نداشته است. آنها در دو سال گذشته باوجود خرجهاي زياد به جايي نرسيدند ولي با وجود مربي كارداني چون خوانده‌راموس نبايد نگران بخش سفيدرنگ لندن باشيم. مهم‌ترين خريد تاتنهام جوواني دوس‌سانتوس مهاجم جوان و سريع بارسلونا و تيم ملي مكزيك است.
گومز دروازه‌بان برزيلي تيم آيندهوون ديگر خريد تاتنهام است كه نشان مي‌دهد راموس ديگر احتياجي به پل رابينسون پراشتباه ندارد.

نيوكاسل مثل تاتنهام ديگر تيمي بود كه معمولاً در بازار تابستاني بازيكنان بسيار فعال بود. اين تيم شمالي كه فصل را با مربيگري كوين‌كيگان شروع مي‌كند، هنوز خريدي نداشته ولي با فروش روزنال به لاتزيو و امره بلوز اوغلو به فنرباغچه موافقت كرده است.
اورتون تيم شگفتي‌ساز فصل گذشته هم هنوز خريد جديدي را به ثبت نرسانده ولي ديويد مويس لي كارسلي كهنه‌كار را به بيرمنگام سقوط‌كرده واگذار كرده است. قرارداد اين هافبك تدافعي به پايان رسيده بود و تمديد نشد.

ديگر انتقال مهم تيمهاي انگليسي، رفتن ماركوس بنت از ويگان اتلتيك به چارلتون بود. پاتريك برگر بازيكن كهنه‌كار اهل جمهوري چك هم بعد از مدتها به كشورش برگشت. او عضو استون ويلا بود و به‌دليل نيمكت‌نشيني‌هاي مداوم در تيم مارتين اونيل به اسپارتا‌پراگ پيوست. اولاف ملبرگ مدافع باتجربه استون‌ويلا ديگر بازيكني بود كه از اين تيم جدا شد. وي راه يوونتوس را در پيش گرفت.

مارك شوارتزر، دروازه‌بان استراليايي ميدلزبورو بعد از سال‌ها از اين تيم جدا شد و به فولام پيوست. كاتيجرزها براي اينكه مثل فصل قبل با خطر سقوط مواجه نباشند، ديويد استوكديل از دارلينگتون و زولتان گرا هافبك تهاجمي خلاق و مجاري تيم وست بروم را به خدمت گرفتند.
البته اين فقط نقل و انتقالات ثبت‌شده تا به اينجاي فصل نقل و انتقالات است.

هم‌اكنون بازار چانه‌زني بر سر مبلغ انتقال بازيكنان گرم است. مثل سال‌هاي پيش اكثر بازيكنان بزرگ و صاحب‌نام در روزهاي آخر فصل نقل و انتقالات جابه‌جا مي‌شوند. در حال حاضر به موضوع انتقال كريس رونالدو به رئال مادريد، وضعيت انتقال ديديه دروگبا و امانوئل آدبايور به ديگر تيمها نيز از اهميت بالايي برخوردار است.

تاريخ درج: 15 تير 1387 ساعت 11:53 تاريخ تاييد: 15 تير 1387 ساعت 13:41 تاريخ به روز رساني: 15 تير 1387 ساعت 13:13
 شنبه 15 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن