تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815544904




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آمده‌ام پرسپوليس را قهرمان آسيا كنم


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: آمده‌ام پرسپوليس را قهرمان آسيا كنم


فوتبال- گروه ورزشي:
افشين قطبي همه را با اين تصميمش شوكه كرد و جالب آنكه به محض ورود به تهران، در همان فرودگاه به ملاقات كننده‌هايش گفت: «خودم هم از حضور دوباره در پرسپوليس شوكه شدم، اما آمده‌ام كه اين تيم را قهرمان آسيا كنم.»

معلوم است كه حافظه خوبي هم دارد. يك ماه پيش و زماني كه مي‌خواست پرسپوليس را ترك كند، گفته بود«اين بار اگر بمانم فقط با اين وعده كه پرسپوليس را قهرمان آسيا كنم بايد كار كنم، اما اين پرسپوليس امكانات قهرماني در آسيا را ندارد!»

و حالا پس از يك ماه برگشته و همان وعده را مي‌دهد؛ «پرسپوليس را قهرمان آسيا مي‌كنم» اما چطور در يك نشست 5 ساعته در دوبي قانع شده كه اين تيم ابزار لازم را براي قهرماني در آسيا را دارد؟! خودش مي‌گويد: «جلسات زيادي با مسئولان باشگاه پرسپوليس داشتم؛ همچنين علي‌آبادي در تماس تلفني به من گفت؛ سازمان تربيت بدني تمام امكانات و ابزار لازم را براي موفقيت پرسپوليس فراهم مي‌كند، ضمن اينكه افرادي در كنار تيم اضافه شدند كه تمام تلاش خود را براي قهرمان تيم در آسيا و همچنين ليگ برتر به كار بسته‌اند.»

همين كه مي‌گويد علي‌آبادي شخصا به او تلفن كرده و قول هرگونه همكاري را داده نكته دلگرم كننده‌اي است. انصافا هم شرايط حضور او در پرسپوليس با فصل گذشته زمين تا آسمان عوض شده است. پارسال در يك فضاي متشنج در كنار استيلي و مرزبان كار مي‌كرد و امسال يكي از دوستان و همكاران برزيلي‌اش و افشين پيرواني را در كنار خود دارد. پارسال با كسر 6 امتياز تيم را قهرمان ليگ كرد و امسال بدون امتياز منفي كار خواهد كرد. در اين ميان حضور پرقدرت پرسپوليسي‌‌ها در فصل نقل و انتقالات را هم نمي‌توان ناديده گرفت و البته تجربيات يكساله خود قطبي نيز هست.

مرد دوست‌داشتني قرمزها بامداد امروز وارد تهران شد و به محض ورود گفت: «خوشحالم دوباره به وطنم و به تيمي برگشتم كه سال گذشته نشان داد دل شير دارد و توانست به شايستگي قهرمان ليگ برتر شود. من كارهاي زيادي در پرسپوليس دارم و آمده‌ام كه تمام تلاش و وجدانم را براي موفقيت دوباره پرسپوليس بگذارم. مي‌خواهم اين تيم را با كمك همكاران و تلاش بازيكنان قهرمان آسيا كنم. در اين را از دوست خوب و بزرگم حبيب كاشاني نيز كمك خواهم گرفت.

او اولين فرد در ايران بود كه من را درك كرد. البته خيلي‌ها علت جدايي‌ام از پرسپوليس را مشكلات با كاشاني مي‌دانستند كه اين دروغ است. او را بسيار دوست دارم و حتي پيش از حضور در ايران با او صحبت كردم. هر دو از ملاقات دوباره خوشحال هستيم. در ضمن فكر مي‌كنم مصطفوي هم يكي از پرتجربه‌ترين‌هاي فوتبال ايران باشد. اميدوارم با كار كردن در كنار او، نكات زيادي ياد بگيرم.» قطبي در مورد دستيار برزيلي‌اش هم اينچنين گفت: «مربي برزيلي كه قرار است به پرسپوليس بيايد، از دوستان خوب و قديمي‌ام است. ما تاكنون همكاري زيادي با هم داشتيم و اميدوارم با كمك او، پيرواني و ديگر مربيان كادر فني، پرسپوليس به موفقيت‌هاي بزرگي دست يابد.»

قطبي اين را گفت و براي يك استراحت كوتاه از تمامي هوادارانش خداحافظي كرد.

بازگشت قطبي و اتفاقات محتمل

افشين قطبي كه از ايران رفت همه مي‌دانستند او روزي برمي‌گردد، اما بيشترين احتمالي كه داده مي‌شد در مورد مربيگري او در تيم ملي بود. عده‌اي هم فكر مي‌كردند سپاهان چند سال بعد يك پول خوب به او مي‌دهد تا به ايران برگردد. از اين دست احتمالا خيلي زياد شنيده مي‌شد، اما تنها چيزي كه هيچ‌كس به آن فكر نمي‌كرد بازگشت افشين قطبي براي مربيگري فصل بعد پرسپوليس بود. يعني كسي فكر نمي‌كرد كه قطبي حدوداً يك ماه بعد از آن جدايي عجيب، دوباره به ايران برگردد و سرمربي پرسپوليس شود. شايد به خاطر همين احتمالا بود كه خيلي‌ها بعد از جدايي قطبي عليه او حرف زدند و در مدح حميد استيلي مصاحبه‌ها كردند. وقتي كه قطبي رفت، عجيب‌ترين مصاحبه را مسعود زارعي انجام داد.

او در مصاحبه با يك روزنامه ورزشي حرف‌هايي زد كه به خوبي نشان مي‌داد هنوز يك بازيكن باتجربه نيست. زارعي در آن روزها فكر مي‌كرد قطبي از ايران رفته، استيلي سرمربي پرسپوليس شده و اگر عليه قطبي حرف بزند جايي ثابت در تركيب تيم پيدا مي‌كند. او گذشته‌اش را فراموش كرده بود و گفت: «قطبي داشت فوتبال من را نابود مي‌كرد.» بعد هم كلي تعريف از خصوصيات اخلاقي، اطلاعات فني و شخصيت والاي حميد استيلي كرد.

عجيب بود كه زارعي در آن مصاحبه حرف‌هاي تندي عليه قطبي زده بود. به هر حال اگر او در قهرماني پرسپوليس نقش داشت به خاطر اعتمادي بود كه قطبي به او كرد. سرمربي پرسپوليس به او بازي مي‌داد و در تركيب ثابت از او استفاده مي‌كرد. اما بعيد است فصل بعد دوباره چنين اتفاقي تكرار شود. آشنايان و نزديكان قطبي حتماً به گوش او مي‌رسانند كه مسعود زارعي چه حرف‌هايي زده. شايد اگر زارعي قراردادش را در هيات فوتبال تهران ثبت نمي‌كرد از همين حالا به فكر رفتن مي‌افتاد. اما قرارداد او ثبت شده و چاره‌اي ندارد جز اينكه منتظر تصميمي بماند كه قطبي در موردش مي‌گيرد.

اتفاق ديگري كه بايد منتظرش بود، خداحافظي نيكبخت از پرسپوليس است، او چهارشنبه به دفتر داريوش مصطفوي رفت و براي 2 سال با مديرعامل به توافق رسيد.

نيكبخت گفته بود كه پول زيادي از پرسپوليس نخواسته و فقط اين برايش مهم بوده كه در اين تيم بازي كند. آنهايي كه نيكبخت را مي‌شناسند مي‌دانند كه او چاره‌اي جز ماندن در پرسپوليس ندارد. او بازيكني نيست كه بتواند در تيمي غيراز استقلال و پرسپوليس بازي كند.

دوست دارد جايي باشد كه مورد توجه قرار بگيرد. پيشنهاد خارجي هم كه ندارد. اگر هم پيشنهادي به او رسيده باشد مبلغش آنقدر كم است كه حتي ارزش فكر كردن هم ندارد. از طرفي امير قلعه‌نويي هم به پيغام‌هاي او جواب منفي داده. يعني براي اين بازيكن فقط پرسپوليس مي‌ماند. اما نكته اينجاست كه آيا قطبي حاضر است او را نگه دارد؟ با توجه به اتفاقات سال گذشته بايد گفت: «بعيد است.»

تاريخ درج: 15 تير 1387 ساعت 13:38 تاريخ تاييد: 15 تير 1387 ساعت 13:57 تاريخ به روز رساني: 15 تير 1387 ساعت 13:52
 شنبه 15 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن