تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820847044




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فوادسينيوره نخست وزير لبنان اعلام كرد دولت وحدت ملي لبنان تشكيل شد


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: فوادسينيوره نخست وزير لبنان اعلام كرد دولت وحدت ملي لبنان تشكيل شد
در كابينه دولت لبنان دو وزارتخانه دفاع و كشور (امور داخله) به واسطه تنش‌هاي موجود با اسرائيل پس از جنگ 33 روزه (جولاي 2006 ) و اهميت تامين امنيت داخلي كشور از جايگار بسيار مهمتري برخوردارند.
آفتاب: فواد سينيوره امروز شنبه دولت وحدت ملي لبنان را تشكيل داد. سينيوره پنج هفته را صرف گفت‌وگو با احزاب و گروه هاي مختلف لبنان به منظور تشكيل اين كابينه كرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل آفتاب، فواد سينيوره در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام كرده است كه امروز شنبه دولتش را تشكيل مي‌دهد.

«غسان بن جدو» خبرنگار خبرگزاري الجزيره از بيروت گزارش داد كه سينيوره موفق شده است كابينه‌اش را كه تركيبي از گروه‌هاي مختلف سياسي لبنان است، تشكيل دهد.

اين خبرگزاري همچنين از بيروت گزارش داد كه «ميشل عون» رهبر گروه مخالف «حزب آزادي ملي لبنان» به افتخار سينيوره و دولت وي ضيافت ناهاري ترتيب داده است.

خبر تشكيل اين دولت پنج هفته پس از آن اعلام مي‌شود كه ژنرال ميشل سليمان، رئيس جمهور لبنان پس از يك دوران نسبتا طولاني بي‌ثباتي سياسي برگزيده شد.

در كابينه دولت لبنان دو وزارتخانه دفاع و كشور (امور داخله) به واسطه تنش‌هاي موجود با اسرائيل پس از جنگ 33 روزه (جولاي 2006 ) و اهميت تامين امنيت داخلي كشور از جايگار بسيار مهمتري برخوردارند.

تشكيل دولت وحدت ملي بخشي از توافقاتي بود كه ماه مي گذشته در دوحه پايتخت قطر صورت گرفت. توافقاتي كه با هدف برقراري صلح بين گروه‌هاي مخالف‌ دولت و حزب‌اكثريت حاصل شد، تا لبنان پس از ماه‌ها تحمل بي‌ثباتي شاهد آرامش و ثبات سياسي باشد.

گفتني است كابينه سي نفره لبنان به صورت زير بين گروه‌هاي مختلف تسهيم شده است: حزب اكثريت 16 كرسي، مخالفين دولت 11 كرسي و رئيس جمهور 3 كرسي.
 شنبه 15 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن