تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815152858




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تطبیق نما های مختلف در 3DMAX ...


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: View Full Version : تطبیق نما های مختلف در 3DMAX ... Beny-Nvidia27-08-2009, 01:14 AMسلام توی اتوکد من پلان یک خونه رو دارم که Region شده (یعنی یک کلیه ی خطوط و ... به صورت یک Object شدند) حالا من خواستم توی 3d max اینا رو بیارم و ... سه بعدی کنم .. البته تو اتوکد هم میشه ولی چون من نما های روبه رو و ... رو هم ساختم بهتر دیدم تو 3d max بیارم و نماها رو با هم تطبیق بدم . حالا با توجه به اینکه من توی 3d تازه کار هستم سوالاتی داشتم که ممنون میشم کمک کنید . من نمای ساختمان از رو به رو و از بالا و از طرفین رو دارم ! حالا چطور میتونم اینها رو به مدل یک ساختمون تبدیل کنم . یعنی کدوم نما رو باید تو کدوم قسمت از این 4 جهت اصلی وارد کنم و ... و بهشون متریال بدم ! با توجه به اینکه گفتم تمامی Objcetها با هم Region شدند کمی کارم سخت میشه و یا من اینطور فکر میکنم ؟! راستی من متریال دستی چطور میتونم وارد کنم و کلا چطور متریال ست کنم ؟! من فقط دکمه M رو بلدم که میره تو متریال ... و انتخاب کردن متریال ... ولی وقتی Drag میکنم روی Object چیزی نمیشه ! چطور Apply کنم ؟! یک عکس هم بذارم تا تاپیک خشک نشه :دی http://yekdoost.ir/uploaded/files/s4p2d 25kzlvagtmylsw8.gif unicef27-08-2009, 02:29 AMسلام دوست عزیز خب اگر blueprint از نمای بالا به این شکله http://www.make-my-own-house.com/images/mainfloorbig.jpg که از نمایی بالا هم میشه ساخت توی خود مکس فقط دقت میخواد برای مشکل متریال هم این آموزش کوچیک رو دانلود کنید !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! موفق باشید یونیسف:11: M600i27-08-2009, 12:46 PMسلام .اره همونجوری که دوستمون گفت از نمای تاپ بسازی بهتره اصلا اصولش همینه. ابجکت هاتم که رجیون کردی کارت تو اکسترود کردن راحت تر میشه. موفق باشی Pejvak6127-08-2009, 04:33 PMregion كردن آبجكت ها چه فايده اي داره؟ N O V A L I S27-08-2009, 04:50 PMregion كردن آبجكت ها چه فايده اي داره؟ احتمالا منظور ایشون این بوده که تمام خطوط رو توی محیط CAD با دستور Boundary بسته اند و میشه تو مکس از دستور Extrude استفاده کرد.. ولی به نظرم کلا برای مدلینگ دقیق ساختمون، کار توی کد راحت تر از مکسه.. Poly-Modeling معماری یه کم یه جوریه.. Beny-Nvidia28-08-2009, 02:03 AMخوب من هم تاپ رو دارم هم نمای روبه رو و هم عقب و ... میخوام مثلا تاپ رو با روبه رو تطبیق بدم و لازم به مدلینک نباشه ... چون مثلا اکسترود کردن توی کد برام راحت تره ... مثلا درست کردن لبه ی پنجره به دلیل عدم تسلط کامل روی مکس توی کد راحت ترم ... من چطور اینهارو تطبیق بدم ؟!‌مثلا دیگه لازم نباشه که توی مکس نما رو درست کنم چون تسلط ندارم !:( من چطور میتونم توی یک بلورپرینت ریجیون شده برای قسمتی از نما متریال خاص بدم ؟! N O V A L I S28-08-2009, 10:49 AMشما توی کد هر نما رو با هر تنوعی که تو متریال داره (یعنی Region های جداگانه) بسازید و همون جا کنار هم قرار بدید و بعد به مکس Import کنید و تو مکس بهش متریال بدید.. http://www.megapic.ir/images/5ypcipbzjbj2g35eij5p.jpg http://www.megapic.ir/images/0xsgbxcao1xl1dibcp.jpg تو مکس اگه لازم شد و دلت خواست می تونی یه اصلاح گر Shell به موضوعاتی که دوست داری ضخامت داشته باشن بدی و تبدیل به Editable Poly کنی و بعد متریال رو به بخش هائی که خواستی بدی.. Beny-Nvidia28-08-2009, 02:24 PMخوب مشکل اصلی اینه که وقتی من وارد مکس میکنم فایل رو تمامش با هم Region میشه ! :( توی کد من میتونم قسمت های مختلف رو Extrude کنم . ولی یک سوال : توی مکس چطور به یک دیوار ضخامت بدم ؟! N O V A L I S28-08-2009, 03:07 PMبرای این که توی مکس ناحیه هایی که توی کد جدا تعریف کردی، یکی نشه موقع تنظیم گزینه ها برای Import این گزینه رو انتخاب کن.. برای ضخامت هم که گفتم از اصلاح گر Shell استفاده کن.. اما اگر پلان رو فقط وارد مکس کردی تبدیلش کن به Editable Poly بعد از Extrude استفاده کن.. http://www.megapic.ir/images/5fziarenp3b 90k05j1f.jpg Beny-Nvidia28-08-2009, 08:25 PMممنون مشکل تا حدی حل شد ولی یک سوال اون shell که گفتید توی مکس کجاست ؟! :دی بولی قسمت اصلی سوال من بی جواب مونده ! من چطور میتونم نمای بالا رو با نمای روبه رو و بقیه نما ها انطباق بدم ؟! به نظر خودم باید بشینم و همه رو درست کنم و بعد بچینم کنار هم ! درسته ؟! پس با این حساب بیشترین کار توی کد باید انجام بشه !؟ N O V A L I S28-08-2009, 08:40 PMمن که گفتم تو این روشی که داری کار می کنی که فقط می خوای نماها رو در بیاری بهتره توی کد کنار هم بچینیشون: شما توی کد هر نما رو با هر تنوعی که تو متریال داره (یعنی Region های جداگانه) بسازید و همون جا کنار هم قرار بدید و بعد به مکس Import کنید و تو مکس بهش متریال بدید.. تو مکس اگه لازم شد و دلت خواست می تونی یه اصلاح گر Shell به موضوعاتی که دوست داری ضخامت داشته باشن بدی و تبدیل به Editable Poly کنی و بعد متریال رو به بخش هائی که خواستی بدی.. یعنی تو مکس فقط متریال بده و نور و رندر بگیر بره پی کارش! shell هم یه اصلاح گره.. باید موضوعی داشته باشی یعد انتخابش کنی بعد از لیست اصلاح گر ها انتخابش کنی.. http://www.megapic.ir/images/to10dmcl7jd 4t1m9on40.jpg Beny-Nvidia28-08-2009, 10:13 PMممنون ولی یک سوال : مقیاسی که توی کد ازش استفاده میکنم توی مکس هم همونه ؟! مقیاس رو از کجا میتونم تنظیم کنم ؟! مثلا هر مقدار عددی (value) که میدم به ازاش یک متر در اندازه ی واقعی اضافه بشه و ... کلا سوالم اینه که ایا مقیاس فایل کد توی مکس بعد از ایمپورت حفظ میشه یا نه ؟! من که گفتم تو این روشی که داری کار می کنی که فقط می خوای نماها رو در بیاری بهتره توی کد کنار هم بچینیشون:متوجه نمیشم . یعنی من توی کد همه ی Extrude ها و ... رو انجام بدم و توی مکس فقط متریال بدم ؟! چطور همه ی اینها رو کنار هم بچینم ... مثلا ساختمون باشه .. دیوار هاش که نمای رو به رو هم یکی از دیوار های اصلی اش محسوب میشه رو بذارم تا ست بشه و .. ؟! چطور میتونم از روی یک بلوپرینت طرحی رو بکشم ؟! کلا چطوری وارد کنم . باید بذارم و بعد لاین بکشم و ... ؟! همونطوری که گفتم توی مکس بی تجربه هستم . ویرایش : من وقتی متریال میدم به قسمتی از کارم به این شکل در میاد ؟! چرا ؟! یک سوال : برجستگش ها رو هم با متریال میشه اجرا کرد و یا اسم دیگری داره ؟! ببینید ... !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! N O V A L I S28-08-2009, 11:03 PMخوب خودت داری از این روش مدلینگ می کنی!! می گی که می خوای با بلوپرینت مدلینگ کنی.. ببین بلوپرینت برای مدلینگ روش دقیقی نیست.. مخصوصا برای مدلینگ معماری که از روش دقیق مثلا Extrude کردن سطوح تعریف شده استفاده می کنن.. حالا چه تو مکس چه کد.. من تا حالا این کار رو تو مکس نکردم چون از اول با کد مدلینگ کردم و فکر می کنم این راه هم ساده تر باشه و هم بیش تر معموله.. خوب حالا برای این که دقیقا لبه ها با هم ست باشن هم تو مکس و هم کد می تونید از Snap استفاده کنید که خودت بلدی... پلان معماری رو کاملا تو جاهائی که قراره اکسترود بشه می بندی و بعد Region می کنی و بعد اکسترود.. حالا اگر قصد داری فقط یه رویه برای ساختمون تعریف کنی و این ها رو کنار هم بچینی کاری که حتما باید بکنی اینه که این کار رو دقیق انجام بدی تا لبه ها چفت هم بشن.. وقتی 4 تا نما داری و یه پلان و احتمالا یه پلان بام خیلی راحت می تونی اینها رو توی هر کدوم از برنامه ها که راحت تری کنار هم بچینی... فقط باید نسبت به محورها بچرخونیشون و نماها رو با هم قاطی نکنی (تجسم کنی) . در مورد مقیاس هم تو تنظیمات Import گزینه ای برای تنظیمش هست.. این گزینه ی پائین.. نگاه کن وقتی من پلان رو وارد برنامه کردم حالت پیش فرش رو اینچ بود که چون اندازه های واقعی رو می دونستم این حالت رو به متر تغییر دادم و حالا می تونم اندازه هائی که میدم رو با خیال راحت بدم.. عکس آپلود نمیشه.. قاطی کرده سایت.. این آدرس رو ببین: !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! N O V A L I S28-08-2009, 11:06 PMقسمت ویرایش سوالت رو نفهمیدم.. نه عکست رو و نه سوالت رو.. منظورت از برجستگی ها چیه؟ Beny-Nvidia30-08-2009, 12:26 AMپلان معماری رو کاملا تو جاهائی که قراره اکسترود بشه می بندی و بعد Region می کنی و بعد اکسترود.. یعنی کل جاهایی که میخوام اکسترود بشند رو ریجیون کنم ؟! خوب اینکار رو بکنم باز مشکلی تو متریال دادن بر نمی خورم تو مکس ؟! با Editable Poly مشکل حل میشه !؟ فقط باید نسبت به محورها بچرخونیشون و نماها رو با هم قاطی نکنی (تجسم کنی) آره، اگه قاطی کنی پدرت در میاد ! :دی من وقتی متریال میدم به قسمتی از کارم به این شکل در میاد ؟! چرا ؟! یک سوال : برجستگش ها رو هم با متریال میشه اجرا کرد و یا اسم دیگری داره ؟! مگه نباید قسمت طوسی رنگ به شکل آجر در بیاد !؟ چرا در نمیاد !؟ منظورم اینه که فرض کنید من میخوام به یک سطح حالت برجستگش بدم انگار گچ / خاک شده ... اون رو چطوری بدم !؟ راستی ممنون بابت راهنمایی هاتون ... Beny-Nvidia30-08-2009, 02:16 AMیک سوال هم از کد هم از مکس : من الان وقتی یک چیزی رو Region میکنم ! چرا نمیشه ؟! و مثل قبل میمونه ! اول دستور رو تایپ میکنم و بعد سلکت میکنم ! ولی نمیشه ! تو مکس هم مثلا وقتی Scale میکنم . اصلا این دستور رو نمیتونم بردارم .. هر کاری میکنم باز این هست ! هر دو ورژن 2010 ... قاطی دارند اینا ؟! N O V A L I S30-08-2009, 11:37 AMیعنی کل جاهایی که میخوام اکسترود بشند رو ریجیون کنم ؟! خوب اینکار رو بکنم باز مشکلی تو متریال دادن بر نمی خورم تو مکس ؟! با Editable Poly مشکل حل میشه !؟ تو کد یا مکس؟ اگه منظورت کده خوب اگر Region نکنی اصلا اکسترود نمی شن اگر منظورت اکسترود کردن توی محیط مکسه بازم شما باید یه شکل بسته یا یه پلی داشته باشید تا اکسترود بشه.. اگر نخواستی این کار رو بکنی یه روش دیگه هم هست که می تونی پلانت رو بیاری بعد با دستور wall دیوارها رو در بیاری.. فایل زیر رو دانلود کن و با دقت بخون همه ی این چیزا توشه.. می تونی حتی فایل کدت رو لینک کنی به مکس: !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! چه مشکلی بر بخوری؟ اگه مشکلی پیش اومد بپرس من یا دوستان کمک می کنیم.. مگه نباید قسمت طوسی رنگ به شکل آجر در بیاد !؟ چرا در نمیاد !؟ وقتی متریالت رو دادی رو این کلیک کن تا موضوعت رو ببینی: http://up.iranblog.com/2/1251678878.jpg منظورم اینه که فرض کنید من میخوام به یک سطح حالت برجستگش بدم انگار گچ / خاک شده ... اون رو چطوری بدم !؟ شما برا این کار از Bump map استفاده می کنی.. یعنی مثلا همون تکسچری که تو ماده برای آجر در نظر گرفته شده رو اگه دقت کنی می بینی به این گزینه هم اعمال کرده (تو کرکره ی Maps و گاهی Special Effects) یک سوال هم از کد هم از مکس : من الان وقتی یک چیزی رو Region میکنم ! چرا نمیشه ؟! و مثل قبل میمونه ! اول دستور رو تایپ میکنم و بعد سلکت میکنم ! ولی نمیشه ! تو مکس هم مثلا وقتی Scale میکنم . اصلا این دستور رو نمیتونم بردارم .. هر کاری میکنم باز این هست ! هر دو ورژن 2010 ... قاطی دارند اینا ؟! تو کد تایپ کن Bo بعد اینتر رو بزن.. بعد تو تظیمات حالت رو بذار روی Region بعد Pick Point رو انتخاب کن و در حالی که کل موضوعی که می خوای Region بشه تو تصویره و می تونی همه گوشه هاش رو ببینی داخلش کلیک و ok کن.. Beny-Nvidia30-08-2009, 11:43 PMسلام یا من مشکل دارم یا این نرم افزار ها ! من وقتی Region رو میزنم و ابجکت های یک پلان رو انتخاب میکنم بعد اینتر میکنم هیچ چیزی تغییر نمیکنه ! :| با BO هم که همون آش و همون کاسه .. تو متریال دادن هم موندیم ! وقتی متریال رو با دکمه ی assign material to selection میزنم فقط طوسی میشه ! حتی دیگه تغییرش هم نمیشه داد ! ببینید . !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! یک مشکل دیگه : من مثلا یک ابجکت رو Scale میکنم ولی هر کار ی میکنم از این حالت Scale نمیتونم خارج بشم ! :( مشکل از منه یا این نرم افزار ها ؟! هر دو ورژن 2010 هستند ! N O V A L I S31-08-2009, 01:45 AMمن وقتی Region رو میزنم و ابجکت های یک پلان رو انتخاب میکنم بعد اینتر میکنم هیچ چیزی تغییر نمیکنه ! :| با BO هم که همون آش و همون کاسه .. این فیلم کوتاه رو ببین.. ببین همین کار ها رو می کنی؟ !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! تو متریال دادن هم موندیم ! وقتی متریال رو با دکمه ی assign material to selection میزنم فقط طوسی میشه ! حتی دیگه تغییرش هم نمیشه داد ! این دکمه ای که گفتی که متریال رو اعمال می کنه به موضوعت.. اما اون دکمه ای که گفتم متریال اعمال شده رو تو صحنه نشون میده (قبل رندر)..حالا از صحنه ات رندر بگیر ببین متریال اعمال شده یا نه.. شاید لازم باشه با تظیمات Coordinates بازی کنی تا متریال خوانا بشه.. متریال دیگه ای رو هم امتحان کن... یک مشکل دیگه : من مثلا یک ابجکت رو Scale میکنم ولی هر کار ی میکنم از این حالت Scale نمیتونم خارج بشم ! :( مشکل از منه یا این نرم افزار ها ؟! یعنی چی؟ روی دکمه ی Select Object کلیک کن تا خارج شه دیگه! (دکمه ی فلش 4 تا سمت چپ دستور Select and Move) Beny-Nvidia31-08-2009, 03:21 AMچقدر سریع بود تصویر ! اصلا نمیشه چیزی فهمید ... به هر حال ... من میگم .. اینجا که چیکار کردم .. فرض کنید من با 4 تا لاین یک مربع کشیدم و بعد میخوام این ها رو Region کنم ! حالا ... region رو تایپ و Enter .. بعد 4 تا لاین رو سلکت میکنم ! دونه دونه و بعد ... ایندفعه شد :دی حالا من توی پلان نتونستم .. توی Command line میبینم که نوشته ! 30 closed, degenerate or unsupported objects rejected. یعنی چی ؟! پلان نمونه هم اینه ... که برای اکسترود کردن لاین های اضافی رو برداشتم ... !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! خوب سوال بعد : اسم اون دکمه ای که شما میگید برای متریال چیه ؟! من توی 2010 تصویری مانند مثل شما ندارم ... چند سوال دیگه : برای حذف کردن یک آبجکت از موارد انتخاب شده باید چی کار میکردیم؟! برای رسم یک خط موازی با یک خطی که داریم ... (مثلا دیوار) دستور Fillet بود ! ولی کاربردش و طرز استفاده رو از یاد بردم .. میشه بگید ؟! خوب حالا بریم سر سوالات مکس ... اول یک چیزی ... آقا خیلی ممنون که تاپیک رو دنبال میکنی .. اگه کاری داری که میتونم انجام بدم .. بگید در خدمتیم ... هر کاری .. توی مکس من متریال دادن رو حالا انجام دادم ولی یک سوال ! اون Bump دقیقا کجاست برای این آجر ؟! و یک چیز دیگه که اونم اینه چرا من نتونستم همین شکل رو به این دیوار جلویی که سیاه رنگه بدم ؟! دقیقا همین کار رو کردم و حتی Drag And Drop هم کردم ... !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! توی مکس من چطور میتونم این قسمت ها رو با هم region کنم ؟! راستی بابت اون مقاله هم ممنون .. N O V A L I S31-08-2009, 12:33 PMچقدر سریع بود تصویر ! اصلا نمیشه چیزی فهمید ... به هر حال ... من میگم .. اینجا که چیکار کردم .. فرض کنید من با 4 تا لاین یک مربع کشیدم و بعد میخوام این ها رو Region کنم ! حالا ... region رو تایپ و Enter .. بعد 4 تا لاین رو سلکت میکنم ! دونه دونه و بعد ... ایندفعه شد :دی حالا من توی پلان نتونستم .. توی Command line میبینم که نوشته ! 30 closed, degenerate or unsupported objects rejected. یعنی چی ؟! پلان نمونه هم اینه ... که برای اکسترود کردن لاین های اضافی رو برداشتم ... تو تصویر این کار رو کردم، شما هم فقط همین کار رو بکن و از دستور region هم استفاده نکن.(می گم چرا!) : تو کد تایپ کن Bo بعد اینتر رو بزن.. بعد تو تظیمات حالت رو بذار روی Region بعد Pick Point رو انتخاب کن و در حالی که کل موضوعی که می خوای Region بشه تو تصویره و می تونی همه گوشه هاش رو ببینی داخلش کلیک و ok کن.. این ارور میگه از این موضوع هائی که انتخاب کردی 30 تاشون یه موضوع بسته هستند و موضوعاتی اند که برای ما تعریف نشدن و قبول نمی کنیم. (یعنی این 30 تا لوپی که قبلا ساختی ممکنه مثلا 100 تا خط باشن ولی چون جزو یه egion دیگه هستن برای ساخت region جدید ازشون استفاده نمی کنیم.) ولی اگر شما الان دستور Boundary رو دقیقا طبق اون توضیح بالا اجراش کنی و روی یه ناحیه ی بسته کنار یه دونه از این region هائی که قبلا ساختی اجراش کنی دستور اجرا میشه و یه region دیگه ساختی.. سراغ اون دستور مستقیم Region هم نرو که دردسرهای زیادی داره.. حواستم باشه تو عکسی که گذاشتی هیچ کدوم از این 2 دستور رو نمی تونی برای اون ناحیه پائینی اجرا کنی چون یه ناحیه ی بسته نساختی.. شما همین جور که تو این فیلمه دیدی conseptual Visual Style رو از طریق منو یا تولبار اجرا کن تا ببینی داری چه کار می کنی و مطمئن بشی که region هات ساخته می شن.. اسم اون دکمه ای که شما میگید برای متریال چیه ؟! من توی 2010 تصویری مانند مثل شما ندارم ... Show Map in Viewport برای حذف کردن یک آبجکت از موارد انتخاب شده باید چی کار میکردیم؟! تو کد شیفت رو بگیر روش کلیک کن تو مکس کنترل رو بگیر روش کلیک کن.. برای رسم یک خط موازی با یک خطی که داریم ... (مثلا دیوار) دستور Fillet بود ! ولی کاربردش و طرز استفاده رو از یاد بردم .. میشه بگید ؟! Offset بود نه فیلت! فیلت برای پخ زدن گوشه هاست.. برای آفست: دستور رو اجرا کن.. بعد فاصله تا خط دیگه رو تعیین کن بعد اینتر کن بعد خط رو انتخاب کن و روی سمتی که می خوای آفست بشه کلیک کن و همین جور.. (هر چی تو نوار دستور اون پائین می گه اجرا کن!) توی مکس من متریال دادن رو حالا انجام دادم ولی یک سوال ! اون Bump دقیقا کجاست برای این آجر ؟! گفتم که! برو تو متریال ادیتور بعد برو کرکره Maps اونجا پیداش می کنی.. و یک چیز دیگه که اونم اینه چرا من نتونستم همین شکل رو به این دیوار جلویی که سیاه رنگه بدم ؟! دقیقا همین کار رو کردم و حتی Drag And Drop هم کردم ... از صحنه رندر بگیر امتحان کن.. شاید باید نرمالش رو عوض کنی.. مادیفایر Normal و بهش بده وجهت نرمال رو عوض کن ببین درست میشه.. توی مکس من چطور میتونم این قسمت ها رو با هم region کنم ؟! یعنی چی با هم region کنی؟ region معنی دیگه ای شاید بده اینجا! می خوای یکی کنی؟ یکیشون رو انتخاب کن و از دستوراتی که تو تنظیمات Editable Poly یا Mesh هست Attach رو انتخاب کن و موضوع دیگه رو بهش اضافه کن.. اگر به هلپ مکس و کد مراجعه کنی چیزهای خیلی بیشتری یاد می گیری.. تو بخش آموزش درخواست آموزش هات رو بده.. سوال پیش اومد بپرس... موفق باشی.. Beny-Nvidia31-08-2009, 06:51 PMسلام چرا این پلان به شکل دیوار نمیشه و تو پر میشه ؟!؟ یک سوال : برای ایجاد کف این پلان چیکار کنم ؟! http://img2.tinypic.info/files/rgcikkqer2cehgz1wmpf.gif http://img2.tinypic.info/files/yoypr02zhjn1v608xlvx.gif N O V A L I S31-08-2009, 09:11 PMسلام چرا این پلان به شکل دیوار نمیشه و تو پر میشه ؟!؟ یک سوال : برای ایجاد کف این پلان چیکار کنم ؟! :18: :19: :41: :40: بری اینکه گوش نمی دی عزیزم! :20: یه نگاه به عکس های اون هلپی که برات گذاشتم بنداز.. شما باید دیوارها رو اکسترود کنید نه کل ساختمون رو.. یا اگر می خوای دیوارهای خارجی رو فقط اکسترود کنی باید 2 تا خط موازی هم داشته باشی که داخلش یه ناحیه ی بسته درست کنه که بعد اکسترود کنی اون ناحیه رو.. حالا چه با اکسترود، چه با استفاده از دستور wall... برا کف هم می تونی یه Plane بذاری.. (البته اگر می خوای فقط یه چیز ساده داشته باشی که سایه ها روش بیفته / اگر نه می تونی یه محوطه درست کنی با کلی جزئیات و محوطه سازی) یه بار حوصله کن اون آموزش رو بخون مطمئنم یاد می گیری.. آ قربونت برم.. :11: http://www.mypicx.com/uploadimg/1644371464_08312009_1.jpg Beny-Nvidia31-08-2009, 10:57 PMوای راست میگی من اینها رو کلا یکی کرده بودم :دی ببخشید آقا ... یک سوال دیگه که خیلی اعصابم رو خورد کرده .. وقتی میارم توی مکس بعضی از دیوار ها سیاه میشه ! وقتی Select All میکنم و Normal میکنم سیاه ها درست میشه بقیه خراب میشه . N O V A L I S31-08-2009, 11:07 PMوای راست میگی من اینها رو کلا یکی کرده بودم :دی ببخشید آقا ... یک سوال دیگه که خیلی اعصابم رو خورد کرده .. وقتی میارم توی مکس بعضی از دیوار ها سیاه میشه ! وقتی Select All میکنم و Normal میکنم سیاه ها درست میشه بقیه خراب میشه . نازی ! گرفتی ما رو؟! :40: می گی میاری تو مکس بعضی دیوارها خراب میشن بعد Select All می کنی و نرمال می کنی.. قبلی ها درست میشن، درستها خراب میشن! خوب فکر می کنی چرا؟! تو اگه معلم بشی بخوای بچه تنبل های کلاس رو فلک کنی، بچه زرنگ ها رو هم می زنی لت و پار می کنی؟!! :20: Beny-Nvidia01-09-2009, 02:03 AMخوب مثل اینگه گند زدم :دی من کمی کار میکنم .. ادامه میدم اینجا ... مرسی ... سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3514]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن