تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همه خوبى‏ها و بدى‏ها در مقابل توست و هرگز خوبى و بدى واقعى را جز در آخرت نمى‏بينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820494595




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مركز معتادان خود معرف بهزيستي، گامي به سوي زندگي جديد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مركز معتادان خود معرف بهزيستي، گامي به سوي زندگي جديد
"وقتي كه براي نخستين بار سيگار را ديدم از دود غليظ و بوي متعفنش حالم خراب شد و احساس كردم تمام دنيا دور سرم چرخيد."
"هيچ وقت فكر نمي‌كردم روزي بلاي خانمان سوز خودم خواهد شد و به تدريج جانم را ذره ذره خاكستر خواهد كرد."
"هيچ وقت سيگار را دوست نداشتم ولي وقتي براي نخستين بار در جمع، يكي از دوستانم آنرا به من تعارف كرد علي‌رغم ميل باطني آنرا به دست گرفتم و به دهان بردم و اين نقطه آغاز تمام بدبختيهايي بود كه براي خود و خانواده‌ام درست كردم."
"افشين" كه به اينجا مي‌رسد بغض گلويش را مي‌خورد و ادامه مي‌دهد: روزها از پي هم مي‌گذشت و شبها بيشتر در كنار دوستانم بودم و به تدريج بساط ترياك و... به برنامه‌هاي ما اضافه شد.

وي گفت: من كه كارگر ساده يك مغازه بودم نمي‌دانستم چه سرنوشت شومي در انتظارم است و بي‌خيال فقط روزها را به اميد اينكه آخر شب در كنار دوستانم خوش بگذرانم كار مي‌كردم.

سرش را پايين انداخته و مدام با انگشتان دستش ور مي‌رود، شايد خجالت زده و شرمناك است و شايد...

او ادامه مي‌دهد: در آن موقع ‪ ۲۳‬سال داشتم و قرار بود با دختر يكي از اقوامم ازدواج كنم ولي با مخارج فراواني كه به مواد مي‌دادم نتوانستم پولي جمع كنم و از همه مهمتر اينكه قيافه‌ام ديگر براي همه تابلو شده بود.

وقتي كه جريان ازدواجم بخاطر مصرف مواد به هم خورد و كلمه "بي غيرت و معتاد" بر من چسبيد تازه از خواب غفلتم بيدار شدم ولي خيلي دير شده بود چون به هيچوجه نمي‌توانستم آنرا كنار بگذارم.

افشين بعد از گذشت مدتي سرانجام با معرفي يكي از آشنايان مدت ‪ ۱۰‬روز است كه به مركز خودمعرف معتادان بهزيستي مراجعه مي‌كند و اكنون دوره درمان اعتيادش را مي‌گذراند.

"محمد" يكي ديگر از مراجعان به مركز معتادان خودمعرف بهزيستي ايلام است كه به دليل ابتلا به مواد مخدر وارد اينجا شده است.

وي كه ‪ ۲۱‬سال سن دارد مي‌گويد: مدت يكسال است كه به مواد مخدر معتاد شده‌ام و براي ترك به اينجا مراجعه كرده‌ام و مي‌خواهم با اراده واقعي ترك كنم.

وي گفت: اكنون كه دوره درمان را طي مي‌كنم خوشبختانه تاحدود زيادي بهبود يافته‌ام.

آري مركز معتادان خودمعرف بهزيستي ايلام كه در دهه ‪ ۸۰‬در اين استان تشكيل شده يكي از مراكز مهم براي ترك اعتياد افراد معتاد محسوب مي‌شود.

تعداد زيادي از افرادي كه به نوعي به مواد مخدر مبتلا شده‌اند تاكنون در اين مركز مورد درمان قرار گرفته‌اند.

به گفته معاون فرهنگي و پيشگيري سازمان بهزيستي استان ايلام، در سه ماهه نخست امسال ‪ ۲۶۶‬نفر در اين استان به مراكز معتادان خودمعرف اين نهاد مراجعه كرده‌اند.

"فرمان عزيزنيا" در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين افراد كه بين ‪ ۲۰‬تا ‪ ۲۹‬سال سن دارند، براي ترك اعتياد به سه مركز خودمعرف فعال در سطح استان مراجعه كردند.

وي افزود: از ميان اين افراد ‪ ۱۶۴‬نفر جهت بستري براي درمان غير دارويي به مراكز اقامتي كوتاه مدت زير نظر بهزيستي و شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر معرفي شدند.

وي اضافه كرد: مابقي اين افراد نيز از طريق تجويز دارو درمراكز خودمعرف تحت درمان قرار گرفتند.

وي عمده مواد مصرفي اين افراد را شامل ترياك و كراك عنوان كرد و افزود:
اين افراد عمده علت روي آوردن به اعتياد را اختلافات خانوادگي، بيكاري و مشكلات روحي، رواني عنوان كرده‌اند.

به گفته وي، مراجعان به اين مركز پس از سم زدايي در طول يك الي سه ماه تحت مراقبت و ترك اعتياد با داروهاي مخصوص تجويز شده قرار مي‌گيرند.
 شنبه 15 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن