تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پيش از آن كه زبانت تو را به زندان طولانى و هلاكت درافكند، او را زندانى كن، زيرا هيچ چ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816179229




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

الهام در نشست خبري: ايران از مواضع خود عقب نشيني نكرده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: الهام در نشست خبري: ايران از مواضع خود عقب نشيني نكرده است
خبرگزاري فارس: سخنگوي دولت با بيان اينكه مذاكرات ايران با 1+5 فقط در چارچوب قوانين بين‌المللي و حفظ حقوق ملت ايران خواهد بود، گفت: جمهوري اسلامي از مواضع خود عقب نشيني نكرده است.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، غلامحسين الهام سخنگوي دولت پيش از ظهر امروز شنبه در ادامه نشست خبري خود با خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در خصوص پاسخ ايران به نامه 1+5 و محور مذاكرات آينده ايران با اين گروه اظهار داشت: همانطور كه ما اعلام كرده بوديم پاسخ نامه 1+5 را داديم كه در اين نامه نقطه نظرات ايران در مورد محتواي نامه ارسالي جواب داده شده است.
وي ادامه داد: علايق نسبت به مشتركات دو بسته طرفين كه يك روش منطقي براي گفت‌وگو است، در نامه ذكر شده است و در حوزه مشتركات طرفين گفت و گو خواهند كرد.
الهام با تاكيد بر اينكه ايران آماده مذاكره و گفت‌وگو در چارچوب حفظ حقوق ملت ايران و قوانين و مقررات بين‌المللي است، گفت: ايران آمادگي دارد با همه كشورها و كشورهاي 1+5 در خصوص فعاليت‌هاي صلح آميز خود گفت و گو كند.
سخنگوي دولت، سعيد جليلي را مسئول مذاكرات ايران و 1+5 معرفي و تاكيد كرد: مذاكرات فقط در چارچوب قوانين بين المللي و حفظ حقوق ملت ايران خواهد بود و جمهوري اسلامي ايران از مواضع خود عقب نشيني نكرده است.
الهام در حضوص اينكه گفته مي‌شود ايران براي مذاكره با 1+5 انعطاف به خرج داده است، بيان داشت: هيچ تغييري در مواضع جمهوري اسلامي ايران حاصل نشده چرا كه حقوق ملت ايران قابل عقب نشيني نيست و اين ملت در خصوص فعاليت‌هاي صلح آميز هسته‌اي اراده‌اي راسخ دارند و از اين مسير بر نمي‌گردند.
وي با اشاره به اظهار نظرهاي كه در خصوص مذاكرات ايران و 1+5 مطرح مي‌شود، اين اظهارات را شخصي دانست و تصريح كرد: اشخاص آزادند اظهار نظر كنند، ولي نظرات آنها اظهار نظر دولت و نظام نيست، چرا كه دولت در خصوص مسئله هسته‌اي تصميم گيرنده است.
الهام با بيان اينكه روابط دولت و رهبري در خصوص مسئله هسته‌اي واضح و روشن است، تاكيد كرد: در موضوع هسته‌اي اين اتفاق و اجماع ملي و مردمي وجود دارد و مردم در حفظ حقوق خود راسخ هستند و اگر كسي فكر مي‌كند به تحليل‌هاي منفرد اشخاص مي‌توانند تكيه كنند مسئله خود آنها است.
الهام خطاب به كشورهاي غربي به آنها توصيه كرد در داخل ايران هيچ تزلزلي در استمرار حقوق مسلم ايران وجود ندارد و شما نبايد به دنبال پيدا كردن شكاف در داخل كشور باشيد.
غلامحسين الهام در پاسخ به سئوال ديگري در خصوص اينكه كشورهاي غربي به دنبال محدود كردن نقش ايران در عرصه بين المللي مي‌باشند، در حالي كه ايران خواهان ايفاي نقشي موثر در جامعه جهاني مي‌باشد و با اين وجود آيا نقطه نظرات مشترك بين دو بسته وجود دارد، گفت: اگر بحث بر مبناي مذاكره پيش برود منطقي‌ترين كار اين است كه موضوعات مشترك دو بسته مورد بررسي قرار گيرد.
وي مذاكره حول موضوعات مشترك را منطقي‌ترين راه موجود خواند و اظهار داشت: ما اعلام آمادگي كرديم كه حول موضوعات مشترك مذاكره مي‌كنيم؛ چرا كه ايران از موضع يك جانبه‌گرايي و تحميل اعتقادات يك گروه به جامعه جهاني اجتناب كرده و آن را يك امر غير منطقي مي‌داند.
الهام با تاكيد بر اينكه جامعه جهاني و ملت‌ها نيز نمي‌پذيرند متولي امور جهاني يك دولت و گروه خاص باشد، گفت: محروميت از حقوق به هيچ وجه براي جامعه جهاني قابل پذيرش نيست و گفت و گوها در خصوص مسائله بين المللي و جهاني، باب بازي است.
سخنگوي دولت همچنين در پاسخ به سئوال ديگري در خصوص رابطه توافق نامه امنيتي امريكا و عراق و رابطه آن با رژيم صهيونيستي اظهار داشت: تصميم در مورد توافق نامه در اختيار ملت عراق است و دولت بر آمده از ملت عراق و صاحب نظران تصميم گيرندگان اصلي در اين خصوص هستند.
وي تاكيد كرد: حفظ حقوق ملت فلسطين تنظيم روابط بر مبناي مشروعيت بين المللي و حفظ حقوق ملت‌ها از اصولي كه هيچ كشور اسلامي نمي‌تواند از اين چهار چوب خارج شود.
غلامحسين الهام سخنگوي دولت در ادامه نشست خبري امروز خود در پاسخ به سئوالي در خصوص تأثير روي كار‌ آمدن جمهوري خواهان و يا دمكرات‌ها در امريكا در سياست خارجي كشورمان اظهار داشت:‌ دمكرات‌ها و جمهوري‌خواهان از خاستگاه و وضعيت مشتركي در امريكا برخوردارند و سياست‌هاي آنها تفاوت ندارد و اندك تفاوت اين دو گروه در رويكرد ما موثر نيست.
وي افزود: آنچه مهم است اصلاح رويكردهاي دولت آمريكاست و اين نكته كه به حقوق ملت‌ها و قوانين بين‌المللي احترام گذاشته و از استكبار و زياده‌خواهي و يكجانبه‌گرايي بپرهيزند و نسبت به پرداخت همه مطالبات حقوقي ملت ايران اقدام كنند.
الهام تاكيد كرد: آنچه در سياست خارجي ما و برخورد با امريكايي‌ها مهم است اين است كه امريكايي‌ها در حد دولت و نه به عنوان متولي امور جهاني تصميم‌گيرنده باشند كه اين مسئله با جابجايي دولت‌ها تحقق نمي‌يابد و نيازمند اصلاح رفتاري و مبنايي و تغيير در رويكرد و افكار سران كاخ سفيد است.
خبرنگار ديگري از سخنگوي دولت سئوال كرد آيا احتمال دارد براي مذاكرات با 1+5 ايران تعليق كوتاه مدت را انجام دهد كه وي پاسخ گفت: مذاكرات هنوز آغاز نشده و موضوع آن نيز بحث در حوزه مشتركات بسته‌هاي پيشنهادي ايران و 1+5 با رعايت حقوق ملت و پرهيز از محدوديت براي ايران است كه در چارچوب قوانين بين‌المللي پيش مي‌رود.
خبرنگار ديگري از الهام در مورد آخرين وضعيت چهار ديپلمات ايراني ربوده شده توسط رژيم صهيونيستي سئوال كرد كه وي اظهار داشت: مسئول اين حادثه تروريستي و جنايت بين‌المللي رژيم اشغالگر قدس است.
الهام افزود: دولت نامشروع و جعلي رژيم صهيونيستي در عرصه بين‌المللي پاسخگو نيست، اما مسئوليت حفظ جان ديپلمات‌هاي ايراني ربوده شده برعهده اين رژيم است.
به گفته سخنگوي دولت در كشورمان گروهي براي پيگيري مسئله تعيين شده كه با همكاري دستگاه ديپلماسي موضوع را به طور جدي و با حساسيت خاص دنبال مي‌كند و از همه روش‌هاي ممكن راهكارهاي حقوقي و ديپلماتيك براي روشن شدن سرنوشت ديپلمات‌هاي ايراني استفاده مي‌كنند.
خبرنگار ديگري از سخنگوي دولت در خصوص پيشنهاد امريكايي‌ها براي ايجاد دفتر حافظ منافع ايالات متحده در تهران سئوال كرد و الهام پاسخ داد: آنچه وزير امور خارجه اعلام كرد اين بود كه اگر امريكايي‌ها تقاضايي در خصوص تاسيس دفتر منافع آن كشور در ايران ارائه دهند مانند همه اموري كه به اين وزارتخانه واصل مي‌شود، بررسي خواهد شد.
وي ادامه داد: پاسخ ايران به طرح امريكايي‌ها بيشتر از اين حد نبوده و از صحبت‌هاي آقاي متكي دريافت مي‌شود كه تاكنون تقاضايي رسمي از سوي آمريكايي‌ها به وزارت امور خارجه نرسيده است.
خبرنگار ديگري از سخنگوي دولت سئوال كرد آيا در موضوع مذاكرات ايران و 1+5 در خصوص طرح كنسرسيوم نيز بحث خواهد شد كه وي پاسخ داد: اين موضوع پيگيري مي‌شود و در زمان خود بحث‌ها به تناسب با موضوعات اعلام خواهند شد.
الهام افزود: برخي طرح‌ها كه مطرح مي‌شوند طرح‌هاي جديدي هستند و برخي ديگر طرح‌هاي تاريخ گذشته و منقضي به حساب مي‌آيند و قرار نيست ما در گذشته سير كنيم، بلكه راه‌ها و افق‌هايي پيش روي ما قرار دارد كه محور گفتگوها هستند و در چارچوب حقوق مسلم ملت، قوانين و مقررات بين‌المللي و مشتركات بسته‌هاي پيشنهادي ايران 1+5 در خصوص مسائل مورد علاقه طرفين گفتگو خواهيم داشت.
انتهاي پيام/
 شنبه 15 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 236]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن