تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815456411




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

* 6روز پس از اعلام خروج سيمان از سبد حمايتي* قيمت‌هاي جديد سيمان به كارخانه‌ها ابلاغ شد قيمت‌هاي بازار همچنان نامعلوم است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: * 6روز پس از اعلام خروج سيمان از سبد حمايتي* قيمت‌هاي جديد سيمان به كارخانه‌ها ابلاغ شد قيمت‌هاي بازار همچنان نامعلوم است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: صنعت و معدن

با گذشت 6 روز از اعلام خبر ساماندهي توليد و توزيع سيمان و در نتيجه اجراي نخستين مرحله خروج سيمان از سبد حمايتي، نرخ‌هاي جديد فروش سيمان به كارخانه‌هاي سيماني اعلام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، البته نرخ‌هاي اعلام شده مربوط به قيمت‌هاي كارخانه‌ها بوده و به طور طبيعي قيمت فروش سيمان در بازار از طريق تعاوني‌هاي مصالح فروشان و عوامل توزيع با احتساب درصد سود و هزينه‌هاي حمل و نقل بيشتر از ميزان نرخ ابلاغ شده به كارخانه‌ها خواهد بود.

طبق اعلام بايد امروز قيمت‌هاي ابلاغ شده به تعاوني‌هاي فروش سيمان نيز به صورت رسمي اعلام شود تا تكليف مردم نيز براي خريد سيمان از بازار مشخص شود.

همچنين درباره قيمت سيمان در بازار، كارشناسان معتقدند كه بايد چند روز ديگر نيز زمان بگذرد تا التهاب اوليه بازار فرونشسته و قيمت‌ها تثبيت شود.

برخي از كارشناسان نيز با به‌هم ريخته توصيف كردن وضعيت بازار بعد از اعلام خبر خروج سيمان از سبد حمايتي، اعلام كرده‌اند كه تا يك هفته آينده تكليف قيمت و وضعيت سيمان در بازار مشخص مي‌شود. اين در حالي است كه برخي نگران افزايش قيمت مسكن در كشور با وضع موجود هستند.

در اين زمينه كارشناسان معتقدند كه هرچند افزايش قيمت سيمان نمي‌تواند تاثير زيادي روي افزايش قيمت مسكن داشته باشد، اما در هر صورت آن‌قدر اسم سيمان بزرگ است كه در صورت افزايش قيمت آن، قيمت مسكن نيز به صورت كاذب و غيرطبيعي افزايش يابد و به نوعي افزايش قيمت سيمان نوعي فضاي رواني در بين مالكان مسكن براي افزايش قيمت‌ها به وجود مي‌آورد.

به گزارش ايسنا، قيمت‌هاي ابلاغ شده به كارخانه‌هاي سيمان پس از اجراي نخستين مرحله خروج سيمان از سبد حمايتي به شرح زير است:

سيمان تيپ 1 فله: هر تن 48 هزار و 500 تومان

سيمان پوزولان و تيپ 2 فله: هر تن 50 هزار تومان

سيمان تيپ 5 فله: هر تن 51 هزار و 500 تومان

همچنين قيمت‌هاي سيمان به صورت پاكتي به شرح زير است:

سيمان تيپ 1 پاكتي: هر تن 55 هزار تومان

سيمان پوزولان و تيپ 2 پاكتي: هر تن 56 هزار و 500 تومان

سيمان 425-1 پاكتي: هر تن 57 هزار و 500 تومان

سيمان تيپ 5 پاكتي: هر تن 58 هزار تومان

گفتني است، هر تن سيمان معادل 20 پاكت 50 كيلويي مي‌شود، بنابراين قيمت يك پاكت سيمان 50 كيلويي تيپ 2 در كارخانه حدود 2825 تومان مي‌شود. همين قيمت براي پاكت‌هاي 50 كيلويي سيمان تيپ 1، 425-1 و تيپ 5 به ترتيب 2750، 2875 و 2900 تومان مي‌شود.

لازم به ذكر است كه قيمت پاكت براي هر تن سيمان با احتساب هزينه‌هاي جانبي مانند بارگيري حدود 6500 تومان اعلام شده است.

ضمن اين‌كه دولت براي جلوگيري از صادرات سيمان از كشور پس از خروج اين محصول از سبد حمايتي عوارض صادراتي معادل 100 هزار تومان به ازاي صادرات هر تن سيمان وضع كرده است كه به اعتقاد توليدكنندگان عملا وضع چنين عوارضي به معناي سودده نبودن صادرات سيمان در شرايط فعلي است.

گفتني است، چندي پيش هيات وزيران بنا به پيشنهاد مشترك وزارتخانه‌هاي بازرگاني و صنايع و معادن و با توجه به تعهد كارخانه‌هاي توليدكننده سيمان مبني بر حفظ قيمت مصرف‌كننده سيمان، تا سقف تني 650 هزار ريال براي تيپ يك، مجوز خروج سيمان را از سبد حمايتي دولت صادر كرد.

بر اساس اين مصوبه، كارخانه‌هاي توليد‌كننده سيمان موظف شدند كل سيمان توليدي خود را تا سقف قيمت توافق شده از طريق شبكه توزيع اصناف در بازار داخلي توزيع كنند.

بر اساس اين مصوبه، هيات وزيران همچنين براي جلوگيري از صادرات سيمان به خارج از كشور، عوارض صادرات سيمان را به ازاي هر تن يك ميليون ريال تعيين كرد.

بر اين اساس، آيين‌نامه نحوه تامين و توزيع سيمان بر اساس مصوبه كميته ماده يك طرح جامع سيمان و با تصويب وزارتخانه‌هاي بازرگاني و صنايع و معادن اجرايي خواهد شد و وزارتخانه‌هاي بازرگاني و صنايع و معادن موظف شدند، ظرف يك ماه نسبت به تهيه و پيشنهاد متن اصلاحيه طرح جامع سيمان اقدام و جهت تصويب به هيات وزيران ارايه كنند.

مصوبه دولت همچنين كارخانه‌هاي توليد سيمان را موظف كرد، نسبت به تحويل سيمان حواله‌هاي صادره تا تاريخ ابلاغ اين تصويب‌نامه اقدام كنند.

همچنين هيات وزيران وزارت بازرگاني را موظف كرد با همكاري وزارت صنايع و معادن نسبت به نظارت بر اجراي مطلوب اين تصويب‌نامه و اتخاذ تصميمات لازم اقدام كند. در صورت تغيير هزينه‌هاي توليد نيز كميته ماده (1) طرح جامع سيمان نرخ‌هاي جديد را با كارخانه‌ها توافق خواهد كرد.

اين مصوبه در تاريخ 10 تيرماه به دستگاه‌هاي اجرايي براي اجرا ابلاغ شده است.

گفتني است، در حال حاضر ظرفيت توليد سيمان در كشور به 55 ميليون تن در سال رسيده است و قرار است، ظرفيت توليد سيمان تا پايان سال جاري به 64 ميليون تن در سال افزايش يابد.

انتهاي پيام
 شنبه 15 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 340]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن