تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816270903




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازي دوگانه و متناقض انگليس با حربه حمايت از تروريسم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بازي دوگانه و متناقض انگليس با حربه حمايت از تروريسم
خروج سوال برانگيز گروهك تروريستي منافقين از فهرست سازمان‌هاي ممنوعه تروريستي و مشمول كردن بخشي از مقاومت مردمي حزب الله لبنان در اين فهرست ، از جمله نشانه‌هاي اين رفتار دوگانه است.

البته دولت انگليس در زمينه حمايت از تروريسم و فرقه گرايي در منطقه خاورميانه سابقه‌اي طولاني و تاريخي دارد كه نمونه‌هاي نزديك تر آن را مي توان در حمايت از گروه طالبان و القاعده در سال‌هاي گذشته و تحريك و تجهيز آنها عليه همسايگان افغانستان و سپس آغاز مبارزه با آنها به بهانه مبارزه با تروريسم پس از حوادث ‪ ۱۱‬سپتامبر ‪ ،۲۰۰۱‬بوضوح مشاهده كرد.

حزب الله لبنان كه به خاطر بسيج مقاومت مردمي در مقابل تجاوزات وحشيانه اسراييل عليه مردم لبنان بويژه در جريان تجاوز ‪ ۳۳‬روزه اسراييل در سال ‪ ۲۰۰۶‬مورد تمجيد افكار عمومي جهان اسلام و عرب و مردم آزاديخواه درسراسر جهان قرار گرفته، در حالي هدف تحريم قرار مي‌گيرد كه دولت انگليس همواره از حاميان اصلي رژيم اسراييل و تروريسم دولتي آن به شمار مي‌رود.

با وجود اينكه طي يك سال گذشته اكثر سازمان‌هاي مدني و فعالان حقوق بشري اقدامات ضدانساني رژيم اسراييل را عليه مردم غيرنظامي غزه نمونه آشكاري از نسل كشي ، تروريسم و نقض حقوق بشر خوانده و محكوم مي‌كردند، دولت انگليس يا ساكت بود و يا به حمايت از اسراييل مي‌پرداخت.

منافقين و بازي خطرناك
به عقيده كارشناسان انگليس با حمايت آشكار و سوال برانگيز از گروهك تروريستي منافقين بازي متناقض و خطرناكي را آغاز كرده است كه عواقب آن در نهايت متوجه اين كشور خواهد شد.

تلاش حقوقي در اين بازي را كه هدف آن پايان دادن به ممنوعيت فعاليت منافقين در انگليس بود، دو نماينده مجلس اعيان به نامهاي بارون ديويد وادينگتون ، وزيركشور در دولت مارگارت تاچر، و بارون گوردون سلين ، از قضات سابق ديوان عدالت اتحاديه اروپا برعهده داشتند.

مقامات انگليسي بويژه تعدادي از نمايندگان پارلمان اين كشور نظير كوربت ، آوبري و كلارك نيز با پيگيري موضوع خروج گروهك تروريستي منافقين از فهرست گروههاي خطرناك و ممنوعه به اين بازي ادامه دادند تا همزمان با فشارهاي اقتصادي و سياسي ، از طريق حمايت از تروريسم نيز ايران را تحت فشار قرار دهند.

هرچند مقامات دولتي انگليس بويژه در وزارت كشور و وزارت خارجه بارها مخالفت ظاهري خود را با خروج نام منافقين از فهرست گروههاي تروريستي اعلام كردند، ولي اكثر كارشناسان معتقدند كه كل حاكميت انگليس اعم از مجلس، دولت و دستگاه قضايي اين كشور با فشار هماهنك لابي‌هاي مختلف، از قبل و در سطوح بالا در اين مورد به توافق رسيده بودند.

يك سخنگوي وزارت كشور انگليس در پاسخ به سوالي درباره آخرين وضعيت گروهك منافقين به خبرنگار ايرنا گفت: وزارت كشور هفته گذشته حكم خروج سازمان مجاهدين خلق (منافقين ) را از فهرست تروريستي امضا كرده است.

وي افزود: اين موضوع پس از پيگيري روند قضايي و موافقت پارلمان صورت گرفت و در حال حاضر مشكلي براي فعاليت اين سازمان وجود ندارد.

اين سخنگو در مورد مواضع قبلي مقامات وزارت كشور انگليس درباره منافقين اظهار داشت: شايد اين مواضع همچنان باقي باشد ولي روند قضايي و قانوني اين كار تمام شده است و وزارت كشور اقدام ديگري نمي‌تواند انجام دهد.

وي تاكيد كرد: قطعا دستگاه‌هاي مربوط فعاليت‌ها و اقدامات سازمان مجاهدين (منافقين ) را تحت نظر خواهند داشت و در صورت بروز تخلفات قانوني احتمال دارد بارديگر به فهرست تروريستي بازگرداند.

اين سخنگو از پاسخ به سوالي در مورد همزماني خروج نام منافقين از فهرست تروريستي و افزايش فشارهاي اقتصادي و سياسي عليه جمهوري اسلامي ايران خودداري كرد و افزود: اينها دو موضوع مختلف است كه ارتباطي هم به وزارت كشور پيدا نمي‌كند.

عمده استناد ادعايي دستگاه قضايي و حاميان منافقين در پارلمان انگليس براي تاييد خروج نام اين گروهك از فهرست تروريستي، خلع سلاح اين گروه در عراق است ولي اكثر صاحب نظران آشنا با ماهيت گروهك منافقين از جمله خود مقامات ارشد انگليسي بارها تاكيد كرده بودند كه اين گروه تروريست است و خلع سلاح اجباري و ظاهري، تغييري در اهداف و ماهيت آن ايجاد نمي‌كند.

شناخت ماهيت تغييرناپذير تروريستي اين گروهك شايد از طريق شنيدن نظرات كساني كه خود زماني جزو اين گروهك بودند، راحت تر باشد.

مسعود خدابنده يكي از مسوولان سابق گروهك منافقين كه به همراه همسر انگليسي خود خانم آن سينگلتون انجمن غيردولتي - ايران اينترلينك - را در لندن تاسيس كرده است، در اين‌باره به خبرنگار ايرنا گفت : مجاهدين ( منافقين ) يك فرقه كاملا تروريستي است كه ماهيت آن هرگز تغيير نكرده و نمي تواند تغيير كند.

وي با انتقاد از نحوه تعامل انگليس با اين گروهك تروريستي گفت : اين نوعي بازي سياسي است كه با سوء استفاده از اين فرقه و براي اعمال فشار بر ايران آغاز شده است.

خدابنده گفت: روي آوردن به چنين بازي‌هايي توسط برخي دولت‌هاي مخالف ايران مسبوق به سابقه است ولي با توجه به شناختي كه من از مجاهدين خلق ( منافقين ) دارم ، تغييري در ايدئولوژي و ماهيت آن صورت نگرفته است .

وي افزود: مجاهدين خلق يك گروه رو به سقوط و نزول بوده و چنين اقداماتي كمكي به آن نمي‌كند.

سخنگوي انجمن غيردولتي - ايران اينترلينك - گفت : كشورهاي غربي اگر واقعا صداقت دارند، بايد به كساني كه در دست سران مجاهدين خلق (منافقين ) اسير هستند، كمك كنند تا بتوانند از شرايط فلاكت بار كنوني رهايي يابند و زندگي آبرومندي را شروع كنند.

خانم پروين ص . از اعضاي جدا شده گروهك منافقين نيز كه هم اكنون در يكي از كشورهاي اسكانديناوي ساكن است، به خبرنگار ايرنا گفت : سازمان مجاهدين خلق (منافقين ) علاوه بر اينكه دهها عمليات تروريستي عليه افراد غيرنظامي در ايران، عراق و برخي كشورهاي اروپايي انجام داده، دهها تن از اعضا و هواداران دچار ترديد شده خود را نيز با شيوه‌هاي قرون وسطايي به قتل رسانده است.

وي افزود: همكاري سران مجاهدين خلق (منافقين ) با صدام حسين ديكتاتور عراق براي قتل عام مردم آن كشور نيز همچنان در اذهان زنده است و اسناد و مدارك زيادي از اين اقدامات در جريان حمله آمريكا و انگليس به عراق به دست سازمان‌هاي اطلاعاتي اين كشورها افتاده است .

خانم پروين ص . تصريح كرد: ماهيت واقعي اين سازمان براي كشوري چون انگليس بيش از ديگر كشورهاي غربي روشن است و بي‌توجهي به اين واقعيت تعجب برانگيز است .

در عين حال برخي نمايندگان پارلمان انگليس نيز به رغم تاييد دادگاه تجديدنظر انگليس ، از آزادي فعاليت منافقين در اين كشور نگران بودند.

از جمله بارونس افشار نماينده ايراني الاصل عضو مجلس اعيان در يك بحث پارلماني درباره منافقين گفت: دولت بريتانيا آگاه است كه سازمان مجاهدين (منافقين ) پشتيبان و جايگاهي در ميان مردم ايران ندارد.

وي افزود: اين سازمان در همه فعاليت‌هاي مدني ايران غايب بوده است.

لرد باسام ديگر عضو مجلس اعيان هم در يك نشست پارلماني كه اخيرا براي اعمال فشار جهت خروج نام منافقين از فهرست تروريستي تشكيل شده بود، مجبور شد به سابقه منافقين در فعاليتهاي خشونت آميز و حمايت اين گروهك از صدام در جنك تحميلي عليه ايران اشاره كند.

وضعيت ويژه گروهك منافقين به گونه‌اي است كه حتي راديوي مورد حمايت دولت و كنگره آمريكا نيز به رغم انعكاس گسترده خبر آزادسازي آن از سوي انگليس ، مجبور شد در گزارش‌هاي خود اشاره كند كه اين سازمان هيچ حمايتي را در داخل ايران ندارد.

اين راديو به نقل از تحليلگران غربي گفت كه گروهك منافقين به دليل مستقر شدن در عراق و بهره بردن از حمايتهاي مالي و تسليحاتي صدام حسين ، ديكتاتور پيشين عراق در زماني كه ايران و عراق در جنك بودند، حمايتي در ميان افكار عمومي ايرانيان ندارد.

به گفته اين راديو، از آنجا كه شش سال پيش منبع نخستين ادعاها درباره برنامه هسته‌اي ايران، اين سازمان (منافقين ) بوده، به همين دليل برخي سياستمداران غربي با آن همدلي مي‌كنند.

* عملياتي شدن روند حمايت انگليس از تروريسم
كميسيون تجديد نظر سازمان‌هاي ممنوعه در بريتانيا پاييز سال گذشته تلاش خود را مبني بر خروج گروهك تروريستي منافقين از فهرست سازمان‌هاي خطرناك و تروريستي آغاز كرد و در دو نوبت به نفع اين گروهك راي داد.

دولت انگليس نيز بلافاصله پس از راي كميسيون مذكور اعلام كرد، در اعتراض به حكم كميسيون به دادگاه تجديد نظر اين كشور شكايت خواهد كرد.

توني مك نالتي از معاونان وزارت كشور با ابراز تاسف از اين راي گفت ضرورت مقابله با تروريسم و حفاظت از مردم در داخل و خارج بريتانيا ايجاب مي كند كه دولت در اين زمينه محتاطانه عمل كند.

حتي گوردون براون نخست وزير انگليس در آن زمان تصريح كرد، تغييري در ماهيت مجاهدين خلق (گروهك منافقين ) روي نداده تا منجر به خروج آن از فهرست گروههاي ممنوعه تروريستي شود.

وي اظهارداشت: اين سازمان در گذشته در فعاليت‌هاي تروريستي دست داشته و مدركي دال بر تغيير رفتار آن وجود ندارد.

دادگاه تجديد نظر انگليس نيز كه معمولا رسيدگي به اين گونه پرونده‌ها را حدود دو سال كش مي‌دهد، اين بار در عرض چندماه به اعتراض دولت رسيدگي كرد و نهايتا در ارديبهشت ماه امسال راي اوليه كميسيون تجديدنظر گروههاي تروريستي را مبني بر خروج منافقين از ليست، تاييد كرد.

دولت انگليس كه براي اعمال فشار بر ايران تلاش مي‌كرد، پس از راي دادگاه تجديدنظر، اقدامي جدي براي جلوگيري از اجراي اين حكم سوال برانگيز نكرد و در اقدامي هماهنگ شده در كمتر از دو ماه موضوع را از پارلمان اين كشور نيز گذراند و وزارت كشور نيز فورا حكم مربوطه را امضا و اجرايي كرد.

نكته قابل تامل همزماني اجرايي شدن اين حكم با اعلام تحريم‌هاي جديد عليه ايران از سوي اتحاديه اروپا و دولت انگليس بود، به نحوي كه در يك روز دولت انگليس تشديد تحريم‌ها و انسداد دارايي‌هاي بانك ملي ايران را اعلام كرد و در همان روز حكم آزادي فعاليت گروهك تروريستي را امضا و حتي حسابهاي بانكي مسدود شده اين گروهك را نيز بازگشايي كرد.

* واكنش ايران
اقدام سوال برانگيز انگليس هرچند كه با توجه به سابقه منفي استعماري و مداخله جويانه آن در ايران و منطقه چندان دور از انتظار نبود ولي به دليل استفاده ابزاري از تروريست‌هاي شناخته شده در بازي‌هاي سياسي با محكوميت گسترده مقامات، احزاب و گروههاي سياسي و اقشار مختلف مردم ايران مواجه شد.

دولت و مردم ايران به انگليس هشدار دادند كه اين بازي دوگانه و استفاده از حربه تروريسم عليه كشور بزرگي مثل ايران نه تنها نتيجه مثبتي براي
 شنبه 15 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 289]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن