تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه دارى (در حكم) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816437845




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفير ايران در دانمارك : تحريم باعث صرفنظر كردن ايران از حق هسته‌اي خود نخواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سفير ايران در دانمارك : تحريم باعث صرفنظر كردن ايران از حق هسته‌اي خود نخواهد شد
محمدرضا مرشدزاده اين مطلب را در گفت وگو با تازه‌ترين شماره نشريه دانماركي پليتيكن اعلام كرد و افزود: تحريم‌هاي جديد به منظور وادار كردن ايران براي صرفنظر از غني‌سازي اورانيوم كاملا غيرمنطقي، بر خلاف همكاريهاي درازمدت سنتي با كشورهاي اروپايي و منافع اتحاديه اروپا است و حتي بر خلاف قطعنامه‌هاي غير مشروع و غير حقوقي شوراي امنيت به شمار مي‌رود.

مرشدزاده گفت : اين تحريم‌ها در شرايطي اعلام شد كه فضا براي مذاكره طرفين درباره بسته‌هاي پيشنهادي مساعد شده است ولي اين گونه اقدامات تحريك آميز بر خلاف فضاي ايجاد شده براي مذاكره قلمداد مي‌شود.

سفير ايران ادامه داد: اميدواريم كه اتحاديه اروپا متوجه شود به كشور ما با جمعيت ‪ ۶۰‬تا ‪ ۷۰‬ميليون نفري براي مبادلات تجاري نياز دارد، اين درحالي است كه ايران علاوه بر اروپا از موقعيت ارتباط و مراودات تجاري با ديگر كشورهاي جهان هم برخوردار است .

خبرنگار پليتيكن در اين زمينه نوشت : هر چند ايران در يك دوره زماني طولاني مدت بر روابط تجاري خود با اروپا متمركز بود، ولي از آغاز تحريم ها ، اين كشور همكاري با شركاي خود در مسير جاده ابريشم را افزايش داده است به نحوي كه آلمان كه در مناسبات تجاري با اين كشور، بعد از امارات عربي متحده در مقام دوم قرار داشت، اينك جاي خود را به چين داده است و هند نيز عليرغم فشارهاي آمريكا ، در زمينه احداث خط لوله موسوم به صلح انرژي با ايران تفاهم كرده است .

اين نشريه در ادامه به نقل از مرشدزاده افزود: البته تحريم‌ها براي طرفين هزينه دارد ولي نبايد تصور كنيم كه تحريم باعث خواهد شد ايران از حقوق مسلم خود در زمينه فن آوري هسته‌اي صرفنظر خواهد كرد زيرا باوجود تحريم‌هاي يكجانبه ‪ ۳۰‬سال گذشته، از جمله در دوران جنگ تحميلي، كشور ما استقلال اقتصادي خود را مديريت كرد و ما مي‌دانيم كه با تحريم چگونه برخورد و زندگي كنيم و در مواجهه با هر رويدادي به حد كافي آمادگي دفاعي داريم . تحريم روي آن دسته از كشورها تاثير گذار است كه مانند ايران تجربه دراز مدت براي مقابله با آن ندارند و از سوي ديگر به نظر مي‌رسد كشورهاي اروپايي از جانب آن دسته از افرادي كه مايل نيستند از طريق ديپلماتيك مسايل حل و فصل شود ، تحت فشار قرار دارند.

سفير جمهوري اسلامي ايران در دانمارك درباره اتهام دخالت بانك ملي ايران در فعاليت‌هاي تروريستي هم گفت: بيشتر مراودات بانكي و مالي ما با شركتهاي اقتصادي و تجاري اروپايي است و اگر تصور شود كه شركتهاي اروپايي فعاليت‌هاي تروريستي دارند، پس در اين صورت هيچ مسووليتي متوجه بانك ملي ايران نيست ضمن اينكه آمريكا و اتحاديه اروپا براي چنين ادعايي تاكنون هيچ مدركي هم ارايه نكرده‌اند و از همين رو بانك ملي عليه اين تحريم‌هاي غير قانوني در سه كشور اروپايي كه در آنهاشعبه دارد، اعلام شكايت كرده است سفير جمهوري اسلامي ايران در دانمارك در اين گفت وگو درباره تهديدهاي آمريكا و رژيم صهيونيستي عليه ايران هم گفت: اصول ديني، دفاعي و امنيتي كشور ما هرگونه توليد تسليحات كشتار جمعي را مجاز نمي‌داند. ما عضو آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و پيمان منع گسترش تسليحات هسته‌اي (ان پي تي) هستيم در حالي كه كشورهاي ديگر يا به عضويت اين پيمانها در نيامده‌اند و يا آنرا ترك كرده اند.

مرشد زاده ادامه داد: ضمن اينكه در مقام عضو ان پي تي، آژانس سالها از تاسيسات هسته‌اي ايران و حتي تاسيسات نظامي كه در چارچوب وظايف اين نهاد قرار نداشت، بازرسي كرده است و اين سازمان هيچ دليلي براي گله ندارد زيرا در نوامبر سال گذشته براي رفع ابهامات باقيمانده دستور العملي تهيه شد كه بر مبناي آن تمامي مسايل باقيمانده حل و فصل شدند اما به خاطر فشارهاي وارده از سوي آن دسته از افرادي كه مايل نيستند اين مسايل حل شوند، بحث مطالعات ادعايي مطرح شده است ، نكته‌اي كه بر اساس ادعاهاي غير مستند و جعلي استوار است. اين درحالي است كه ما همواره با آژانس سياست شفاف و اعتمادسازي داشته‌ايم .

وي اضافه كرد: آژانس بايد به جاي فشار بر كشوري كه براي مقاصد صلح آميز هسته‌اي فعاليت مي‌كند، بر كشورهايي فشار بياورد كه سرگرم توسعه پنجمين نسل از تجهيزات هسته‌اي هستند.

سفير ايران ادامه داد: از سوي ديگر اظهارات تهديد آميز عليه ايران هم تنها يك جنگ رواني است زيرا رژيم صهيونيستي در سياستهاي داخلي و منطقه اي خود كماكان تحت تاثير شكست جنگ ‪ ۳۳‬روزه در لبنان قرار دارد و با توجه به شكست اين رژيم در آن جنگ ، اسراييل جرات حمله به ايران را ندارد.

مرشدزاده همچنين گفت: ما معتقديم آمريكا هم در زمان حاضر قصد اقدام ماجراجويانه عليه ايران را ندارد زيرا در اين كشور افراد عاقل زيادي كه مخالف هرگونه تهديد و حمله نظامي هستند ، وجود دارند.

مرشدزاده در خصوص روابط ايران با عراق وافغانستان نيز گفت: در تحولات عراق، ايران نخستين و مهمترين كشور منطقه بود كه از روند توسعه سياسي و دولتمداري در عراق حمايت كرد و هم اينك نيز ما بر اساس مواضع اصولي مبني بر لزوم جايگزيني نظام دمكراتيك با نظام مردمسالاري، به حمايت خود از ايجاد ثبات در آن كشور ادامه مي‌دهيم و در اين زمينه نيز تاكنون سه نوبت با آمريكا گفت و گو كرده‌ايم .

وي ادامه داد: از سوي ديگر جمهوري اسلامي ايران از استقرار صلح و امنيت در عراق بهره مند مي‌شود و بي‌ثباتي در اين كشور به نفع ايران و منطقه نيست. اين موضوع در مورد افغانستان هم صادق است.

مرشدزاده گفت: مشاركت ما در روند دمكراتيك در افغانستان از آغاز تحولات روشن بود اگر چه متاسفانه اين مشاركت سازنده هرگز مورد قدرداني قرار نگرفت ضمن اينكه افراط گراياني كه از سالها قبل از كمك‌هاي مالي و آموزشي همين كشورهايي كه اينك افغانستان را اشغال كرده‌اند برخوردار بودند، بار ديگر ظهور كرده و باعث ايجاد مشكلات جديدي براي اين كشور و منطقه شده اند.

سفير ايران در دانمارك اضافه كرد: ما خواستار ايجاد صلح و ثبات در افغانستان و عراق هستيم زيرا اين روند به نفع جمهوري اسلامي ايران است اما اين ديگران هستند كه براي توجيه حضور خودشان در اين كشورها از فعاليت هاي تروريستي حمايت مي‌كنند.

خبرنگار پلتيكن در اين گفت وگو نظر مرشد زاده درباره انفجار بمب در سفارت دانمارك در پاكستان را جويا شد كه وي در پاسخ گفت : ما اين گونه حركات را محكوم مي‌كنيم ولي آنهايي كه با اهانت به اسلام و جريحه دار كردن مسلمانان به تروريست‌ها بهانه مي‌دهند، نيز مسووليت دارند زيرا اگر كنشي نباشد واكنشي هم صورت نمي‌گيرد ولي در هر صورت ما اقدامات تروريستي را محكوم مي‌كنيم .
 شنبه 15 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 230]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن