تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815504930




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست خبري سخنگوي دولت- 2 و پاياني طرح تحولات اقتصادي در حوزه رفراندوم قرار ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نشست خبري سخنگوي دولت- 2 و پاياني طرح تحولات اقتصادي در حوزه رفراندوم قرار ندارد
خبرگزاري فارس: سخنگوي دولت گفت: رفراندوم درباره مسائلي صورت مي‌گيرد كه مربوط به شأن قانون‌گذاري است و طرح موضوع رفراندوم براي طرح تحولات اقتصادي بدون تعمق در ابعاد آن مطرح شده است.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، غلامحسين الهام سخنگوي دولت در ادامه نشست خبري امروز خود در پاسخ به سئوالي در خصوص تأثير روي كار‌ آمدن جمهوري خواهان و يا دمكرات‌ها در امريكا در سياست خارجي كشورمان اظهار داشت:‌ دمكرات‌ها و جمهوري‌خواهان از خاستگاه و وضعيت مشتركي در امريكا برخوردارند و سياست‌هاي آنها تفاوت ندارد و اندك تفاوت اين دو گروه در رويكرد ما موثر نيست.
وي افزود: آنچه مهم است اصلاح رويكردهاي دولت آمريكاست و اين نكته كه به حقوق ملت‌ها و قوانين بين‌المللي احترام گذاشته و از استكبار و زياده‌خواهي و يكجانبه‌گرايي بپرهيزند و نسبت به پرداخت همه مطالبات حقوقي ملت ايران اقدام كنند.
الهام تاكيد كرد: آنچه در سياست خارجي ما و برخورد با امريكايي‌ها مهم است اين است كه امريكايي‌ها در حد دولت و نه به عنوان متولي امور جهاني تصميم‌گيرنده باشند كه اين مسئله با جابجايي دولت‌ها تحقق نمي‌يابد و نيازمند اصلاح رفتاري و مبنايي و تغيير در رويكرد و افكار سران كاخ سفيد است.
خبرنگار ديگري از سخنگوي دولت سئوال كرد آيا احتمال دارد براي مذاكرات با 1+5 ايران تعليق كوتاه مدت را انجام دهد كه وي پاسخ گفت: مذاكرات هنوز آغاز نشده و موضوع آن نيز بحث در حوزه مشتركات بسته‌هاي پيشنهادي ايران و 1+5 با رعايت حقوق ملت و پرهيز از محدوديت براي ايران است كه در چارچوب قوانين بين‌المللي پيش مي‌رود.
خبرنگار ديگري از الهام در مورد آخرين وضعيت چهار ديپلمات ايراني ربوده شده توسط رژيم صهيونيستي سئوال كرد كه وي اظهار داشت: مسئول اين حادثه تروريستي و جنايت بين‌المللي رژيم اشغالگر قدس است.
الهام افزود: دولت نامشروع و جعلي رژيم صهيونيستي در عرصه بين‌المللي پاسخگو نيست، اما مسئوليت حفظ جان ديپلمات‌هاي ايراني ربوده شده برعهده اين رژيم است.
به گفته سخنگوي دولت در كشورمان گروهي براي پيگيري مسئله تعيين شده كه با همكاري دستگاه ديپلماسي موضوع را به طور جدي و با حساسيت خاص دنبال مي‌كند و از همه روش‌هاي ممكن راهكارهاي حقوقي و ديپلماتيك براي روشن شدن سرنوشت ديپلمات‌هاي ايراني استفاده مي‌كنند.
سخنگوي دولت در پاسخ به سئوال خبرنگاري در خصوص بررسي موضوع تورم و گراني و طرح تحولات اقتصادي دولت در كميسيون ويژه مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: براي بررسي طرح تحول اقتصادي جلسه مشتركي با حضور رئيس جمهور و اعضاي دولت و نمايندگان ملت برگزار و ابعاد اين طرح تشريح شد و مسئول طرح و كارشناسان مربوطه آن را تحليل كرده و به سئوالات ابهامات پاسخ دادند.
الهام افزود: نمايندگان ملت نيز در جلسه مشترك با مسئولان دولتي نظرات خود را در خصوص طرح تحول اقتصادي مطرح كردند و اين رابطه در حوزه تعامل قواي مجريه و مقننه بود و نشست مشابهي با حضور سران قوا انجام شد و موضوع در حوزه كارشناسان نيز پيگيري مي‌شود. در جلساتي با حضور صاحب‌نظران اقتصادي و اصحاب رسانه نيز طرح تحولات اقتصادي مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد.
وي تصريح كرد: برگزاري نشست‌هاي كارشناسي براي تبيين طرح دولت نهم براي تحولات اقتصادي فرصتي براي دريافت نظرات و تحليل‌هاي كارشناسان در خصوص اين طرح عظيم است.
سخنگوي دولت اين نكته را نيز متذكر شد: مجلس قصد دارد در مسايل مشترك ميان قواي مقننه و مجريه، در مواردي كه نياز كارشناسي و رايزني بيشتر است، كميته‌اي اين موضوعات را بررسي كند و با حفظ حقوق هر حوزه به تصميم مشترك و مناسبي برسند.
خبرنگاري از الهام در خصوص طرح پيشنهادي رؤساي كميسيون‌هاي تخصصي مجلس هشتم براي به رفراندوم گذاشتن طرح تحولات اقتصادي سئوال كرد كه وي پاسخ گفت: رفراندوم در خصوص مسائلي صورت مي‌گيرد كه مربوط به شأن قانون‌گذاري مي شود و مجلس بايد موضوعي را تصويب كند كه مي‌توان با راهكار پيش‌بيني شده در قانون اساسي مسئله را به رفراندوم گذاشت.
سخنگوي دولت افزود: طرح تحولات اقتصادي در حوزه رفراندوم قرار ندارد و بايد بخش‌هايي كه دولت مي‌خواهد عمل كند، در چارچوب اختيارات تكاليف دولت مشخص شود و برهمين اساس موضوع از حوزه رفراندوم خارج است.
وي افزود:‌ ابتدا بايد مشخص شود جايي كه مجلس مي‌خواهد تصميم‌گيري كند، كجاست و در مرحله بعد مي‌توان كيفيت كار را بررسي كرد و به نظر مي‌رسد كه سخن گفتن در خصوص رفراندوم طرح تحولات اقتصادي بدون تعمق در ابعاد طرح مطرح شده و بحث راجع به اين مسئله زودرس و خارج از موضوع است.
خبرنگار ديگري از سخنگوي دولت در خصوص پيشنهاد امريكايي‌ها براي ايجاد دفتر حافظ منافع ايالات متحده در تهران سئوال كرد و الهام پاسخ داد: آنچه وزير امور خارجه اعلام كرد اين بود كه اگر امريكايي‌ها تقاضايي در خصوص تاسيس دفتر منافع آن كشور در ايران ارائه دهند مانند همه اموري كه به اين وزارتخانه واصل مي‌شود، بررسي خواهد شد.
وي ادامه داد: پاسخ ايران به طرح امريكايي‌ها بيشتر از اين حد نبوده و از صحبت‌هاي آقاي متكي دريافت مي‌شود كه تاكنون تقاضايي رسمي از سوي آمريكايي‌ها به وزارت امور خارجه نرسيده است.
خبرنگار ديگري از سخنگوي دولت سئوال كرد آيا در موضوع مذاكرات ايران و 1+5 در خصوص طرح كنسرسيوم نيز بحث خواهد شد كه وي پاسخ داد: اين موضوع پيگيري مي‌شود و در زمان خود بحث‌ها به تناسب با موضوعات اعلام خواهند شد.
الهام افزود: برخي طرح‌ها كه مطرح مي‌شوند طرح‌هاي جديدي هستند و برخي ديگر طرح‌هاي تاريخ گذشته و منقضي به حساب مي‌آيند و قرار نيست ما در گذشته سير كنيم، بلكه راه‌ها و افق‌هايي پيش روي ما قرار دارد كه محور گفتگوها هستند و در چارچوب حقوق مسلم ملت، قوانين و مقررات بين‌المللي و مشتركات بسته‌هاي پيشنهادي ايران 1+5 در خصوص مسائل مورد علاقه طرفين گفتگو خواهيم داشت.
خبرنگاري نظر سخنگوي دولت در خصوص تحقيق و تفحص مجلس هفتم از قوه قضائيه جويا شد كه الهام با بيان اينكه قواي مقننه و قضائيه در حوزه اختيارات و وظايف قانوني خود تعامل دارند و قانون اساسي روابط آنها را تنظيم مي‌كند، دليلي نديد كه دولت وارد بحث روابط اين دو قوه شود.
انتهاي پيام/
 شنبه 15 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن