تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815342317




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسيحيان لبنان برقراري روابط ديپلماتيك با سوريه را خواستار شدند سليمان: وجود بمب‌ها ومين‌ها ادامه اشغالگري اسراييل است نعيم قاسم: انتقام خون مغنيه را مي‌گيريم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مسيحيان لبنان برقراري روابط ديپلماتيك با سوريه را خواستار شدند سليمان: وجود بمب‌ها ومين‌ها ادامه اشغالگري اسراييل است نعيم قاسم: انتقام خون مغنيه را مي‌گيريم
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

بر اساس سند مسيحي كه از سوي شخصيت‌ها و احزاب مسيحي معارض لبنان امضا شد، بر حل و فصل تاريخي مساله ترسيم خطوط مرزي سوريه و لبنان و برقراري روابط ديپلماتيك ميان دو كشور تاكيد شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از سايت اينترنتي شبكه‌ي الجزيره، حدود 250 شخصيت مسيحي از جمله ميشل عون، رهبر جريان آزاد ملي، سليمان فرنجيه، رهبر حزب مردمي الياس اسكاف، رييس سابق حزب گردان كريم بقرادوني، در منطقه‌ي ضبيه واقع در شمال بيروت گردهم آمدند و سندي را در زمينه حل و فصل تاريخي مساله خطوط مرزي لبنان و سوريه امضا كردند.

در اين سند نسبت به اقامت دايمي آوارگان فلسطيني در بيروت هشدار داده شده و گفته شده است اين مساله معادله توازن جمعيتي بيروت را دگرگون مي‌سازد.

در اين سند از مقام‌هاي سياسي مسيحي خواسته شده است هماهنگ با تحولات بزرگ منطقه عمل كنند.

در اين سند هم چنين تدوين قانون انتخابات عادلانه و تحكيم نقش رييس جمهور و تصحيح خلل‌هاي مربوط به حضور مسيحيان در پست‌هاي دولتي خواسته شده است.

در اين سند بر لزوم حل و فصل مسائل تاريخي ميان لبنان و سوريه، ايجاد روابط حسن همجواري، ترسيم خطوط مرزي و ايجاد روابط ديپلماتيك تاكيد شده است.

در اين نشست ميشل عون در سخنراني خود اعلام كرد: ما تنها به قدرت داخلي تكيه كرده‌ايم و با تمام كشورهاي عربي و گروه‌هاي داخلي منسجم هستيم.

وي ضمن انتقاد از سياست آمريكا در خاورميانه اظهار داشت: سياست آمريكا در خاورميانه منجر به مهاجرت فلسطيني‌ها، آوارگي عراقي‌ها و مسيحيان شده است.

ميشل عون تاكيد كرد: آنچه كه ما انجام مي‌دهيم براي حفظ موجوديتمان است و اين طبيعي نيست كه يك قدرت بزرگ در جهان ما را تهديد كند و تنها به دنبال منافعش باشد.

وي در ادامه خاطر نشان كرد: در قبال سياست‌هاي آمريكا و اسراييل همواره بر قدرت سلاح تكيه مي‌كنيم، چرا كه بايد به اين دو گروه كه همواره حاكميت لبنان را نقض مي‌كنند موضع‌ خود را اعلام كنيم. از اين رو ما كاملا موضع‌گيري مقاومت حزب‌الله لبنان را دريافته‌ايم و در طول جنگ ژوييه 2006 از اين مقاومت حمايت كرديم و ديديد كه اين مقاومت پيروزي عظيمي به همراه داشت.

هم چنين ميشل سليمان، رييس جمهور لبنان اظهار داشت: وجود مين‌ها و بمب‌هاي خوشه‌اي در جنوب لبنان به منزله ادامه اشغالگري اسراييل در اين منطقه است.

وي اظهار داشت: ما اين بمب‌ها و مين‌ها را ادامه اشغالگري اسراييل، تجاوز به حاكميتمان به رغم خروج اسراييل از جنوب لبنان مي‌دانيم چرا كه وجود اين بمب‌هاي خوشه‌اي مانع از بازگشت زندگي عادي به اين منطقه شده است.

از سوي ديگر شيخ نعيم قاسم، معاون دبير كل حزب‌الله لبنان اظهار داشت: ما دست خود را به سوي تمام كساني كه خواهان مبارزه با اسراييل و مخالف توصيه‌هاي آمريكا عليه لبنان هستند دراز مي‌كنيم.

شيخ نعيم قاسم گفت: ما نمي‌خواهيم هيچ كس را حفظ كنيم، ما نمي‌خواهيم در امور و مسايل هيچ كس دخالت كنيم. حزب‌الله لبنان همواره به دفاع از خود در بيروت پرداخته و هر آنچه كه ما انجام داديم دفاع از مقاومت و جلوگيري از حضور خارجي در لبنان بوده است.

وي خاطر نشان كرد: تحويل مسووليت امنيتي به ارتش لبنان به اين معناست كه مقاومت نمي‌خواهد مشكل جانبي در داخل ايجاد شود، بلكه مي‌خواهد آشوب‌ها پايان يابد و به اعتقاد ما مسووليت حمايت از خيابان‌ها و مردم به عهده دولت است و ما همواره از هر گونه آشوب مذهبي در كشور جلوگيري مي‌كنيم.

وي تصريح كرد: ايمان و اعتقاد ما به ولايت فقيه ايماني است كه مختص اعضاي حزب‌الله لبنان است و اين ايمان بر اوضاع لبنان بسيار تاثير گذاشته است.

نعيم قاسم اظهار داشت: دو كشور عربي تغيير توافقنامه‌ي طايف را بررسي كرده در حالي كه ما به نوبه خود هيچ تغييري در اين مساله را ارايه نكرديم و هيچ موضع‌گيري در اين زمينه اعلام نكرديم.

وي اين سوال را مطرح كرد كساني كه معتقدند حزب‌الله لبنان دولت دارد بايد ابتدا بگويند كه اين دولت كجاست و از چه بخشهايي تشكيل شده؟ كساني كه اين مساله را به ما نسبت مي‌دهند بايد بدانند كه حزب‌الله لبنان حزب قوي است كه سازمان‌هاي فعالي دارد و هيچ دولتي در داخل لبنان ندارد.

وي افزود: ما به تعيين فرمانده ارتش احترام گذاشتيم، اما برخي هستند كه مي‌خواهند ارتش را به موضع‌گيري جديدي به غير از موضع‌گيري و عقيده كنوني‌اش بكشانند و اين مساله غير قابل قبول است.

قاسم هر گونه ارتباط حزب‌الله لبنان با وقايع طرابلس را رد كرد و گفت: تمام وقايع اين مناطق وقايع دفاعي بوده و ما به دنبال تسلط بر جبل محسن نيستيم، نمي‌خواهيم جاي كسي را بگيريم و اختلافات سياسي هرگز شيعيان را به رويارويي با طايفه دروزي‌ها كه همواره در طول تاريخ هم پيمان شيعيان بوده‌اند، سوق نخواهد داد.

وي تاكيد كرد: تحقيقات در زمينه ترور عماد مغنيه از فرماندهان نظام حزب‌الله لبنان ادامه دارد و ما انتقام خون او را خواهيم گرفت.

انتهاي پيام
 شنبه 15 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن