تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه در هر كس باشد منافق است اگر چه روزه دارد و نماز بخواند و حج و عمر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815508414




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايران در نامه خود به تعليق غني سازي اشاره اي نكرده است


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: ايران در نامه خود به تعليق غني سازي اشاره اي نكرده است
روزنامه نيويورك تايمز با اشاره به نامه وزير خارجه ايران به مسئول كميته سياست خارجي اتحاديه اروپا نوشت به مساله اصلي يعني تعليق در اين نامه پاسخ داده نشده است.


به گزارش سرويس سياسي برنا، اين روزنامه آمريكايي با اشاره به ارائه پاسخ ايران به نامه وزاري خارجه كشورهاي 1+5 و سولانا، به نقل از مقاماتي كه نامي از آنها بيان نشده است، نوشت: تهران به مساله اصلي يعني اينكه آيا فعاليت غني سازي اورانيوم را تعليق مي كند يا خير، پاسخ نداده است.

به نوشته اين روزنامه، برعكس در پاسخ ايران كه نامه اي از سوي منوچهر متكي، وزير خارجه ايران است، آمده تهران مايل به شروع مذاكرات گسترده با خاوير سولانا، مسئول كميته سياست خارجي اتحاديه اروپا و كشورهاي 1+5 است اما هيچ يك از پيشنهادات ارائه شده در بسته را مورد بررسي قرار نداده است.

به گفته مقاماتي كه خواستند نامشان فاش نشود، ايران در اين نامه تاكيد كرده است كه دوران مذاكره از موضع غير برابر به پايان رسيده است. همچنين در اين نامه از تحريم هاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد عليه ايران به عنوان اقدامي غيرقانوني انتقاد شده و از فقدان اعتماد به علت رفتارهاي رياكارانه برخي كشورهاي بزرگ سخن به ميان آمده است.

گوردن جاندروئه، سخنگوي شوراي امنيت ملي كاخ سفيد در بيانيه اي با اشاره به نامه ايران به سولانا گفت: قصد داريم پاسخ ايران را مطالعه كنيم، به عبارت ديگر، پيش از پاسخ رسمي به نامه ايران، آمريكا آن را با دولت هاي پنج كشور ديگر مورد بحث و بررسي قرار مي دهد.

يك مقام وزارت خارجه انگليس كه نامي از وي بيان نشده است، نيز گفت: نامه ايران را دريافت كرده ايم و پيش از پاسخ به آن با ساير دولت ها درباره آن رايزني و مشورت مي كنيم.

برخي مقامات دفتر خاوير سولانا نيز اعلام كردند كه درباره محتوي نامه اظهارنظر فوري نمي كنند. برخي مقامات حاضر در مذاكرات نيز ابراز تاسف كردند و گفتند كه موضوع جديدي در نامه ايران مطرح نشده است اما يكي از مقامات گفت از آنجائيكه ايران به اين بسته پاسخ داده و امتيازات را رد نكرده است، احتمال دارد چرخش مثبتي از سوي كشورهاي 1+5 محسوب شود.

سعيد جليلي، دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران در گفتگوي تلفني با خاوير سولانا، مسئول كميته سياست خارجي اتحاديه اروپا گفت كه تهران با تمركز بر وجوه مشترك ميان دو طرف و با ديدگاهي سازنده و خلاق پاسخ خود را آماده كرده است، به علاوه دو طرف توافق كردند كه اين ماه مذاكرات بيشتري برگزار كنند.

خبرگزاري رويترز نيز گزارش داد: ديپلمات ها و تحليل گران سخنان ملايم ايران در قبال امتيازات هسته اي را تلاشي براي خريد زمان مي دانند تا تغييري براي پذيرش درخواست كشورهاي 1+5 براي توقف غني سازي اورانيوم. آنها همچنين مطمئن نيستند كه ايران تعليق در برابر تعليق را بپذيرد.
 شنبه 15 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن